Spring naar bijdragen

Batterijen


frans71

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een poosje de GP2700 maar vallen vooral tegen omdat ze snel leeglopen. Nu cachen wij niet iedere dag (helaas moet er ook gewerkt worden) en dan merk ik dat mijn Dakota vaker onverwachts leeg is als ik 'm na een flink aantal dagen weer pak. Aangezien wij soms ook ad-hoc gaan cachen zijn de GP's niet altijd opgeladen. Na alle verhalen over zelfontlading begrijp ik dat de ReCyCo's of de Eneloops de beste keuze zijn.

Nu heb ik de gok genomen en bij nkon.nl (jawel, zijn goedkoop en ziet er prima uit)een setje Eneloops besteld plus die wonderlader die ik nu al onder diverse namen heb voorbij zien komen. (Bij conrad een euro goedkoper, maar daar waren de batterijdoosjes voor 4 stuks net op)

Hopelijk snel binnen, want volgende week staat "Waardeloos!" op het programma :yes:

(Waardeloos!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vreemd dat die GP2700's bij jou zo snel leeg lopen, ik gebruik ze dus ook in mijn Garmin en cache niet zo vaak, maar als ik 'm een paar weken later pak zijn de batterijen nog bijna vol.

Ik neem aan dat je de Garmin wel uitzet als je 'm niet gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu al een poosje de GP2700 maar vallen vooral tegen omdat ze snel leeglopen. Nu cachen wij niet iedere dag (helaas moet er ook gewerkt worden) en dan merk ik dat mijn Dakota vaker onverwachts leeg is als ik 'm na een flink aantal dagen weer pak. Aangezien wij soms ook ad-hoc gaan cachen zijn de GP's niet altijd opgeladen. Na alle verhalen over zelfontlading begrijp ik dat de ReCyCo's of de Eneloops de beste keuze zijn.

knip

 

Klinkt dat je nu een lader hebt gebruikt welke niet in staat is om 2700 goed te laden. Nl laders met bij geleverde batterijen. Hebben vaak de text er bij staan dat ze speciefiek geschikt zijn voor bij geleverde batterij. Hier mee word niet bedoeld het merk batterij maar de geleverde mHA. Dus een lader met 2300 mHa mee geleverder batterijen is in staat om deze goed te laden. Word hier echter zwaarder 2700 batterijen in gedaan. Dan is niet gegarandeerd dat deze batterijen volledig geladen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Net van de week een 8 tal Tronic Energy 2500 gehaald bij de Lidl. Standaard zou mijn lader deze gaan laden met 100 mha.

Door dat mijn lader gebruikt maakt van Delta V (meet spanings dip als batterij vol zit) laad ik standaard al mijn batterijen op 200 mha... Omdat een hoger laadspanning het dip je beter meetbaar maakt.

Nu blijken deze batterijen een laadspanning van 500 mha nodig te hebben. (je hebt bijna een bril nodig om dit te kunnen lezen) Dus in het vervolg de ze maar gaan laden op 500 mha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Dit draadje blijft interessant. Zeker wanneer je huidige batterijen langzaam aan vervanging toe zijn.

Overigens is het laderdraadje ook leuk m.b.t. dit item.

 

Maar ik heb jullie tips en trucs nodig.

Ik ben op zoek naar of twee hele goede AA oplaadbare batterijen; of beter nog een soort accu ala CRV3. Alleen die CRV3 past niet in de batterijbehuizing.

Bestaat er een krachtige accu (zoals CRV3) in de vorm van een dubbele AA batterij?

 

Niet voor een GPS, maar een fototoestel waar ik soms wat flauw van wordt. Inmiddels drie jaar oud, economisch afgeschreven natuurlijk, maar wel hele mooie foto's maakt.

Nieuwe batterijen zijn maar even leuk en oplaadbare moeten direct uit de lader komen anders is het vermogen alweer te laag.

Iets wat niet verteld wordt als je zo'n ding aanschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als über-leek op batterij gebied. :)

Bij eneloop kom ik 800 mha en 2000 mha tegen.

Wat is het verschil en welke kan ik dan beter nemen?

 

2000 mha gaan langer mee voor ze leeg zijn. (Duracelkonijntje ??) Ruim 2x zolang als die van 800.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als über-leek op batterij gebied. :)

Bij eneloop kom ik 800 mha en 2000 mha tegen.

Wat is het verschil en welke kan ik dan beter nemen?

 

2000 mha gaan langer mee voor ze leeg zijn. (Duracelkonijntje ??) Ruim 2x zolang als die van 800.

Die vraag is bijna twee jaar oud :eek: !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet voor een GPS, maar een fototoestel waar ik soms wat flauw van wordt. Inmiddels drie jaar oud, economisch afgeschreven natuurlijk, maar wel hele mooie foto's maakt.

Hoezo economisch afgeschreven ;) ik gebruik nog steeds een Olympus E-100RS, 1,3 MP

Hier gebruik ik Eneloop en Ansmann batterijen in, gaan lang mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Welkom op het forum (ik heb gehoord dat ik dat erbij moet zetten voor mensen die voor het eerst hier posten).

Antwoord op je vraag heb ik niet.

Wat me wel opvalt is dat je een merkwaardige handtekening hebt.

Hier zijn genoeg (heel vriendelijke) mensen die je kunnen vertellen wat er mis mee is.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...