Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

ik zal mijne dan ook maar eens uitleggen. he tis eigenlijk een onzin naam. maar sommige mensen vi(o)nden mij nog wel eens raar. (ik weet ook niet hoe dat komt :eek::cry: ) en noemden ze me leip. toen ik msn ontdekkte moest ik dus een nickname maken maar leip was al bezet en leip1 tot leip10 ook al dus toen werd het leip11. deze nickname gebruik in nu overal. met gamen met cachen op msn. op heel veel forums.

 

zo is mijn naam dus

 

groetjes timo. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De mijne er dan ook maar even bijschrijven.

 

Toen mijn zwager (the iceman) in frankrijk ging cachen is de hele familie meegeweest. Bij de cache die hij toen vond wilde hij onze namen bijschrijven, en moest ik a la minute een naam verzinnen. :cry: Toen heb ik JoNiRo genomen, van Joost, Nicole en mijn zoon Robin. Simpel maar erg tevreden erover.

Mijn cachevirus is dus van franse afkomst maar nederlands gemuteerd. :thumbup:

 

groeten JoNiRo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... dan wij ook maar even een verklaring afleggen.

 

Onze naam is niet gekozen omdat we zelf enorme spetters zijn (ofschoon dat wel zo is natuurlijk :thumbup: )

 

We houden wel van water, zwemmen, watersport maar ook dit staat los van onze teamnaam.

 

Maar.................. we hebben een poes ;) , en die heet Spetter :eek: . Waarom? omdat we destijds (ca. 15 jaar geleden) vlug een naam moesten bedenken. Het is een lapjes poes en het lijkt dus alsof hij vol spetters zit. Bovendien vonden wij het een echte spetter om te zien.

 

Veeeeeeeeeeeeeeeele jaren later zijn we gaan cachen. Onze kinderen mochten een naam verzinnen. En toen? ....................... is het gebeurd :cry:

 

groetjes van de spetters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij als teamleden hebben veel gemeen, we zijn op dezelfde dag met elkaar getrouwd, hebben samen 2 kinderen, wonen ook steeds op hetzelfde adres en vieren zelfs de verjaardag samen. We hebben niet alleen alletwee schorpioen als sterrenbeeld maar zijn op dezelfde dag jarig. :thumbup: We schelen wel een paar jaartjes :cry:. We hebben allebei wel een eigen nickname op het net maar omdat bij het aanmaken van de account gevraagd werd om een teamnaam is dat dus snel bedacht the scorpios geworden. Zou misschien eigenlijk met een tussen-N moeten maar tja die nieuwe spelling....

 

Nelleke en Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, Mr.Freeze moet ook maar eens ontdooien. :eek:

 

Deze nickname is eigenlijk geboren op mijn werk. Enige jaren geleden werkte ik in een biotech fabriek waar wekelijks tientallen reagerbuizen werden geprepareerd om te kijken of onze celcultures nog vrij waren van o.a. virussen. Deze monsters werden ingevroren in een -85 graden Celcius vriezer. Aangezien ik deze 'aangename' klus regelmatig deed, werd ik door mijn collegae gekscherend Mr.Freeze genoemd. :thumbup:

 

Later ontdekte ik dat Mr.Freeze een tegenstander van Batman was, toen ik een keer na een nachtdienst een aanrijding had met een vleermuis (=bat) waardoor de koplamp van mijn auto eruit zag als de schijnwerper in de Batman films (ietwat overdreven maar om het een beetje in te kleuren) :cry:

 

Mijn avatar is de stripfiguur van Mr.Freeze uit de Batman strips (omdat deze er wat beter uitziet als Mr. Freeze uit de film).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipchen is bedacht door mijn vriend. Eigenlijk zit er voor Kipchen nog een stukje van mijn eigen achternaam en is de oorspronkelijk bijnaam: ..................Kipchen. Ik verklap m'n achternaam dus niet, want ik gebruik de nick Kipchen nu over heel het internet. Bovendien geeft Kipchen aan dat je een vrouw bent. Kippetje, Kipchen ( we wonen in de buurt van de Duitse grens)

En een Kip mag graag in de grond krabben. Dus vandaar.kip%20rooster.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een ander draadje is het ook al uitgelegd waar MCMAL vandaan komt, maar hier dan ook nog eens:

't Is simpel de afkorting die onze gezamenlijke doopnamen verbeeldt, MCM voor mijn vrouw en AL voor ikke dus. We loggen ook vaak nu met MCMAL&CR, waarvan het laatste op onze dochter slaat.

