Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Ik ben een groot fan van de lijst van voortuincaches van Team Hebbes

 

Team Hebbes heeft daar een lijst staan waar een voortuincache aan zou moeten voldoen:

 

Een "goede" tuincache wordt

- Duidelijk op de cachepagina opgegeven als tuincache, zodat men van te voren kan besluiten wel of niet te gaan puzzelen of naar de cache te rijden.

- Er is een éénduidige hint aanwezig zodat er geen twijfel mogelijk is waar de cache zich bevindt.

- Ter plekke dient een geocache sticker of andere duidelijke markering aanwezig te zijn, zodat geen misverstand mogelijk is.

 

Kijk, als een voortuincache hier aan voldoet vind ik hem prima. Zo niet dan vind ik het ook een verschrikkelijk iets om hem te moeten zoeken (al hebben we twee van de caches van die lijst gevonden).

 

Kunnen we geen aanvullende voorwaarden maken voor voortuincaches? Die van team Hebbes dus?

Helemaal mee eens, zeg ik als CO van een voortuincache,

als aanvulling hier op, heb ik mijn buren op de hoogte gesteld van de aanwezigheid vd cache, zodat er in ieder geval geen politie gebeld word bij iedere cacher ;-)

 

De vermelding dat het een voortuin cache betreft ga ik direct toevoeggen aan de listing.

Ik (en ik denk met mij meer voortuin co's) was mij niet bewust van de bezwaren die collega cachers kunnen hebben met een voortuin. Dus een icoontje bij de attributen en een duidelijke hint en/of markering van de juiste tuin vind ik zeker meer waarde hebben. (Bij mijn cache allemaal aanwezig)

 

Een verbod vind ik onzin, iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur voor type cache, dus dan kan je alle caches wel verbieden.

Ook het argument dat voortuinen te publiekkelijk zijn is onzin, er liggen vele op plaatsen die vele malen drukker zijn dan de gemiddelde straat in een woonwijk. (Denk aan bijv. stads caches e.d.)

 

Dus, laat voortuin caches bestaan, er zijn genoeg mensen die hier wel plezier aan beleven.

 

Iedereen veel cache plezier gewenst.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Team Monta

 

"Zo ziet oma toch af en toe wat volk langs komen!"

 

wat een (NON) reden om een cache te leggen, als ik zo de logjes lees zijn er genoeg #Zukkels die zich tenopzichte van oma (en de vele visite) laten prostitueren voor een puntje.

 

blamage van wat ooit eens een hobby was om er op uit te gaan

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk toch om als volwassen kerel voor het oog van de buurt in een voortuin te moeten gluren. Inderdaad wordt het nog gênanter als achter al die gordijntjes iedereen weet waar ik naar zoek en ik kan het niet vinden. Belangrijker vind ik dat de omgeving vrijwel nooit de moeite waard is.

 

Deze week kwam ik in een prachtig dorpje en werd gelijk een saaie woonwijk in geloodst om een stip op de kaart te zoeken... Die dingen zijn dus net zo erg als voortuincaches. Gelukkig herken je ze aan de naam al.

 

Maar ja, er is nou eenmaal een behoorlijke groep mensen die ze wel leuk vinden en ieder mag van mij het spel spelen wat ze zelf leuk vinden.

Weer flink terug aan het geocachen Bjorri? Is het geen beter weer om in de kajak te zitten?

 

De stippen zijn niet altijd even aantrekkelijk. Ik begrijp het concept wel, maar de uitvoering laat gauw te wensen over. Hier zie je vaak dat het een kokertje achter het dichtst bij de stip liggende elektriciteitskastje is. Er zijn hier wel wat mooie buurtschappen die echt wel een cache verdienen, maar ook daar zou bijvoorbeeld een projectie vanaf de stip naar een kist op een geschiktere cache-locatie beter passen.

Toch bieden de stippen regelmatig leuke cache-kansen. Ik lus deze stippen bijvoorbeeld aaneen voor een mooie wandeling vanaf mijn eigen voordeur, omdat de mooie multi's in de omgeving zo'n beetje op zijn. Wel kies ik deze stippen uit op aantrekkelijkheid van de omgeving. De reis is het doel, toch?

 

Groet, Meneer Goonie (Rolf op KF).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Monta

 

"Zo ziet oma toch af en toe wat volk langs komen!"

