Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Medecachers,

 

om even terug te keren naar de oorspronkelijke bedoeling van deze topic.

 

ik ben het eens met tsarina dat je op zijn minst iets in het logje "moet" zetten. En dan bedoel ik niet de tekst:'Zie logrol'

 

Het hoeven denk ik geen hele lange verhalen te zijn maar in een paar woorden heb je je bevinding van de cache toch meestal wel gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu het omgekeerde:

Er zijn ook cachers die een log schrijven die lijken op een kleine roman.

Hoeft voor mij ook niet echt,het gaat toch om je beleving van een cache en niet de lengte(of korte) van een logje.

 

 

Friekje

 

soms....laat de beleving van een cache zich niet in een paar simpele woorden vangen.

soms....heeft het gevoel wat een cache bij je oproept enige uitleg nodig over het hoe en waarom de cache dat gevoel bij je oproept.

soms....is een cache, de omgeving, jouw beleving zo inspirerend, dat als je eenmaal een log begint te schrijven het ontaard in een kleine roman.

 

Ik zou het schrijven van dergelijke logs zeker niet willen ontmoedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu het omgekeerde:

Er zijn ook cachers die een log schrijven die lijken op een kleine roman.

Hoeft voor mij ook niet echt,het gaat toch om je beleving van een cache en niet de lengte(of korte) van een logje.

 

 

Friekje

 

soms....laat de beleving van een cache zich niet in een paar simpele woorden vangen.

soms....heeft het gevoel wat een cache bij je oproept enige uitleg nodig over het hoe en waarom de cache dat gevoel bij je oproept.

soms....is een cache, de omgeving, jouw beleving zo inspirerend, dat als je eenmaal een log begint te schrijven het ontaard in een kleine roman.

 

Ik zou het schrijven van dergelijke logs zeker niet willen ontmoedigen.

 

Soms......kun je ook overdrijven. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me in het verleden al schuldig gemaakt aan het schrijven van zowel hele korte logs (slechts een . ) als hele lange logs. (log + 2 notes)

 

Zowel de lengte als de kwaliteit van mijn log zijn doorgaans sterk gerelateerd aan de kwaliteit van de cache en mijn gemoedstoestand van dat moment, hoewel ik me af en toe ook schuldig maak aan korte en copy/paste-logs wegens tijdgebrek.

 

Bij de meer inspirerende caches zal ik dat laatste overigens in een later stadium meestal nog aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga nu stoppen met mezelf te verdedigen, eerlijk gezegd ben ik het behoorlijk zat dat dankzij mij, een bom gebarst is die blijkbaar al langer speelde dan dat ik mij kan herinneren.

Uit de reacties te lezen ben ik zeker niet de enige die weinig tijd besteed aan het schrijven van een degelijke log.

Maar...

 

Het zal mij eerlijk gezegd aan mijn derriëre oxideren of de legger het wel of niet eens is met mijn log, nogmaals ik heb tegen de verwactingen in ( want daar is deze hele topic mee begonnnen ) mijn log bij de cache van de starter van deze topic aangepast tot een dergelijk verhaal.

 

FEIT!...en het is al vaker gezegd het is niet verplicht om een log te schrijven op internet. dit spel is oorspronkelijk bedoeld om er voor te zorgen dat je naam in de LOG ROL staat.

tuurlijk wil ik ook de puntjes wegwerken tuurlijk wil ik hoger in de ranking komen te staan.

Ik ben slechts 1 geocacher onder de vele duizenden, die toevallig opvalt vanwege mijn vele ( en intussen beroemde ) Zie Log...

 

mochten de leggers het hier niet mee eens zijn dat ik zo log?...( ff kort door de bocht ) Jammer dan!

Ik ben niet met geocaching begonnen voor de mooie tochten of het zien van fijne omgevingen in ben een jongen van 15 jaar het interreseert me niet hoe de omgeving er uit ziet of dat de vogels zo mooi zingen.

 

De Roode Lantaarn heeft echter in één ding gelijk: Elke cache is UNIEK, maar heeft hij dit al eens bedacht?

ELKE GEOCACHER EN ZIJN MANIER VAN LOGGEN/GEOCACHEN IS OOK UNIEK!

 

dank u wel

 

Footman bas ( de luie logger )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, sorry hoor, er zijn ergere dingen in de wereld dan een korte log.

