Spring naar bijdragen

Waar Gaat Het Heen Met Onze Hobby?


vleddermuis

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij mij in de buurt is http://www.geocaching.com/geocache/GC5F2X2_geolien uitgekomen, lekker op fietsafstand en zo te lezen de moeite waard. Ook ben je wel even bezig. Kortom, binnenkort eens op pad en als het niet op één dag lukt ga ik een tweede of zelfs derde dag terug.

zit ook te kijken wanneer te gaan doen.

bijna op loopafstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen hier inderdaad mooie multies, maar of het de mooiste zijn? Ligt er ook aan welke smaak je hebt wat betreft onderwerp van de cache, puzzel of geen puzzel, lengte van de tocht, moeilijkheidsgraad, natuur- of stadswandeling etc. Ook in de rest van ons land liggen mooie multies.

De afstand kan inderdaad een belemmering zijn, maar misschien is het iets voor een vakantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het gemekker over de weinige aanbod van "korte" multy's niet.

als je zo een wandelaar ben kan je elke omweg nemen die er is

je hoeft echt niet de kortste weg nemen tussen A en B

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de buurt is http://www.geocaching.com/geocache/GC5F2X2_geolien uitgekomen, lekker op fietsafstand en zo te lezen de moeite waard. Ook ben je wel even bezig. Kortom, binnenkort eens op pad en als het niet op één dag lukt ga ik een tweede of zelfs derde dag terug.

Ook in brabant net nieuw: het Terracottaleger GC5CR3D.Een multi van 8km maar liefst.

bewerkt door BeeksePythagoras
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang er ook nog mooie tochten uitkomen, kan het met de hobby niet 100% fout zitten. Er zijn blijkbaar nog steeds cacheleggers, ook nieuwelingen, die inspiratie krijgen en er werk van maken. Wat dat betreft ... veel van de tochten uit den beginne die nog steeds actief zijn, zijn van het type bouten tellen en het eerste cijfer van een (overbekend) artikelnummer bepalen. Aan de bovenkant zeg maar, is best wat bijgekomen. Hoe meer reclame er voor dergelijke creaties komt, des te beter het is!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen week heb ik onderstaande bijzondere (eenzijdige) mailwisseling gehad. Ik heb tot nog toe geen enkele reactie gekregen.

Collega-cacher ****** logt mijn cache die ik onlangs (later dan de logdatum) gearchiveerd heb. Omdat ik de logboekjes nu thuis heb liggen, kon ik meteen een check doen. Het lijkt erop dat hier iets niet klopt en dat hier oneerlijk spel wordt gespeeld om extra puntjes binnen te halen.

Misschien ben ik te voorbarig, maar toch. Iedereen moet het spel geocaching spelen zoals hij/zij zelf wil, maar dit....

Is dit nou leuk?

(Ik heb de naam van de cacher vervangen door sterretjes omdat ik niemand aan de schandpaal wil nagelen.)

 

_________________________

-- Copy of email sent to ****** --
Hallo ******,
Eerder stuurde ik je onderstaand bericht. Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij heb ik nog geen antwoord gekregen. Graag alsnog je antwoord.
groet
Jan
_________________________
Hallo ******,
Ik zag vandaag je log in mijn mail voorbij komen. Je log staat nu op 18/04/2014.
In het logboekje kan ik op die datum niets vinden. Wel staan er logs van anderen op 15 en op 19 april. Heb je je misschien vergist in de datum?
Groet
Jan
_________________________
Log van ******:
Vergeten te loggen maar nu alsnog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het puntjesvergaren betreft houden velen zichzelf voor de gek. Als je de statistieken van sommigen bekijkt, kun je niet anders dan concluderen dat er veel gelogt word zonder de cache gevonden of zelf bezocht te hebben. en als het werkelijk zo is dat je op een dag 170 caches vindt en dan de volgende dag 120 en de dag erna 57 en dat gaat zo maar door, dan ben je naar mijn idee rijp om een bezoek aan een goede psychiater te brengen. Ik ben er persoonlijk van overtuigt dat het aantal founds van vele cachers totale onzin is. Wat ik me echter afvraag is waarom dit gebeurt??? Je kan er immers niets mee winnen, en om het aanzien hoef je het ook niet te doen want per slot van rekening interesseert het niemand geen bal hoeveel je er hebt gevonden. Dus vanwaar die drive om zoveel te scoren. Mij kan namelijk niemand wijs maken dat het leuk is om honderden caches per week te doen. Of moeten we tot het inzicht komen dat geocachen verslavend kan zijn en aanmoedigt tot vervalsing van de statistieken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een cachecontrole en als ik de boekjes/ rolletjes eventueel heb vernieuwd vind ik het altijd leuk om die nog eens door te bladeren, je komt bekende en onbekende namen tegen, soms staat er iets leuks in geschreven enz. enz. maar een kontrole houden, nee daar ga ik geen tijd in steken. Misschien zou ik dat moeten doen om het geocachen zuiver te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben pas sinds 1 november begonnen met deze hobby en heb dus nog weinig ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je, ook al heb je jaren ervaring, op één dag 170 caches vind.

Dat is, als je slaaptijd en etenstijd eraf trekt, elke 6 minuten een cache. Dat is m.i. jezelf voor de gek houden.

Anderen kun je er niet mee imponeren, aangezien dit zo doorzichtig is als wat dan ook.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...