Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Gast Team_Maju
Ik wil mijn caches helemaal niet in één of andere waarderingsysteem hebben. Niet in een Belgisch systeem, noch in en Nederlandse of wat dan ook. Mijn caches zijn zoals ze zijn... Er bestaat al een waarderingssysteem, namelijk het schrijven van een goede of minder goede log ...

Simpel en efficient...

 

De rest? is manipuleer- en kwetsbaar en vooral weer aan een heleboel regels gebonden...

Dus heren statistiekers, geen van mijn caches wil ik zien verschijnen in één of ander waarderingsysteem...

 

 

Zucht.. krijgen we dat weer.. Wat ze ook doen om extraatjes te bieden aan geocaching nederland.. er is altijd wel wat te zeuren he? Ik zou inmiddels niet meer verbaasd zijn als alles opgeheven wordt.. tot het punt dat je alleen nog een cache kan zoeken en kan loggen op internet en verder niets meer. Want wat er ook verzonnen wordt, het is is blijkbaar nooit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil mijn caches helemaal niet in één of andere waarderingsysteem hebben. Niet in een Belgisch systeem, noch in en Nederlandse of wat dan ook. Mijn caches zijn zoals ze zijn... Er bestaat al een waarderingssysteem, namelijk het schrijven van een goede of minder goede log ...

Simpel en efficient...

 

De rest? is manipuleer- en kwetsbaar en vooral weer aan een heleboel regels gebonden...

Dus heren statistiekers, geen van mijn caches wil ik zien verschijnen in één of ander waarderingsysteem...

Je hoeft niet mee te doen, maar het mag :) .

 

Net als het FTF klassement bijvoorbeeld. Mij interesseert het niet, maar voor degene die het leuk vinden prima! Laat we nu eens positief blijven, er wordt veel (ondergewaardeerd) werk verzet. Kritiek is prima, maar doe het in dit geval dan wel opbouwend!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuke discussie......

 

maar ik doe er niet aan mee......aan deze discussie dan.

 

ik vind het een leuke aanvulling, zeker als na het toekennen van wat geo-d'or's je een bedankmailtje krijgt van de maker cq legger van de cache......daardoor was ik blij verrast.

 

dus makers van dit alles.......ga zo door.....het maakt het uitoefenen van mijn hobby alleen maar leuker.

 

:)

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn caches helemaal niet in één of andere waarderingsysteem hebben. Niet in een Belgisch systeem, noch in en Nederlandse of wat dan ook. Mijn caches zijn zoals ze zijn... Er bestaat al een waarderingssysteem, namelijk het schrijven van een goede of minder goede log ...

Simpel en efficient...

 

De rest? is manipuleer- en kwetsbaar en vooral weer aan een heleboel regels gebonden...

Dus heren statistiekers, geen van mijn caches wil ik zien verschijnen in één of ander waarderingsysteem...

Hallo Pevalo,

 

Zoals je wellicht gezien hebt omdat je het hele draadje doorgelezen hebt, zouden buitenlandse caches ook niet binnen het waarderingssysteem vallen. Omdat veel Nederlanders daar op aandrongen, zijn de ontwerpers overstag gegaan. En waarom niet. Er zijn in België toch heel veel kwaliteitscaches? Dat moet jij als Belg toch zeker wel beamen.

En de waardering hoeft dus ook niet op je cachepagina te verschijnen. Dat moet je actief zelf doen.

En je moet ook actief zoeken naar een vermelding in de lijst hier op de Nederlandse geocaching-site. Dus als je er gewoon niet naar kijkt, is er niets aan de hand.

De heren statistiekers kunnen er dus niets aan doen. Je bent hierin afhankelijk van je mede cachers. Of de heren statistiekers zouden het hele project moeten stoppen. En dat lijkt me toch echt geen optie. Niet als er zoveel anderen het systeem juist wel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn caches helemaal niet in één of andere waarderingsysteem hebben. Niet in een Belgisch systeem, noch in en Nederlandse of wat dan ook. Mijn caches zijn zoals ze zijn... Er bestaat al een waarderingssysteem, namelijk het schrijven van een goede of minder goede log ...

Simpel en efficient...

 

De rest? is manipuleer- en kwetsbaar en vooral weer aan een heleboel regels gebonden...

Dus heren statistiekers, geen van mijn caches wil ik zien verschijnen in één of ander waarderingsysteem...

 

Dat je de caches van jou niet in een nogal subjectief waarderingssysteem wilt hebben staan kan ik begrijpen. Dat het maken van een positieve of minder positieve log en daar naar kijken bij het uitzoeken het beste systeem is ben ik het mee eens.

