Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is het een optie om een frutsel te maken waar een geocacher eenmalig in het waarderingssysteem kan aangeven dat hij niet mee wil doen en daarom een Geo D'or ook niet aan hem besteed is en daarom kan weigeren? En dan zo dat als iemand als Pevalo aan heeft gegeven niet voor een Geo D'or in aanmerking te willen komen, zijn caches ook niet gewaardeerd kunnen worden? Met andere woorden, ik heb een cache van hem gedaan, ik wil hem waarderen, ik voer dat in via de site en ik krijg een melding dat een Geo D'or niet gewaardeerd wordt door de eigenaar van de cache...

Het zal nooit zo zijn dat geocaching.nl die lijst gaat onderhouden.

 

Dat was ook niet mijn bedoeling.

Maar ik ga deze functionaliteit (voorlopig) niet maken. De hoofdreden is dat ik het niet leuk vind om te maken; ik besteed die tijd liever aan andere faciliteiten. Bovendien vind ik (persoonlijke mening!) het eigenlijk een non-issue, al begrijp ik de gedachte wel.

 

Als er voldoende verzoeken komen om deze functionaliteit te bieden, zal ik de prioriteit heroverwegen.

Ik wilde alleen maar aan ieders wil voldoen. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De allerleukste commentaar hier in deze topic vind ik die ik zojuist heb gelezen. Iemand die schrijft dat hij de discussie volgt, er niet aan mee wil doen (aan de discussie) maar de makers wel vraagt om vooral door te gaan

 

off topic....

 

ik beschouw dit als een compliment......dank daarvoor....en natuurlijk geld ook voor kruimel.....ga zo door......het is waarschijnlijk een hell of a job....... maar het gaat je perfect af......

 

on topic....

:thumbdown:

groet.....

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De allerleukste commentaar hier in deze topic vind ik die ik zojuist heb gelezen. Iemand die schrijft dat hij de discussie volgt, er niet aan mee wil doen (aan de discussie) maar de makers wel vraagt om vooral door te gaan

 

off topic....

 

ik beschouw dit als een compliment......dank daarvoor....en natuurlijk geld ook voor kruimel.....ga zo door......het is waarschijnlijk een hell of a job....... maar het gaat je perfect af......

Ach, een beetje offtopic moet kunnen. In een drukke vergadering mag je ook wel eens even afdwalen, als het maar geen theekransje wordt en dat waar het omging, vergeten wordt.

Je mag alles als een compliment zien. :( Vind wel dat als je eigenlijk niet mee wil doen aan een discussie, je ook niet partij moet kiezen en de makers moet aansporen vooral door te gaan. Maar, het is geen issue hoor. Vond het grappig om te lezen.

En ik zat daarmee niet te azen op een complimentje. Wat ik doe voor beide (gc.com en gc.nl) is soms ook gekkenwerk, maar je moet ook wel een beetje gek zijn om voor al dat "gajes" hier zoveel uren tijd en energie te gebruiken.

Dat geldt trouwens voor het overgrote deel van het team hier....

 

@Haak: Je bent al weer terug? Blij dat je een fijne vakantie hebt gehad. Je bent niet verplicht mee te doen in de discussie of met Geo D'or :) Ieder heug zijn meug, of was het nu andersom?

 

Nu gaan we weer geo Doren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens een dagje cachen nog wat brain gestormd over de geodoors.

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

 

Om te voorkomen dat dit systeem een wedstrijd gaat worden zou je kunnen overwegen dat er maximaal tien geo's per cache kunnen worden toegekend, dan krijg je niet een wedstrijd wat de beste cache is en bovendien krijgen dan een aantal caches een geo (meer).

 

Ik zie nog steeds veel heil in dit systeem maar het moet wel eerst even kunnen groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju
Tijdens een dagje cachen nog wat brain gestormd over de geodoors.

