Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

Is er niet gewoon onduidelijkheid over wat een kring is?

 

De kring waarover men spreekt als je de ziekte van Lyme opgelopen hebt ziet er anders uit. Dan heb je een rode kring met daarbinnen een witte kring, de vlek vormt dus echt een ring. In dat geval heb je zeker Lyme.

 

Even voor alle duidelijkheid; de ring duidt er inderdaad op dat je hoogstwaarschijnlijk Lyme hebt.

Echter, ook is het mogelijk dat de vlek a-typisch is, bijv. gelijkmatig effen roze. 40% van de geïnfecteerden krijgt helemaal geen vlek of ring.

 

Ruim 2 jaar geleden ben ik gebeten; de teek niet goed verwijderd met een pruts-tekentang (ik heb nu een lepeltje). Ik heb een lichtroze vlek van ca 5 cm doorsnede gehad maar hem helaas verkeerd ingeschat. Na ruim een half jaar had ik Lyme in stadium 2 (ernstige vermoeidheid en gewrichtsklachten). Gelukkig ben ik er na 8 (!) weken antibiotica slikken goed vanaf gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Mijn teller staat voor dit jaar al op meer dan 12, waarvan een stuk of 9 opgelopen afgelopen zomer in Frankrijk. Die heb ik maar laten verwijderen op de plaatselijke eerste hulppost. Kreeg daarbij wel het advies om zo snel mogelijk een Lyme-test te laten doen in Nederland. Gelukkig was die negatief, maar korte tijd later had ik alweer twee fikse jongens te pakken. Tja, soms moet je erg nodig tijdens het wandelen en het schijnt dat ik ze dan oploop. Als vrouw delf je dan gewoon het onderspit, want hoe goed je je broekspijpen dan ook in je sokken hebt gestopt, juist op dat moment weten die tekenjongens je te bespringen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Beste medegeocachers,

 

Wij als geocachers komen regelmatig in bossen en gebieden waar veel bomen staan. Om deze reden zet ik dit onderwerp op het forum.

 

De ziekte van Lyme kan iedereen overkomen door de toenemende aantallen besmette teken, maar vaak wordt er een verkeerde diagnose gesteld. Om betere testen te ontwikkelen, meer onderzoek te doen naar de bacterie die Lyme veroorzaakt en naar betere behandelmethodes is de lymevereniging een burgerinitiatief gestart.

Een burgerinitiatief heeft 40.000 handtekeningen nodig om besproken te worden in de Tweede Kamer.

 

Kijk eens op www.lymevereniging.nl en, als je erachter staat, teken dan de petitie via eerdergenoemde site (rechtsboven: “Teken de Petitie” en dan “Naar de petitie”) en geef het eventueel ook door aan de mensen in je omgeving.

 

The Snakes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medegeocachers,

 

Wij als geocachers komen regelmatig in bossen en gebieden waar veel bomen staan. Om deze reden zet ik dit onderwerp op het forum.

 

De ziekte van Lyme kan iedereen overkomen door de toenemende aantallen besmette teken, maar vaak wordt er een verkeerde diagnose gesteld. Om betere testen te ontwikkelen, meer onderzoek te doen naar de bacterie die Lyme veroorzaakt en naar betere behandelmethodes is de lymevereniging een burgerinitiatief gestart.

Een burgerinitiatief heeft 40.000 handtekeningen nodig om besproken te worden in de Tweede Kamer.

 

Kijk eens op www.lymevereniging.nl en, als je erachter staat, teken dan de petitie via eerdergenoemde site (rechtsboven: “Teken de Petitie” en dan “Naar de petitie”) en geef het eventueel ook door aan de mensen in je omgeving.

 

The Snakes

 

Alweer ??? Misschien is het handig eerst even terug te lezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medegeocachers,

 

Wij als geocachers komen regelmatig in bossen en gebieden waar veel bomen staan. Om deze reden zet ik dit onderwerp op het forum.

 

De ziekte van Lyme kan iedereen overkomen door de toenemende aantallen besmette teken, maar vaak wordt er een verkeerde diagnose gesteld. Om betere testen te ontwikkelen, meer onderzoek te doen naar de bacterie die Lyme veroorzaakt en naar betere behandelmethodes is de lymevereniging een burgerinitiatief gestart.

Een burgerinitiatief heeft 40.000 handtekeningen nodig om besproken te worden in de Tweede Kamer.

 

Kijk eens op www.lymevereniging.nl en, als je erachter staat, teken dan de petitie via eerdergenoemde site (rechtsboven: “Teken de Petitie” en dan “Naar de petitie”) en geef het eventueel ook door aan de mensen in je omgeving.

 

The Snakes

 

Alweer ??? Misschien is het handig eerst even terug te lezen...

Op zich toch niet verkeerd om weer even de aandacht op te vestigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tekenseizoen is nog niet voorbij, dit monsterlijk geval ontdekte ik vanmorgen en zat er al vanaf gistermiddag.

 

Er bestaat geen tekenseizoen, ze zijn heel het jaar actief.

De meeste soorten kunnen een leeftijd bereiken tussen de 3 en de 6 jaar.

