Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ziet er perfect uit....

 

alleen ik heb ook een paar goed bedoelde adviezen

 

1) alleen de top 250 op de kaart ...anders heb je op den duur dezelfde kaart als alle caches in nederland

2) niet op je eigen cache stemmen

3) ik weet niet of het mogelijk (nog niet geprobeerd) is maar kan ik meerder stemmen op 1 cache geven ?? dat moet je volgens mij niet willen

4) en per persoon een maximum aantal te vergeven stemmen. met meer dan 1000 founds kan je er volgens mij iets te veel weggeven (laat ieder maar zijn top 20 geven b.v.(dus max 20 stemmen))

minimum zoals nu ingesteld is lijkt mij goed

5) misschien al geoppperd of technisch niet mogelijk maar het lijkt mij handig dat je op de pagina van de cachebeschrijving kan zien hoeveel stemmen de cache heeft ..volgens mij (als ik het goed begrijp) kan je nu een stukje code opnemen in je site .....maar ik vraag me af waarom zit dat er niet standaard in bij elke cachebeschrijving....ik vindt het bijvoorbeeld wel handig als ik weet dat er 0 stemmen zijn uitgebracht omdat iemand een flut cache heeft gemaakt

6) kan je ook - punten geven als het een flut cache is

7) komt er ook een klassement op hunter met de meeste stemmen

 

ik hoop dat deze nieuwe functionaliteit bijdraagt aan de creativiteit van de cacheleggers

en dat we zo meer van die prachtige caches krijgen

 

kortom perfecte aanvulling...ff kijken hoe het uitpakt

 

Even snel reageren op de punten :D

  1. Mee eens, zal ik over nadenken
  2. Nee, dat kan niet. Probeer maar
  3. Nee, je kunt niet meer dan 1 stem per cache uitbrengen. Probeer maar
  4. Er kan alleen naar rato worden weggegeven. Er is een bodemmarge van 60 caches. Ruwweg komt het neer op 5% van de foundlogs.
  5. Dat kan al en is in het draadje al beschreven
  6. Nee, het is een positief systeem
  7. Nee, er komt geen klassement. Er is alleen een lijst van 'beste caches' die dus redelijk subjectief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou er erg uitzien als elke cache die 0 stemmen krijgt ook een flutcache is!

 

Zoals Xaa al zegt, dan is de cache niet vaak gedaan of dan is het geen top cache.

 

Dat kan nog steeds een kwaliteitscache zijn, dat kan nog steeds een ***-waardering cache zijn, dat kan dus nog steeds een mooie wandelmulti zijn of leuke puzzel of wat je ook wil. Het is alleen door niemand als een topper gewaardeerd en dat is het dan ook waarschijnlijk niet.

 

Een aantal van mijn twijfelaars, dus in de subtopcategorie, waren nog door niemand gewaardeerd. Die waren anders op 0 stemmen blijven steken. Nog steeds hele goede caches.

De caches die bij mij er net buiten vielen staan ook vaak nog op 0 punten, net zo mooie caches.

 

Ik zal even gokken... misschien dat een kleine 100 van mijn founds echt flutcaches zijn. Veel minder dan de caches die op nul staan.

 

Oke, ik heb nu op een aantal manieren hetzelfde gezegd. Maar ik moest het gewoon even goed duidelijk maken zodat niet opeens allerlei mensen gaan denken 'die cache heeft 0 punten, overslaan die hap'.

Want dat zou zonde zijn.

 

Als je kijkt hoeveel oprecht positieve logjes ik al heb ontvangen op caches met 0 punten, en dan spreek ik alleen over mijzelf, dan blijkt toch dat je die conclusie niet kunt trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5) misschien al geoppperd of technisch niet mogelijk maar het lijkt mij handig dat je op de pagina van de cachebeschrijving kan zien hoeveel stemmen de cache heeft ..volgens mij (als ik het goed begrijp) kan je nu een stukje code opnemen in je site .....maar ik vraag me af waarom zit dat er niet standaard in bij elke cachebeschrijving....ik vindt het bijvoorbeeld wel handig als ik weet dat er 0 stemmen zijn uitgebracht omdat iemand een flut cache heeft gemaakt

Nog even een aanvulling op wat Heirbaut Hunters al heeft aangegeven.

