Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Nu lijkt het dus alsof er in de omgeving van De Roode (S)loper geen "kwaliteitscaches" liggen. En dat is niet zo. Daar liggen een aantal juweeltjes

Dank ;):(

Het overgrote deel van de geocache-gemeenschap zal nooit van dit beoordelingssysteem weten omdat ze geen forumlid zijn of nooit (meer) op het forum komen.

Je ziet toch ook al een linkje voor Geo d'Or op de startpagina van .nl?

 

Wat kan helpen is misschien het volgende: plaats het plaatje van Geo d'Or op je cachepagina (ook al staat er 0) de nieuwsgierigheid wordt in ieder geval geprikkeld.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel jammer dat er zo weinig in "mijn" regio zijn .

 

Wat let je om een paar juweeltjes neer te leggen?

En wie waren er in en bij Hattem aan het cachen vandaag???????? :eek:

:) Maar waarom laat je landgoed Molecaten beveiligen door paarden ? :(

En je vraagt toch niet om een uuuh Geo d'Or want cachers die vragen.... :)

Reintje, trouwens bedankt ;)

sorry, terug on-topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik middels

http://www.geocaching.nl/cacherating/CacheRatingList.php op het ikoontje van de Geo d'Or klik, krijg ik de pagina met daaronder degene die de caches genomineerd.gewaardeerd hebben. http://www.geocaching.nl/cacherating/Displ...e.php?wp=GCPDE9

 

Als ik echter bij de cache kaarten/Geo d'Or de cache opzoek, dan krijg ik dat (nog) niet. Dat lijkt me echter wel handig omdat je dan gelijk die info hebt en niet via de (lange) lijst de cache moet opzoeken. http://www.geocaching.nl/maps/DisplayCache...s.php?wp=GCPDE9

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk initiatief ! ;)

Wij hebben reeds een aantal caches genomineerd !

 

Ik vind het op zich ook een leuk initiatief. en ik heb ook al een aantal caches een nominatie gegeven. Dat zijn caches die ik, op de afgelopen 4 jaar terugkijkend, speciaal heb gevonden. Speciaal vanwege de opzet, of vanwege de mooie wandeling, of gewoon vanwege de mooie plek die bezocht wordt.

Tegelijkertijd is het iedereen wel duidelijk dat het aantal nominaties geen objectief beeld geeft van de kwaliteit van de verschillende caches. Er is trouwens geen enkel systeem dat dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

Want iedereen gebruikt het systeem op zijn eigen manier. Iemand die niet van hit'n run caches houdt zal die praktisch nooit nomineren, al was het alleen al omdat hij die nooit bezoekt. Iemand die vooral van mooie natuurwandeling houdt zal vooral zulke caches nomineren.

Verder hebben de "oude" caches natuurlijk een grote voorsprong op de nieuwere. Die zijn immers al door velen bezocht en zullen daarom ook vaker in de lijstjes verschijnen.

 

Maar aan de andere kant geeft het wel zoiets van "Hé, die staat hoog in de lijst! Die moeten we ook maar eens bekijken." Maar vervolgens hangt het van de soort cache af of je hem ook werkelijk gaat doen.

 

Hoe het in de praktijk uit gaat pakken? We zullen het zien. In ieder geval laat ik me niet door de lijst beperken.

 

De "kiesdrempel" van 60 caches vind ik trouwens aan de hoge kant. 20 founds lijkt mij redelijker.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch werkt het wel.

 

Vanmiddag wou ik cachen in het Gooi. Er zijn daar veel multi's die ik nog niet heb gelopen. En omdat noch de beschrijving van een cache noch logjes een objectief beeld geven of een cache wel bijzonder is, heb ik eerst de d'Or-lijst (doorlijst?) doorgenomen. Een cache stond op de lijst, en die heb ik dus gelopen.

 

En het klopt, The Old Days is een bovengemiddelde cache waar ik anders niet op gewezen zou zijn als de d'Or-lijst er niet was. Naar mijn mening niet een van mijn eigen d'Ors waard, maar zeker bovengemiddeld.

 

Ben ik nu de eerste d'Ortoerist?

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de hele Lopikkerwaard al eens te hebben leeggeplunderd had ik zo iets van voorlopig niet meer daar heen. Maar ik ben nu toch maar eens begonnen met de enigma code om een aanbevolen cache aldaar te kraken.

