Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

We willen jou alleen advies geven, maar het is mij onderhand niet echt duidelijk of je wel advies wilt.

En neerbuigend? De vaste forumbezoekers weten dat ik nooit (zeg me als ik het mis heb) neerbuigend ben. Ik probeer het geocachen niet al te serieus te nemen, dan blijft het leuk. En neem dan graag iedereen in de maling, ook mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank Flaker. dacht zelf ook aan die tijd/afstand als gemiddelde. Mijn hulplijn heeft tenminste 1 cache gemaakt maar ik zal hem onder zijn nickname eens zoeken zo. Lijkt mij niet netjes om de naam openbaar te maken. Mag hij zelf doen als hij dit zou lezen.

Sportief van je Malyenki! Richting Drents Friese Wold. En voor de rest moet je geduld hebben. Eerst terreineigenaar spreken want die mag ook nog een stem hebben. Het is wel openbaar wandelgebied maar wellicht wil hij omtrent de inhoud wel graag meedenken.

Dat van die WP zal ik in gedachten houden. dat is wel een goede tip.

Barry of mijn verhaallijn je aanspreken zal weet ik niet. Over die voortuin: Het is geen gemakzucht!! Het zou in mijn verhaal kunnen passen! En voor het verhaal heb ik dus al contact met de terreineigenaar gezocht maar die is op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Odlaniger volgens mij wil ik graag advies. Ik wil alleen niet horen dat een voortuin cache bij voorbaat niet in de smaak zou vallen. En de vergelijking met Pieter en het Loo kwamen bij mij binnen.

Ik zal de beoordelingen van de door mij al bij de koffie uitgenodigde cacheplaatser er eens bij zoeken. Niet dat ik dan niet met hem in zee zou willen want hij is enthousiast en bereidwillig. Koffie was gezellig en voor herhaling vatbaar. Was alleen vanmorgen te warm anders waren we al vanmorgen op pad gegaan.

Juist met jullie ideeen/adviezen erbij kan ik dingen doen of laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barro,

 

Het volgende moet je niet als een aanval of een nare opmerking zien, maar puur uit geocachend oogpunt.

Er zit (zoals in een ander, ruim 500 postjes tellend draadje te zien is) een groot verschil tussen een "cache" en een cache.

Dit punt is hier net ook al aangehaald.

Ik ben erg benieuwd hoe de creatie van jouw cache-contact beoordeeld wordt door mede-cachers.

Want wat hij/zij als een cache ziet, is misschien een "cache".

 

Zou je me eventueel in een PM een linkje naar zijn/haar cache/account kunnen sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn koffiecontact net even opgezocht maar hij heeft meer dan 500 caches gevonden en er zelf 7 gemaakt. Ik zeg niet dat ik de koning onder de cachemakers heb binnen gehaald (dat denkt hij vast ook niet) maar hij wil mij wel helpen, heeft tijd en woont dicht in de buurt! Ik wil niet dat jullie zijn gemaakte caches gaan beoordelen n.a.v. mijn vragen.

Ik begrijp dat er caches zijn en "caches". Maar als ik vraag wat is dan een goede dan krijg ik als antwoord dat de meningen daarover verschillen. (niet dat ik dat niet begrijp maar daar schiet ik niets mee op)

 

Het feit dat ik de terreineigenaar zal vragen heeft niet te maken met de wandeling op zich (alhoewel ik nu heb geleerd dat ik voor zichtbare WP wellicht toestemming moet vragen maar met het "verhaal" waar deze terreineigenaar wellicht ook belangstelling voor heeft.

 

Enne Flaker ik zie dit helemaal niet als aanval of nare opmerking. Ik begrijp het vrij goed. En als echte beginner wil ik zo graag een cache maken die in de ogen van echte cachers ook iets voorstelt. Maar dan heb ik hulp nodig ook van dit forum!

Tips en adviezen zijn dus nog steeds welkom alhoewel dit nu wellicht niet meer onder dit draadje valt nu ik duidelijkheid over het voortuin gebeuren en daar ging deze vraag uit begindraadje over.

Ben blij dat ik in elk geval het gevoel heb dat mijn vraag uiteindelijk door alle beantwoorders serieus is genomen en inhoudelijk is beantwoord. Deze eenvoudige dame dankt de heren daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben best onder de indruk van de kranige wijze waarop Barro1991 zich in voorbeeldig Nederlands met steekhoudende argumenten heeft geweerd. Zij heeft in deze discussie al meer energie gestoken dan 99% van de voortuinkokerplaatsers in hun voortuinkoker. Een aanwinst voor het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen!

 

Een paar dagen geleden lag er weer eentje op onze route. Gekeken of het discreet te loggen was: niet dus, ik keek in het bouwvakkersdecollete van een klussend iemand in de bewuste voortuin. Snel terug naar man en twee dochters......er zijn mooiere uitzichten in dat gebied. :-|

Maar niet alleen daarom. Ik heb liever dat niemand ziet hoe ik sta te klungelen tijdens het zoeken naar een cache! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk toch om als volwassen kerel voor het oog van de buurt in een voortuin te moeten gluren. Inderdaad wordt het nog gênanter als achter al die gordijntjes iedereen weet waar ik naar zoek en ik kan het niet vinden. Belangrijker vind ik dat de omgeving vrijwel nooit de moeite waard is.

 

Deze week kwam ik in een prachtig dorpje en werd gelijk een saaie woonwijk in geloodst om een stip op de kaart te zoeken... Die dingen zijn dus net zo erg als voortuincaches. Gelukkig herken je ze aan de naam al.

 

Maar ja, er is nou eenmaal een behoorlijke groep mensen die ze wel leuk vinden en ieder mag van mij het spel spelen wat ze zelf leuk vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het compliment Vlindertje. Gelukkig zijn er steeds meer cache-mensen die mijn oprechte vraag serieus proberen te nemen. Het antwoord er zijn voortuin caches en voortuin caches is het beste van toepassing denk ik.

En ik heb mensen op een overvol publiek toegankelijk terrein zien "klungelen" bij het zoeken naar een eindcache en dat was geen voortuin. De meeste zagen het juist als uitdaging om tussen veel volk toch hun doel min of meer ongezien te bereiken.

 

Zelf heb ik geen tijd om als voyeur door het leven te gaan en (over) buren heb ik niet. Saaie woonwijk ben ik ontvlucht en komt niet binnen aanvaardbare afstand als optie. Of iemand de omgeving de moeite waard vind zullen we zien als de cache klaar is. Want ook dat is persoonlijk.

 

Ik ga op zoek hoe ik een eigen draadje/onderwerp/topic kan openen om deze niet verder te verpesten met mijn vragen zodat ik toch nog wat tips kan krijgen ipv hier steeds terug te komen op voortuincache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je pakt het prima op. Ik ben er zeker van, dat er met zo'n gedegen voorbereiding een prima cache op de tekentafel komt, die veel cachers met plezier zullen bezoeken.... Ik zie nu dat ik je in eerdere berichten tot man heb getransformeerd waarvoor mijn excuses.... Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...