Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Op veler verzoek is vanavond de Geo d'Or functionaliteit aangepast.

  • Als founds tellen alle gevonden caches mee. Dus ook in het buitenland.
  • Ook buitenlandse caches kunnen een Geo d'Or krijgen.
  • Het aantal uit te delen Geo d'Or 's is 5% van het totaal aantal founds. Minimaal moet je echter 60 founds hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op veler verzoek is vanavond de Geo d'Or functionaliteit aangepast.
  • Als founds tellen alle gevonden caches mee. Dus ook in het buitenland.
  • Ook buitenlandse caches kunnen een Geo d'Or krijgen.
  • Het aantal uit te delen Geo d'Or 's is 5% van het totaal aantal founds. Minimaal moet je echter 60 founds hebben.

Goeie toevoeging denk ik.

En nog even een herhaling van mijn vraag omdat ik denk dat ie een beetje weggezakt is in al die zooi die ik neergeschreven heb:

Zou het mogelijk zijn om "Mijn kaart" samen te stellen met de mogelijkheid om aan te geven dat je caches zoekt met een bepaald aantal Geo's of met een bepaalde waardering (kan pas als die pagina werkt natuurlijk)? Dit zou dan bij de optie "Extra" moeten komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen er ook geo d'ors postuum worden uitgereikt aan caches die het archief zijn ingegaan?

Leuk dat je ze achteraf nog een lintje wilt geven. Maar dat heeft toch geen nut? De Geo d'Or betekent toch "Deze zou je eens moeten doen"? En dat kan niet want hij is er niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op veler verzoek is vanavond de Geo d'Or functionaliteit aangepast.
  • Als founds tellen alle gevonden caches mee. Dus ook in het buitenland.
  • Ook buitenlandse caches kunnen een Geo d'Or krijgen.
  • Het aantal uit te delen Geo d'Or 's is 5% van het totaal aantal founds. Minimaal moet je echter 60 founds hebben.

 

Als ook buitenlandse caches een geo d'or kunnen krijgen komt er in de lijst zometeen dus bijna geen nederlandse cache meer voor. Lijkt mij dat je als geocaching nederland juist een beoordeling wilt voor alleen de nederlandse caches.

 

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

 

Zoals rhr nl al eerder zij: "Dat is dan 58x de mening van 1 persoon. Ik denk dat je meer hebt aan 1x de mening van 58 personen die 30 caches hebben gevonden."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

Heb je bij 16 caches al inzicht wat er te bieden is aan Nederlandse caches. Ik denk dat je bij 60 founds beter weet wat Nederland te bieden heeft op cachegebied dan bij 16. Sorry het is niet katterig bedoeld, maar ik vind 60 redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

16 in 2 jaar, en dan geen elite. Pfff. Dit moet ik FF op mij laten inwerken met ruim duizend oprapertjesi n nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

16 in 2 jaar, en dan geen elite. Pfff. Dit moet ik FF op mij laten inwerken met ruim duizend oprapertjesi n nederland.

 

Ik ben het met Nahal eens. Wij gaan niet voor de aantallen, maar proberen het te doen in combinatie met een wandeling, een mooi uitzichtpunt o.i.d. Ook gaan we de moeilijke caches niet uit de weg. Dat kost nou eenmaal wat meer tijd dan mensen die zoveel mogelijk caches op een dag willen doen. Aantallen van meer dan 10 founds per dag vind ik belachelijk; je doet het dan puur voor de aantallen.

Waar ik maar mee wil zeggen dat het aantal founds niet alles zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ook buitenlandse caches een geo d'or kunnen krijgen komt er in de lijst zometeen dus bijna geen nederlandse cache meer voor. Lijkt mij dat je als geocaching nederland juist een beoordeling wilt voor alleen de nederlandse caches.

Als ik dit zo lees, krijg ik het idee dat je geen hoge pet op hebt van de kwaliteit van de Nederlandse caches. Je hebt dus blijkbaar al veel Nederlandse en buitenlandse caches gedaan om daar een goed beeld van te krijgen. :thumbdown:

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

In wie heb je meer vertrouwen? Een chirurg die in 1 jaar 500 operaties heeft gedaan of een chirurg die in 2 jaar 15 operaties heeft gedaan? Wie heeft volgens jou de meeste ervaring en kan volgens jou de betere diagnose stellen?

De grens van 60 is ook zo gekozen om de "ééndagsvliegen" onder de cachers er tussenuit te halen. Want hoeveel cachers staan er niet in de lijst die 10 cahes hebben gedaan en er daarna mee gestopt zijn?

 

Het valt me trouwens wel op dat het dus degenen zijn met weinig founds die klagen dat de grens te hoog ligt.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op veler verzoek is vanavond de Geo d'Or functionaliteit aangepast.
  • Als founds tellen alle gevonden caches mee. Dus ook in het buitenland.
  • Ook buitenlandse caches kunnen een Geo d'Or krijgen.
  • Het aantal uit te delen Geo d'Or 's is 5% van het totaal aantal founds. Minimaal moet je echter 60 founds hebben.

 

Prima aanvullingen weer! :thumbdown: Leuk dat we ook buitenlandse caches kunnen onderscheiden, de wereld houdt nou eenmaal niet op bij die denkbeeldige lijn die op de kaart getrokken is die ook wel grens genoemd wordt. Als ik weer een keertje in België of Duitsland ga cachen hoop ik dat er op deze manier wat leuke caches te vinden zijn.

