Spring naar bijdragen

Geo d'Or


Aanbevolen berichten

Is het inmiddels al bekend dat er een mogelijkheid is om toch een stem uit te brengen op eigen caches? Ik heb dat als proef gisteren bij twee caches gedaan en ze staan er nog vrolijk in :eek:

Dat kan dan alleen als je je eigen cache gelogd hebt, maar wie logt zijn eigen cache? Niemand toch?

 

Nee, je hoeft je eigen cache daarvoor niet te loggen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het inmiddels al bekend dat er een mogelijkheid is om toch een stem uit te brengen op eigen caches? Ik heb dat als proef gisteren bij twee caches gedaan en ze staan er nog vrolijk in :(

Nee, kan toch echt niet, ook al heb je 'm zelf als found gelogged. Ik log mijn eigen caches namelijk weleens als found (vroeger, nu niet meer), en heb de proef even op de som genomen door een eigen cache die ik ook als found heb gelogd in te voeren.

 

eigen_geodor.jpg

 

 

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je toch de eigenaar niet bent van die cache; adoptie zou kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het inmiddels al bekend dat er een mogelijkheid is om toch een stem uit te brengen op eigen caches? Ik heb dat als proef gisteren bij twee caches gedaan en ze staan er nog vrolijk in :(

 

Laat me raden. Het heeft iets met adopteren te maken...

 

Maar goed... dan ga je lekker dat systeem zitten verpesten, ik kan me voorstellen dat het heus niet 100% perfect is, maar waarom zouden we het moeten verzieken, als het ook gewoon leuk kan werken? Het s maar een plakkertje van iemand die zegt 'he dit was leuk, moet je ook doen'. Het is geen halszaak of zo.

 

Tuurlijk ben ik helemaal met je eens Xaa. Het geeft een leuke indicatie welke caches leuk zijn om te doen. Ik wil alleen aangeven dat het niet waterdicht is. Het heeft inderdaad met adopteren te maken, maar ik heb die caches nog nooit gelogd en dat is weer vreemd.

 

PM naar HH.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk ben ik helemaal met je eens Xaa. Het geeft een leuke indicatie welke caches leuk zijn om te doen. Ik wil alleen aangeven dat het niet waterdicht is. Het heeft inderdaad met adopteren te maken, maar ik heb die caches nog nooit gelogd en dat is weer vreemd.

Als een geocache wordt geadopteerd, komt de eigenaarswijziging niet standaard door bij geocaching.nl. M.a.w. daar hebben we geen weet van. Inderdaad, niet waterdicht, maar ook niet lek genoeg om het gehele systeem 'onder water' te zetten ;)

 

Bovendien, een cache die je adopteert is niet jouw creatieve inspiratie die er aan ten grondslag lag, dus wat mij betreft mag jij 'm wel waarderen hoor. Daarentegen kan de vorige eigenaar 'm dus niet nog eens waarderen. Dus dubbelop zit er nog steeds niet in :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te voorkomen dat dit systeem een wedstrijd gaat worden zou je kunnen overwegen dat er maximaal tien geo's per cache kunnen worden toegekend, dan krijg je niet een wedstrijd wat de beste cache is en bovendien krijgen dan een aantal caches een geo (meer).

Al gauw zullen de beste caches meer dan 10 Geo d'Ors hebben ontvangen (dat is nu al zo bij een aantal!) en dus zullen cachers uitwijken naar de subtoppers.

 

In jouw suggestie zou het waarderen van de allerbeste caches aan banden worden gelegd. En dat is nou net niet de bedoeling!

Klopt, mijn suggestie is het wedstrijd element van de beste cache uit het systeem te werken. Dus helemaal wel de bedoeling.

 

Ik wil lekker cachen, dit is voor mij een hulpmiddel om leuke caches uit te filteren. Of een cache dan door 10 of door 60 gewaardeerd wordt maakt me niet zoveel uit, ik kan die cache toch maar een keer doen.

 

Dat getal van tien is redelijk willekeurig op gevoel gekozen, de hoogte daarvan is een beetje gebaseerd op de nu toegekende aantallen.

