Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

 

Aan alle logs wordt per een bepaalde datum een waardering gehangen, iedere cache wordt gewaardeerd en iedere cacher mag (stugger nog: moet) waarderen.

 

 

dit meen je toch niet sirieus. hoop ik

 

 

Wie de mijne wil ge(mis)bruiken stuur een pb of mail.

Ik gebruik die dingen toch niet en zal ze ook niet gebruiken.

 

Misschien een gat in de markt, het verhandelen van deze dingen.

 

Gr Twinlife :)

 

ik heb er ook nog een paar. Misschien iets voor op marktplaats? :)

:lol1:

 

 

Aan de hoogste bieder.......of eindcoord prijs geven ;)

 

Gr Twinlife :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het wel heel leuk om te zien dat LTeunis en Twinlife zich zo inspannen om een systeem waar ze zelf niet in geloven door anderen gebruikt te laten worden. :) Wat een kleuters.

 

Ik zou bijna voorstellen om dit soort initiatieven te honoreren met een volledige ban van de server. En met volledige ban bedoel ik dan volledige ban en niet een suffe IP-ban.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel heel leuk om te zien dat LTeunis en Twinlife zich zo inspannen om een systeem waar ze zelf niet in geloven door anderen gebruikt te laten worden. :) Wat een kleuters.

 

Ik zou bijna voorstellen om dit soort initiatieven te honoreren met een volledige ban van de server. En met volledige ban bedoel ik dan volledige ban en niet een suffe IP-ban.

 

Waarom nou toch Rein, ik gebruik die dingen niet en geef cachers die er graag gebruik van maken de mogelijkheid om ze wel te gebruiken zodat er optimaal gebruik van word gemaakt.

 

Tja en je opmerking over kleuter neem ik maar voor lief........

Alleen Twinnie kan ook kaatsen.....alleen ik doe het hier niet.....en had dit zeker niet verwacht van een teammember die eigenlijk beter moet weten.

 

 

Gr Twinlife :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel heel leuk om te zien dat LTeunis en Twinlife zich zo inspannen om een systeem waar ze zelf niet in geloven door anderen gebruikt te laten worden. :) Wat een kleuters.

 

Ik zou bijna voorstellen om dit soort initiatieven te honoreren met een volledige ban van de server. En met volledige ban bedoel ik dan volledige ban en niet een suffe IP-ban.

Is dat niet een beetje een erg scherpe reactie op wat ze zeggen? Niet dat ik het er mee eens ben met wat ze zeggen. Maar tussen zeggen en doen zit een heel verschil. Ze laten op deze manier wel duidelijk blijken dat ze er geen affiniteit mee hebben. En ik denk dat ze er iets te ver in doorgaan. Iedereen snapt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil me niet teveel mengen in een onderwerp die mij verder weinig doet. Op zich vind ik het idee niet zo slecht. Ik zelf heb ooit de gevonden caches gewaardeerd met sterren. Deze stonden op mijn site. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt, omdat ik ng steeds vind dat iedereen die caches legt al zowieso een ster verdient. Voor de rest was mijn waarderingssysteem volledig mijn mening. Wat de een niet lust vreet de ander.... enfin jullie weten wat ik bedoel.

 

Dat er dan ook mensen zijn die telkens maar weer aangeven dat ze het systeem niets vinden, zegt meer over hen dan over het systeem. Laat een ieder doen wat hij leuk vind aan 'onze' hobby. Of men nu wil lopen, fietsen of met de auto. Een ieder moet geocachen beleven zoals ze het zelf willen. En of men micro's nu wel leuk vinden of niet, ook dat is je eigen keuze. Als je iets niet leuk vind moet je het niet doen. Als je micro's niets vind, laat je ze liggen. Als je niet wilt lopen met cachen ga je fietsen (als dit toegestaan is natuurlijk). Ik moedig natuurlijk niet aan om een natuurgebied te bedwingen met een auto.

 

Waar ik me wel aan stoor is dat Reintje nu met IP-bans begint te smijten. Ik ben donateur van .nl omdat ik vind dat we een van de mooiste en beste geocache sites hebben en ik dit wil ondersteunen, maar dergelijke uitspraken behoren niet in het openbaar thuis.

 

Gr. SN@G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel heel leuk om te zien dat LTeunis en Twinlife zich zo inspannen om een systeem waar ze zelf niet in geloven door anderen gebruikt te laten worden. :thumbdown: Wat een kleuters.

 

Ik zou bijna voorstellen om dit soort initiatieven te honoreren met een volledige ban van de server. En met volledige ban bedoel ik dan volledige ban en niet een suffe IP-ban.

 

mmmm, ik bedoelde dat juist een beetje cynisch. Waarmee ik dus eigenlijk wilde zeggen dat ieder zijn eigen gang moet gaan in het wel of niet gebruiken van de mogelijkheden hiervan.

Ik maak zelf namelijk wel gebruik van het systeem.

 

 

Maar goed, niet goed aangekomen dus. Maar om dan gelijk in de barricaden te springen vind ik ook een beetje teveel van het goede.

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, niet goed aangekomen dus. Maar om dan gelijk in de barricaden te springen vind ik ook een beetje teveel van het goede.

Ok, blijkbaar een overreactie van mij. Excuses daarvoor.