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

 

Om te voorkomen dat dit systeem een wedstrijd gaat worden zou je kunnen overwegen dat er maximaal tien geo's per cache kunnen worden toegekend, dan krijg je niet een wedstrijd wat de beste cache is en bovendien krijgen dan een aantal caches een geo (meer).

 

Ik zie nog steeds veel heil in dit systeem maar het moet wel eerst even kunnen groeien.

 

Bovendien krijgen een aantal caches een geo meer..... dan ga je er dus vanuit als je een geo wilt toekennen aan een cache en die heeft er al 10... dat je dan maar een andere cache zoekt om te nomineren.. dan streef je denk ik het doel van de geo's voorbij. En ik zie het uitdelen van de geo's niet als wedstrijd. Ik zie het meer als... kan tegen iedereen gaan jubelen over bv,. de bedevaart wat voor geweldige cache ik dat vind.. of ik geef een geo... is het meteen duidelijk :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik me gevleid voel door de Geo's die ik op mijn caches gekregen heb, vind ik het een systeem van niks. Het is volstrekt willekeurig. Vriendjes geven elkaar Geo's. Smaken verschillen.

De een gaat puur voor de puntjes de ander voor de mooie routes en een derde wil vooral moeilijke opdrachten tijdens de hunt.

Uiteindelijk bepaal je zelf wat en waar je loopt en of je het een mooie tocht vond of niet, dat hoeft een ander niet voor mij te bepalen.

Uit de logs van een tocht kun je ook al veel lezen en daar zelf een waarde aan hechten. Een Geo d'Or verandert daar naar mijn mening niets aan. Maar ja wie ben ik..... :(

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk bepaal je zelf wat en waar je loopt en of je het een mooie tocht vond of niet, dat hoeft een ander niet voor mij te bepalen.

 

Maar dit is toch juist het belangrijkste. Ja er zijn Geo dÓr's. Nou leuk, en vooral leuk voor de mensen die daar naar willen kijken en daar iets voor zichzelf uit kunnen halen.

Maar je hoeft er niet naar te kijken. Je hoeft je niet te laten zeggen welke cache je "moet" gaan doen.

Dus als je niets aan dat systeem vind of je kan/wil er voor jezelf niets uithalen, dan laat je het toch links liggen?

Als je deze draad leest lijkt het wel of mensen vinden dat er van alles en nog wat van afhankelijk is. Dat lijkt me toch niet.

Ik moet zeggen dat ik in het begin wel eens op die site gekeken heb, maar daarna nooit meer. Ik zal ook wel een aantal geodors te vergeven hebben, maar dat heb ik ook (nog) niet gedaan. Misschien doe ik dat nog wel, misschien ook niet. Maar ik kan me zo al voorstellen zoonder op de site te kijken welke caches bovenaan staan. Of dat vriendjespolitiek is of niet? ach, who cares.

Wij kijken lekker in de omgeving en als een cache er leuk uitzien (daar zijn de logjes voor ons wel een goed gebruikt middel voor), dan doen we die. En als dat dan een keer blijkt tegen te vallen, tja so be it.

Ik gok dat de caches die wij het leukste hebben gevonden en die ons het meest bij zijn gebleven toch niet in de lijst staan, maar iemand moet toch een beetje tegendraads zijn :( .

 

Dus lekker leven en laten leven. Wil je meedoen met de geodors, vooral doen. Wil je niet meedoen, lijkt me ook prima.

 

ps, kiddooz, dit is niet tegen jou hoor, maar ik vond de zin zo mooi om daar een reactie/mening over te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik me gevleid voel door de Geo's die ik op mijn caches gekregen heb, vind ik het een systeem van niks. Het is volstrekt willekeurig. Vriendjes geven elkaar Geo's.

Dat het een systeem van niks is, vind ik nogal een boude bewering indien je die baseert op de genoemde willekeur. Immers, die willekeur zit 'm niet in het systeem, maar in de keuze van de mensen die een Geo d'Or uitreiken. Daarbij doe je voorkomen dat het volledig gedreven is door vriendjespolitiek. Ik denk zelfs dat je hiermee een behoorlijk deel van de geocachende gemeenschap tekort doet, alsof ze alleen Geo d'Ors toekennen aan vriendjes. Ik denk dat meer dan 90% niet willekeurig te werk gaat.

