Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Hehehe, en daar kun je niet zomaar met een Gele Bussie komen en zullen we wedden dat na die cache (GCM8P6) er geen log komt van: "snel gevonden, nu naar de volgende" of "zie log ..." :D

 

Aan deze log zou ik niet al ye veel woorden besteden. De kans is zeer groot dat deze door de cache legger wordt verwijderd. :cry: Deze cache (GCM8P6) is nl gearchiveerd :crybaby::angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
ReizenReizen

Zoals wel vaker bij dit soort onderwerpen en thema's lopen de meningen sterk uiteen.

Of het goed of fout is, ligt aan de norm die er is gesteld. Oftewel: de regels.

En die regels laten het toe dat men lange verhalen schrijft, maar ook dat men geen verhalen schrijft.

Ook over kopiëren en plakken is er niets geregeld.

Dus is elk logje GOED. :yes:

 

Toch is er weer en hele discusie ontstaan en voelen enkele mensen zich afgebrand, hetgeen doet vermoeden dat het toetsen aan de norm alleen niet tot een bevredigende uitkomst leidt.

Dan kom je op het gebied van de gevoelens en misschien ook nog wel op het terrein van fatsoen.

En dan blijkt dat we allemaal o zo gevoelig zijn, om te janken gewoon :cry: .

 

In de tijd dat er nog geen satellieten waren, geen GPS systeem en zelfs geen electriciteit, had men dit soort problemen niet. Toen waren niet velen de schrijfkunst machtig, maar was er al iemand die het snapte.

En om die gelijk maar te citeren:

 

"Voor elck wat wils"

(en kom op met de pils)

 

Geotrail

bewerkt door Geotrail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals wel vaker bij dit soort onderwerpen en thema's lopen de meningen sterk uiteen.

Of het goed of fout is, ligt aan de norm die er is gesteld. Oftewel: de regels.

En die regels laten het toe dat men lange verhalen schrijft, maar ook dat men geen verhalen schrijft.

Ook over kopiëren en plakken is er niets geregeld.

Dus is elk logje GOED. :)

Normen zijn geen regels. Hooguit zijn regels van normen afgeleid. Regels staan toe dat jij in het openbaar uit je neus eet of scheten laat, maar dat doe je (hopelijk) niet omdat het onfatsoenlijk is: het voldoet niet aan de norm.

 

Niet elk logje is goed. Net zomin als elk boek, schilderij, liedje, mens of cache goed is. Een logje als 'Snel gevonden, op naar de volgende!' is onfatsoenlijk. Het toont geen waardering voor de inspanningen van de cache-eigenaar en staat er alleen omdat er nu eenmaal iets moet worden ingevuld om een vondst te kunnen registreren. Bovendien getuigt het van creatieve bloedarmoede en onbegrip van het spel geocaching. Logjes schrijven hoort bij het spel. Daarom kun je ook niet volstaan met het aanvinken van een hokje 'found'. Je wordt geacht je belevenissen te delen met medespelers en je mening over de cache te geven. En nee, dat is geen verplichting. Er zijn geen regels voor. Het is een kwestie van fatsoen.

 

Inmiddels is er naast geocaching wel een spelvorm ontstaan waar onfatsoenlijk gedrag heel 'norm'aal is. Waar kosten en moeite worden gespaard bij het maken van 'caches'. Waar het niet langer om verhalen, maar alleen nog om aantallen gaat. Over een opraper die niets toevoegt valt weinig te vertellen. Flutcaches krijgen flutlogjes, maar de strooiers/plaatsers van dergelijke 'caches' verwachten ook niet anders. In die kringen is onfatsoenlijk gedrag de norm geworden, net zoals het in bepaalde kringen normaal is om in het openbaar uit je neus te eten of scheten te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is er naast geocaching wel een spelvorm ontstaan waar onfatsoenlijk gedrag heel 'norm'aal is. Waar kosten en moeite worden gespaard bij het maken van 'caches'. Waar het niet langer om verhalen, maar alleen nog om aantallen gaat.

 

Je doelt hier toch niet weer op geocachers, die het wel eens leuk vinden om een dagje te speedcachen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er staat "zie log..." betekend dat misschien dat diegene samen met iemand anders de cache heeft bezocht? Mijn vriend doet dit ook heel vaak. We hebben elk een eigen account, maar bezoeken sommige caches soms samen. Als ik er dan al een heel verhaal heb getypt waar hij verder niks aan toe te voegen heeft zet hij ook wel eens neer "Zie log van nancy_kelpie". Dit is niet echt luiheid, maar hij heeft gewoon niks daar meer aan toe te voegen.