 

wat een (NON) reden om een cache te leggen, als ik zo de logjes lees zijn er genoeg #Zukkels die zich tenopzichte van oma (en de vele visite) laten prostitueren voor een puntje.

 

blamage van wat ooit eens een hobby was om er op uit te gaan

 

Barny

 

Ik zie het probleem niet zo Barny,

De reden dat ik deze cache in mijn voortuin geplaatst heb is simpelweg omdat ik de verstop plaats origineel vond, en dus niet een smerig kokertje onder een dakpan of in een gat in de betonnen gans, zoals eerder hier op het forum genoemd.

En lezende in de logjes ben ik van mening dat menigeen deze mening met mij deelt gezien de overwegend positieve logs.

 

Ik zeg niet dat jij mijn cache, of een voortuin cache in het algemeen leuk moet vinden, maar zou je wel graag uitnodigen eerst de cache te komen loggen, daarna kan je pas echt een oordeel vellen over de zin of onzin van een cache. Iedere cache is uniek naar mijn idee.

 

Als ik thuis ben kunnen we onder het genot van een kop koffie of naar gelang het tijdstip, wat anders van gedachte wisselen over deze kwestie.

 

Happy caching 4 everyone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitnodiging maar ik ha er niet op in

Ik laat me niet als vermaak voor oma misbruiken voor een stom puntje, praten wil ik altijd wel bijvoorbeeld tijdens een geocache event. Maar dan krijg je waarschijnlijk dingen te horen die je niet horen wil.

Momenteel kijk ik uit op een prachtig weiland met een aangrenzend bos, ik heb al 4 reeën gezien, 1 vos en een moedereend met 4 jongen die overstaken,

Dat allemaal omdat ik niet bezig ben om jou "oma" te vermaken

Ik zou toch meer dan een dwaas zijn om dit schouwspel te moeten missen voor een miserabel puntje ?

En eerlijk is eerlijk 1 Favo op meer dan dertig loggers lokt mij ook al niet die kant op

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, ik herkende meteen het rode busje!

Tja, sinds een maand weer aan het proefcachen, de leukere kunnen in de kajak (Noorderhaaks, Kreupel2 en hokjesgeest bijvoorbeeld).

 

On Topic: Ik denk dat het leggen / verzinnen van stippen meer spel is dan het loggen. Wordt de volgende serie een cache onder elke gsm mast?

Toch kan je er veel meer mee als je het mooiste plekje in elk gehucht zou uitzoeken, elke stip een eigen cache biedt meer leuke mogelijkheden om er zelf een mooie tocht te maken dan een cache op exact elke stip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok,respect voor jou mening barny,

 

Wel jammer dat je die mening baseert op hoe jij er over denkt zonder de feiten ter plaatse te kennen.

Maar goed, zolang er nog mensen langs komen die wel plezier beleven aan mijn cache, en ik mijn gezin en uiteraard oma en de buren het leuk vinden zie ik geen enkel bezwaar.

Helaas verkeer ik niet in de gelukkige positie dat ik van huis uit (ik ga er tenminste vanuit dat jij daar zit) Reeen en vossen kan spotten.

Dus zal ik me moeten vermaken met spotten van een ander bedreigde soort, de voortuincacher!

 

Gewoon afzeiken heeft bij mij geen zin, opbouwende kritiek des te meer.

 

Wat mij betreft slotje er op!

Michael.

bewerkt door teammonta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monta, slotje is nergens voor nodig.

Deze discussie kan gerust over een maand of 2 weer lekker aangewakkerd worden als er bvb. weer eens politie wordt ingeschakeld voor een VTC.

 

Dat Barny een zeer uitgesproken mening heeft die hij niet onder stoelen of banken steekt, moet je mee leren omgaan.

