Spring naar bijdragen

Waar Gaat Het Heen Met Onze Hobby?


vleddermuis

Aanbevolen berichten

Wij waren al donateur van Natuurmonumenten en blijven dat ook zeker. Toch blijven wij ook Premium Member.

 

Od, toch leuk dat je weer post. Ik heb me langere tijd afzijdig gehouden, ook omdat er voldoende andere dingen te doen waren.

En dan worden de dagen weer korter en daardoor nemen het aantal uren binnenshuis weer toe. Goh, wat toevallig.

 

Het bloed kruipt dan toch waar het niet gaan kan. Rare uitdrukking! Blijf toch steeds tussendoor kijken op het forum.

 

Sivota, het helpen van andere cachers doen wij ook met liefde en plezier. Als zij daardoor tot leukere, spannendere creaties komen.

 

Ik heb geleerd dat je dat niet kunt afdwingen. Je kunt een paard wel naar de drinkbak leiden maar niet dwingen om te drinken, of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook wij zijn al sinds mensenheugenis lid van Natuurmonumenten. Zij doen goed werk. Maar wij zijn ook premiummember, omdat dit voor ons interessante voordelen biedt. Dat hoeft niet iedereen zo te ervaren. Cloudcaching laten we maar voorlopig aan ons voorbijgaan. De antwoorden die ik hier krijg van Team Aragorn en Odlaniger doen niet de gedachte bij mij opkomen, dat ik er spoedig op uit moet. Toch blijf ik de ontwikkelingen op dit gebied wel volgen. Sivota zegt het juist door te stellen, dat je niet je kop in het zand moet steken voor nieuwe ontwikkelingen die op termijn onvermijdelijk zijn. Zo zie ik dat ook. En voor de rest gebruiken wij enthousiast het filtersysteem op geocaching.com en vooral ook gsak en dat brengt ons voldoende garanties ook in de nabije toekomst vele prettige dagen in de natuur te kunnen doorbrengen.... Maar vandaag even niet.... Het regent.... :-)

 

Ik vergeet nog wat.... Welkom terug Od!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er vreemd, TT? Als er iets duidelijk is geworden, is het dat het maken van een wolkjescache enorm veel tijd kost. Dus bedenk eerst een cacher in jouw regio die zoveel tijd heeft, en die tijd in computerwerk zou willen steken. Het bouwprogramma schijn je te kunnen gebruiken via de andere site van Vlinder. Volgens de daar verstrekte info is het criterium van toegang, een eerder gepubliceerde cache aldaar. Is er nog niet zo'n cache bij jou in de buurt dan zal een wolkje voorlopig nog even toekomstmuziek blijven denk ik.

Dat is niet helemaal juist als ik Vlinder goed begrijp. Weliswaar levert hij de programmatuur, maar die zou ik ook mogen gebruiken, indien ik daarvoor belangstelling zou hebben. Wel is het zo, dat hij de aanvragers diep in de ogen kijkt. Vermoedt hij puntjesjagers, niet authentieke cachers of notoire prullenrapers achter de aanvragers, dan kom je niet in aanmerking. Dat is zijn goed recht natuurlijk. Je begrijpt het al,,,, ik kan het wel schudden haha.... Meer dan 7000 vondsten in 6 jaar helpt niet mee.... Dat is geen ramp. Ik kan niet programmeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het, je hebt gelijk. Ik heb dat zelf ook gezien, maar in PMmetjes is me duidelijk geworden, dat hij wel enige flexibiliteit toont, maar wél met zijn eigen criteria en nogmaals... dat is zijn goed recht.Dus iemand, die echt geinteresseerd is en meent aan de criteria van Vlinder te voldoen kan hem m.i. gewoon benaderen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een eenvoudige rechttoe-rechtaan cloudcache is er een cachebuilder, waarmee iemand die totaal geen ervaring heeft met programmeren, toch een cloudcache kan maken. Als je meer wilt (zoals ik) en bovendien over programmeerervaring beschikt, dan kun je de bestaande navigator vrij eenvoudig aanpassen naar eigen behoeften. In dat geval heb je de builder helemaal niet nodig.

 

De naam "cloud"cache is wat mij betreft nogal prematuur. Zolang de cloud nog niet overal en altijd toegankelijk is. De naam verwijst naar een toekomst waar dat wel het geval zal zijn. Als dat eenmaal zover is, dan zijn de mogelijkheden eindeloos. De cache waaraan ik nu werk zal daar nog geen gebruik van maken. Maar voor mezelf is het een voorbereiding op die toekomst.

 

Voor mijn cache heb ik een anderhalf jaar uitgetrokken. Dat is opdat ik alle aspecten zorgvuldig kan uitwerken. Soms denk ik wel eens dat je dit soort dingen misschien beter met een groep kunt doen. Zodat de taken enigszins verdeeld kunnen worden. Ik ben daar nog niet uit. Maar ik denk dat als ook het cloud-aspect volledig ingevuld moet worden, dat dit wel eens onontkoombaar zou kunnen zijn. Dus wellicht bij een volgende cache.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, dat ken ik uit een heel andere hoek, een builder waarmee iemand zonder programmeerervaring toch iets kan maken waar eigenlijk wel programmeerervaring voor nodig is. Dat pakt meestal niet goed uit voor de gebruiker zonder programmeerervaring want die weet en kan veel minder dan een IT'er denkt! Wees gewaarschuwd. Het probleem is vaak dat de builder niet is uitgetest door de doelgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van fout had ik natuurlijk de mist in moeten gebruiken. Mist is laaghangende bewolking. Clouds, dus.

Ik heb in ieder geval weinig affiniteit met het fenomeen Cloudcaching. Hou het voorlopig gewoon bij de GPS.

De databundel wordt in ieder geval nooit opgebruikt. Iets opzoeken op internet is niet echt vaak nodig, blijkt in de praktijk.

 

In het buitenland zou het wel handig zijn voor een vertaling, maar daar is de bundel dan weer niet geschikt voor. Het is licht iets. :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De databundel wordt in ieder geval nooit opgebruikt. Iets opzoeken op internet is niet echt vaak nodig, blijkt in de praktijk.

 

In het buitenland zou het wel handig zijn voor een vertaling, maar daar is de bundel dan weer niet geschikt voor.

Automatisering bij de overheid gaat mis omdat men geen flauw idee heeft waar men het over heeft en toch graag wat wil roepen.

 

Om mijn cloudcache te lopen heb je geen internet en geen bundel nodig. Dat geldt ook voor BV3, trouwens.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...