Wel is het zo dat:

 

Bij minus 5 graden C. kruipen teken in de grond. wordt de temperatuur hoger, dan komen ze weer naar boven.Dus ook tijdens een zachte winter, kunt u last van teken ondervinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tekenseizoen is nog niet voorbij, dit monsterlijk geval ontdekte ik vanmorgen en zat er al vanaf gistermiddag.

 

Er bestaat geen tekenseizoen, ze zijn heel het jaar actief.

De meeste soorten kunnen een leeftijd bereiken tussen de 3 en de 6 jaar.

Wel is het zo dat:

 

Bij minus 5 graden C. kruipen teken in de grond. wordt de temperatuur hoger, dan komen ze weer naar boven.Dus ook tijdens een zachte winter, kunt u last van teken ondervinden.

Interessant weetje...

 

Maar wat ik me dan afvraag is: als die teken in de grond zitten, loop je dan kans ze op te lopen als je even op de grond gaat zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tekenseizoen is nog niet voorbij, dit monsterlijk geval ontdekte ik vanmorgen en zat er al vanaf gistermiddag.

 

Er bestaat geen tekenseizoen, ze zijn heel het jaar actief.

De meeste soorten kunnen een leeftijd bereiken tussen de 3 en de 6 jaar.

Wel is het zo dat:

 

Bij minus 5 graden C. kruipen teken in de grond. wordt de temperatuur hoger, dan komen ze weer naar boven.Dus ook tijdens een zachte winter, kunt u last van teken ondervinden.

Interessant weetje...

 

Maar wat ik me dan afvraag is: als die teken in de grond zitten, loop je dan kans ze op te lopen als je even op de grond gaat zitten?

 

Hoe lang zit jij bij -5º C op de grond ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tekenseizoen is nog niet voorbij, dit monsterlijk geval ontdekte ik vanmorgen en zat er al vanaf gistermiddag.

 

Er bestaat geen tekenseizoen, ze zijn heel het jaar actief.

De meeste soorten kunnen een leeftijd bereiken tussen de 3 en de 6 jaar.

Wel is het zo dat:

 

Bij minus 5 graden C. kruipen teken in de grond. wordt de temperatuur hoger, dan komen ze weer naar boven.Dus ook tijdens een zachte winter, kunt u last van teken ondervinden.

Interessant weetje...

 

Maar wat ik me dan afvraag is: als die teken in de grond zitten, loop je dan kans ze op te lopen als je even op de grond gaat zitten?

 

Hoe lang zit jij bij -5º C op de grond ?

 

Je bent toch best aantrekkelijk als je met je 37°C voorbij loop denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta inmiddels op een score van 12 stuks in 2 weken tijd... dat zijn de teken die me gebeten hebben.

 

 

Wat trouwens opvalt; we lopen bijna altijd met zijn 2-en of 4-en, maar ik ben steeds de gebeten hon... euh mens... Zou dat komen omdat ik meestal voorop loop met de GPS? De meeste bospaden zijn zo smal dat je er alleen maar achter elkaar kan lopen. Dus misschien is dat wel een tip: wil je geen teken, loop achteraan (wordt wel wat lastig als je alleen loopt natuurlijk).

 

ik loop meestal alleen.

dus kan niet achter aan lopen :dribble:

ook niet in het midden :)

 

maar ff alle gekheid op een tak

ik heb nog nooit een tekenbeet gehad.

als ik iemand meeneem hebben die er soms een stuk of 5.

 

komt dit door de huid of zo?

ik heb een vrij dikke huid en word ook bijna nooit gestoken door een mug

mijn dochter en vrouw worden regelmatig gestoken.

 

en mijn kleinste dochtertje had een maand of wat geleden een heel klein teekje in haar nek.

terwijl ze niet eens in het bos was geweest! de laatste keer in het bos was 2 maanden daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta inmiddels op een score van 12 stuks in 2 weken tijd... dat zijn de teken die me gebeten hebben.

 

 

Wat trouwens opvalt; we lopen bijna altijd met zijn 2-en of 4-en, maar ik ben steeds de gebeten hon... euh mens... Zou dat komen omdat ik meestal voorop loop met de GPS? De meeste bospaden zijn zo smal dat je er alleen maar achter elkaar kan lopen. Dus misschien is dat wel een tip: wil je geen teken, loop achteraan (wordt wel wat lastig als je alleen loopt natuurlijk).

 

ik loop meestal alleen.

dus kan niet achter aan lopen :dribble:

ook niet in het midden :)

 

maar ff alle gekheid op een tak

ik heb nog nooit een tekenbeet gehad.

als ik iemand meeneem hebben die er soms een stuk of 5.

 

komt dit door de huid of zo?

ik heb een vrij dikke huid en word ook bijna nooit gestoken door een mug

mijn dochter en vrouw worden regelmatig gestoken.

 

en mijn kleinste dochtertje had een maand of wat geleden een heel klein teekje in haar nek.

terwijl ze niet eens in het bos was geweest! de laatste keer in het bos was 2 maanden daarvoor

 

 

MMmMhhh

 

Was jij je eigen wel genoeg??

 

 

Groeten Cornelis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...