Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Kort maar krachtig:

Ik vind het een leuke nieuwe funtionaliteit :thumbup: Thanks !

en al het commentaar en gezeur erover; tja, we blijven hollanders en moeten toch wat te zeuren hebben ;)

 

en ik heb in ieder geval mijn waardering laten blijken door die caches die er voor mij écht uitsprongen een D'Or toe te kennen, als complimentje naar de makers ! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :thumbup: .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

 

Reintje?

 

 

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :thumbup: .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

 

Reintje?

 

Locutus

Een tijdje geleden kon je een aantal caches "voordragen" als zijn je favoiet. Volgens mij is dat lijstje gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :P .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

 

Reintje?

 

Locutus

Een tijdje geleden kon je een aantal caches "voordragen" als zijn je favoiet. Volgens mij is dat lijstje gebruikt.

 

Nee.... dat is het .NU niet geloof ik :thumbup:.

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :P .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

Wij weten wat goed voor je is :thumbup:

 

Maar idd. er zijn enkele lijstjes elders vandaan gehaald om toch enige vulling te hebben. Uiteraard ben je vrij om je selectie te wijzigen/wissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :thumbup: .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

 

Reintje?

 

 

 

Locutus

Ik was een lijst met aanraders van je tegen gekomen. Die heb ik ingevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dit draadje pas, en kijk dus even op de site, wat schets mijn verbazing.... ik heb al een een aantal Geo D"Ors uitgereikt :thumbup: .

 

Hoe heb ik dat gedaan als ik tot enkele minuten terug nog van niks wist??? Of is er een oud lijstje van een andere bron overgenomen, want ze komen me wel bekend voor?

 

Reintje?

 

 

 

Locutus

Ik was een lijst met aanraders van je tegen gekomen. Die heb ik ingevoerd.

 

Oke had ik toch het bij het juiste eind :P , verder geen probleem. Ik sta geloof ik nog steeds achter dat lijstje, maar loop het toch nog eens langs. Maar ik probeer het wel een select lijstje te houden, dus of ik aan mijn maximum van op dit moment 42 ga komen betwijfel ik.

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn theorie: Caches met een hoge waardering (veel Geo D'ors ten opzichte van het aantal founds) zijn aantrekkelijk voor de beginnende cacher. Ik lees behoorlijk vaak dat 'De drie zusjes' door nieuwelingen gekozen wordt als een van de eerste caches om te lopen. Laten we wel zijn: niet zo'n slechte keuze. Het aantal founds van deze populaire cache neemt dus toe. De nieuwelingen kunnen geen Geo D'or uitdelen waardoor het relatieve aantal Geo D'ors van de cache zakt. En daarmee zakt de waardering dus. Dat kan wel eens een heel vertekend beeld geven. :blink:

Als cachers vanaf 60 founds 3 Geo D'ors mogen uiteiken en vervolgens 1 per 20 founds, betekent dat dat iedere cachers (vanaf 60 founds) zijn top 5% kan aangeven. Is dat niet net zo subjectief als de top 5% van iemand die 20 founds heeft? Waarom mag men dan niet gewoon per iedere 20 founds (zonder ondergrens) een Geo D'or uitreiken? :huh:

Ik zou in ieder geval graag een geo D'or uitreiken aan één van de caches die ik heb gevonden. Als ik tot 60 founds moet wachten zal ik toch op zoek moeten naar die single caches langs de snelweg :( of nog een jaar moeten wachten :( .

Wel een leuk systeem overigens. Hierdoor heb ik een paar interessante caches in nederland gespot die ik voorheen over het hoofd zag... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de liefhebber: Het is ook mogelijk om de Geo d'Or caches te betrekken bij het aanmaken van je cache kaart.

 

Ik vind het een leuke toevoeging en functionaliteit! :P

 

Handig ook dat er een overzichtslijst is met hoogste beoordeling en daarnaast de Geo d'or cachekaart. :(

 

Maar, op de kaart kun je wel de beoordeelde caches zien en waar ze dan liggen in Nederland, maar (nog) niet hoe hoog de beoordeling is. (dat zou toch fijn zijn :blink: )

In de Geo d'or overzichtlijst kun je weer niet zien waar in Nederland (provincie b.v.) betreffende cache ligt.

 

Dus, het zou handig zijn als je tegelijk kunt zien waar de cache in Nederland ligt en hoe hoog de beoordeling is.

 

NB. Ook als je op betreffende cache klikt is het maar afhankelijk of de maker ook de Geo d'or code toegevoegd heeft aan zijn cachebeschrijving, zodat je daar kunt zien hoe hoog de beoordeling is.

 

En ontdek ik daar toch warempel dat een van mijn caches 3 beoordelingen heeft gehad. :huh:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wel wel, blijkbaar is er toch een verschil in taal tussen nederland en belgië. Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook. Toch niet moeilijk deze wens?