 

Ik denk ook niet dat we bang hoeven te zijn dat de top van onze lijst zwaar vervuild wordt met buitenlandse caches, die worden natuurlijk relatief weinig gevonden door Nederlanders, en zullen dus nooit heel veel Geo d'Ors in de wacht slepen. Ik ben er verder van overtuigd dat als dit toch een probleem gaat worden een handige admin wel weer een selectieknopje erbij klust met 'Toon mij alleen Nederlandse caches' ofzo!

 

De grens van 60 founds vind ik redelijk, eerst even een goed referentiekader opbouwen voordat je gaat beoordelen. Ik vind het wel terecht dat je nu bij het behalen van de 60 founds gelijk 3 Geo d'Ors te vergeven hebt, gewoon net als iedereen 5%.

 

Ik ga me weer eens beraden aan welke caches ik mijn zes nieuw te vergeven Geo d'Ors ga toewijzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

De drempel van 60 is echt belachelijk. Op die manier is het alleen de "elite" die blijkbaar zijn mening en waardering mag uitspreken. Ik ben nu 2 jaar aan het geocachen en heb er pas 16 gevonden omdat ik weinig tijd heb en niet van oprapers hou. Dit betekent dus dat ik waarschijnlijk nooit mijn waardering voor een cache aan de lijst mag toevoegen.

16 in 2 jaar, en dan geen elite. Pfff. Dit moet ik FF op mij laten inwerken met ruim duizend oprapertjesi n nederland.

 

Ik ben het met Nahal eens. Wij gaan niet voor de aantallen, maar proberen het te doen in combinatie met een wandeling, een mooi uitzichtpunt o.i.d. Ook gaan we de moeilijke caches niet uit de weg. Dat kost nou eenmaal wat meer tijd dan mensen die zoveel mogelijk caches op een dag willen doen. Aantallen van meer dan 10 founds per dag vind ik belachelijk; je doet het dan puur voor de aantallen.

Waar ik maar mee wil zeggen dat het aantal founds niet alles zegt.

 

 

Zolang er verschillende soorten caches gelegd worden.. multi's en traditionals vind ik dat iedereen mag doen wat die wilt doen. En of die nu alleen de wandelingen wilt doen, alleen de oprapers of een combinatie van beide.. ieder zijn keuze. Ik vind persoonlijk wandelingen erg leuk, maar als het door mijn gezondheid niet kan, of als het weer het niet toelaat, vind ik het ook erg leuk om een dagje rapertjes te doen en ja, dan kom ik boven de 10 uit. So what? Wat is daar belachelijk aan? Zoals het door jullie gebracht wordt is het net of een traditional nooit een geo d'or mag verdienen, want het is een simpele opraper.. maar dat is niet juist. Ook onder de traditionals zitten caches die een geo d'or kunnen krijgen. Dat kan zijn doordat de cache verstopt ligt in een uniek stukje Nederland, of dat de " opraper" deel uit maakt van een mystery waar je thuis uren plezier aan hebt gehad met puzzelen. Er hoeft niet altijd een wandeling aan vast te zitten om een cache speciaal en uniek te maken.

 

Ik vind 60 minimaal zeker niet slecht.. je hebt dan genoeg vergelijkingsmateriaal om daar een cache uit te pikken die de moeite waard is te waarderen met een geo d'or.. kans is zelfs aanwezig dat die bij die 60 niet eens zit. Ikzelf heb nu 228 caches gedaan.. mag 11 geo d'ors uitdelen en heb er 5 gebruikt om een cache te waarderen. Gewoon omdat de overige caches gewoon leuke caches waren, die net niet dat beetje extra hebben waarvan ik zoiets heb van wowwwww... iedereen zou die cache moeten doen.

 

De angst van Nahal dat er straks geen Nederlandse cache meer in de lijst staat, omdat ook buitenlandse caches mee mogen doen vind ik beetje overtrokken. Het merendeel van geocaching Nederland komt niet eens de grens over om een cache te gaan doen, behalve misschien tijdens een vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even nagekeken en nagerekend.

Er zijn volgens de Nederlandse statistieken 10594 cachers (daar zitten overigens ook buitenlandse cachers tussen). Er zijn zo'n 1300 cachers die 60 of meer caches hebben gevonden. Dat is dus zo'n 12%. Iemand met 15 caches zit bij de bovenste 26% van de geregistreerde cachers. Dat zijn voornmamelijk beginners en mensen die gestopt zijn. Trek ik dan een verkeerde conclusie dat ongeveer de helft van de actieve cachers zo'n 60 caches of meer heeft gevonden? Want de beginners zitten vaak al snel op zo'n 15 founds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek ik dan een verkeerde conclusie dat ongeveer de helft van de actieve cachers zo'n 60 caches of meer heeft gevonden? Want de beginners zitten vaak al snel op zo'n 15 founds.

Ik heb je verhandeling even een paar keer moeten lezen. Daarna ben ik even in de database gedoken.

Hoewel mijn getallen wat anders liggen is de ordegrote "ongeveer de helft" iets wat ik ook onderschrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...