 

Dus binnenkort maar weer eens naar de Lopikkerwaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de hele Lopikkerwaard al eens te hebben leeggeplunderd had ik zo iets van voorlopig niet meer daar heen. Maar ik ben nu toch maar eens begonnen met de enigma code om een aanbevolen cache aldaar te kraken.

 

Dus binnenkort maar weer eens naar de Lopikkerwaard.

JA, je mist anders zeker iets ;) . Prachtige uitvoering, een 10++++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... en je moet er altijd vanuit gaan dat nog geen fractie van alle cachers van Nederland ook echt op het forum komt. Zij die niet op het forum komen zullen nooit van enig beoordelingssysteem weten en dus ook geen beoordeling geven.

Ik weet niet hoe je aan die wetenschap komt, maar ik ben een andere mening toegedaan.

 

Op dit moment zijn er ongeveer 7000 cachers waarvan je in redelijkheid kunt aannemen dat ze een veelvuldig in Nederland cachen.

Bijna 2000 daarvan hebben hun aanvullende functionaliteit geactiveert. Nou wil dat niet zeggen dat ze daarom regelmatig op het forum komen, maar ze hebben er wel iets voor moeten doen.

Ik schat dat we al snel 20% van de geocachers in Nederland berijken.

 

Zou ik geen "fractie"willen noemen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het daarom ook een slechte zaak dat je pas na 60 founds kunt stemmen :(

Die discussie had ik ook met die sluwe Vos luisterend naar de naam Rein. Die vond ook dat ik de drempel eruit moest halen, maar ja, dit is nu mooi mijn stukkie ;)

Maar ik zal er over nadenken; er is wel wat voor te zeggen om het er uit te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En omdat noch de beschrijving van een cache noch logjes een objectief beeld geven of een cache wel bijzonder is, heb ik eerst de d'Or-lijst (doorlijst?) doorgenomen. Een cache stond op de lijst, en die heb ik dus gelopen.

 

Zilvervloot.

 

Lekker consequent: iedereen is het erover eens dat dit waarderingssysteem niet objectief is en de logs een beter beeld geven, en een cacher gaat de lijst raadplegen omdat de logs geen objectief beeld geven.

Vervolgens is hij er ook nog trots op dat hij - mogelijk - de eerste "d'Ortoerist" zou zijn.

 

Wie is er nu gek??

 

Geopatra.

 

 

Ik vindt het daarom ook een slechte zaak dat je pas na 60 founds kunt stemmen :(

Die discussie had ik ook met die sluwe Vos luisterend naar de naam Rein. Die vond ook dat ik de drempel eruit moest halen, maar ja, dit is nu mooi mijn stukkie ;)

Maar ik zal er over nadenken; er is wel wat voor te zeggen om het er uit te halen.

 

 

Mag ik dan 100 voorstellen? !

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....

Ik vindt het daarom ook een slechte zaak dat je pas na 60 founds kunt stemmen ;)

Iedereen zou in de gelegenheid moeten zijn om te stemmen, of je nu 10 of 1000 founds hebt.

.....

 

Heb er ook al eerder in dit draadje over gehad, wij doen normaal geen oprapertjes, we zijn een gezin met twee kinderen, van 8 en 2 jaar oud. Het weer moet redelijk zijn om te cachen, en met twee van deze kinderen gaan we dus niet op de autobaan van opraper naar opraper, mar gaan het bos in en proberen de kinderen wat bij te brengen over de natuur.

Een ander weekend zitten we in het zwembad en gaan eens naar Opa en Oma. We genieten van het cachen en gunnen er een paar een gouden plak. We cachen al een aantal jaar, maar niet veel.

 

Ik zit voor mijn werk veel op de weg en kan zo veel caches pakken, alleen vind ik niets aan die park & go caches, maar om een punt weg te kunnen geven moet ik dat toch maar gaan doen?

 

Ik gun het die cache echt, naar mijn idee kan je best beginnen dat iedereen een punt kan geven, je wil toch alleen de beste 250 caches laten zien, dus één stem op een cache die niet echt de moeite is filtert er zichzelf wel uit.

bewerkt door walibi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...