 

Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat de huidige implementatie vriendjespolitiek uitsluit. Dat kan namelijk nimmer! Wel is het zo gebouwd dat je alleen kan waarderen waar je gelogd hebt en dan ook niet meer dan eens. Bovendien kan je je eigen caches niet waarderen. Meer beperkingen kan ik technisch niet opleggen, denk ik. Als ik nu kijk naar de bovenste 10 uit de Geo d'Or lijst, denk ik niet dat deze er staan omdat de plaatsers zoveel vriendjes hebben. Ik denk dat die bovenste 10 (minstens!) die plek wel verdiend.

Kijk ik naar mijn eigen cache (Welna) met 1 Geo d'Or, dan zou dat wel vriendjespolitiek kunnen zijn, want ik heb die stem gehad van Reintje de Vos. Die conclusie moet je voor jezelf maar trekken. Ik zou er wel heeeeeel erg blij mee zijn, want dat betekent dan in ieder geval dat ik één vriendje heb :), echter, Reintje kennende zal hij dat niet gedaan hebben omdat ik zo'n fijne vent ben.

 

Nogmaals, de logs zeggen meestal het meeste over de kwaliteit van de geocache. Geo d'Or wil niet meer zijn dan een hulpmiddel.

Smaken verschillen.

Klopt! Gelukkig wel :(

Maar als volk kennen we vaak wel een grootste gemene deler. En ja, daar kun je soms niet bijhoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik me gevleid voel door de Geo's die ik op mijn caches gekregen heb, vind ik het een systeem van niks. Het is volstrekt willekeurig. Vriendjes geven elkaar Geo's.

Dat het een systeem van niks is, vind ik nogal een boude bewering indien je die baseert op de genoemde willekeur. Immers, die willekeur zit 'm niet in het systeem, maar in de keuze van de mensen die een Geo d'Or uitreiken. Daarbij doe je voorkomen dat het volledig gedreven is door vriendjespolitiek. Ik denk zelfs dat je hiermee een behoorlijk deel van de geocachende gemeenschap tekort doet, alsof ze alleen Geo d'Ors toekennen aan vriendjes. Ik denk dat meer dan 90% niet willekeurig te werk gaat.

 

Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat de huidige implementatie vriendjespolitiek uitsluit. Dat kan namelijk nimmer! Wel is het zo gebouwd dat je alleen kan waarderen waar je gelogd hebt en dan ook niet meer dan eens. Bovendien kan je je eigen caches niet waarderen. Meer beperkingen kan ik technisch niet opleggen, denk ik. Als ik nu kijk naar de bovenste 10 uit de Geo d'Or lijst, denk ik niet dat deze er staan omdat de plaatsers zoveel vriendjes hebben. Ik denk dat die bovenste 10 (minstens!) die plek wel verdiend.

Kijk ik naar mijn eigen cache (Welna) met 1 Geo d'Or, dan zou dat wel vriendjespolitiek kunnen zijn, want ik heb die stem gehad van Reintje de Vos. Die conclusie moet je voor jezelf maar trekken. Ik zou er wel heeeeeel erg blij mee zijn, want dat betekent dan in ieder geval dat ik één vriendje heb :D, echter, Reintje kennende zal hij dat niet gedaan hebben omdat ik zo'n fijne vent ben.

 

Nogmaals, de logs zeggen meestal het meeste over de kwaliteit van de geocache. Geo d'Or wil niet meer zijn dan een hulpmiddel.

Smaken verschillen.

Klopt! Gelukkig wel :)

Maar als volk kennen we vaak wel een grootste gemene deler. En ja, daar kun je soms niet bijhoren.

