Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dit wordt vaak bij honden gedaan omdat deze soms in nesten terecht komen en het teveel werk is om ze stuk voor stuk weg te halen.

Zelf gebruik ik al een aantal jaar een lasso en dit bevalt me prima.

Die 15 seconde is wat makkelijk genomen soms ben ik toch wel minuten bezig om ze van me hond af te peuteren.

 

En wie neemt er nu zeep mee in zijn geotas? Pincet heeft bijna iedereen standaard mee voor nano's

Dan zijn er nog geruchten genoeg dat een teek zich meer bedreigt voelt door de zeep waardoor je meer kans hebt op besmetting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teken halen, net als alle insecten, adem door een tracheënstelsel, een soort buizen door z'n lichaam, met openingen in z'n achtelijf.

Op het moment dat je zeep op het beest smeert, krijgt hij geen lucht meer, maar ........... hij zit met z'n zuigsnuit in je huid vast en kan niet weg.

Het enige wat hij kan doen is z'n maaginhoud in je huid uitkotsen, met daarin de Borrelia burgdorferi, de veroorzaker van Lyme.

Vroeger was het gebruik van zeep, boter, alcohol, enz. gebruikelijk, tegenwoordig is men om bovenstaande redenen hier niet meer zo van gecharmeerd.

Antarctica (die jaarlijks honderden teken oploopt en die netjes met een tekentang weghaalt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Antarctica (die jaarlijks honderden teken oploopt en die netjes met een tekentang weghaalt)

Leg eens uit?

Ik zit bijna elke dag in de natuur, zeg maar in de bush en ik heb ze zelden op mijn lijf gehad. Ik controleer dagelijks (ook indien niet in de natuur) en ik heb ook altijd een tekenpincetje bij.

N.B. het gebied waar ik woon, heeft het hoogste percentage besmette teken van Frankrijk.

 

RandoLoup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitleg: als ik het bos inga met vrienden, heb ik aan het einde van de dag de teken, de anderen niet.

Niet elk mens smaakt even lekker!

Zelfs een simpele cachecontrole (eergisteren) levert 2 teken op.

Ik ben er meestal snel bij (ze jeuken) en haal ze er op tijd uit.

Twee jaar geleden me eens op Lyme laten testen: negatief.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitleg: als ik het bos inga met vrienden, heb ik aan het einde van de dag de teken, de anderen niet.

Op 30 juni hebben we deze cache gelopen http://coord.info/GC2TH5F en ben ik onderweg door maar liefst 10 teken besprongen, gelukkig hielp mijn partner mij deze onderweg te verwijderen. De ene was nog maar net verwijderd de andere zat er al op weer op. Ze hadden gelukkig nog geen kans om te mij te bijten. Wonderwel heeft mijn vrouw helemaal geen teek gehad, wellicht omdat ze mooiere benen heeft dan mij. :rolleyes:

De volgende dag werd ik thuis opeens twee maal gebeten door een teek. Er bleeken toch nog twee teken aan onze aandacht te zijn ontsnapt, ondanks dat ik de vorige dag bij thuiskomst bijna een uur in het bad heb gezeten. Kenbaar zijn het hardnekkige insekten.

 

 

gr. Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitleg: als ik het bos inga met vrienden, heb ik aan het einde van de dag de teken, de anderen niet.

Antarctica

 

Kijk, dat is tenminste informatie waar we iets mee kunnen.

 

Je kunt dus wel degelijk voorkomen dat je teken(beten) oploopt.

Gewoon Antarctica meenemen als je gaat cachen. :rolleyes:

 

Een beetje vergelijkbaar met afrikaantjes planten in je moestuin, zodat alle slakken dat gaan eten in plaats van jouw groenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...