Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

ik zie dat Pentagram 58 Geo d'Ors heeft uitergereikt... Hoe kunnen nu 58 caches zoveel beter zijn dat ze een onderscheiding verdienen? Op het einde is het dan meer van 'en die was ook wel leuk'.

De reactie kan ik me voostellen als je net 30 caches hebt gevonden. Pentagram heeft inmiddels ruim 1500 caches gevonden. Dat daar 3% boven de rest uitsteekt kan ik me wel voorstellen.

 

Let op dat het niet een nominatie is voor de beste cache van Nederland. Het is meer: "Deze moet je ook doen als je de mogelijkheid hebt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk initiatief. Ik ga ervan uit dat de lijst maar voor een jaar (of zo) geldt, en dat dan de Geo d'or wordt uitgereikt op een leuk event? Dan kunnen we na een jaar weer een nieuwe lijst maken, en wordt het weer interessant om de lijst te volgen. Want voor elk lijstje geldt: er moeten niet telkens de zelfde caches opstaan (hoe goed of leuk ze ook zijn), want dan verliezen mensen (lees: ik) hun interesse. Leuk die Geo D'or, maar wel elk jaar uitreiken en afsluiten en een nieuwe lijst beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju
Leuk initiatief. Ik ga ervan uit dat de lijst maar voor een jaar (of zo) geldt, en dat dan de Geo d'or wordt uitgereikt op een leuk event? Dan kunnen we na een jaar weer een nieuwe lijst maken, en wordt het weer interessant om de lijst te volgen. Want voor elk lijstje geldt: er moeten niet telkens de zelfde caches opstaan (hoe goed of leuk ze ook zijn), want dan verliezen mensen (lees: ik) hun interesse. Leuk die Geo D'or, maar wel elk jaar uitreiken en afsluiten en een nieuwe lijst beginnen!

 

 

De geo d'or uitreiken? Aan iedereen die er 1 of meerdere heeft? Of aan diegene die de meeste heeft? Lijkt mij in elk geval geen strak plan. Want zoals eerder is beschreven.. er zijn caches die veel vaker gelopen worden, dus ook meer geo d'ors kunnen krijgen. Iedereen heeft de mogelijkheid een vermelding weg te halen en te plaatsen bij een andere cache die hij net weer wat leuker vind, dus laat het maar lekker lopen zoals het loopt zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op dat het niet een nominatie is voor de beste cache van Nederland. Het is meer: "Deze moet je ook doen als je de mogelijkheid hebt".

 

Dat is dan 58x de mening van 1 persoon. Ik denk dat je meer hebt aan 1x de mening van 58 personen die 30 caches hebben gevonden. In totaal hebben ze beiden 1500 caches gevonden. Hoewel hier dubbelen in kunnen zitten weegt de gevarieerde mening zwaarder naar mijn mening (Tóch wil je de mening van degene met 1500 caches voordeel geven. Die mag dan meerdere caches waarderen en de anderen niet).

 

Met EEG ben ik het niet eens. Het is een aanbevelingslijst dus meerdere jaren bruikbaar. Geen de beste van....

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Let op dat het niet een nominatie is voor de beste cache van Nederland. Het is meer: "Deze moet je ook doen als je de mogelijkheid hebt".

 

Dat is dan 58x de mening van 1 persoon. Ik denk dat je meer hebt aan 1x de mening van 58 personen die 30 caches hebben gevonden. In totaal hebben ze beiden 1500 caches gevonden. Hoewel hier dubbelen in kunnen zitten weegt de gevarieerde mening zwaarder naar mijn mening (Tóch wil je de mening van degene met 1500 caches voordeel geven. Die mag dan meerdere caches waarderen en de anderen niet).

 

Met EEG ben ik het niet eens. Het is een aanbevelingslijst dus meerdere jaren bruikbaar. Geen de beste van....

