Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoe kun je nou weten of het een Drenths teekje is ?

ik kan het accent niet echt goed horen met die kleine beestjes...

Overigens was die melding er vorig jaar volgens mij ook, en in Duitsland is die ziekte al veel langer bekend bij de teken.

 

 

:lol1: Point taken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens op deze site.

Ik heb het aangeschaft...vorig weekend ...drie tekenbeten,enne niet gezeten op stronken enz...alleen gelopen.

De honden van onze vrienden, die ook cachen hadden 40 stuks over de vacht lopen..gelukkig waren de honden wit, dus goed te verwijderen.

http://www.hemker-bekking.nl/catalogsearch/result/?q=tekenspray

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is bar met de teken dit jaar.

Recordaantal teken gevangen

Dit jaar is in Nederland een recordaantal teken gevangen. Op de twaalf vanglocaties van de Wageningen Universiteit werden tot nu toe 13.593 teken gevangen. Dat is nu al meer dan de afgelopen vier jaar, meldt natuurbericht.nl zondag.

De onderzoekers staan voor een raadsel. Ze hadden minder teken voorspeld vanwege koude winter en droog voorjaar. Nee dus. De hypothese is nu: er zijn weinig muizen en vogels dus zoeken ze plaatsvervangend mensen en onderzoekers op.

Nog een puntje : de afgelopen jaren was 15% van de gevangen teken besmet met Lyme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik lees een verhaal over een nieuwe enge ziekte die teken kunnen overbrengen. Het nieuws komt uit Zweden.

Het is de bacterie Candidatus Neoehrlichia mikurensis waarvan in Zweden 3 gevallen zijn ontdekt. In Europa totaal 8 gevallen. Het is behandelbaar met antibiotica.

The first case was discovered in the summer of 2009 after a 77-year-old man from Gothenburg came down with a high fever and lost consciousness.

During his treatment, doctors discovered blood clots in his leg and lungs. The man's fever returned several times and doctors eventually found traces of an unknown bacteria in his blood.

The disease, which is transmitted by ticks, had never before been reported in Sweden and it was unclear what caused the disease in humans.

The two additional Swedes who have become ill due to the bacteria are in their sixties and seventies.[...]

According to researchers, ten percent of ticks in southern Sweden carry the bacteria.

Het bemoedigende is: slecht heel zelden geeft een besmetting een ziektebeeld waar dokters aan te pas komen.

New tick-borne disease discovered in Sweden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik even pech dan al 1,5 jaar aan het dokteren, oorzaak bekend oplossing niet. Als de oplossing zich al zal openbaren.

We blijven echter cachen, alleen is de controle op teken in ons gezin "zwaar" toegenomen.

Ik wil n.l. niet dat de rest van het gezin ooit mijn lichamelijke problemen gaat krijgen.

Dus pas op mensen, tekenbeet is wel degelijk gevaarlijk en die mooie kring die je krijgt volgens het RIVM, vergeet het maar 50% krijgt hem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...