Spring naar bijdragen

Batterijen


frans71

Aanbevolen berichten

Ja AA of AAA past meestal wel, maar ik bedoel NiCd of NiHM of Li-ion en dat soort types.

Zelf gebruik ik NiHM 2700 mAh van GP en deze werken perfect en gaan lang mee en ik gebruik hetzelfde merk snellader ervoor.

 

http://spaun.factoryprices.nl/product_info.php?cPath=306&products_id=94425&GP_H500_Powerbank_Batterijlader_Snellader_+_4xAA_2700mAh

 

Ditzelfde setje van GP gebruik ik sinds augustus ook in mijn Dakota en bevalt prima. Ze gaan lang mee (ik weet niet of dat aan de Dakota ligt of de accu's of de combi), de oplader is lekker compact (ook voor op reis) en gaat automatisch over op druppellading als de accu vol is. Via Tweakers.net heb ik nog een goedkoper adres gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag bij DX enkele setjes van deze gekocht.

 

sku_47724_2.jpg

 

Niet duur, dus het proberen waard, dacht ik zo.

BTY 1.2V 3000mAh Ni-MH Rechargeable AA Batteries (Pair)

 

Komen omgerekend op amper 2.5 euro per twee.

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop in elk geval nooit oplaadbare NiMH van Durace11. Ik heb nog nooit zulke slechte batterijen meegemaakt. De capaciteit ligt ver onder wat gespecificeerd is, en zakt bovendien bij gebruik snel in.

 

Let bij alle batterijen met een grote capaciteit op dat je een relatief moderne lader gebruikt die ze ook als zodanig 'herkent'. Een oude processor gestuurde lader die ik had bleef maar doorladen bij batterijen van 2700+ mAh, waardoor ze heet werden, en vervolgens effectief nog maar als 2500 mAh of minder presteerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik goede ervaringen mee heb is het volgende:

Ik laad de batterijen op. Wanneer de oplader aangeeft dat het werk er op zit, haal ik de oplader uit de wandcontactdoos, wacht to de batterijen zijn afgekoeld. Daarna de oplader weer in de wandcontactdoos. Het blijkt dat de batterijen dan nog niet helemaal opgeladen zijn. Wachten totdat de oplader weer aangeeft dat het werk er op zit en dan pas berg ik de batterijen op.

Bevalt mij goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met Eneloops.

Ik heb zeer slechte ervaringen met Aldi batterijen, deze verliezen hun lading snel en als ze te lang in een apparaat blijven zitten en helemaal leeg zijn kunnen ze niet meer goed opgeladen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zeer slechte ervaringen met Aldi batterijen, deze verliezen hun lading snel en als ze te lang in een apparaat blijven zitten en helemaal leeg zijn kunnen ze niet meer goed opgeladen worden.

Mee eens, dat is een typisch gevalletje goedkoop is GEEN duurkoop.

ALDI batterijen zijn geen succes, laden duurt lang en ze zijn snel leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt het dat Eneloop (Sanyo) en ReCyKo (GP) eigenlijk beide het zelfde type zijn ?

Als ik de product omschrijvingen van beide zo lees......

 

Heb je daar eigenlijk een speciale lader voor nodig, of kan je gewoon je normale NiMh lader gebruiken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort in het bezit van een processor gestuurde oplader. Veel mogelijkheden, ontladen, laden, snelladen, en herstellen van batterijen.

Bevalt mij prima! De lader kost iets meer dan de gemiddelde snellader maar brengt zelfs oude batterijen weer tot leven.

Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte lader las ik ook dat snelladers funnest zijn voor je batterijen. Ze worden gewoonweg te heet tijdens het laden waardoor de levensduur afneemt. Ook de ontlading is meestal groter.

Dus als je kunt kiezen, kies dan voor een lage laadstroom ipv snelladen. Komt je batterijen ten goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort in het bezit van een processor gestuurde oplader.

Heb je misschien een linkje naar jou nieuwe lader??

Die van mij is nu 6 jaar oud en doet niet helemaal zijn werk meer.

Kan ik misschien nog aan Sinterklaas of de Kerstman een nieuwe vragen. :yes:

 

groetjes Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand waarom (in dit geval GP2200 batterijen) na jaren succesvol gebruikt te zijn (ze leken het steeds beter te doen), nu ineens in 1 dag hun lading verliezen nadat ze een ruim jaar ongebruikt op de plank hebben gelegen. De batterijen zijn steeds gebakken in een snellader. Ik heb dit verhaal ook van anderen gehoord, dus is er iets gaan lekken in de batterijen. Het gaat om de gehele reeks (ik heb er 12).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je misschien een linkje naar jou nieuwe lader??

 

Ton, HIERBIJ de link naar de oplader die mij uitstekend bevalt. Zitten 8x2500 mHa batterijen bij, een tasje, en ook handig, adopters om de aa te kunnen gebruiken in c en d cel producten.

bewerkt door Cernunnos
link werkte niet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je misschien een linkje naar jou nieuwe lader??

 

Ton, HIERBIJ de link naar de oplader die mij uitstekend bevalt. Zitten 8x2500 mHa batterijen bij, een tasje, en ook handig, adopters om de aa te kunnen gebruiken in c en d cel producten.

 

Helaas werkt de link niet. :crybaby:

bewerkt door GeSi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...