Volgens mij maakt rhr_nl een denkfoutje. Het systeem gééft toch de kans aan iedere cacher die meer dan 60 caches heeft gelopen om Geo d'Ors uit te delen. En degene die er meer heeft gedaan, mag er meer uitreiken. Hij heeft er meer gezien en heeft meer ervaringen opgedaan en kan derhalve beter oordelen. Dit geeft een percentage van het aantal caches over Nederland weer. Dat is natuurlijk ook de gedachte achter het principe om pas vanaf 60 caches de mogelijkheid te geven om ze uit te delen. Die 60 is arbitrair maar wel gefundeerd op ervaringen uit het verleden. Goed gekozen drempel naar mijn mening. Voor rhr wordt het dus nog even doorgaan met cachen tot hij de grens heeft bereikt.

Er zijn nu meer dan 1 persoon die Geo d'Ors uitreiken. Er komt ook nog een pagina waar de waarderingen afgezet gaan worden tegen het aantal keren dat een cache gevonden is. Daarmee worden dus ook het aantal uitgereikte Geo's gerelativeerd. Klein (extreem) voorbeeld: 2 x gevonden + 1 Geo = 50% en 1000 x gevonden + 20 Geo = 2%. Relatief dus! De mening van iedereen weegt dan evenzwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk initiatief. Ik ga ervan uit dat de lijst maar voor een jaar (of zo) geldt, en dat dan de Geo d'or wordt uitgereikt op een leuk event? Dan kunnen we na een jaar weer een nieuwe lijst maken, en wordt het weer interessant om de lijst te volgen. Want voor elk lijstje geldt: er moeten niet telkens de zelfde caches opstaan (hoe goed of leuk ze ook zijn), want dan verliezen mensen (lees: ik) hun interesse. Leuk die Geo D'or, maar wel elk jaar uitreiken en afsluiten en een nieuwe lijst beginnen!

Ik denk dat je de beschrijving van de Geo d'Or nog eens na moet lezen. De lijst is niet voor een jaar en er wordt geen (fysieke) prijs uitgedeeld. Het is namelijk geen wedstrijd. Het is wel een prikkel om betere caches te maken voor je collega cachers.

De lijst met met de Waardering zal een betere lijst worden die veel dynamischer is. Die zal beter weergeven hoe "goed" en bepaalde cache is. De eerste lijst is een lijst met een absoluut aantal Geo's en de tweede lijst is er een die relatief weergeeft hoe de waardering is. Om daar te voorkomen dat er een "scheef" beeld ontstaat, moeten er eerst een aantal logs zijn bij een cache eer hij op die lijst verschijnt. Ik bedoel dat er als er pas één log is en hij krijgt meteen een Geo dan scoort hij 100%. Dat kan dus niet. En de lijst met Geo d'Ors is alleen een hulpmiddel. Dus je hoeft je interesse niet te verliezen.

Als je bijvoorbeeld een vakantie in een bepaald gebied hebt gepland en je kijkt welke caches er liggen, kun je ook meteen kijken welke caches je daar kunt vinden die aanbevolen worden door je medecachers. Gebruik het maar eens op die manier.

 

Weer meer toeters en bellen beschikbaar...

Hele goeie aanvulling!

En dan wil ik eigenlijk weer om meer vragen. Jawel hoor, ik ben ook wel eens tevreden met wat ik heb hoor :dribble:

 

Zou het mogelijk zijn om "Mijn kaart" samen te stellen met de mogelijkheid om aan te geven dat je caches zoekt met een bepaald aantal Geo's of met een bepaalde waardering (kan pas als die pagina werkt natuurlijk)? Dit zou dan bij de optie "Extra" moeten komen.

Het is maar een vraagje maar lijkt me wel handig en zou wel eens veel gebruikt kunnen gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doen we te moeilijk. De Louis D'or is een prijs die 1x per jaar wordt uitgereikt voor de beste acteerprestatie. De Geo D'or zou volgens mij moeten zijn een lijstje waarin iedereen kan aangeven wat de beste cache was het afgelopen jaar, en die vervolgens uitreiken. En dan daarna weer beginnen met een nieuwe lijst. Want wat heb ik aan een lijst die doorloopt en waarop telkens dezelfde caches staan zoals Het gele Bussie en Het mysterie van drie XXXXXzusjes (hoe leuk deze caches ook zijn)? Vernieuwing loont, is interessant voor alle cachers en houdt het interessant om naar te kijken!

