Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

Nog even voor de duidelijkheid, het hier boven bescheven is zoals het ons verteld is. Doordat er nog altijd veel onduidelijkheid rond Lyme is zullen de verhalen sterk kunnen afwijken van elkaar.

Ik denk dan ook dat het altijd goed is om vreemde ziekte symptomen goed in de gaten te houden en de link met een teken beet niet te vergeten als je er een gehad hebt. Dus ook na langere tijd na de beet kan de ziekte zich pas uiten.

En hoe sneller actie ondernomen word hoe groter de kans op gehele genezing.

 

Cas

bewerkt door Team CasCo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Nee, vooral in hoog gras en lopend door struikgewas loop je risico.

 

Ik ben gistermiddag weer wezen cachen, o.a. weer door struiken en hoog gras. Na thuis gekomen te zijn, ben ik onder de warme douche gegaan, haren gewassen en heb vervolgens al mijn kleren in de wasmachine gegooid.

Dat laatste lijkt misschien wat overdreven, maar het is mij te vaak gebeurd dat ik een teekje pas na een dag of twee, drie opmerkte. Volgens mij loop je kans dat ze ook wel in je kleren blijven zitten. Als je die dan de volgende dag rustig weer aantrekt loop je de kans alsnog gebeten te worden.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ze zijn er weer....!!!! Patje heeft net de eerste van het jaar uit mijn welgevormde achterwerk mogen halen :o , de winter is weer voor bij, het zonnetje gaat schijnen en ze kruipen weer uit hun schcuilplaatsen tevoorschijn... weer tijd om te gaan checken dus als je uit de bossen komt.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vieze beesten zijn het zeg!! Pfff... bah!!! Ik ben zelf nogal van de stuisvogel politiek wat dit betreft (al weet ik ook wel dat het niet verstandig is...) Wij cachen nu ongeveer een jaar en zijn al aardig vaak tussen de bosjes, onder bomen, door hoog gras, noem maar op, op zoek naar een cache geweest. Wij hebben alleen allebei nog nooit een teek gehad. Soms lees ik verhalen hier van mensen die iedere keer wel 5 teken hebben als ze zijn gaan cachen. Vinden ze ons bloed dan gewoon niet interssant en hebben we geluk, of controleren we onzelf niet goed genoeg? Ik vind het in ieder geval maar eng...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...