Spring naar bijdragen

Waar Gaat Het Heen Met Onze Hobby?


vleddermuis

Aanbevolen berichten

Als het echt zijn cache betreft en niet een overblijfsel van een andere (Kan de co zo ondervangen )die iedere keer gevonden wordt, zou ikzelf een NA schrijven. de fatsoensnorm heeft die co toch al overschreven en een NA wordt wel zichtbaar bij de reviewers. Aan hen dan om er iets mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat als de legger alle NM logs direct weer verwijderd ? zoals we ook wel eens mee gemaakt hebben.

Direct na plaatsing werd deze verwijderd terwijl er van de cache niets meer over was

 

In dat geval blijft het Needs Maintenance attribuut gewoon staan (dat verdwijnt namelijk pas na een Owner Maintenance log).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

logs (ook de verwijderde) die zijn voor ons onzichtbaar, maar de revieuwers kunnen elke log nog gewoon lezen dus ook de NM log

dus als er dan eens een NA log komt en de revieuwer ziet, als hij een beetje wakker is, een hoop verwijderde NA logs zou hij een juiste conclusie kunnen trekken

helaas ligt het onderhoud een beetje op zijn gat, revieuwers vinden van alles en nog wat online brengen waarschijnlijk belangrijker dan vergeefse zoektochten en de daarbij behorende stress zoek schade aan de natuur gedaan door prutsers die een "puntje" belangrijker vinden dan alles wat groeit, bloeit en ons eeuwig boeit,

ze maken achteloos hun 25 euro over naar een natuurstichting om hun schuldgevoel weg te kopen #RaarVolk

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny: Welke natuurstichting is dat?

Natuurlijk is elke vereniging die te maken heeft met Landschapsbeheer of Natuurmonumenten, blij met een vrijwillige bijdrage.

Bij het CITO event, begin maart op het Balgzand bij Den Helder, was inderdaad een reviewer aan het werk.

Dat klopt. Schuldgevoel? Bij ons niet direct aanwezig hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even terug naar de openingsstelling. Inmiddels doe ik meer dan 10 jaar aan geocaching, de discussie is er eentje die steeds weer terugkeert, een jaar of 8 geleden was de discussie er ook. Inmiddels ben ik va mening dat je zelf bepaalt wat je doet, wil je er per jaar meer dan 300 doen, ga je gang, wil je er 20 doen, even goeie vrienden. Iedereen doet het op zijn manier en ja er liggen er inmiddels zoveel dat je waar je ook bent, zo ongeveer binnen een kilometer, wel een cache kunt zoeken en evt. vinden.

 

Wij doen er tegenwoordig rond de 100 per jaar, en dat zijn nog steeds overwegend tradi's omdat we een Multi gaan doen en dan wat tradi's in de omgeving meepakken. Daar door vinden we dus automatisch meer tradi's als multi's. Echter is voor ons de charme nog steeds de leuke wandeling, soms zetten we een wandeling uit langs meerdere tradi's zoals een goeie week geleden in Winterberg. Door de wandeling krijgen we dan toch een hoop te zien en zijn lekker bezig. Dat we dan wat tradi's onderweg meepikken is mooi meegenomen.

 

Geocachen is ook voor ons nog steeds leuk omdat het de trigger is om op pad te gaan, niet meer zoveel als in de eerste jaren maar nog steeds met plezier. En dat laatste, daar gaat het natuurlijk om, niet om je aantallen dus maar om het plezier. Ik respecteer hoe iedereen dit spelletje bedrijft en hoop dat iedereen dat doet, of je er nu 1.000 per jaar vindt of 20. En ja, met zoveel caches als er nu liggen, is automatisch ook het aantal rommel en onnodige caches hoger dan vroeger. Maar gelukkig bepaal je zelf of je een cache doet of niet.

 

De moraal is dus, als je het maar leuk vindt en plezier hebt, meer is er niet.

 

Groet Kapitein Haak

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij kapitein Haak. Waar het heen gaat met onze hobby bepaal je immers zelf. Een hobby is iets persoonlijks. Als je niet langs de rand van de weg wil stoppen dan kies je voor caches in natuurgebieden en heb je ook geen last van de meegraai-caches.

Verstop je eigen cache op een plek waar je zelf het meeste plezier van hebt en dan zullen diegenen die het vinden wellicht een deel van dat plezier overnemen.

 

Kortom het is je eigen hobby waarvan je de invulling zelf bepaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik dus ook. Je bepaalt zelf hoe je het spelletje beleeft. Houd je van tradi's of trails, dan is er volop keus. Houd je van mooie cachewandelingen door de natuur, ook dan is er volop keus. Maar vind je het leuker om in en rondom jouw stad te cachen, dan kan dat ook volop.

Kortom, voor elk wat wils. Ik vind dat winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...