Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Zelf ben ik nooit zo creatief geweest in het bedenken van namen.

 

Toendertijd werkte ik op Duinrell en die hebben een kikker als logo. De kikker heeft ook een naam, namelijk Rick. Dus zei mijn zus: Rick de Kikker

 

Ik had het zelf kunnen bedenken, maar dat was niet het geval :thumbdown: . Mijn zus kwam hier uiteindelijk mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat men zich achter een nickname gaat verschuilen. Nu is het bij deze hobby niet zo vreemd omdat men zich meestal een naam toekent die iets zegt over zijn hobby, zijn kwaliteiten, zijn kennis, of zijn vervoermiddel etc. :thumbdown:

Ikzelf gebruik het liefste altijd mijn eigen naam, die heb ik tot nu nog altijd goed kunnen gebruiken :thumbdown: .

Om niet uit de toon te vallen heb ik van Jan Goosen 'JanGoo' gemaakt en die nickname bevalt uitstekend. ;)

 

En wie zei het ook alweer? ....What's in a name!....

 

Groetjes van Jan Goosen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen komt met de mooiste verklaringen van hun naam.

Maar weinigen gebruiken gewoon dom weg hun naam. :D

 

===

Voornaam

Geslacht:

m

 

Voorkomen:

Fri., bijv. op Terschelling en Urk.

 

verklaring:

Met als varianten o.m. Hasse(l), Hesling, Heso, Hesse(l) en vr. Haasje, Heeske. Hase als vr. naam vroeger in Holl. Bij deze sterk verkorte namen zijn verschillende verklaringsmogelijkheden aanwezig: 1) hetzelfde als Oudhoogduits hasan `glad, mooi'; 2) de volksnaam der Hessen, zoals ook andere volksnamen in de Germ. namen zijn overgeleverd (Vgl. bijvoorbeeld Fries en Sas); 3) sterk verkorte vleivormen van namen met hard- `sterk, stevig, krachtig' (zie -hard-), vgl. Bach 92; Hasse = Hartmann (zie ook Hartman); 4) sterk verkorte vleivormen van namen met hadu- `strijd' (zie hade-); bij vormen met e waarschijnlijk hadi- (umlaut). Vgl. Stark 80: Hese = Hedwig; 5) sterk verkorte vleivormen van namen met har-, her- `heer, leger' (zie her-), vgl. Stark 80: Hezelo = Herman; 6) vleivorm van Hendrik, vgl. Stark 80: Hezelo = Heinrich.

 

Achternaam

verklaring:

Friese naamvorming met achtervoegsel -ma bij het patroniem Annes, afgeleid van de voornaam Anne.

De voornaam is vermoedelijk ontstaan uit een Germaanse arn-naam, zoals Arnold.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

 

o.k.

Wij zijn een nieuw team :) .....Marianne & Mayco ....en al heel wat jaartjes M & M....

 

dus dit was onze eerste wens....maar die was al bezet :no: .....dus er moest iets achter....???????..... en toen kwam onze andere hobby boven water....DUIKEN....wij zijn ook al weer een aantal jaren vaste buddies....en dat geld eigen lijk zowel voor onder als voor boven water......dus vandaar ons achtervoegsel "Buddies 4 Life"...want we zijn eigenlijk ook wel van plan het nog een poosje te blijven ook. :kiss:

 

dus dit is onze nickname in het kort.

 

Leuk onderwerp. :beerchug:

 

Gr. M & M B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug:

nou nou .....mijn eigen nickname staat hier als naam.....ik weet niet waarom maar het is zo.....want ik log anders in........

 

maar ja, Manong heb ik overgehouden aan een duiktrip naar de Phillipijnen...daar had een engelsman een eilandje en zijn Fliepjes noemde hem Manong........

 

vond ik een coole naam....en aangezien ik de 2de was is het -2 geworden.

 

mijn Vriendin d'r nickname is Fazertje....naar haar grote vriend en trouwe tweewieler..

 

gr. M & M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team VDE: VDE zijn de initialen van onze achternaam. Ons bedrijf heet VDE Media en dat staat ook op onze bus (net als het geocaching logo!). Toen wij vorig jaar begonnen met cachen en in een niet zo creatieve bui waren bij het uitzoeken van een nick hebben we het simpel gehouden; initialen van prive en bedrijf...

 

Wij zijn overigens René, Machteld, Laura, Marlou en Labrador Thobas...

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, en de onze dan..

