Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Onze naam is ook heel simpel bedacht. We hebben een gps gekocht omdat we steeds verdwaalde als we ergens onbekend in een bos gingen wandelen met onze hond Zita. En nu combineren we zoveel mogelijk de wandeling met cachen, dus mensen leg veel caches in leuke wandelgebieden en je maakt ons erg blij.

En het loopje met Zita is dus een Zitawalk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toen ik met Geocaching begon deed ik op de een of andere manier altijd wel iets stoms, waardoor ik bijna elke cache wel 2 keer moest doen. Ik vond mezelf een echt stom knijn!

Inmiddels, na meer dan 150 founds, hoef ik niet altijd alles meer dubbel te doen, maar stommiteiten haal ik nog altijd en zeer regelmatig uit. Een puzzel oplossen en dan verkeerde coörds intoetsen zodat ik me een ongeluk zoek is nog altijd een favoriet. Zelfs het invoeren op Mapsource gaat nog regelmatig mis. Ook kwam ik altijd thuis met brandende handen van de brandnetels. Pas onlangs dacht ik eraan om werkhandschoenen aan mijn uitrusting toe te voegen!

Een knijn in het kwadraat dus: knijn2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Tinvalen

Wij hebben met veel plezier de Donkere Toren reeks gelezen van Stephen King.

Dat verhaal handelt over de scherpschutter Roland die op zoek is naar de donkere toren, onderweg krijgt hij gezelschap van een aantal bewoners van onze wereld en samen gaan ze verder als Roland's Ka-Tet

 

Ze zijn dus op weg, op zoek en voeren ondertussen kleinere opdrachten uit zeg maar dat ze aan het cachen zijn :D

 

Vandaar dus Roland's Ka-Tet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben met veel plezier de Donkere Toren reeks gelezen van Stephen King.

Dat verhaal handelt over de scherpschutter Roland die op zoek is naar de donkere toren, onderweg krijgt hij gezelschap van een aantal bewoners van onze wereld en samen gaan ze verder als Roland's Ka-Tet

 

Ze zijn dus op weg, op zoek en voeren ondertussen kleinere opdrachten uit zeg maar dat ze aan het cachen zijn :yes:

 

Vandaar dus Roland's Ka-Tet

Laat ik nu de naam Tinvalen zien hier ;)

Ruud :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze nickname heeft een geschiedenis !

 

Deze wordt alleen met het geocachen gebruikt.

Onze nickname is de naam van onze vorige hond die wij na een lange weg van ziekte hebben moeten laten inslapen.

Ter nagedachtenis hebben wij haar naam genomen als nickname.

Zoals bijna alle honden vond Ursela het ook erg fijn om te wandelen.

En op deze manier gaat ze dan toch met ons op pad als we gaan geocachen.

 

Team Ursela; Fred & Annette, en onze hond Sela

bewerkt door Ursela
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

de allereerste logs heb ik aangemaakt onder jojonl (zoals ook bij dit forum mijn naam is).

Jojo was vroeger een "scheldnaam" >> ik vond het als klein kind heel vervelend als ze me zo noemde. Toen internet langzaam opkwam en ik een naam moest verzinnen bij weet ik niet wat voor een sites allemaal vond ik jojo wel leuk. Die bestond natuurlijk al en dus werd het jojoNL (uit nederland dus).

 

Maar ja, geocachen doen we met zijn 2en dus die naam moest toch maar veranderd worden. Bij de eerste, bij de tweede, bij de derde etc zeiden we iedere keer tegen elkaar: zo kom je nog eens ergens!! en tsja. de naam was geboren!

 

het kan wel zo zijn dat we misschien toch nog een betere naam gaan verzinnen. Bij micro's is de naam nl helemaal niet handig (het past vaak niet op één regel) en van die stickers word je ook niet goed: die gebruiken nog meer ruimte!!

 

dus wie weet wat het binnenkort wordt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

McMelloW

 

Mijn voornaam is Mello, een naam die ik eigelijk alleen maar tegen gekomen ben bij de oom naar wie ik vernoemd ben. De oorsprong is ook niet helemaal duidelijk. Dus als iemand wat weet graag.

Jaren geleden verbleef ik een aantal maanden in Schotland. Daar was en lieve schotse dame en die noemde mij McMello. Dit vond ik wel aardig klinken. Wat later leerde ik de betekenis van het engelse woord mellow kennen. Zoedoende werd het McMelloW. De hoofd letters in de nickname zijn gewoon omdat dit wel een aardig woordbeeld geeft. Sindsdien gebruik ik deze nickname op internet fora en bij spelletjes etc.

 

Gr, McMelloW

bewerkt door McMelloW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

McMelloW

 

Mijn voornaam is Mello, een naam die ik eigelijk alleen maar tegen gekomen ben bij de oom naar wie ik vernoemd ben. De oorsprong is ook niet helemaal duidelijk. Dus als iemand wat weet graag.

Jaren geleden verbleef ik een aantal maanden in Schotland. Daar was en lieve schotse dame en die noemde mij McMello. Dit vond ik wel aardig klinken. Wat later leerde ik de betekenis van het engelse woord mellow kennen. Zoedoende werd het McMelloW. De hoofd letters in de nickname zijn gewoon omdat dit wel een aardig woordbeeld geeft. Sindsdien gebruik ik deze nickname op internet fora en bij spelletjes etc.

 

Gr, McMelloW

 

Misschien wel Franse voorouders?

 

Mallonius (Mellonius, Mellon) of Rouen B (RM)

Died 314. Mallonius, a missionary from England or Britain (near Cardiff), presumably from the district called St. Mellon's, reputedly became the first bishop of Rouen (Benedictines).

 

 

Kipchen is een afkorting van het koosnaampje dat mijn vriend me gaf.

Voor ........kipchen staat mijn eigen achternaam, maar ik vond dat dat op het internet toch iets teveel weggaf. Vandaar de naam Kipchen. Waarbij Kipchen ook nog eens staat voor kippetje ( vrouw) en soms kakel ik gewoon teveel of als een kip zonder kop.

Ach......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zoals de titel al zegt eigenlijk! Ik hoop dat het topic hier goed staat, zo niet dan zullen we het vanzelf wel merken :thumbdown:

 

Soms zit ik wat rond te struinen op het forum of op GC.com en dan kom ik de raarste usernames tegen. Nou denk ik dat ik toch niet de enige nieuwsgierige Hollander ben, dus ik ga er vanuit dat wel meer mensen die gedachte wel eens gehad hebben! Wat ik me dus afvraag is: Hoe kom jij aan je username, en wat is het verhaal erachter!

 

Ik heb zelf niet erg lang na hoeven denken over de username die ik gebruiken wilde, aangezien ik al overal deze naam gebruikte. Mijn voornaam is Frank, en de Engelse term 'frantic' betekent in het Nederlands 'krankzinnig' :thumbup: Vandaar dus! Nu jullie!

 

Het gaat hier dus niet specifiek over je forumnaam, maar in het geheel over je nickname bij het geocachen!

bewerkt door franktic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...