 

Om een cache als gevonden aan te kruisen is het toch verplicht een log te schrijven? Of is er ook een manier zonder log? Als er een manier is zonder log zal ik die aan mijn vriend vertellen, maar anders blijven we gewoon doorgaan met "zie log van nancy_kelpie" :)

 

Als iemand "zie log..." zegt van iemand waarmee hij er samen is geweest lijkt me er niks ergs aan. Als iemand echter zegt "zie log.." van een wildvreemde, vind ik dat wel een beetje raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie log van .... is altijd nog minder erg als het meest simpele van alles: Gevonden.

 

Tja, als ik een TB vind plaats ik regelmatig "Gevonden" als log. Pas als ik een TB terugplaats heb ik eventueel tijd gehad om een foto te maken, of kan ik uitleggen waarom ik deze cache nu juist zo'n mooie plaats vond voor die TB. Hoe kan het beter?

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als betrekkelijke beginner heb ik mij nooit echt gerealiseerd, hoe leuk het is, om een wat uitgebreider log te krijgen als cachelegger.

Na het doorlezen van een aantal van dit soort draadjes, zie ik er toch wel de logica in eigenlijk.

Omdat ik vaak heel ongelukkig kan schrijven, midden in een bos op losse blaadjes of slappe boekjes (of er moet even iemand gebukt voor me gaan staan ( :) ) zodat ik zijn/haar rug kan gebruiken als ondergrondje, houd ik de logs ter plaatse vaak vrij kort.

Sinds het doorlezen van dit soort berichtjes, als bovenstaand, moeti k zeggen, dat ik toch probeer, om op de pc een iets gezelliger verhaal ervan te maken, hoewel soms de inspiratie ontbreekt.

Toch merk ikzelf, dat ik er meer op ga letten.

Misschien geldt dat ook wel voor anderen?

Groetjes,

Simonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
En voor iedereen die onze caches aandoet: log zoals je wilt, met alleen .., kort, lang, of met "log volgt....." wij waarderen ze allemaal, vanwege het simpele gegeven dat iemand de moeite heeft genomen om onze cache met een bezoek te vereren :thumbup:

Marja :beerchug:

 

In mijn (beginnersogen) de juiste instelling.

 

Zoek mijn eigen caches uit aan hand van beschrijving en log op mijn manier.

Heb de stats maar uit mijn handtekening gehaald. Niet interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam er later pas achter hoe leuk een log is voor de owner, maar daar moet je eerst een cache voor gelegd hebben denk ik. Positive of negative ik heb ze allemaal wel gehad en ik vind dat heel leuk. Ik geocache nu een beetje weinig, maar ik zal toch proberen een leuk logje te schrijven als dank voor de cache. En ik begrijp ook dat sommige mensen het moeilijk vinden om een logje te schrijven dus begrijp ik dat wel. Maar wat ik wel jammer vind is dat sommige mensen snel veel caches doen en dan ook snel de logjes schrijven "found""of snel gevonden" maar ook dat hoort er bij. En omdat ik druk bezochte cache's heb maakt het mij niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam er later pas achter hoe leuk een log is voor de owner, maar daar moet je eerst een cache voor gelegd hebben denk ik. Positive of negative ik heb ze allemaal wel gehad en ik vind dat heel leuk. Ik geocache nu een beetje weinig, maar ik zal toch proberen een leuk logje te schrijven als dank voor de cache. En ik begrijp ook dat sommige mensen het moeilijk vinden om een logje te schrijven dus begrijp ik dat wel. Maar wat ik wel jammer vind is dat sommige mensen snel veel caches doen en dan ook snel de logjes schrijven "found""of snel gevonden" maar ook dat hoort er bij. En omdat ik druk bezochte cache's heb maakt het mij niet uit.

 

Een beetje moeite doen voor het schrijven van een log is niet te veel gevraagd, ook als waardering voor de cache legger. Een log zou een afspiegeling moeten zijn wat de geocacher van de cache heeft gevonden, dus ook als hij het een flutcache vond (wel gemotiveerd!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een beetje moeite doen voor het schrijven van een log is niet te veel gevraagd, ook als waardering voor de cache legger. Een log zou een afspiegeling moeten zijn wat de geocacher van de cache heeft gevonden, dus ook als hij het een flutcache vond (wel gemotiveerd!).

 

 

 

Als het niet teveel gevraagd zou zijn dan hadden we betere logs, probleem is dat veel geocachers niet op het forum komen en het niet weten (ik kwam er ook pas achter op het forum). Als er nu een aantal geocachers die slechte logs tegen komen de logschrijvers eens een e-mail zouden sturen met een uitleg over het loggen zou dat misschien helpen om de kwaliteit van het loggen te verbeteren. tja wie doet dat.

 

Dus wat jij schrijft daar ben ik het dus helemaal mee eens, maar nu denken hoe we de geocache wereld kunnen veranderen lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...