Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

knip....

 

Copy/past hoort bij "het nieuwe cachen" vrees ik.

 

Geopatra.

 

Ik vrees het ook, maar vindt het erg jammer. Zelf probeer ik er altijd in ieder geval nog wel een paar originele zinnen van te maken (ja, ook bij "flut" micro's). Als er wat leuks en/of opmerkelijks is gebeurd op weg naar de cache dan meld ik dat vaak ook.

 

Ik begrijp ook wel dat niet iedereen een begenadigd schrijver is, maar ietsje meer dan "snel gevonden" moet er toch wel af kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het misschien een idee dat iemand ze adopteerd?

Volgens mij mag adopteren niet meer. je mag dan wel opnieuw aanmelden en op dezelfde locatie de cache neerleggen.

Natuurlijk kun je een cache gewoon (laten) adopteren, waarom zou anders de speciale link nog beschikbaar zijn ? ( http://www.geocaching.com/adopt/ )

 

Het enige dat niet kan/mag is het adopteren van reeds gearchiveerde caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waaaat? Dus hier ben ik gewoon voor Mien met de korte achternaam aan het schrijven geweest?

 

Als alle plaatsers die nooit logs lezen dat nou even op de cachepagina erbij zetten, dan weet ik voortaan waar ik aan toe ben.

 

Groetjes, Fangorn

(die alle logjes van haar geplaatste caches leest, en aan de uitgebreide verhalen altijd extra veel plezier beleeft)

 

Bij die cache Novemberstorm zie ik nog een copy/paste log:

 

In de vakantie ga ik al 15 jaar op fietsvakantie.

Wat is er dan mooier om dit te combineren met cachen.

Zo werden er op een fietsrondje van 800 km de provincies Groningen en Drenthe aan gedaan.

Op deze leuke manier leer je weer een mooi stukje van Nederland kennen en pak je nog lekker wat puntjes mee.

Alle makers hartelijk dank.

 

logged: 16.05 hr

 

Leuk stukje tekst, maar wel wat onpersoonlijk als het (afgezien van het tijdstip) bij ruim 100 caches wordt neergezet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan zijn er nog de cachers die liever een mooi verhaaltje schrijven in het papieren logboek en op internet het kort houden. Maar dat zal bij een micro niet vaak voorkomen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me in het verleden ook wel eens bezondigt aan simpele copy logs.

Nu heb ik zelf caches liggen en krijg ook regelmatig copy-logs bij de traditionels, daarom probeer ik van iedere gevonden cache toch iets te maken, en dat valt niet altijd mee overigens.

Soms wordt het een 1/4 pagina maar soms ook, als ik het echt niets vind, blijft het bij gevonden dan komen de letters FTF er nog niet eens uit.

Een cache moet de log krijgen die hij volgens de vinder verdient.

En ja, helaas, gebeurt het regelmatig dat die log niet veel voorstelt.

Maar het geeft dan ook weer extra voldoening om na een mooie cache je bevindigen uitgebreid met de cacheplaatser en andere cachers te delen in een mooie uitgebreide log. Soms met foto's erbij.

 

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het hopen dat G@rold zich gaat bedenken en dat wij als cachers wat tijd steken in het schrijven van logjes omdat de legger er ook veel tijd in heeft gestoken :yes: .

 

Of mijn duimen nog helpt.....Het nadeel van cachen blijft dat je een log moet schrijven. :( Al doe ik het 10 keer liever op internet met een razendsnel toetsenbord dan in het boekje ter plekke. :huh:

 

Jammer dat de frustiegrens bereikt is. Want er zijn toch nog steeds mensen die je werk op waarde weten te schatten en loggen. Kop op G@rald, natuurlijk steek je er veel tijd in om de serie te handhaven en is de waardering niet waarop je hoopt. maar daar tegenover staat toch een respectabel aantal geo d'ors! Misschien moet je er een multi van maken? Minder onderhoud en de ware cacher laat zich daardoor niet uit het veld slaan.

 

N.B. Tijdens onze vakantie was ik elke dag soms wel 2 uur bezig met loggen. En al die logjes bij elkaar geven een mooi alternatief logboek :(

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een van de redenen dat ik van mijn eigen caches bijna nooit de logjes lees.

 

Waaaat? Dus hier ben ik gewoon voor Mien met de korte achternaam aan het schrijven geweest?

