Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het systeem is er! Reintje en Heirbaut Hunters bedankt :thumbdown:

Niet zoals ik had verwacht, maar wel goed natuurlijk.

Wel heb ik een beetje twijfel over dat waarderingspercentage, want een heel aantal cachers zal niks doen met dit systeem en daardoor zal het vertekend en zowiezo laag uitvallen.

 

Ik zie dat ik een hele berg Geo d'ors mag uitreiken, maar dan staan er ook caches van de 'tweede categorie' op, dus goed maar niet briljant. Dus houd ik het bij 10 of zo. (EDIT: ik ga er zoveel gebruiken als in mijn suggestie, max. 15 dus)

 

O ja, mag ik nog een suggestie doen voor het berekening systeem?

Het ziet er naar uit dat beginnende cachers niks krijgen, en pond- of kilocachers wel erg veel. Zoveel briljante caches zijn er (in mijn mening) niet.

Dus een beetje scheef oplopend zou een goed idee zijn.

 

Proefballonnetje:

eerste 200: 1 per 25 (na 25 dus de eerste, bij 200 heb je er 8)

tot 500: 1 per 50 (bij 500 heb je er 14)

daarna: 1 per 100 (bij 1000 heb je er 19)

Doe er maar mee wat je wilt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Als ik het goed begrijp wordt er dus gekeken naar hoeveel Nederlandse caches ik gedaan heb... en daar wordt dan een hoeveelheid geo d'ors aangehangen..

 

Maar als er gekeken wordt naar aantal nederlandse caches door mij gevonden.. neem ik aan dat ook alleen nederlandse caches voor dit systeem meetellen toch?

 

Omdat ik Aards Paradijs in de lijst zie verschijnen.. mijns inziens toch echt een belgische cache. In mijn ogen een zeer mooie cache.. maar het systeem zou dan zo moeten zijn dat ook belgisch gelopen caches mee moeten tellen in de hoeveelheid gelopen caches..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het mogelijk zijn om de banner als link uit te voeren zodat degene die je pagina bekijkt er op kan klikken en zo kan zien wie hem de Geo d'Or gegeven hebben? En dan eigenlijk zonder de pagina erboven. Maar dat laatste is duidelijk mijn eigen smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het mogelijk zijn om de banner als link uit te voeren zodat degene die je pagina bekijkt er op kan klikken en zo kan zien wie hem de Geo d'Or gegeven hebben? En dan eigenlijk zonder de pagina erboven. Maar dat laatste is duidelijk mijn eigen smaak.

Dat is lastige kost omdat we er vanuit gaan dat alleen DHZ-gebruikers die lijst mogen zien. Zo heb ik dat nou eenmaal bedacht. Dus iedereen die geen DHZ-gebruiker is, en dat zijn er nogal wat, zullen dus een niet werkende link krijgen. Ik denk dat dit meer vragen oproept dan dat het antwoorden geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit er nog een klein bugje in.

Als ik op de medaille klik dan zie ik de pagina van de cache op geocaching.nl met netjes alle namen. Tot zover is er niks aan de hand.

Maar die datum van toewijzing... als je er een nieuwe aan toevoegt of eentje erafhaalt of welke wijziging dan ook uitvoert dan verandert de datum van toewijzing voor alle caches.

 

O ja, ik heb mijn Geo d'Or waarderingen zo veel mogelijk proberen te spreiden. Dus niet alleen een aantal toppers en subtoppers in ZO brabant, maar ook een aantal mooie wandelingen en leuke of bijzondere caches verder weg.

En op die manier ben ik alsnog over mijn originele quotum heengegaan :D

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit er nog een klein bugje in.

Als ik op de medaille klik dan zie ik de pagina van de cache op geocaching.nl met netjes alle namen. Tot zover is er niks aan de hand.

Maar die datum van toewijzing... als je er een nieuwe aan toevoegt of eentje erafhaalt of welke wijziging dan ook uitvoert dan verandert de datum van toewijzing voor alle caches.

Dat klopt. Of het echt een bug is, kun je je afvragen. Ik ga er vanuit dat wanneer je je lijst wijzigt, je opnieuw aangeeft dat je die lijst nog steeds de beste caches vindt. En dat is op die datum.

Kwestie van perceptie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er perfect uit! Vindt het een goede toepassing. Wij hebben alleen 39 caches gelopen dus kan nog geen geo d'Or weggeven. Er is wel een cache die er uit springt die we een puntje gunnen. Opraapcaches doen wij normaal niet, we houden meer van wandelen.

Maar ben voor mijn werk iedere dag langs de weg, zal toch maar 21 opraapertjes gaan loggen zodat ik een stem uit kan brengen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat hier alleen Nederlandse caches zouden staan, maar ik zie GCKCJX, GC5F71, GCNKPR, GCPMJE, GCNRJA, GCV0ND, GCGXJ5 en GCGH5W

 

op de kaart van Geo d'Or staan.

 

Deze liggen echt niet in Nederland.

 

QUOTE(De Roode Loper @ October 05 2006, 10:46:25 ) *

 

Geldt de aanbeveling ook voor caches in het buitenland??

 

Hello, zis is dzjeejookeshing.NL man

was het antwoord van Heirbaut :D
bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd!

Volgens de Geo d"or pagina hebben wij 349 caches bezocht,dit is toch zeker wel een foutje?

Het zijn er wel geteld 363,zie hantekening.

Groetjes Lenie.

Founds per Land

Land Aantal

Nederland 349

Belgium 12

Sweden 1

 

Dat zijn er dus 349 in Nederland.

In de "spelregels" staat : Je kunt niet onbeperkt Geo d'Ors uitreiken. Daar is een berekening voor. Hoe meer founds in Nederland je hebt, des te meer prijzen mag je uitreiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er perfect uit....

 

alleen ik heb ook een paar goed bedoelde adviezen

 

1) alleen de top 250 op de kaart ...anders heb je op den duur dezelfde kaart als alle caches in nederland

2) niet op je eigen cache stemmen

3) ik weet niet of het mogelijk (nog niet geprobeerd) is maar kan ik meerder stemmen op 1 cache geven ?? dat moet je volgens mij niet willen

4) en per persoon een maximum aantal te vergeven stemmen. met meer dan 1000 founds kan je er volgens mij iets te veel weggeven (laat ieder maar zijn top 20 geven b.v.(dus max 20 stemmen))

minimum zoals nu ingesteld is lijkt mij goed

5) misschien al geoppperd of technisch niet mogelijk maar het lijkt mij handig dat je op de pagina van de cachebeschrijving kan zien hoeveel stemmen de cache heeft ..volgens mij (als ik het goed begrijp) kan je nu een stukje code opnemen in je site .....maar ik vraag me af waarom zit dat er niet standaard in bij elke cachebeschrijving....ik vindt het bijvoorbeeld wel handig als ik weet dat er 0 stemmen zijn uitgebracht omdat iemand een flut cache heeft gemaakt

6) kan je ook - punten geven als het een flut cache is

7) komt er ook een klassement op hunter met de meeste stemmen

 

ik hoop dat deze nieuwe functionaliteit bijdraagt aan de creativiteit van de cacheleggers

en dat we zo meer van die prachtige caches krijgen

 

kortom perfecte aanvulling...ff kijken hoe het uitpakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...