 

Maar wel is het zo dat het Geo d'Or systeem het enige is dat door de bezoekers "verklooid" kan worden door het invoeren van troep. Het ontwikkelen van de functionaliteit op de site is heel veel werk, en ik zou er flink van balen als dat door een aantal "bezoekers" gesaboteerd zou worden.

 

Ik vind het prima dat een aantal mensen het systeem niets vinden. Maar gebruik het dan gewoon niet is mijn advies, en ga het niet voor anderen vergallen. Daarvoor wordt er niet heel veel tijd in de site gestoken. Als ik daar lont van krijg, is het tijd voor een goed gesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kun je nu ook zien, inderdaad, maar ik zou graag het percentage willen zien (het relatieve aantal), als het kan na de invoering van de Geo d'or. Dan zegt het volgens mij dan het meeste. Dit onder de voorwaarde dat je pas credits krijgt voor caches die je gedaan hebt na de datum van invoering van de geo d'or en je ze alleen kunt uitreiken aan caches die je dus na die datum gedaan hebt. Nieuwe caches hebben dan immers geen duidelijk voordeel meer tov "oude" caches.

Je voorkomt daarmee dus dat oude caches vergeten worden (oh ja, welke leuke was dat ook al weer??). Je hebt ook niet zoveel last van caches die in de tussentijd volledig zijn omgegooid en misschien niet meer zo leuk zijn als vroeger (selectief geheugen?).

Ik snap helemaal niet wat je bedoeld.

Daarnaast zit er nog een bugje (?) in, ook de buitenlandse tellen mee en de gearchiveerde caches (bij mij dus al 43 in Nederland alleen al!). Is het niet zinvol het te beperken tot NL? Of wordt de Geo d'or ook bij .com ingevoerd? Zou trouwens leuk zijn, mits goed gedefineerd hoe te meten.

Met het huidige beleid tav archiveren (4 weken inactief -> archiveren), heb ik sowieso geen reden om gearchiveerde caches uit te sluiten. Maar ik vind het juist wel prima dat je een gearchiveerde cache waardeert.

 

Of gc.com het wil overnemen?! Ik betwijfel het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Heirbout Hunters,

 

ik vind het systeem wel aardig bedacht en heb een poging gedaan om 7 caches die wij (in Nederland, daar heb ik me maar toe beperkt) heel erg mooi vinden te waarderen. Maar... het systeem werkt niet helemaal goed. Ik krijg bij twee caches de volgende melding:

Er is geen foundlog bekend van jou m.b.t. geocache GCMHT4. Geo d'Or wordt niet toegewezen.

Er is geen foundlog bekend van jou m.b.t. geocache GCWX1Z. Geo d'Or wordt niet toegewezen.

 

Deze beide caches heb ik vandaag resp. vorige week gelogd (en dus gevonden). Ze hebben beide ruim meer dan 5 founds...

 

Wat doe ik verkeerd? Of heb ik iets niet goed begrepen of...

Ben er nog niet achter hoe het precies zit, maar ik zal eens nakijken. Wellicht zeer recent gevonden?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wel is het zo dat het Geo d'Or systeem het enige is dat door de bezoekers "verklooid" kan worden door het invoeren van troep. Het ontwikkelen van de functionaliteit op de site is heel veel werk, en ik zou er flink van balen als dat door een aantal "bezoekers" gesaboteerd zou worden.

Sterker, Geo d'Or is het enige systeem bij geocaching.nl (behoudens dit forum) waarbij de eindgebruiker zijn input kan geven. De rest van geocaching.nl komt uit andere informatiebronnen.

 

Het zou me verdrietig stemmen als er een groot aantal bezoekers het systeem saboteren/manipuleren. Uit te sluiten is het niet en zal het nooit zijn. Echter, ik acht zowel Twinlife als Lteunis zo hoog, dat ik ze er nooit op aan zal hoeven spreken.

 

Nogmaals, als je kritiek hebt, wat ik me best kan voorstellen, zeg dan hoe je het wel wilt of houd je mond er over. Met commentaar als "dit is een waardeloos systeem" is het moeilijk opbouwen.

 

Een vertaalde samenvatting (Duits/Engels/Frans) van de Geo d'Or site is misschien handig voor de buitenlandse genomineerden.

Staat in mijn TODO lijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen die hier mee bezig zijn (Heirbaut Hunters doe je dit allemaal in je eentje?): Hulde!

 

Het is een erg leuk systeem en voor mij is het duidelijk een aanvulling. Er zijn zoveel caches, en heelaas is mijn tijd maar beperkt. Het helpt me om door de grote hoeveelheid caches die er zijn, er één uit te halen waarvan de kans groter is dat hij de moeite waard is. Zo haal ik, ondanks dat het d’Or systeem een subjectief waarderingssysteem is, er toch objectievere informatie uit dan uit de logjes.

 

De positie van een cache op de ranglijst vind ik niet zo interessant, wat wel interessant is, is of een cache überhaupt op de lijst staat. En wie hem er op heeft gezet, want er zijn een aantal cachers wiens smaak ik zeer waardeer.

 

Tenslotte, er zijn natuurlijk cache leggers die het volkomen onbegrijpelijk vinden dat hun cache geen Geo d’Or heeft gekregen. Het is toch een soort erkenning. Ik hoop dat de d’Orlijst een extra stimulans is om nog mooiere/leukere/interessantere caches te gaan maken.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...