Ik krijg nooit zulke logs bij mijn caches, hoe zou dat dan komen? :thumbdown:

Trouwens zelfs Footman Bas wist er bij een van mijn caches meer uit te persen dan Zie log....

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...89-eceb4f74b263

:lol1:

 

Mensen maak je niet druk, ieder doet het op zijn manier en heeft daar op zijn manier veel lol in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek het je niet aan. Er wordt hier soms verschrikkelijk gediscuzeurd, het is niet persoonlijk bedoeld. Welkom in het cache wereldje, waar het er om gaat om zo veel mogelijk plezier te hebben om met miljardenkostende satellieten een tupperware doosje in de bosjes te vinden.

 

Terug on topic, meestal schrijf ik een verhaaltje. Echter soms vind ik wel eens cache waarvan in één woord(of in mijn geval tweewoorden) bondig alle emoties zitten die door me heen gingen op het moment dat ik de cache ontdekte. Zo’n log is bijvoorbeeld:

Gevonden.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik dit draadje alleen gestart om de mening van anderen te horen. Het is nooit mijn bedoeling geweest om een discussie op te starten en al helemaal niet om mensen aan te vallen of te kwetsen. Mochten mensen zich toch aangevallen of gekwetst voelen door mijn berichtje, dan bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan.

Dat anderen off-topic gaan, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in het cache wereldje, waar het er om gaat om zo veel mogelijk plezier te hebben om met miljardenkostende satellieten een tupperware doosje in de bosjes te vinden.

 

Deze onthoud ik :beerchug:

 

Terug on-topic:

 

Soms... zijn geocachers net mensen :beerchug:

Heb tot nog toe nog maar één cache neergelegd en daar een hoop van geleerd. Maar echt ervaren wat dat betreft ben ik dus nog niet. Toch krijg ik aardig wat logjes binnen, en inderdaad, ik kan een brede grijns op m'n gezicht hebben als iemand een enthousiast verhaal(tje) schrijft. Krijg ik enkel een berichtje van "gevonden", dan ben ik nog steeds blij, want blijkbaar vondt iemand het de moeite waard om langs te gaan.

Eigenlijk interessert het me dus geen bal en mag elke cacher prima zelf weten hoe hij of zij logt. Mijn plezier is toch zeker niet afhankelijk van de (in mijn ogen) mindere logs? Ik zal dan ook nooit een dergelijke log verwijderen, al helemaal niet omdat ik daarmee iets wat ook belangrijk wordt gevonden (jawel, de puntjes) kan benadelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik dit draadje alleen gestart om de mening van anderen te horen. Het is nooit mijn bedoeling geweest om een discussie op te starten en al helemaal niet om mensen aan te vallen of te kwetsen. Mochten mensen zich toch aangevallen of gekwetst voelen door mijn berichtje, dan bied ik bij deze mijn oprechte excuses aan.

Dat anderen off-topic gaan, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen.

 

Je hoeft jezelf tegenover niemand te verontschuldigen.

 

Je hebt alleen maar iets aan de orde gesteld wat jou dwarszat en daarover de meningen van anderen gevraagd.

 

Je hebt niemand aangevallen of onheus bejegend, niemand bij naam genoemd.

 

Dat anderen inclusief de bewuste "luie logger" het vervolgens nodig vinden om zichzelf bekend te maken en zich vervolgens een soort "martelaarsrol" toedichten en zwaar in de verdediging gaan, moet jij jezelf niet verwijten, die jas trekken ze zelf blijkbaar graag aan om hun verhaal te doen.

 

Dat is hun goed recht, maar laten ze daar alsjeblieft niet zielig over doen.

 

Nogmaals: een excuus is hier helemaal niet nodig.

 

Loggen? : ieder cachertje logt zoals het gebekt is....

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lange tijd voel ik me geroepen ook weer eens een duit in het zakje te doen.

 

Wat ik nu ga zeggen zullen sommigen als vloeken in de kerk ervaren :

 

 

 

Ik ben niet zo’n getalenteerd logschrijver. Meestal moet ik het eruit persen.

 

Dat neemt niet weg dat ik geen waardering heb voor de moeite die cache-plaatsers zich hebben getroost om o.a. voor mij een cache op te tuigen.

 

Ik probeer, indien van toepassing, mijn waardering te laten blijken – hoe gebrekkig dit mij ook soms afgaat.

