Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

MMmMhhh

 

Was jij je eigen wel genoeg??

 

 

Groeten Cornelis

Kan ik daaruit concluderen dat ik me te vaak was? Teken zijn nogal gek op mij...

 

Ik heb er al een keer 12 (!!) op een dag gehad, en dan reken ik nog niet wat ik in het bos zelf al van me af veegde..

 

En ik kon dat niet op die website kwijt, want had ze opgelopen in Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MMmMhhh

 

Was jij je eigen wel genoeg??

 

 

Groeten Cornelis

Kan ik daaruit concluderen dat ik me te vaak was? Teken zijn nogal gek op mij...

 

Ik heb er al een keer 12 (!!) op een dag gehad, en dan reken ik nog niet wat ik in het bos zelf al van me af veegde..

 

En ik kon dat niet op die website kwijt, want had ze opgelopen in Duitsland.

 

Zaten ze alle 12 al in je te vroeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MMmMhhh

 

Was jij je eigen wel genoeg??

 

 

Groeten Cornelis

Kan ik daaruit concluderen dat ik me te vaak was? Teken zijn nogal gek op mij...

 

Ik heb er al een keer 12 (!!) op een dag gehad, en dan reken ik nog niet wat ik in het bos zelf al van me af veegde..

 

En ik kon dat niet op die website kwijt, want had ze opgelopen in Duitsland.

 

Zaten ze alle 12 al in je te vroeten?

soms zijn ze zo klein dat als ze dat al doen dat je ze nog zo van je afveegt. Dus dat kan ik niet met zekerheid beantwoorden...

Maar wel allemaal ontdekt tijdens douchen, dus als ze nog niet aan wroeten waren, dan had dat niet lang meer geduurd...

 

Overigens... Ooit wel eens een bad genomen na een boswandeling? Je schrikt er van wat er dan soms allemaal komt bovendrijven wat je allemaal meeneemt uit zo'n bos. ;) ook teken trouwens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt dat meestal de kinderen aan de beurt zijn. Wij hebben verschillende keren meegemaakt dat ondanks voorzorg (kleding enz) de kinderen toch meer dan tien teken over hielden aan een wandeling. Onze zoon heeft 2 jaar achtereenvolgend een rode kring opgelopen na een beet. Dit maakt je extra alert. De tekenteller voor ons team passeert ruim de honderd. We gaan het er echter niet om laten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik wandel zowat elk weekend, winter en zomer, korte en hele lange afstanden, en dus ook vaak in de bossen. Maar teken heb ik nog nooit opgelopen de afgelopen 5 jaar dat ik wandel.

Sinds ik cache (een halfjaar)...al wel een aantal teken verwijderd. Het komt meestal als de caches bij eikenbomen zijn verstopt en ik daar loop te wroeten en te zoeken.

3 weken geleden nog een teek opgelopen onder mijn horloge. Geprobeerd hem eruit te halen, maar dat mislukte want er bleef nog wat achter. Toen de rest eruit gepulkt en toen is het een wondje geworden. Maar de teek is verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben ook wel eens wat teken opgelopen. sindsdien heb ik standaard in ieder rugzakje dat ik wel eens bij cachen meeneem een tekentangetje zitten. ook wel eens handig bij het peuteren van de logrol uit nano's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het Snert Event een teek meegenomen naar huis. Sinds dit weekend heb ik ineens geheel onverklaarbaar last van mijn gewrichten vooral in de handen. Morgen naar de huisarts om te laten controleren op Lyme.

 

Een week later met de andere fietstocht een teek opgelopen. grrrrrrr Voor de zoveelste keer. Nu ook pas anderhalve dag later in de gaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zonet lees ik op deze pagina, dat ook teken besmet kunnen zijn met de Q-koorts bacterie, maar

Hoewel Coxiella ook in teken kan voorkomen, is er in Nederland geen aanwijzing gevonden dat teken besmet zijn.
.

 

Voorzichtigheid blijft geboden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten. Aan preventief antibiotica doen ze bij ons niet. De uitslag duurt twee weken.

 

 

en hoe was het afgelopen?

 

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ja hoor, vrijdagavond weer een teek ontdekt. Ik kon het zelf niet zien en had altijd mijn vraagtekens bij de pincet teken verwijdertangen. Vanwege het gevaar om met de tang de teek samen te drukken, ik had daar geen moeite mee, maar mijn vriendin vond de tang maar niets.

Tijdje geleden een tekenlepel gekocht via teekweg.nl

Deze kon mijn vriendin voor het eerst gebruiken. Zeer goed bevallen!!

Een aanrader.

bewerkt door Tornado Bram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...