Ik adviseer je in dat geval om in je cache-pagina dan de tekst op te nemen dat je niet wil dat jouw cache wordt opgenomen in bookmarklists, private websites, noch enkele andere vorm van waardering waardeert. Geocaching.nl kan hier geen rol in spelen. Ook zul je dan moeten verbieden dat geocachers mond-op-mond reclame uitten over jouw caches.

 

Daarnaast lijkt het me dan dat je Koos de Kapper verzoekt zijn prijs aan GCQKKY in te trekken.

 

Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend.

 

Ronald, ik ben het met je antwoord eens en oneens. Het komt nu net over alsof je ongevraagd en ongewild post krijgt en als je het niet hebben wilt, dan moet je dat kenbaar maken, er dus werk van maken.

 

Stel dat Geopatra geen Geo D'ors wil hebben, dan moet hij volgens jou ruim 100 cachepagina's van zichzelf gaan editen om het te vermelden. :P

 

Lijkt me niet de juiste weg.

 

Daar staat wel tegenover, als Pevalo er niet aan mee wil werken, dan hoeft hij de lijst niet tegen te komen. Het is NIET zo dat je allerlei frutsels moet uithalen om de lijst NIET tegen te komen. Gelukkig is het eerder het tegenover gestelde.

 

Er zit verschil in geocachers die dit waarderingssysteem om de een of andere reden niets vinden en er verder niets mee willen doen, zich er verder ook niet aan storen en, met geocachers die het systeem om de een of andere reden zo verfoeien dat ze niet mee willen doen en zelfs geen vermelding willen hebben.

 

Is het een optie om een frutsel te maken waar een geocacher eenmalig in het waarderingssysteem kan aangeven dat hij niet mee wil doen en daarom een Geo D'or ook niet aan hem besteed is en daarom kan weigeren? En dan zo dat als iemand als Pevalo aan heeft gegeven niet voor een Geo D'or in aanmerking te willen komen, zijn caches ook niet gewaardeerd kunnen worden? Met andere woorden, ik heb een cache van hem gedaan, ik wil hem waarderen, ik voer dat in via de site en ik krijg een melding dat een Geo D'or niet gewaardeerd wordt door de eigenaar van de cache...

 

Het lijkt me voor de gever van een Geo D'or ook leuker om alleen maar een Geo D'or weg te geven aan een cacher (en dan natuurlijk aan een cache) die het zelf ook waardeert. Nogmaals, om niet de hele rataplan om te gooien, alleen voor hij die hier, via een invulscherm, zijn naam als eigenaar van caches, heeft laten blokkeren voor het ontvangen van een Geo D'or.

 

Ik zelf hou mijn weg te geven Geo D'ors ook vast. Mede door al eerder vermelde reden, vind ik dat ik meer mooie caches gezien dan dat ik aan Geo D'ors kan weggeven en als ik alle caches die ik mooi vind niet kan waarderen, ik uit mijn lijstje geen selecte wil maken.

 

De Geo D'or is gewoon een aardigheidje, een leuke gadget, en op verzoek van diverse forumleden in elkaar gebasteld en geen must. Of zoals Heirbaut schrijft: "Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend".

 

De allerleukste commentaar hier in deze topic vind ik die ik zojuist heb gelezen. Iemand die schrijft dat hij de discussie volgt, er niet aan mee wil doen (aan de discussie) maar de makers wel vraagt om vooral door te gaan :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn caches helemaal niet in één of andere waarderingsysteem hebben. Niet in een Belgisch systeem, noch in en Nederlandse of wat dan ook. Mijn caches zijn zoals ze zijn... Er bestaat al een waarderingssysteem, namelijk het schrijven van een goede of minder goede log ...

Simpel en efficient...

 

De rest? is manipuleer- en kwetsbaar en vooral weer aan een heleboel regels gebonden...

Dus heren statistiekers, geen van mijn caches wil ik zien verschijnen in één of ander waarderingsysteem...

 

Alsof jij dat te bepalen hebt.

Het is jammer dat ik van jou nog geen cache gevonden heb anders had ik ze allang gewaardeerd, voor de rest doe ik er niet aan mee.

 

Het doet mij denken aan mijn eerste website waar ik caches beoordeelde met sterren. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat elke cachers waardering verdient die caches verstopt. De een is leuker als de ander, maar het verstoppen op zich vind ik al waardering waardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een optie om een frutsel te maken waar een geocacher eenmalig in het waarderingssysteem kan aangeven dat hij niet mee wil doen en daarom een Geo D'or ook niet aan hem besteed is en daarom kan weigeren? En dan zo dat als iemand als Pevalo aan heeft gegeven niet voor een Geo D'or in aanmerking te willen komen, zijn caches ook niet gewaardeerd kunnen worden? Met andere woorden, ik heb een cache van hem gedaan, ik wil hem waarderen, ik voer dat in via de site en ik krijg een melding dat een Geo D'or niet gewaardeerd wordt door de eigenaar van de cache...

