Spring naar bijdragen

Waar Gaat Het Heen Met Onze Hobby?


vleddermuis

Aanbevolen berichten

Tabak, het gaat er niet om welke caches je leuk vindt om te doen en of je daarvan geniet, denk wat groter. Het gaat erom, bestaat onze hobby binnenkort nog? Maar kennelijk is dat de tendens deze tijd, onverschilligheid en alleen maar in je eigen straatje kunnen denken. Het zij zo.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben niet onverschillig, integendeel.. Je zou eens moeten weten. Uiteraard kijk ik (net als bijv. Dagwacht, Sivota en de meeste anderen) voornamelijk naar mijn eigen situatie. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik zou zeggen, als jij nou het "grote gegeven" onderhanden neemt en wij blijven intussen gewoon genieten van wat we doen, dan zijn we allemaal gelukkig.

 

En wat wil je nou eigenlijk, dat we hier gaan zeggen. Moeten we persé, omdat jij nogal negatief tegen de toekomst van het geocachen aankijkt, met je meehuilen als wolven in het bos. Wat een onzin. Het zal je duidelijk zijn, dat ik het allemaal niet zo negatief zie en dat er genoeg mogelijkheden zijn om volop te genieten van onze hobby. Ook in de komende jaren. En hoe het cachen er uit zal zien in 2022 weet ik niet. Net zoals ik niet weet hoe de beurs er eind volgend jaar voorstaat. En jij weet het dus duidelijk ook niet, anders zou je dit draadje niet gestart zijn en nu je niet al te veel bijdragen ontvangt, die in JOUW straatje passen raak je helemaal in verwarring. Niet doen jongen. Zinloos!

 

En ik heb overigens in mijn berichtje aangeduid....

 

1.) dat het in de vroegere jaren van het cachen niet zo bar veel beter was als nu. En toen praatte men ook al over de toekomst..... Mooi berichtje van Sivota!!!!!

 

2.) dat er met een goede voorbereiding heel veel te bereiken valt....

 

3.) dat wij net als jij en anderen graag cachen op weekdagen.....

 

4.) dat wij best wel suggesties hebben voor de toekomst (maximum aantal caches), maar dat jij en ik hier dagen over kunnen doorzeveren, maar dat er niets zal gebeuren, omdat meneer Barry en meneer Tabak geen enkele invloed hebben op het cachegebeuren.

 

En als laatste zou ik je het advies mee willen geven 's nachts niet wakker te gaan liggen met betrekking tot het geocachen en de toekomst daarvan.... Ik ben oud genoeg om je mee te kunnen geven, dat er altijd wel oplossingen gevonden zullen worden (alhoewel IK even niet kan aangeven welke...) en zo niet dat er dan wel weer iets anders komt, waar we ons mee kunnen vermaken....

 

Conclusie.... Ik heb niet zo'n pijn in mijn buik als jij hebt over de toekomst van het geocachen en ik ben ook niet van plan om me buikpijn door jou aan te laten praten. Het lijkt me een volstrekt zinloze zelfkwelling.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet onverschillig, integendeel.. Je zou eens moeten weten. Uiteraard kijk ik (net als bijv. Dagwacht, Sivota en de meeste anderen) voornamelijk naar mijn eigen

..

Conclusie.... Ik heb niet zo'n pijn in mijn buik als jij hebt over de toekomst van het geocachen en ik ben ook niet van plan om me buikpijn door jou aan te laten praten. Het lijkt me een volstrekt zinloze zelfkwelling.

Met mij meehuilen? Kom op zeg, over veroordelingen gesproken... Ik sta zo anders in het leven dan jij je ooit voor kan stellen. Ik geef wel om de natuur, meer dan het geocachen ja. En als de stand van de beurs er voor jou toedoet, zullen wij elkaar nooit begrijpen. Hoe het cachen er in 2022 uitziet? Ik ben blij als ik er morgen nog ben en ik ga hier niet uitwijden over mijn gezondheid.

 

Geloof me, ik krijg wel buikpijn van jouw betweterigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ook dat zou ik niet weten.... Ik nam gewoon de schrijfwijze van Barry over.... denkende, dat ik mij dan geen buil kon vallen..... Zo zie je maar, je kunt op een forum niet voorzichtig genoeg zijn.... haha toch weer pijn aan mijn hoofd.... het lijkt wel een gezondheidsforum...

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hier een lang verhaal geplaatst over mijn visie waar het de geocaching toekomst betreft. Dat is totaal verkeerd opgepakt door de draadjesbeginner, die zich aangesproken voelde. Voor mij een reden, om het hele verhaal weg te halen en de toekomst van het geocachen te laten voor wat het is. Sorry.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Tabak, de mediaman, je hoort jezelf graag praten, dat is nu wel duidelijk. Verder probeer je medestanders te krijgen voor je spelletje mij omlaag te krijgen. Ik ken jouw soort. Jij spreekt mij niet persoonlijk aan, maar via het forum. Klasse. Als ik zeg dat ik niet zeker weet of ik morgen haal, dan ben ik somber volgens jou. Ben je mijn nieuwe arts? En ik ben niet positief? Je kent me niet eens. Hoe veroordelend kun je zijn? Enfin, het zegt alles over jou en ik ben klaar met jou en je preek kortzichtig iets.