 

Het Geo d'Or systeem is een toevoeging op gc.nl. De cache beschrijvingen staan in principe op gc.com. Het hangt dus van de cache eigenaar af of hij het de moeite vind om zijn cache beschrijving "op te leuken" met de Geo d'Or banner.

Op zich ben ik het met je eens dat het handig zou zijn als het automatisch gebeurt, maar technisch is dat niet te realiseren als gc.com dit idee niet over neemt.

 

Nog een correctie: 0 stemmen is niet "Flut cache". Wel stemmen is "Deze moet je beslist doen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou er erg uitzien als elke cache die 0 stemmen krijgt ook een flutcache is!

Dat is ook de insteek niet van het systeem. Daarom kun je ook maar een maximum aantal Geo d'Ors toekennen. Als ik dat onbeperkt zou maken, zou ik van mijn 100 gedane caches er 95 kunnen voorzien van een Geo d'Or; dan zijn die overige 5 dus duidelijk wél flutcaches.

 

Nogmaals, ik zie het als een positief systeem. Wat je top vindt, dat geef je een prijs. De rest niet maar dat zegt niks over de waardering daar over. Daarom is het systeem ook niet anoniem; het hoeft niet want je mag toch best laten weten wie de geocache leuk vond?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Ik vind ook zeer zeker niet dat een cache zonder stemmen altijd een flutcache moet zijn.. daar en tegen zie ik bij wat ik persoonlijk een flutcache vind.. wel een stem. Dus zoveel zegt het niet. Ik ga er vanuit dat het merendeel van de caches caches zijn wat ik van een cache mag verwachten.. een leuk gebied, een lekkere wandeling etc.

 

Een cache die van mij een stem krijgt, is een cache die er echt uitspringt vanwege originaliteit. Dat kan zijn doordat het in een zeer apart gebied ligt of waypoints waarbij ik zoiets heb van.. geweldig! Voorbeeld.. Het eerste vindergevoel... een mooi gebied, dat, als de cache normale waypoints en berekeningen had gehad, voor mij gewoon een leuke cache was geweest. Doordat echter de manier van waypoints berekenen heeeeeeeeel anders is dan dat je normaal gewend bent.. staat deze hoog in mijn lijst van originele caches en is zeer zeker een geo d'or waard. Leuke mooie wandelingen zijn er genoeg.. maar heeft jouw cache net dat beetje extra.. dan is dat in mijn ogen een vermelding waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) alleen de top 250 op de kaart ...anders heb je op den duur dezelfde kaart als alle caches in nederland

 

Dit wordt pas echt interessant als het 'waarderingscijfer' actief is. Ik zie liever een cache op de kaart die bij 10 founds 5 Geo d'Ors heeft gescoord dan een cache die er bij 1000 founds 10 heeft gekregen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) alleen de top 250 op de kaart ...anders heb je op den duur dezelfde kaart als alle caches in nederland

 

Dit wordt pas echt interessant als het 'waarderingscijfer' actief is. Ik zie liever een cache op de kaart die bij 10 founds 5 Geo d'Ors heeft gescoord dan een cache die er bij 1000 founds 10 heeft gekregen!

Daarom is het nu van belang dat zoveel mogelijk cachers hun lijstje invullen. Op basis van de huidige invoer de waardering bepalen zou een verkeerd beeld geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het lijstje nog niet heb ingevuld en ook ernstig twijfel of ik dat ga doen.

Ik zie caches die ik totaal als nadacache ken die een geo d'or krijgt terwijl ik er meerdere ken die er zouden verdienen die ze niet krijgen.