Velen zien ons overigens als McMal, maar 'n Schots-Keltische oorsprong heeft het dus niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De herkomst van onze naam is niet echt een top verhaal...

 

MYTH zijn de voorletters van 3 van de 4 teamleden. M(arjolein), Y(annick), T(homas). Mijn voorletter (J)eroen hebben we maar niet gebruikt omdat de naam dan te veel op mietje begon te lijken :D

 

In plaats daarvan dan maar mijn achternaam (H)endriks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van ons is ook niet zo origineel :D

 

Ooit hier begonnen als 'achternaam plus mijn eerste voorletter'. Na een paar maanden voor de gein eens Firefox geinstalleerd op de computer en we werden daar zo razend enthousiast over, dat we in het kader van de aktie 'Spread Firefox' besloten onze naam te veranderen in Team Firefox en de vrij beschikbare logo's van FF over te nemen. Op andere forum's gebruiken we de naam niet, alleen voor geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze nickname verwijst naar de wijk waar wij wonen (Boswijk). De boys bestaan natuurlijk uit mijzelf, Frits, en mijn zoontje Niels die het 'schatzoeken' reuze spannend vind. Regelmatig gaan er ook buurjongens en meisjes mee.

Dus eigenlijk niet de Boswijk Boys, maar de Boswijk Posse. :D

 

Groetjes,

Frits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou krijg ik deze vraag wel vaker en dan met name of ik verbonden ben met de teams "wolf", "de wolvjes" en "wolfje".

Het antwoord op deze vraag is nee.

 

Waar komt Team_Wolfje nu wel vandaan?

 

Ik heb eens een tekenfilm gezien over een grote wolf en zijn zoon die op schapenjacht gingen. Helaas lukte het pa wolf niet om zoon wolfje de fijne kneepjes van het schapen-pak-vak goed onder de knie te laten krijgen.

Het leukste van deze tekenfilm is wel de manier waarop het kleine wolfje steeds al lachend in de camera kijkt. Zo van "ben ik in beeld?". En ik lag daar dus telkens gestrekt onder de tafel van het lachen om.

Dat laatste is mij dus bijgebleven.

 

Sindsdien gebruik ik dat wolfje als tekening onder van allerlei zaken en toen ik met geocachen begon heb ik ook eerst gekeken of ik "wolfje" kon gebruiken. Maar helaas, welke variant ik ook probeerde, geen enkele vorm was ongebruikt.

Alleen de "Team_Wolfje" was nog over. De underscore gebruik ik altijd automatisch ipv een spatie (beroepsdeformatie).

 

Het logo welke ik gebruik is een gestyleerde vorm van een foto die ik eens van onze kat heb gemaakt en lijkt dus niet helemaal (helemaal niet) op een wolf. Maar het was de enige die ik op korte termijn in ilustrator beschikbaar had en dat is dus het logo geworden.

Wordt later aangepast naar het echte "wolfje" logo.

 

Overigens zijn in de eerst 70 logboekentries die ik gedaan heb gewoon met de hand getekende wolfjes te vinden. Collectors items zou ik zeggen :D.

bewerkt door team_wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze nickname is niet zo ver te zoeken, eigenlijk. Maar om nu een super leuke te verzinnen was best moeilijk. Mijn naam is jannie en in het engels noemen ze me vaak jenny or jane. Ik ben in 1975 geboren dus 75. En team komt van het feit dat mijn man mij vaak vergezeld, daarom teamjane75. Het plaatje is natuurlijk tarzan and jane wat ik best wel toepasselijk vind. hihi :D

 

Groetjes

Teamjane75 :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze achternaam begint met Go, we zijn met z'n tweeën, dus Go & Go.

Met een streepje er tussen en kleine letters is volgens het woordenboek 'wat vaart heeft', wel toepasselijk voor wandelaars/geocachers, vonden we. Zodoende werd het go-go.

Soms als we een familielid met dezelfde achternaam meenemen, zijn we go-go-go :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bleek tijdens het voorstellen aan een medecacher weer eens dat onze nickname soms wat lastig is:

Is het nu geo-kesjt, geo-kasje of wat?

 

Wel, de klemtoon ligt op de laatste lettergreep: Team Geo-cachèt (geo-kasjè).

 

Cachet betekent volgens Van Dale: "datgene waardoor iets of iemand zich in gunstige zin van het gewone onderscheidt".

 

Met onze naam geven we aan dat geocachen voor ons een extra dimensie geeft aan de vrijetijdsbesteding.

 

Verder is het natuurlijk ook een (beetje gezochte) woordspeling:

Team Geo-cachet geocachet :thumbdown: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...