Jij bent degene die overal een mening over heeft, als je je eigen pleidooi nog hebt kunnen onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je zo reageert. Nu plaats ik een duidelijke visie, waar je om vraagt en nu reageer je zo! Ook jij dicht mij capaciteiten en/of gebreken toe zonder mij te kennen. Prima, maar dan ook kunnen incasseren makker!

 

Betreurenswaardig, dat de discussie over een best wel interessant onderwerp, dat JIJ te berde hebt gebracht weer zo moet eindigen. Het is niet anders. Ik heb mijn hele verhaal weggehaald en je voert de discussie maar in je eentje!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gehoopt, dat er inhoudelijk zou worden ingegaan op het verhaal. Dit forum verdient het om weer eens enig discussieleven in te blazen. Dat kan niemand in zijn eentje. Dat ben ik best wel eens met de draadjesbeginner. Weerwoord, bevestigingen, aanvullende suggesties of weet ik wat zijn dus noodzakelijk om de zaak in leven te houden.

 

Waar ging het lange betoog in feite over? Op wat Barry bashing na, niet veel concreets.

- Het aantal caches verminderen? Dat is net wat Groundspeak niet wil, wegens de bron van hun inkomen

- Geen doos meer maar virtueel? Een tussenvorm bestaat met de reeds aangehaalde munzee en we weten allemaal dat dit niet bevorderlijk is voor de kwaliteit en natuur.

- Alles virtueel dan maar? Dat bestaat ook in allerlei vormen en een beetje handig iemand kan dat (gemakkelijk) omzeilen en het felbegeerde puntje pakken zonder ook maar een stap in de buitenlucht te zetten.

 

Dan komen we misschien de essentie van de zaak: de puntjes. Misschien moet dat gedoe met die punten, competities (à la Munzee) en statistieken maar afgeschaft worden. Iedereen beweert hier toch dat ze het niet voor de puntjes doen en verfoeit anderen die dat wel doen.

 

Wat blijft er dan nog over? De wandeling, al is dat voor sommigen dat er al te veel aan.

De anderen kunnen, zoals in de oude tijd, gewoon een GR- en/of wandelkaart/boek kopen (of digitaal met GPS voor de modernere mensen onder ons) en op pad trekken en op ontdekking gaan. Hebben we daar geocaching voor nodig? Waarschijnlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb kennelijk een goed onderbouwde visie van Team Tabak gemist. Er zaten, hem ondertussen kennende, zeker teveel positieve benaderingen in.

Daar kunnen sommigen niet tegen.

Wij zitten ook niet te wachten op de kommer en kwel verhalen. Er blijven meer dan genoeg leuke dingen over om te doen. Je moet ze alleen willen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aernout, ik ga inderdaad niet uitwijden/uitweiden over deze hobby, maar het is zeker niet vunzig.

 

Maar het is wel een hobby met een een wat grotere financiële drempel, en dat zorgt er wel voor dat Jan en Alleman al snel afhaken en dat alleen diegene overblijven die het spelletje ook willen spelen zoals het al jaren gespeeld wordt. We hebben in de afgelopen 25 jaar geen enkele andere spelvorm hoeven te verzinnen, en ook in de toekomst hoeven we dat niet te gaan doen.
Ook de frequentie waarmee het spelletje gespeeld wordt, of waar het gespeeld wordt is redelijk stabiel, geen enkele reden om het vaker te spelen, of op andere plaatsen. Het is genoeg, het is mooi, het is vertrouwd en het voelt goed dat het spelletje nog steeds de geheimzinnigheid om zich heen heeft hangen die er vanaf het eerste moment was.

 

Mooie locatie + Leuke cache = Goede cache
Mooie locatie + Leuke cache + Vleugje geheimzinnigheid = Geocaching

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je zo reageert. Nu plaats ik een duidelijke visie, waar je om vraagt en nu reageer je zo! Ook jij dicht mij capaciteiten en/of gebreken toe zonder mij te kennen. Prima, maar dan ook kunnen incasseren makker!

 

Betreurenswaardig, dat de discussie over een best wel interessant onderwerp, dat JIJ te berde hebt gebracht weer zo moet eindigen. Het is niet anders. Ik heb mijn hele verhaal weggehaald en je voert de discussie maar in je eentje!

Gerrit, ik heb je nergens om gevraagd, bespaar me je preek. Je haalt je iets teveel in je hoofd. Jij begon met modder te gooien. So be it. Hopelijk leer je er iets van, dan is het ergens goed voor geweest.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...