 

onze vorige hobby was vossen. voor wie dat niet kent: met de 27 mc.

iemand gaat ergens staan met de auto op een mooie achteraf plek en zend een signaal uit.

dit ontvang je met de eigen 27mc, en hoe sterker het signaal (meter), hoe dichter je er in de buurt komt, totdat je die persoon(en) gevonden hebt.

netzoiets als geocachen.....

 

helaas is het vossen een beetje ten einde.... brandstof te duur (een avondje 300km minimaal), mensen krijgen andere hobbies, gezinnen, dus het bloed dood.

 

Nu waren wij vrij fanatieke vossers, dus nu de naam De Vossers.

 

het gevoel van het vinden is ongeveer het zelfde....... GEVONDEN!!! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nickname is eenvoudig. Ik heet Johan Barink en op sommige forums heet ik jbar, dus afkorting van mijn naam. Deze bestond al bij geocaching en ik heb hem wat verkort naar jbarretje.

Mijn avatar gebruik ik ook als logsticker

bewerkt door jbarretje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nickname heeft ook een heel verhaal:

 

[TEB] komt van Team Elteor Borislavj, dit is een distributed computing subteam van de dutch power cows.

 

Adm slaat op Admiraal en is vooral bedoeld om mensen op het verkeerde been te zetten.

 

Spock komt van Spock, niet van dr.Spock maar uit StarTrek. In het irc kanaal van de dutch power cows kreeg ik nogal 's "Doe toch 's **stevige vloek** niet zo verdomd logisch!!!!!! Je lijkt spock wel!!!" naar m'n hoofd. En dat is dus op een zeker moment blijven plakken ook :thumbup:

bewerkt door [TEB]AdmSpock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij wilden naast ons vaste emailadres een tweede emailadres voor als we op site's ons adres achter moesten laten om meer info o.i.d te verkrijgen. Omdat we toen op een flat woonde hebben we deze naam gewoon zo overgenomen zij het in een vrije spelling, Flet dus.

Op een gegeven ogenblik was deze naam, Flet, al zover ingeburgerd op allerlei site's dat we deze naam zijn blijven behouden voor alllerlei dingen behalve voor familie vrienden/bekenden. Die gebruiken het andere emailadres.

Inmiddels zijn we (pas) sinds oktober 2004 verzot geraakt op het Geocachen en getrouwd in 2005. :huh: We zijn dus een team, vinden wij. Team Flet dus. Alhoewel het woord Team er niet perse bij hoeft.

In de logboekjes plakken wij, indien mogelijk, een sticker. Hierop staat een foto an onze hond. Deze heet Droesia en geen Flet zoals weleens gedacht wordt. Maar zowel Droesia als wij vinden het niet erg als de hond 'Flet' wordt genoemd.

Geocachen is voor ons een sport :beerchug: die wij serieus beoefenen en waar we heel veel plezier aan beleven.

Groetjes, Petra en Rini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Omdat mijn eigen nickname welke ik al sinds jaar en dag op IRC/MSN etc gebruikte al in gebruik is op GC hebben mijn vriendin en ik iets anders verzonnen. Nadat ik haar warm had gemaakt voor GC hebben we op een gegeven moment Brabants Hoop bedacht, het kwam zo uit de lucht vallen. Het klonk gewoon leuk. HIhihi

 

Groetjes,

 

Brabants Hoop

 

AKA Boudewijn en Roeline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke topic die al een tijdje loopt maar ik nu pas opmerk.

 

Zomer 2005 een GPS gekocht, met dank aan de financiele bijdrage van mijn baas na 25 jaar trouwe dienst (ben heeeeel jong begonnen hoor).

Tijdens speurtocht naar geschikt type kwam ik ook geocaching tegen, de GPS was in 1e instantie bedoeld voor motor en auto maar dit leek wel een hele leuke aanvulling.

Op het moment van aanschaf verbleven we op camping de Paalberg in Ermelo voor de eerste zomer in onze stacaravan, die we toen al Sogno hadden gedoopt.

Sogno wordt genoemd in het nummer Il Volo van de geweldige zanger Zucchero en is italiaans voor droom, we 'droomden' al jaren van een eigen plekje daar en dat hebben we nu ook.

We wonen in Alkmaar maar Sogno is onze uitvalsbasis voor cachen in de prachtige omgeving van de Veluwe.

Quest staat natuurlijk voor zoektocht en dus geocaching. Onze GPS is de Quest van Garmin geworden, de combinatie was snel gemaakt.

 

Onze avatar spreekt voor zich, het labyrinth is de ultieme zoektocht.

 

gr Hip en Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...