Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden

Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

• Eens
      149
    • Oneens
      132

Aanbevolen berichten

Ik heb net een 'soort van voortuincache neer gelegd.

Echter dit valt wel in het thema van de cache. http://coord.info/GC2AWFY

Nog niet veel gevonden (4 dagen online), maar al wel een aantal complimenten over de manier van verstoppen.

Ik heb er geen problemen mee, je hoeft ze nl niet te zoeken. Soms moet je niet al te moeilijk over dingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast JackHoe
Kom op, bel gewoon aan om te vragen waar de cache ligt, en als de tuinbezitter niet thuis is kun je proberen of de buurvrouw misschien opendoet. "Weet u of hier een cache ligt?" "Weet u of uw buren misschien aan geocachen doen?"

De politie zullen de buren vast niet bellen als je het op deze manier probeert. Staat de plaatser zo misschien een beetje voor aap in de buurt? Nou, daar kun jij als cacher niets aan doen.

Groetjes, Fangorn

(die al jaren geen voortuincache meer heeft gelogd).

Ja hoor, een goede manier om geocaching een slechte naam te geven. Erg doordacht :D . Mensen lastig vallen die er niets mee te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een 'soort van voortuincache neer gelegd.

Echter dit valt wel in het thema van de cache. http://coord.info/GC2AWFY

Nog niet veel gevonden (4 dagen online), maar al wel een aantal complimenten over de manier van verstoppen.

Ik heb er geen problemen mee, je hoeft ze nl niet te zoeken. Soms moet je niet al te moeilijk over dingen doen.

En waar op je cache pagina staat dat dit een voortuin cache is? Dus, hoe ga je er als cacher achterkomen dat je deze niet wil doen?

Maar goed: jij bent er dus een voortuincache legger. Vind je het wel leuk om ze zelf te vinden? Of loop je ook liever gewoon ergens in de natuur?

Oh, en "thema" zegt me helemaal niets. Het thema is zo te zien een voettocht door een schitterend landschap; het LAATSTE wat ik dan verwacht is een voortuincache.

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op, bel gewoon aan om te vragen waar de cache ligt, en als de tuinbezitter niet thuis is kun je proberen of de buurvrouw misschien opendoet. "Weet u of hier een cache ligt?" "Weet u of uw buren misschien aan geocachen doen?"

De politie zullen de buren vast niet bellen als je het op deze manier probeert. Staat de plaatser zo misschien een beetje voor aap in de buurt? Nou, daar kun jij als cacher niets aan doen.

Groetjes, Fangorn

(die al jaren geen voortuincache meer heeft gelogd).

Ja hoor, een goede manier om geocaching een slechte naam te geven. Erg doordacht :D . Mensen lastig vallen die er niets mee te maken hebben.

Fangorn heeft gewoon gelijk. Het is niet ALLEEN MAAR aan de cacher om onopgemerkt te blijven; de cache legger speelt daarin een enorme rol (door de cache op een plaats te verstoppen waar dat mogelijk is, en door een geschikte hint toe te voegen).

Als jij je cache neerlegt op een plaats waar je kunt verwachten gezien te worden, kijk dan niet gek als cachers gezien worden. Een beetje verdacht gaan lopen doen is dan niet aan te raden; buurtbewoners bellen dan al snel de politie. Dan is het echt beter om mensen vriendelijk aan te spreken en te vragen waar de geocache ligt.

Ik doe dat zelf trouwens ook: ik heb er echt geen moeite mee om omwonenden aan te spreken en even uit te leggen wat ik aan het doen ben. Een ding wat dan regelmatig blijkt is dat die mensen al tijden weten dat er iets gaande is, en soms zijn ze redelijk angstig over al die vreemde mensen rond hun huis. Het is een werkje van niets om ze even gerust te stellen: je legt uit wat je er doet, laat de GPS zien, en liefst ook de cache (als je hem vinden kan) en het logboek. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad, mensen zijn erg blij als ze eindelijk weten dat het een onschuldig spelletje betreft.

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik dank zij het cachen weer twee plaatsen gezien (op ongeveer 15 minuten fietsen) waar ik nog nooit eerder geweest was.

Dat zegt niks! Jij fietst in een half uur heel Nederland door! :D

terwijl het voorheen toch echt de bedoeling was om de cachende cacher een plezier te bezorgen (in de natuur, op een bijzondere lokatie of bij een verrassende verstopmethode en/of -container)

Dit quote ik omdat het de kern van het Geocachen aangeeft. En dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg herhaald worden.

Helemaal mee eens. Dit is de kern van het probleem. Dit weet Jeremy (neem ik aan) ook. De vraag is: hoe zorg je ervoor dat de gehele populatie geocachers van dit idee doordrongen wordt?