:) Stel nu dat ik vele vriendjes heb die mij een duwtje geven door een kwalificatie te gunnen. Hoe ge het ook wend of keert, ik doe iets waardoor ik dit kennelijk verdien. Ik heb meer vrienden dan u en misschien heb ik die wel omdat ik sociaal heel vaardig ben of iedereen is verrukt van mijn caches. Kortom ook vriendjes politiek is een graadmeter en zegt iets over de cachelegger.

 

:( Ik heb veel 'vrienden' die me willen helpen...

 

O, ja maar als u toch de kluit wil beduvelen stel ik voor om een bot te schrijven en die honderd nieuwe accounts te maken en valse logs te schrijven. Zinnig..nou nee...eerder zielig en ik zal me sterk maken om voor deze persoon een knuffelvestje te bemachtigen en een paar lieve verplegers en verpleegster die hem lekker in stoppen voor het slapen gaan...

 

Tijdens een dagje cachen nog wat brain gestormd over de geodoors.

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

 

Om te voorkomen dat dit systeem een wedstrijd gaat worden zou je kunnen overwegen dat er maximaal tien geo's per cache kunnen worden toegekend, dan krijg je niet een wedstrijd wat de beste cache is en bovendien krijgen dan een aantal caches een geo (meer).

 

Ik zie nog steeds veel heil in dit systeem maar het moet wel eerst even kunnen groeien.

He dit is een goed idee...om ook een einde te maken aan een discussie die zijn doel voorbij schiet en nu het zonnestelsel verlaat op weg naar een onbekende bestemming...

 

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Stel nu dat je alleen nominaties mag toekennen en het uitreiken van de Geo d'Or geautomatiseerd wordt.

Stel er honderd mensen hebt die elk tien nominaties kunnen toe kennen. Op dat moment kan je de caches die boven gemiddeld zijneen Geo d'Or toekennen. Het gevolg is dat caches die kwalificatie dan ook weer kwijt kunnen raken en dat prikkelt de cachelegger... :)

 

Misschien kan je het systeem bijvoorbeeld als volgt opbouwen:

60 - 120 drie nominaties

120 - 240 zes nominaties

240 - 480 negen nominaties

480 - 960 twaalf nominaties

960 - 1920 vijftien nominaties

meer dan 1920 20 nominaties.

 

Het is meer een idee

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens een dagje cachen nog wat brain gestormd over de geodoors.

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

 

Om te voorkomen dat dit systeem een wedstrijd gaat worden zou je kunnen overwegen dat er maximaal tien geo's per cache kunnen worden toegekend, dan krijg je niet een wedstrijd wat de beste cache is en bovendien krijgen dan een aantal caches een geo (meer).

 

Ik zie nog steeds veel heil in dit systeem maar het moet wel eerst even kunnen groeien.

 

Daar ben ik het niet mee eens, dit zal de 'middelmaat' nog meer gaan bevoordelen als er meer cachers gebruik gaan maken van dit systeem.

Al gauw zullen de beste caches meer dan 10 Geo d'Ors hebben ontvangen (dat is nu al zo bij een aantal!) en dus zullen cachers uitwijken naar de subtoppers.

 

Nu weet ik dat het geven van Geo d'Ors aan subtoppers al in het systeem zit ingebakken door het aantal dat je mag weggeven, dat is bij mij ook zo. Maar om nu een quotum te gaan opleggen aan de beste caches, zodat een nog groter aantal Geo d'Ors bij de subtoppers terecht komt vind ik niet terecht. Ook al omdat je bij dit systeem ZOWEL de toppers als de subtoppers kunt waarderen.

In jouw suggestie zou het waarderen van de allerbeste caches aan banden worden gelegd. En dat is nou net niet de bedoeling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het inmiddels al bekend dat er een mogelijkheid is om toch een stem uit te brengen op eigen caches? Ik heb dat als proef gisteren bij twee caches gedaan en ze staan er nog vrolijk in :beerchug:

Dat kan dan alleen als je je eigen cache gelogd hebt, maar wie logt zijn eigen cache? Niemand toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...