Maar in dat geval zou je de titel weggeven uit medeliden of omdat je vindt dat andere caches veel slechter zijn.

Kortom ik vermoed dat straks 80% van alle caches in ons land zo'n d'or krijgt en dat lijkt me niet de bedoeling. Daarnaast krijg ik nu het gevoel mijn caches te willen opruimen omdat in mijn ogen oprapers punten krijgen en dus die van mij klaarblijkelijk niet goed genoeg waren.

Noem het jaloezie of hoe je het wilt, maar voor mij hoeft dit niet, ik ga me tijdens mijn herfstvakantie beraden over mijn caches.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij verwachten ook wel een beetje "Songvestival-achtige-vriendjespolitiek-praktijken" Vast niet te bewijzen, maar nu al een beetje waar te neme?? We hebben nog niet heeel veel caches gelopen, maar er staan er nu al wel een aantal op de lijst waarvan we denken: HUH?!?! Zou kunnen door iemand die 1 stem te vergeven heeft, en die cache tot nu toe het hoogtepunt was... Of van iemand die er zoooveel heeft dat 'ie niet weet wat 'ie er mee moet ofzo? Een maximum aantal te vergeven stemmen lijkt ons dan ook redelijk.

Maar desalniettemin vinden we het toch een leuk systeem, en zullen we binnenkort eens objectief gaan bekijken welke caches onze 7 Geo d'Ors krijgen! Ontwikkelaars bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het lijstje nog niet heb ingevuld en ook ernstig twijfel of ik dat ga doen.

Ik zie caches die ik totaal als nadacache ken die een geo d'or krijgt terwijl ik er meerdere ken die er zouden verdienen die ze niet krijgen.

Maar in dat geval zou je de titel weggeven uit medeliden of omdat je vindt dat andere caches veel slechter zijn.

Kortom ik vermoed dat straks 80% van alle caches in ons land zo'n d'or krijgt en dat lijkt me niet de bedoeling. Daarnaast krijg ik nu het gevoel mijn caches te willen opruimen omdat in mijn ogen oprapers punten krijgen en dus die van mij klaarblijkelijk niet goed genoeg waren.

Noem het jaloezie of hoe je het wilt, maar voor mij hoeft dit niet, ik ga me tijdens mijn herfstvakantie beraden over mijn caches.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Ik heb net mijn lijstje gemaakt. Zitten niet bepaald oprapers bij zou ik zeggen, maar stuk voor stuk caches waar ik het meeste plezier van heb beleefd, vanwege de originaliteit, de mooie wandeling etc..

Waaronder 1 van jou, Haak, die je m.i. beslist verdient :D

Toen ik de lijst bekeek heb ik gezien dat ik de helft van mijn lijstje door mij als nieuw toegevoegd heb.

En dat mijn caches niet genoemd worden - net zoals 2900 andere - , maar dat ik daar niet mee zit, want voor mij tellen de reacties in de logs en die zijn gemiddeld positief. En waar m.i. dus geen enkele reden bestaat om ze weg te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al over de ontwikkeling van deze functionaliteit gelezen in een ander topic maar door de onduidelijk naam van dit topic had ik de lancering bijna gemist. Goe d'Or zegt mij niet zoveel, zet er dan ff waarderingssysteem achter, ik ben iets eerder geneigd om op iets te klikken als de titel verklaart waar het over gaat.

 

Ik mag -1 caches waarderen :eek: Tussen de 27 in Nederland die ik heb gedaan zit minstens 1 aanrader (ook volgens anderen zie ik in de lijst), toch een beetje stom dat ik eerst nog een aantal oprapers moet gaan doen om een lijstje te mogen beginnen. Kan de drempel niet omlaag zodat je vanaf 10 caches er 1 kunt nomineren?

 

Dat lijstje met meeste waarderingspunten is trouwens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...