 

Maar de caches worden niet door de 'statistiekers' in deze lijst geplaatst, want het zijn de cachers die de waarderingen weggeven. Ik doe trouwens vrolijk mee met een paar Belgische caches (van andere plaatsers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het maken van een positieve of minder positieve log en daar naar kijken bij het uitzoeken het beste systeem is ben ik het mee eens.

En dan al die logjes met teksten als: Snel gevonden, snel verder, makers bedankt (en meer van de 2 of 3 woorden logjes) of helemaal geen log (behalve in het logboek). Natuurlijk is het doorlezen van de logs wel aan te raden, maar wat de 1 geweldig vindt, vindt de ander niets. De cache met de bijna meeste geodoors (2e plaats nu) heb ik dus niet genomineerd en daar had ik mijn reden voor :) .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatverdamme, wat is dit een rotdiscussie geworden met dreigementen van frauduleuze logs om maar te mogen stemmen. Sorry hoor, maar dat heeft mi niets meer met het cachen te maken.

 

Spirit

 

:huh: Knoeien met de logs...wie is zo leip?

Je doet dit voor de lol en als je de 60 gepasseerd bent is het leuk dat je een cachewaardering mee kunt geven. Echter het is een bijzaak die handig kan zijn voor de beginner om hem te helpen bij het maken van keuzes.

 

Ik heb een paar maandjes noodgedwongen op de bank gezeten en ben blij dat ik me weer lekker kan storten op de hobby. Heb helaas zelf te weinig tijd om een cache ergens te plaatsen, maar ik speel wel met de gedachte.

 

Nog iets :) Er zijn caches waar toch één en ander aan de beschrijving zou kunnen verbeteren. Anders zijn ze onvindbaar. Nu we toch bezig zijn met het uitdelen van een lauwerenkrans voor leuke caches zou er ook een lijst moeten komen met 'zwarte' caches. Mijn voorstel is dat alleen degene die 257 caches hebben gevonden caches mogen nomineren voor de lijst...

 

:oShit ik heb er dan nog een heleboel te gaan, maar ik heb een aantal kandidaten voor de zwarte lijst.

 

Gatverdamme, wat is dit een rotdiscussie geworden met dreigementen van frauduleuze logs om maar te mogen stemmen. Sorry hoor, maar dat heeft mi niets meer met het cachen te maken.

 

Spirit

 

:huh: Knoeien met de logs...wie is zo leip?

Je doet dit voor de lol en als je de 60 gepasseerd bent is het leuk dat je een cachewaardering mee kunt geven. Echter het is een bijzaak die handig kan zijn voor de beginner om hem te helpen bij het maken van keuzes.

 

Ik heb een paar maandjes noodgedwongen op de bank gezeten en ben blij dat ik me weer lekker kan storten op de hobby. Heb helaas zelf te weinig tijd om een cache ergens te plaatsen, maar ik speel wel met de gedachte.

 

Nog iets ;) Er zijn caches waar toch één en ander aan de beschrijving zou kunnen verbeteren. Anders zijn ze onvindbaar. Nu we toch bezig zijn met het uitdelen van een lauwerenkrans voor leuke caches zou er ook een lijst moeten komen met 'zwarte' caches. Mijn voorstel is dat alleen degene die 257 caches hebben gevonden caches mogen nomineren voor de lijst...

 

:oShit ik heb er dan nog een heleboel te gaan, maar ik heb een aantal kandidaten voor de zwarte lijst.

 

Wacht dacht je van Prix d'Menure? :lol1:

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het maken van een positieve of minder positieve log en daar naar kijken bij het uitzoeken het beste systeem is ben ik het mee eens.

En dan al die logjes met teksten als: Snel gevonden, snel verder, makers bedankt (en meer van de 2 of 3 woorden logjes) of helemaal geen log (behalve in het logboek). Natuurlijk is het doorlezen van de logs wel aan te raden, maar wat de 1 geweldig vindt, vindt de ander niets. De cache met de bijna meeste geodoors (2e plaats nu) heb ik dus niet genomineerd en daar had ik mijn reden voor ;) .

 

Caches met 'snel gevonden, snel verder' logjes zullen in het algemeen H&R zijn en dan wordt uit het logje dus OOK heel goed duidelijk waar het om draait. Snel cachen.

En natuurlijk vindt de ene iets super en de andere niks. Meerdere logjes bekijken is beter dan 1. En het is ook slim om de cache beschrijving een beetje door te lezen, daar haal ik vaker wel dan niet uit of de cache de moeite waard is. Nu zijn er dus ook die Geo d'Ors als hulpmiddel. Dus staar je niet blind op 1 ding, logjes lezen is misschien de beste uitzoekmethode maar niet de enige.