 

Maar, en nu komt het:

 

Het belangrijkste van loggen op internet is, vind ik, dat mijn “Niet Gevonden-kaart” up-to-date blijft. 8-))

 

 

 

 

 

Groeten,

 

Koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lange tijd voel ik me geroepen ook weer eens een duit in het zakje te doen.

 

Wat ik nu ga zeggen zullen sommigen als vloeken in de kerk ervaren :

 

 

 

Ik ben niet zo'n getalenteerd logschrijver. Meestal moet ik het eruit persen.

 

Dat neemt niet weg dat ik geen waardering heb voor de moeite die cache-plaatsers zich hebben getroost om o.a. voor mij een cache op te tuigen.

 

Ik probeer, indien van toepassing, mijn waardering te laten blijken – hoe gebrekkig dit mij ook soms afgaat.

 

Maar, en nu komt het:

 

Het belangrijkste van loggen op internet is, vind ik, dat mijn "Niet Gevonden-kaart" up-to-date blijft. 8-))

 

 

 

 

 

Groeten,

 

Koos

 

En dat is je goed recht :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga nu stoppen met mezelf te verdedigen, eerlijk gezegd ben ik het behoorlijk zat dat dankzij mij, een bom gebarst is die blijkbaar al langer speelde dan dat ik mij kan herinneren.

Uit de reacties te lezen ben ik zeker niet de enige die weinig tijd besteed aan het schrijven van een degelijke log.

Maar...

 

Het zal mij eerlijk gezegd aan mijn derriëre oxideren of de legger het wel of niet eens is met mijn log, nogmaals ik heb tegen de verwactingen in ( want daar is deze hele topic mee begonnnen ) mijn log bij de cache van de starter van deze topic aangepast tot een dergelijk verhaal.

 

FEIT!...en het is al vaker gezegd het is niet verplicht om een log te schrijven op internet. dit spel is oorspronkelijk bedoeld om er voor te zorgen dat je naam in de LOG ROL staat.

tuurlijk wil ik ook de puntjes wegwerken tuurlijk wil ik hoger in de ranking komen te staan.

Ik ben slechts 1 geocacher onder de vele duizenden, die toevallig opvalt vanwege mijn vele ( en intussen beroemde ) Zie Log...

 

mochten de leggers het hier niet mee eens zijn dat ik zo log?...( ff kort door de bocht ) Jammer dan!

Ik ben niet met geocaching begonnen voor de mooie tochten of het zien van fijne omgevingen in ben een jongen van 15 jaar het interreseert me niet hoe de omgeving er uit ziet of dat de vogels zo mooi zingen.

 

De Roode Lantaarn heeft echter in één ding gelijk: Elke cache is UNIEK, maar heeft hij dit al eens bedacht?

ELKE GEOCACHER EN ZIJN MANIER VAN LOGGEN/GEOCACHEN IS OOK UNIEK!

 

dank u wel

 

Footman bas ( de luie logger )

 

Welnee, je hoeft je helemaal niet te verdedigen. Niemand valt je aan. Je moet je dus ook niet aangevallen voelen. Ik snap wel dat het zo lijkt, maar dat komt omdat iedereen hier heel stellig zijn mening neerzet (waarop anderen weer reageren). En daar is dit forum ook voor. Zo kom je er achter hoe anderen over bepaalde zaken denken. En daar kun je wat mee doen, of niet. Mag jij weten.Hetkan je soms wel op een idee brengen. Er zijn cachers die hele strakke ideeen hebben over hoe het allemaal zou moeten. Anderen vinden dat weer niet. Zoveel mensen, zoveel soorten. Uiteindelijk zijn we allemaal op onze eigen manier bezig met dit bijzonder leuke (en soms verslavende) tijdverdrijf. En dat moeten we lekker houden zo. Het liefst wel op een respectvolle manier. Naar mijn idee was niemand er op uit om jou genadeloos onderuit te halen. Maar helaas kan soms de toon wel eens een ander idee geven. Er zijn er gelukkig genoeg die daar dan ook weer tegenin gaan.

Lekker blijven cache,man! Happy hunting! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache-etiquette staat allang in de begrippenlijst... :beerchug:

 

Nah, dat is het toch niet echt. Zo Saai. :beerchug:

 

Maar, ondanks al het gedoe in deze redelijk nutteloze forumdraad, ben ik nou wel benieuwd naar wat er dan in het logrolletje staat.

 

Misschien was het wel een nieuwsgierigmakerijtje van de logger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...