Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt eigenlijk! Ik hoop dat het topic hier goed staat, zo niet dan zullen we het vanzelf wel merken :blush:

 

Soms zit ik wat rond te struinen op het forum of op GC.com en dan kom ik de raarste usernames tegen. Nou denk ik dat ik toch niet de enige nieuwsgierige Hollander ben, dus ik ga er vanuit dat wel meer mensen die gedachte wel eens gehad hebben! Wat ik me dus afvraag is: Hoe kom jij aan je username, en wat is het verhaal erachter!

 

Ik heb zelf niet erg lang na hoeven denken over de username die ik gebruiken wilde, aangezien ik al overal deze naam gebruikte. Mijn voornaam is Frank, en de Engelse term 'frantic' betekent in het Nederlands 'krankzinnig' :angry: Vandaar dus! Nu jullie!

 

Het gaat hier dus niet specifiek over je forumnaam, maar in het geheel over je nickname bij het geocachen!

 

 

Seapie (spreek uit: siepaai) is de engelse naam voor een scholekster. Deze vogel prikt met zijn lange snavel in de grond alsof hij de cache bijna gevonden heeft. De engelse vertaling vonden wij als teamnaam wel leuk. Verder komt de scholekster als onderwerp vaak in mijn werk (kunst) voor, dus ik heb er wel wat mee. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals de titel al zegt eigenlijk! Ik hoop dat het topic hier goed staat, zo niet dan zullen we het vanzelf wel merken :)

 

Soms zit ik wat rond te struinen op het forum of op GC.com en dan kom ik de raarste usernames tegen. Nou denk ik dat ik toch niet de enige nieuwsgierige Hollander ben, dus ik ga er vanuit dat wel meer mensen die gedachte wel eens gehad hebben! Wat ik me dus afvraag is: Hoe kom jij aan je username, en wat is het verhaal erachter!

 

Ik heb zelf niet erg lang na hoeven denken over de username die ik gebruiken wilde, aangezien ik al overal deze naam gebruikte. Mijn voornaam is Frank, en de Engelse term 'frantic' betekent in het Nederlands 'krankzinnig' ;) Vandaar dus! Nu jullie!

 

Het gaat hier dus niet specifiek over je forumnaam, maar in het geheel over je nickname bij het geocachen!

 

 

Da's een lang verhaal, heb je even? ;)

 

Korte versie dan maar: Ooit ging ik met een personeelsuitje naar de dierentuin. 'Wat vind je leuke dieren?' was de vraag. Ik wilde dus stokstaartjes zien, vanwege hun levendigheid en geinige boevenmasker. Wat wilde het geval, juist die dag waren de stokstaartjes in quarantaine. Ik ontroostbaar en vanaf dat moment was ik onlosmakelijk verbonden met dit diertje.... Verder loop ik nog wel eens met een stok tijdens het cachen, niet in de laatste plaats om boosaardige honden van me af te houden (wat eens zeer goed van pas kwam) maar ook om eens wat te prikken en hoog gewas terzijde te schuiven.

bewerkt door Stokstaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier dus niet specifiek over je forumnaam, maar in het geheel over je nickname bij het geocachen!

 

Zie statsbar... B)

 

Ik cache bijna altijd samen met mijn hond, zeg maar gerust altijd op misschien 1 of 2 caches na zonder hond. Eerder logde ik onder de naam sunnydyke, waar dat vandaan komt weet ik niet eens meer. Het is een nickname die ik ooit eens verzonnen heb en zo door de jaren heen zo een beetje mijn tweede naam is geworden. Echter voor geocaching vond ik die naam niet leuk. Uiteindelijk logde ik toen altijd met sunnydyke + hond Remy.

 

Nu niet meer... tis gewoon Doggie Team geworden! Met maar 1 emailtje is je teamnaam tegenwoordig zo veranderd. En daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons team bestaat uit twee leden:

Kosta, in het bezit van een Grieks paspoort, en Linda, bezitster van een Nederlands paspoort.

Dit verklaart het GreekDutch gedeelte in onze naam, :blush:

 

An Alliance is an agreement between two or more parties, made in order to advance common goals and to secure common interests. Do we need to say more....... :lol1:

 

O ja, slechts enkele minuten na het ontstaan van deze Alliance, heeft onze hond Puck zich als neutraal lid aangesloten. Als neutraal lid voelde zij geen noodzaak mede opgenomen te worden in de cachenaam, wel in het logo ;-).

bewerkt door GreekDutch Alliance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst Astridjojo, van Astrid Jolanda en that`s my full name.

Nu dus Spiderwoman & Co. Ik heb iets met spinnen, heb daar ook een tattoo van.

Ga vaak alleen op pad maar om de rest van het wisselende team niet voor hun hoofd te stoten :blush: heb ik & Co. er maar achter gezegd. Iedereen blij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn geval simpel mijn voornaam. Vroeger kon dat nog, zelfs als die maar drie letters telt. Ook op gc.com.

Tegenwoordig is zo'n naam natuurlijk al vergeven.

 

Toen ik twee jaar later op het, toen nog jonge, Notterforum begon was de naam al weg. Ik heb daar toen een paar ++ toegevoegd, en eigenlijk is dat wel makkelijk. Je pikt die naam er zo uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas Jan-Willem!

 

Ik heb flink gezocht: ik kan het niet vinden (ook niet in het archief)! Het is dus waarschijnlijk verloren gegaan :lol1: !

Bedankt voor de genomen moeite. :beerchug:

 

Groeten Jan-Willem.

 

En na een reparatieactie van Xaa is het zendamateur draadje weer boven water :offtopic::thumbup:

 

Zendamateurs en Geocaching.

 

Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...