 

:) Ik ben veel te veel aan het posten in dit onderwerp. Ik zal maar eens iets nuttigs gaan doen zoals op de fiets stappen om een paar WP's te controleren.

 

EDIT: ik had iets precies andersom opgeschreven als bedoeld :lol1:

Het is natuurlijk 'vaker wel dan niet'!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand H&R caches supergeweldig vindt, mag hij/zij die ook waarderen met een Geo d'Or. Immers, het is een persoonlijke smaak.

 

De keuze om een cache te gaan doen is toch de beschrijving icm de logjes en niet de positie in Geo d'Or hoop ik toch?! Geo d'Or is alleen een toevoegend hulpmiddel waarmee jij je waardering uitspreekt richting de maker van de cache en dit 'openbaar' doet; niets meer en niets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wel wel, blijkbaar is er toch een verschil in taal tussen nederland en belgië. Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook. Toch niet moeilijk deze wens? :) En wat de andere steeds willen sugereren qua vrijwilligers werk enzo... want dat wordt daar steeds maar tussen gegooid, daar doe ik totaal geen afbreuk aan... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wel wel, blijkbaar is er toch een verschil in taal tussen nederland en belgië. Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook. Toch niet moeilijk deze wens? :) En wat de andere steeds willen sugereren qua vrijwilligers werk enzo... want dat wordt daar steeds maar tussen gegooid, daar doe ik totaal geen afbreuk aan... ;)

Awel u zijt een bescheiden mens. Mag ik voorstellen, dat wij allen Ceo d'Or NON zullen respecteren als dit op de cache pagina wordt vermeldt.

:lol1: Ik neem aan dat de frans tekst niet u Vlaamse gemoed heeft geraakt en dat de ware reden van uw bezwaar de franstallige tekst is. Effe checken als u begrijpt wat ik bedoel.

 

Prix d'Menure kan dat bijvoorbeeld wel uw goedkeuring krijgen?

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wel wel, blijkbaar is er toch een verschil in taal tussen nederland en belgië. Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook. Toch niet moeilijk deze wens?

Ik adviseer je in dat geval om in je cache-pagina dan de tekst op te nemen dat je niet wil dat jouw cache wordt opgenomen in bookmarklists, private websites, noch enkele andere vorm van waardering waardeert. Geocaching.nl kan hier geen rol in spelen. Ook zul je dan moeten verbieden dat geocachers mond-op-mond reclame uitten over jouw caches.

 

Daarnaast lijkt het me dan dat je Koos de Kapper verzoekt zijn prijs aan GCQKKY in te trekken.

 

Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend.

 

En wat de andere steeds willen sugereren qua vrijwilligers werk enzo... want dat wordt daar steeds maar tussen gegooid, daar doe ik totaal geen afbreuk aan... ;)

Ik ervaar dat in ieder geval niet zo (dat je er afbreuk aan zou willen doen, bedoel ik) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal het anders formuleren, ik wil dat er geen enkele van mijn caches in een waarderings systeem terecht komt, dus ook niet wordt gepubliceert op het net of wat dan ook.

Het is al gezegd maar ik doe het gewoon nog een keer: Zet het op je cachepagina's. Dat lijkt mij de enige manier waarop je dit netjes kunt regelen.

Nog wel een tip. Verwoordt het als een verzoek en niet als een verbod. Dat komt zo onvriendelijk over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waarderingslijstje is alweer redelijk lang, lees toch wat onoverzichtelijk. Ik ga echt niet van de NL kaart naar de waarderingslijst om de cache op te zoeken naar een lauwerkransje en weer terug. Een groene stip is een multi en een blauwe traditional (en nog wat kleuren :P ). Wat ik uit het geheel als zeer positief ervaar is de HTMLcode die een kransje in je cachebeschrijving tevoorschijn tovert. Dat kan een hoop leeswerk schelen in de logjes (wat we overigens lang niet altijd doen). En iemand die de cache gaat zoeken heeft een extra "drive" omdat in ieder geval één iemand de cache erg bijzonder vond. Dat is voor mij eigenlijk het enige wat telt...niet of er nu 20 of 0 Geo d'Ors zijn uitgereikt. Een cache blijft een cache en daar kan ik ACHTERAF pas wat van vinden en dus of die lauwerkrans ook mijn goedkeuring zou kunnen genieten.

Voor de rest is de discussie, euh, het typische poldergeneuzel (vind ik zo af toe ook leuk hoor ;) ). Zoals al is gezegd door de maker: Geocaching.nl is faciliterend, niet regulerend :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...