 

Mijn reden om dit voor te stellen is puur om het wedstrijd idee eruit te halen. Een waarderingssysteem om de leukste caches (meervoud) te kunnen selecteren, niet een verkiezing van de beste cache.

 

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

Ben ik nou echt de enige met de behoefte om een stemverklaring af te kunnen leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote Bjorri:

 

Ben ik nou echt de enige met de behoefte om een stemverklaring af te kunnen leggen?

 

/quote Bjorri

 

 

 

Ik vind het ook jammer dat de reden waarom een Geo d'Or wordt toegekend niet kan worden vermeld. De reden om een cache te waarderen is voor alle cachers en per cache verschillend.

Mooie natuur hoeft niet samen te gaan met leuke opdrachten, het gehalte van een puzzel heeft geen relatie tot de verstopplaats van de cache, etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

Ben ik nou echt de enige met de behoefte om een stemverklaring af te kunnen leggen?

Ik zou dat in de foundlog zetten bij geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, mijn suggestie is het wedstrijd element van de beste cache uit het systeem te werken. Dus helemaal wel de bedoeling.

 

Ik wil lekker cachen, dit is voor mij een hulpmiddel om leuke caches uit te filteren. Of een cache dan door 10 of door 60 gewaardeerd wordt maakt me niet zoveel uit, ik kan die cache toch maar een keer doen.

 

Dat getal van tien is redelijk willekeurig op gevoel gekozen, de hoogte daarvan is een beetje gebaseerd op de nu toegekende aantallen.

 

Mijn reden om dit voor te stellen is puur om het wedstrijd idee eruit te halen. Een waarderingssysteem om de leukste caches (meervoud) te kunnen selecteren, niet een verkiezing van de beste cache.

 

Tja, dan verschillen we daarover van mening. Ik vind dat iedereen vrij moet zijn in het toekennen van Geo d'Ors aan wat zij de beste caches vinden, dus zonder quotum of andere beperkingen.

En het is toch geen wedstrijd, het is simpelweg een systeem om de voor jou persoonlijk beste caches een waardering te geven, niet meer of minder.

Het zijn trouwens al de leukste caches (meervoud), want je mag er meer dan een of een handjevol toekennen. Als je genoeg caches gevonden hebt tenminste :)

 

Het zou leuk zijn als een een vakje bij zat waar je een korte toelichting kan geven waarom je hebt toegekend. Voorbeeld: Ik heb een geo toegekend aan Oscar vanwege de hele serie, het zelfde met de Pronkjewailserie. Dat zou ik dan graag in een half regeltje willen vermelden.

Ben ik nou echt de enige met de behoefte om een stemverklaring af te kunnen leggen?

 

En hier ben ik het wel mee eens. Dat ik er niet op had gereageerd is een tweede, misschien heb ik er over heen gelezen?

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens in de komende weken lees ik dit draadje nog wel een keer helemaal door om alle wensen te verzamelen. Daaruit haal ik dan wel realiseerbare zaken die ook passen in het concept zoals ik het bedacht heb.

Het is dus niet zo dat wanneer er geen reactie gegeven is, er ook niets mee gedaan wordt.

Zoals Simon Stokvis zei: De raderen draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een geocache wordt geadopteerd, komt de eigenaarswijziging niet standaard door bij geocaching.nl. M.a.w. daar hebben we geen weet van.

Dat is niet helemaal correct. Het duurt even voordat het gedetecteerd wordt. De oude eigenaar kan dat versnellen door een "status en locatie" update aan te vragen voor de cache. Ieder ander door een "Corrigeer logs" op de cache aan te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lijst begint te groeien en er zitten er vast en zeker zeer mooie bij.

Alleen zie ik niet zo direct welke het dichtst bij liggen?

Een kaartje heb ik niet zo direct gevonden maar een beperkt GPX-bestand (enkel GC-code,naam en coördinaten) zou heel handig zijn.

Je stopt het gewoon in GSAK in een werkdatabase en laat de andere gegevens gewoon overvloeien of je maakt van de GPX een Ozi wpt-bestandje.

Kan zo iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...