 

Als alle plaatsers die nooit logs lezen dat nou even op de cachepagina erbij zetten, dan weet ik voortaan waar ik aan toe ben.

 

Groetjes, Fangorn

(die alle logjes van haar geplaatste caches leest, en aan de uitgebreide verhalen altijd extra veel plezier beleeft)

 

Je hebt gelijk. Ik steek de hand in eigen boezem. Ook menig logger heeft het recht om zijn/haar logjes te laten lezen en eventueel te laten waarderen door de eigenaar. Het is niet alleen de eigenaar die de tijd in zijn caches steekt, maar ook menig logger die er wel de tijd in steekt om te loggen.

 

Als enig excuus kan ik opvoeren dat ik al zoveel mail krijg en daar ook mee achter ben, het is een kwestie van tijd tijd tijd.

Ter vergoelijking het volgende, de KralenFee leest ze wel en die meldt me heus wel of er wat leuks staat. Maar ook zij leest, vanwege diverse omstandigheden, ook niet elke dag/week.

 

Maar gezien je reactie besef ik dat het fatsoenlijker zou zijn om wel degene die de moeite neemt zijn/haar logjes te lezen. Ik neem me voor om dat dan ook vanaf nu te gaan doen.

 

Kee?

 

 

en dan zijn er nog de cachers die liever een mooi verhaaltje schrijven in het papieren logboek en op internet het kort houden. Maar dat zal bij een micro niet vaak voorkomen denk ik.

 

Ik doe het andersom. Ik plak het liefst alleen een sticker met een datum en tijd en een NiNu erbij. En dan op de cachepagina mijn verhaal. Men kan toch mijn handschrift niet ontcijferen. Logboekje is voor mij meer het bewijs dat je er geweest bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking die verwant is aan dit topic. Ik zie regelmatig logjes voorbijkomen met enkel de tekst 'Log volgt'. Wat is daar nou de zin van? Ok, misschien wordt er ooit nog wel eens completere log toegevoegd, maar waarom moet iemand zo nodig eerst zijn of haar geurspoor achterlaten, en dan later nog eens terugkeren? Het zou misschien nog te verdedigen zijn als het gaat om 'het eremetaal', om anderen te laten weten dat er al wat vergeven is, maar bij een cache die al vele malen gevonden is, zie ik het nut van 'Log volgt' niet erg in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je gedachtengang wel volgen, maar och, als de log dan ook maar daadwerkelijk volgt dan is het goed. men moet het niet vergeten natuurlijk en dan het liefst natuurlijk de oude log volgt deleten en een nieuwe log op dezelfde datum neerzetten. Dat lijkt nog leuker dan editen met die eeuwige edited by regel eronder :(

 

Het lijkt dubbel werk. Meestal worden die caches met log volgt ter plekke gelogd via een PDA of GSM. Ik zou het zo niet doen, maar zie er ook geen kwaad in. Het frustreert me niet in ieder geval :(

 

 

@Team Aragorn: die had ik wel gelezen. Sinds een aantal maanden lukt het lezen me vaker niet dan wel. Ik lzie wel alle logjes via een van de PDA's, maar bleven vaak ongelezen. Maar zoals beloofd, ik ga daar aan werken :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie regelmatig logjes voorbijkomen met enkel de tekst 'Log volgt'. Wat is daar nou de zin van?
Dit wel ik nog wel eens doen om de TB administratie zo snel mogelijk op orde te brengen. Dus als ik 's avonds thuis ben even alle TB's droppen en pakken dmv notes en dan de volgende dag rustig uitgebreide logjes schrijven (en de notes weer verwijderen).

 

Het zou niet nodig moeten zijn, maar het voorkomt dat de TB's alweer gegrabbed zijn tegen de tijd dat ik ze echt wil gaan loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt dubbel werk. Meestal worden die caches met log volgt ter plekke gelogd via een PDA of GSM. Ik zou het zo niet doen, maar zie er ook geen kwaad in. Het frustreert me niet in ieder geval :(

 

Het frustreert mij ook niet hoor, zo erg is het niet. Maar ik vroeg me gewoon af wat iemand ertoe brengt om zo'n logje te maken. De verklaring van het ter plekke loggen klinkt erg aannemelijk. Dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn. (Ik maak zelf geen gebruik van dit soort gadgets, dus misschien heb ik daarom niet aan die mogelijkheid van mobiel loggen gedacht :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...