 

***** Bericht gewijzigd door Moderator ***** Het is onnodig om titels van caches te veranderen in recente schrijnende gebeurtenissen

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju
Volgens mij doen we te moeilijk. De Louis D'or is een prijs die 1x per jaar wordt uitgereikt voor de beste acteerprestatie. De Geo D'or zou volgens mij moeten zijn een lijstje waarin iedereen kan aangeven wat de beste cache was het afgelopen jaar, en die vervolgens uitreiken. En dan daarna weer beginnen met een nieuwe lijst. Want wat heb ik aan een lijst die doorloopt en waarop telkens dezelfde caches staan zoals Het gele Bussie en Het mysterie van drie maaszusjes (hoe leuk deze caches ook zijn)? Vernieuwing loont, is interessant voor alle cachers en houdt het interessant om naar te kijken!

 

 

Het blijft interesant om naar te kijken.. Als ik zie dat het mysterie van de 3 zusjes zoveel aanbevelingen krijgt.. zal het voor mij misschien een extra prikkel worden deze cache eens te bezoeken, als er zoveel mensen enthousiast over zijn.. wil ik graag uitvinden of ik hun mening deel. Waarom zou die vermelding na een jaar moeten verdwijnen? Wie weet kom ik er pas over een dik jaar aan toe die cache eens te lopen.

 

En ik meen toch dat het de opzet is van het waarderingsysteem, dat er op gegeven moment een stel caches uitspringen, die, zoals je zelf zegt.. misschien wel steeds dezelfde caches zijn, maar blijkbaar zeer de moeite waard zijn te bezoeken. Het is geen wedstrijd, er hangt verder niets van af.. het is gewoon een extraatje voor geocaching nederland. Je ziet vaak dat mensen voor hun 100ste, 200ste of 1000ste een " speciale" cache willen doen. Daar is deze lijst een uitstekend hulpmiddel bij.. want een cache die in de loop der tijd beloond wordt met meerdere geo d'ors, zal dan waarschijnlijk net dat speciale hebben wat je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush:

Want wat heb ik aan een lijst die doorloopt en waarop telkens dezelfde caches staan...............................Vernieuwing loont, is interessant voor alle cachers en houdt het interessant om naar te kijken!

:dribble:

Ach ja, als je het zo bekijkt.

 

Wat heb je aan een telefoonboek waarin ook ieder jaar dezelfde personen staan.

Beter is het dat KPN (of hoe ze tegenwoordig weer heten) gewoon op 31-12-2006 alle abonnees schrappen zodat je je gewoon even opnieuw aanmeld. dat geeft een overzichterlijk beeld.

 

Wat heb je aan een catalogus van de bieb waarin telkens ieder jaar dezelfde boeken staan. Beter is het om één maal per jaar alle boeken per kilo te verkopen op de Deventer Boekenmarkt om daarna gewoon weer nieuwe boeken aan te schaffen.

 

Wat heb je aan een lijst van Geocaching.com waarin al jaren lang dezelfde caches staan. Disabelen die handel en per 01-01-2007 gewoon je cache opnieuw laten revieuwen zodat hij weer in de lijst kan worden opgenomen.

 

Dat schept overzicht. :ph34r:

 

Het hele syteem is niet gebaseert op een wedstrijd maar op een beoordeling. Een lijst met min of meer positief beoordeelde caches om op die manier te proberen het kaf van het koren te scheiden.

Zie het meer als een gezamelijke bookmarklist.

Of je er gebruik van maakt en of je beoordelingen plaatst is geheel aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doen we te moeilijk. De Louis D'or is een prijs die 1x per jaar wordt uitgereikt voor de beste acteerprestatie. De Geo D'or zou volgens mij moeten zijn een lijstje waarin iedereen kan aangeven wat de beste cache was het afgelopen jaar, en die vervolgens uitreiken. En dan daarna weer beginnen met een nieuwe lijst. Want wat heb ik aan een lijst die doorloopt en waarop telkens dezelfde caches staan zoals Het gele Bussie en Het mysterie van drie maaszusjes (hoe leuk deze caches ook zijn)? Vernieuwing loont, is interessant voor alle cachers en houdt het interessant om naar te kijken!

