Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

Vanmorgen bij het wakker worden jeuk in de linker knieholte, en ja hoor: 2 kleine teekjes !! :cry:

 

Natuurlijk direct verwijderd en schoongemaakt met medicinale alcohol. Maar weer even in de gaten houden de komende weken. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hadden het geluk om er respectievelijk 12 en 9 stuks op te lopen bij de Dora cache. :cry:

We waren er beiden niet erg gelukkig mee :P

Nu letten we nog beter op onze kleding ondanks het mooie weer...., lange broek, dichte schoenen en goed insmeren ( deethoudend middel zorgt voor bescherming tegen teken +/- 6 uurjes, volgens een artikel)

Kriebelt nog steeds als ik er aan denk.....bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga wel in een korte broek en shirtje cachen, 't is me veel te warm om met lange broek enzo te gaan cachen. Maar ik controleer zodra ik het bos uitkom m'n benen. 's Avonds controleer ik alles, en de volgende dag ook nog een keer. Heel af en toe moet ik er eentje uittrekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zondagmiddag ook gewoon weer onvoorzichtig geweest. Want ik heb deze teekjes opgelopen tijdens een fietscache, op een punt waar ik een paar honderd meter door het hoge gras moest lopen om het volgende wp te bereiken.

Ik was nu ook in de korte broek, maar had wel een regenbroek bij me. Die had ik natuurlijk best even die tweehonderd meter aan kunnen trekken. Maar goed, ik heb dat dus niet gedaan.

 

Normaliter gooi ik na het cachen mijn kleren meteen in de was en ga zelf even douchen. Nu niet gedaan, omdat ik dacht dat het wel wat mee zou vallen. Niet dus. :P:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren in Grevinge, Denemarken gecacht. De teken waren niet van ons af te slaan. Tijdens het lopen hebben we bij elke cache weer even controle gehouden en daarna bij de auto nog weer afgeklopt en eventueel teken verwijderd onderweg. Bij aankomst in de tent hebben we onze kleren meteen in een zak gestopt (buiten de tent) en zijn we gaan controleren. Tien teken per persoon is een schatting die aan de lage kant is.... We zijn de tel kwijtgeraakt....

Aan de kleding lag het niet: lange broeken, lange mouwen, broekspijpen in de sokken (hoe charmant).

 

Vorige week DEET geprobeerd, maar zelfs daar bijten ze doorheen, en dazen vinden het volgens mij maar wat lekker. :P

 

Onze hoop is nu gericht op de tekenspray die hier al eerder genoemd is, zoeken dus maar!

 

Susanne

Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

Zelf ook nooit last van teken, gelukkig maar

Afgelopen zondag wel 4 keer gestoken door wespen, ook niet echt fijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben tegenwoordig altijd Ductape in de cache-tas. Daarmee heb je in een paar seconden een naar boven oprukkend tekenleger verwijderd. Kwamen er ook achter dat ze zich achterwaarts in broeknaden verstoppen en daar betere tijden afwachten, dus voortaan thuis direct alles uit en in de was......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze hoop is nu gericht op de tekenspray die hier al eerder genoemd is, zoeken dus maar!

 

Op zich werkt de spray wel, tijdens de vakantie al veel mee ingespoten.

Des ondanks blijft het opletten, want had het spul op en zag er twee over me arm lopen. Snel weg gepiekt en toen was het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14 juni heb ik, ondanks lange broek, bloes met lange mouwen en cappuchon, toch een ieniemienie teekje op mn knie gehad.

Omdat ie zo klein was, leek ie vrij onschuldig...tot 2 juli. Grote rode plek en meteen naar huisarts gegaan.

Zit nu al bijna 3 weken aan antibiotica en moet uit de zon blijven. Lekker dus met dit weer. De kuur duurt nog 2 dagen en dan maar hopen dat ik er niets aan overhou.

Dus ook als je je er goed op voorbereid, kun je nog niet zeker zijn dat je er geen meeneemt.

Maar goed, thuis blijven zitten achter de geraniums is ook geen optie :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Insmeren met modder, je eens niet scheren en flink zweten zodat ze uitglijden is mijn devies.

Verder: heet douchen, deet om je benen, kleren meteen wassen, auto 3 dagen mijden, en last but not least: insmeren met terpetine en dan aansteken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...