Mijn methoden zijn dit forum, en af en toe een mopperende log als er weer eens een micro achter een verkeersbord uitsteekt. Ideeën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom zeg ik: afschaffen die voortuincaches!

Mag ik een kleine knuppel in dit hoenderhok gooien met de stelling dat eigenlijk "iedere cache ruim verwijderd moet zijn van IEDERE bewoning". Over de afstand kun je nog een boom opzetten, maar minimaal 200 meter lijkt me een leuke start.

Ja, ik weet wel dat dan een heleboel caches in Nederland dan zouden verdwijnen, maar dan ben je wel echt in de natuur bezig en niet op allerlei (bijna)-privé plekken waar ik in ieder geval niet wil komen. En er blijven nog genoeg prima caches over die niet tussen straten, huizen, tuinstoelen, bbq's en beton liggen.

PS En als dit niet gaat lukken, dan maar een attribuut zodat ik ze kan mijden. Dan kan ik weer cachen zonder dat ik het gevoel heb andere mensen met mijn aanwezigheid te verontrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

................De vraag is: hoe zorg je ervoor dat de gehele populatie geocachers van dit idee doordrongen wordt?

................

Door ze te straffen op het moment dat ze anders denken. Er zijn een aantal rammelende politieke systemen waarbij de leiders middels deze methode hun ondergang hebben kunnen rekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe
Ik doe dat zelf trouwens ook: ik heb er echt geen moeite mee om omwonenden aan te spreken en even uit te leggen wat ik aan het doen ben. Een ding wat dan regelmatig blijkt is dat die mensen al tijden weten dat er iets gaande is, en soms zijn ze redelijk angstig over al die vreemde mensen rond hun huis. Het is een werkje van niets om ze even gerust te stellen: je legt uit wat je er doet, laat de GPS zien, en liefst ook de cache (als je hem vinden kan) en het logboek. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad, mensen zijn erg blij als ze eindelijk weten dat het een onschuldig spelletje betreft.

Hans

Ook de cachelegger zou hier zijn verantwoording kunnen nemen door de buren van te voren in te lichten. Dan hoeven ze niet bang te worden en zich af te vragen waarom er steeds mensen bij de buren in de tuin te lopen zoeken. Als mensen er naar vragen leg ik ook gewoon uit wat ik aan het doen ben, maar ik ga geen buren lastig vallen omdat ik iets niet zou kunnen vinden. Daarnaast moet ik ook vermelden dat dit soort caches ook niet zo mijn voorkeur heeft, maar dat ik er ook al tegen ben gekomen die in no time te vinden waren en die ik zelfs nog leuk vond ook.

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat voortuincaches verboden moeten worden (om heel veel redenen)...

...maar vooral omdat je het je buurman/vrouw daarmee onmogelijk maakt om ook een voortuincache te laten neerleggen!!

En da's nie eerlijk!

Soms is het nog erger: Vanwege de kleine tuintjes in een straat kun je het zelfs de hele buurt onmogelijk maken om nog een voortuincache te laten leggen; dit gezien de algemene standaard van 160 m afstand die er tussen afzonderlijke caches zou moeten bestaan.

Daarom zeg ik: afschaffen die voortuincaches!

Toen ik dit las, lang geleden, moest ik er wel om lachen, zeker om de argumenten die tegen voortuincaches werden gebruikt.

Leuk grapje! blijkt dat er vandaag de dag, 5-juli 2010 nog over word gezeurd!!!!

Hoe is het mogelijk! Heeft niemand gevoel voor humor????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet wel dat dan een heleboel caches in Nederland dan zouden verdwijnen, maar dan ben je wel echt in de natuur bezig

Sinds wanneer is het dan een vereiste om in de natuur bezig te zijn als je gaat geocachen?

Ik heb dankzij geocachen naast alle mooie natuurlijke plekken ook hele mooie plekken in steden en dorpen gezien welke ik anders nooit zou zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet wel dat dan een heleboel caches in Nederland dan zouden verdwijnen, maar dan ben je wel echt in de natuur bezig

Sinds wanneer is het dan een vereiste om in de natuur bezig te zijn als je gaat geocachen?

Ik heb dankzij geocachen naast alle mooie natuurlijke plekken ook hele mooie plekken in steden en dorpen gezien welke ik anders nooit zou zien!

Oh zeker, helemaal eens. Wij hebben bijvoorbeeld een stad als Deventer ontdekt en leren kennen door het geocachen, maar pas op, dat waren absoluut geen voor- of achtertuincaches in doorzonwoningstraatjes..... Want daar valt bar weinig te ontdekken.... Tenzij je het leuk vindt dat de overbuurvrouw in haar peignoir van achter de gordijnen naar je zit te staren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...