En dat is nou net niet de bedoeling van de bedenkers. Zij willen er vooral géén competitie element aan verbinden. En Geo d'Or is alleen maar een naampje en heeft die naam alleen maar gekregen omdat het wel leuk klonk en op een Nederlands "produkt" slaat. Het is geen prijs maar een waardering die andere cachers aan een cache geven. Een hulpmiddel voor hun collega cachers om een leuke cache uit te zoeken. Meer niet dus!

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doen we te moeilijk. De Louis D'or is een prijs die 1x per jaar wordt uitgereikt voor de beste acteerprestatie. De Geo D'or zou volgens mij moeten zijn een lijstje waarin iedereen kan aangeven wat de beste cache was het afgelopen jaar, en die vervolgens uitreiken. En dan daarna weer beginnen met een nieuwe lijst. Want wat heb ik aan een lijst die doorloopt en waarop telkens dezelfde caches staan zoals Het gele Bussie en Het mysterie van drie maaszusjes (hoe leuk deze caches ook zijn)? Vernieuwing loont, is interessant voor alle cachers en houdt het interessant om naar te kijken!

 

Ik ben het hier wel mee eens. De Geo d'or kaart zal er straks hetzelfde uitzien als de gewone kaart van nederland. De simpele micro's vallen dan vanzelf af.

Het zou mooier zijn om iedereen 3 caches aan te laten wijzen met goud, zilver en brons. De caches die hij aanwijst moeten door hem in 2006 gevonden zijn. 1 januari weten we dan welke cache op dat moment de meeste stemmen heeft gekregen en de plaatser kan dan eventueel beloond worden. Het kan zijn dat een cache jaren achtereen wint maar de cache is dan wel steeds gekozen door nieuwe vinders.

Publiceer dan de lijst en iederen kan dan kijken welke cache hoog gescoord heeft en nog niet door hem/haar gevonden is.

 

mull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Geo d'or kaart zal er straks hetzelfde uitzien als de gewone kaart van nederland. De simpele micro's vallen dan vanzelf af.

Daar is wel wat van te zeggen. misschien komt er daarom nog wel een optie in de trend van: "Show map with 20 or more Geo d'Or".

Het zou mooier zijn om iedereen 3 caches aan te laten wijzen met goud, zilver en brons. De caches die hij aanwijst moeten door hem in 2006 gevonden zijn. 1 januari weten we dan welke cache op dat moment de meeste stemmen heeft gekregen en de plaatser kan dan eventueel beloond worden.

 

Tatta tada.

2e kerstdag van 12.00 - 18.00

De Nationale Geo Top 100 van 2006.

Presentatie Erik de Zwart.

Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door Groundspeak.

:dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou mooier zijn om iedereen 3 caches aan te laten wijzen met goud, zilver en brons. De caches die hij aanwijst moeten door hem in 2006 gevonden zijn. 1 januari weten we dan welke cache op dat moment de meeste stemmen heeft gekregen en de plaatser kan dan eventueel beloond worden. Het kan zijn dat een cache jaren achtereen wint maar de cache is dan wel steeds gekozen door nieuwe vinders.

Publiceer dan de lijst en iederen kan dan kijken welke cache hoog gescoord heeft en nog niet door hem/haar gevonden is.

 

mull

Ik denk dat je dan een scheef beeld krijgt. In bijv. Brabant en de Randstad liggen veel meer caches en zijn veel meer cachers. Moet ik elke keer weer naar het zuiden of westen :blush::dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je dan een scheef beeld krijgt. In bijv. Brabant en de Randstad liggen veel meer caches en zijn veel meer cachers. Moet ik elke keer weer naar het zuiden of westen :ph34r::blush: .

Maar dat is de oplossing. :dribble:

We houden eerst regionale/provinciale cache verkiezingen.

Desnoods per cache type.

De winnaar van elke provincie neemt het op in een Nationale cache verkiezing 2006.

De winnaar(s) mogen dan gedurende het daarop volgende jaar een banner op de cache pagina plaatsen met bv. Fijnste Friesche Multi 2006 of Beste Brabantse Mysterie 2006.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...