Als je daarmee om kan gaan, volgen er vele wijze lessen. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar dingetjus Michael,

Gelukkig kan ik de feiten niet, anders was ik net als al die andere die denken dat alles wat een cache genoemd word ook een cache is, anders was ik net als al die andere die denken dat het niet om de cache gaat maar om het puntje wat een cache moet voorstellen, anders was ik net als al die anderen die denken dat je omgeving “schoon” moet zijn dus alle prulzooi ook oprapen,

Gelukkig kan ik de feiten niet anders was ik net zo een #sneue cacher als al die mensen die bij jou oma zijn langs geweest

Als je die mensen die langs zijn geweest nu eens recht voor de raap vraagt of ze zonder het puntje wat te behalen was ook op die plek zouden zijn geweest en een gek dansje voor je oma hebben opgevoerd

Als je die mensen die langs zijn geweest nu eens recht voor de raap vraagt of ze zonder het puntje wat te behalen was ook op die plek zouden zijn geweest en een gek dansje voor je oma hebben gedaan na afloop gedacht hebben “goh wat ben ik blij dat ik juist daar ben geweest”

Als je die mensen die langs zijn geweest nu eens recht voor de raap vraagt of ze zonder het puntje wat te behalen was ook op die plek zouden zijn geweest en een gek dansje voor je oma hebben gedaan na afloop gedacht hebben “goh wat ben ik blij dat ik juist daar ben geweest” en daarmee een voldaan gevoel bij hebben gekregen?

wat zou het eerlijke antwoord zijn?

 

Ze zijn er geweest, ze zijn in verlegenheid gebracht en ze hebben voor je oma een gek dansje gedaan voor 1 ding, het puntje (de omgeving schoon willen hebben) ze zijn blij dat ze er weer een puntje bij hebben ongeacht dat ze voor schut staan voor vele mensen ( en ja die vinden het natuurlijk leuk om al die dwazen (vooral niet helpen) naar iets te lopen zoeken

 

Goh wat ben ik oprecht blij dat ik de feiten ter plaatse niet kan.

Ik kan wel logjes lezen, daar lees ik genoeg, het feitelijke gebrek aan favo’s spreekt natuurlijk boekdelen,en geeft ook aan hoe de bezoekende mensen het hebben gevonden.

Jou cache is een cache neergelegd om de buurt en Oma te vermaken en als je daar als geocacher komt en je zo laat misbruiken ben je een wat mij betreft een prostituee voor de puntjes en heeft niets met het spelletje te maken

 

En nee ik was niet thuis, ik ga wel op pad naar plekken waar het nog wel mooi is om te vertoeven waar de lokale nieuw-bee geocachers die plek nog niet hebben onteert met een filmkoker

 

Dit is niet afzijken dit is gewoon kritiek op jou cache en een duidelijke reden er bij waarom ik jou cache nooit zal loggen, al struikel ik er over. dat kan je zeker ook als opbouwend zien

 

En een slotje er op, wat een kolder, zegt genoeg over jou, #zucht

 

NEXST

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny,

 

Met slotje bedoelde ik eigenlijk dat ik klaar was met dit onderwerp.

Maar ik wil toch nog even 1 ding kwijt, deze cache is zeker geen filmrolletje. En ondanks dat hij dan op een door jou afgekeurde locatie ligt, voldoet hij verder aan alle eisen die jij aan een cache stelt. Qua omvang en inrichting. Het is dus ook zeker niet een lukraak neergestooid geval.

Maar goed. Je lijkt mij een type wat "altijd gelijk" heeft dan wel moet hebben.

Ik gaf in mijn vorige post al aan dat ik jou mening respecteer. Helaas komt jou reactie op mij over als of jij niet de mening van een ander respecteerd. Heel jammer.

 

Zoals ik al eerder zei, zolang er mensen nog plezier aan beleven, vind ik het prima. Wat een ander daar ook van denkt.

Noem mij maar een neppe cacher of wat dan ook, ik gun de mensen die plezier beleven aan die puntjes scoren hun ding.

En heb respect voor de zoals jij het noemt echte cachers die dagen door de wildernis struinen opzoek naar die ene mooie cache.

Een ieder beleefd het spel op zijn eigen manier, ookal is dat afwijkend van hoe het ooit bedoeld is.

 

 

Ik neem overgens aan dat je het niet kwaad bedoeld, en zal je opmerkingen ook zeker in overweging nemen bij het bedenken en plaatsen van een volgende cache. En wees gerust, ik heb maar 1 voortuin dus zal de volgende daar iig niet liggen!

 

Happy caching

Michael

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voortuincache is niet per definitie slecht. De meest innovatieve cache van Nederland is een voortuincache. Het gaat om een bijzondere speurtocht en de cachecontainer is een stevige kist met een volwaardig logboek en ruilspullen, geheel in de geest van het spel. Natuurlijk is het wel een witte raaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...