Jawel, dat is een optie want alles is te maken. Maar dan zal een eigenaar van caches zich toch moeten aanmelden bij de DHZ om zijn caches te vermelden in een aparte lijst, dus ook de regels en voorwaarden van DHZ moeten accepteren. Dat is voor sommige ook al een probleem, naar het schijnt. Het zal nooit zo zijn dat geocaching.nl die lijst gaat onderhouden.

 

Maar ik ga deze functionaliteit (voorlopig) niet maken. De hoofdreden is dat ik het niet leuk vind om te maken; ik besteed die tijd liever aan andere faciliteiten. Bovendien vind ik (persoonlijke mening!) het eigenlijk een non-issue, al begrijp ik de gedachte wel.

 

Als er voldoende verzoeken komen om deze functionaliteit te bieden, zal ik de prioriteit heroverwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wel wel, blijkbaar is er toch een verschil in taal tussen nederland en belgië. Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook. Toch niet moeilijk deze wens?

Ik adviseer je in dat geval om in je cache-pagina dan de tekst op te nemen dat je niet wil dat jouw cache wordt opgenomen in bookmarklists, private websites, noch enkele andere vorm van waardering waardeert. Geocaching.nl kan hier geen rol in spelen. Ook zul je dan moeten verbieden dat geocachers mond-op-mond reclame uitten over jouw caches.

 

Daarnaast lijkt het me dan dat je Koos de Kapper verzoekt zijn prijs aan GCQKKY in te trekken.

 

Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend.

 

Ronald, ik ben het met je antwoord eens en oneens. Het komt nu net over alsof je ongevraagd en ongewild post krijgt en als je het niet hebben wilt, dan moet je dat kenbaar maken, er dus werk van maken.

 

Stel dat Geopatra geen Geo D'ors wil hebben, dan moet hij volgens jou ruim 100 cachepagina's van zichzelf gaan editen om het te vermelden. :)

 

Lijkt me niet de juiste weg.

 

Daar staat wel tegenover, als Pevalo er niet aan mee wil werken, dan hoeft hij de lijst niet tegen te komen. Het is NIET zo dat je allerlei frutsels moet uithalen om de lijst NIET tegen te komen. Gelukkig is het eerder het tegenover gestelde.

 

Er zit verschil in geocachers die dit waarderingssysteem om de een of andere reden niets vinden en er verder niets mee willen doen, zich er verder ook niet aan storen en, met geocachers die het systeem om de een of andere reden zo verfoeien dat ze niet mee willen doen en zelfs geen vermelding willen hebben.

 

Is het een optie om een frutsel te maken waar een geocacher eenmalig in het waarderingssysteem kan aangeven dat hij niet mee wil doen en daarom een Geo D'or ook niet aan hem besteed is en daarom kan weigeren? En dan zo dat als iemand als Pevalo aan heeft gegeven niet voor een Geo D'or in aanmerking te willen komen, zijn caches ook niet gewaardeerd kunnen worden? Met andere woorden, ik heb een cache van hem gedaan, ik wil hem waarderen, ik voer dat in via de site en ik krijg een melding dat een Geo D'or niet gewaardeerd wordt door de eigenaar van de cache...

 

Het lijkt me voor de gever van een Geo D'or ook leuker om alleen maar een Geo D'or weg te geven aan een cacher (en dan natuurlijk aan een cache) die het zelf ook waardeert. Nogmaals, om niet de hele rataplan om te gooien, alleen voor hij die hier, via een invulscherm, zijn naam als eigenaar van caches, heeft laten blokkeren voor het ontvangen van een Geo D'or.

 

Ik zelf hou mijn weg te geven Geo D'ors ook vast. Mede door al eerder vermelde reden, vind ik dat ik meer mooie caches gezien dan dat ik aan Geo D'ors kan weggeven en als ik alle caches die ik mooi vind niet kan waarderen, ik uit mijn lijstje geen selecte wil maken.

 

De Geo D'or is gewoon een aardigheidje, een leuke gadget, en op verzoek van diverse forumleden in elkaar gebasteld en geen must. Of zoals Heirbaut schrijft: "Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend".

 

De allerleukste commentaar hier in deze topic vind ik die ik zojuist heb gelezen. Iemand die schrijft dat hij de discussie volgt, er niet aan mee wil doen (aan de discussie) maar de makers wel vraagt om vooral door te gaan :)

 

Vanmorgen uit dankbaarheid voor het leuke snufje driemaal om een cache heen gedraait :blink:

Heren (dames?) ontwikkelaars mijn dank is groot al mag ik er nog niet aan mee doen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...