Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

ps de Geko is een soort salamander dei (echt waar) heel hard GEKO roept als de duisternis invalt en hij/zij op muggen jacht gaat! :thumbup:

Nee hoor. Een Geko is gewoon een GPS van Garmin:

garminproduct_3_0.jpg

 

Of is dit nu die beroemde verslaving?!? :P

 

tot cache,

team Wij Drie B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Surdo komt voort uit het feit dat ik en mijn vrouw al meer dan 15 jaar de muzikale voorliefde voor Braziliaanse percussie hebben, ofwel samba. Een surdo is een bass-durm tussen de 12"en 26" inch en een van de instrumenten die in een batucada (samba band) gebruikt worden. Ik heb dit instrument ruim 12 jaar bespeeld en mijn vrouw 4jaar daarvoor vele andere instrumenten omdat ze heel muzikaal is.

 

Toen ik jaren geleden het pc-gamen ontdekte had ik een nick nodig. Binnen de band had ik al een nick maar ik wilde dit toch een beetje gescheiden houden. Daarom kwam, "niet lachen", surdokid op de proppen. Die naam heb ik gevoerd tot vorig jaar ongeveer, omdat ik noch 18 van geest ben maar lichamelijk 45 heb ik die naam toch maar verandert in surdo. Toen ik me aanmelde bij gc.com begin 2007 dacht ik dat mijn nick allang vergeven zou zijn omdat dit een wereldwijde organisatie is en er heel veel Brazilianen op de wereld zijn die zo'n nick ook helemaal geweldig vinden dacht ik. Maar wat schertste mijn verbazing ik hoefde er niet eens een 1 achter te zetten.

 

Ondanks dat wij sinds kort niet meer actief zijn in de muziek blijft de liefde voor het instrument met haar diepe klank en indrukwekkende omvang(zie avatar).

 

De band waar ik in gespeeld heb en medeoprichter van ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op 24 September 2004, was Mamma al Mamma al wist ze dat toen nog niet.

 

's Avonds om 19.00 uur - het staat in mijn geheugen gegrift, jaja - kwam de bevestiging : IK WORD MAMMA !

Dat werd dan ook meteen mijn nieuwe e-mail adres : ikwordmamma@hotmail.com, voor allerhande mail, zoals PRENATAL, MARKTPLAATS, OUDERS VAN NU, YOGA en alles wat er op mijn digitale info pad zou gaan komen.

 

Tot aan de bevalling zou ik dit adres blijven gebruiken, want het idee wat hierop volgde, IkBENMamma@hotmail.com werd OOK diezelfde avond aangemaakt, in afwachting van ... ! ;)

 

Op 4 juni 2005 is mijn Mamma mail gewisseld van WORD naar VAN en sindsdien is dat mijn hoofdaccount.

 

Toen de MSN SPACE in gebruik genomen werd, was het uiteraard een IkbenMamma Space en toen ik HYVES ontdekte volgde idem een Mamma account.

 

Als vanzelfsprekend vlogen dan ook Mamma's vingers over de letters I k b e n M a m m a over het toetsenbord bij het aanmaken van een account op Geocaching.nl.

 

Natuurlijk ben ik ook nog gewoon "Cynth", maar vooral gewoon IkbenMamma; Mum for short :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Geotrail hoop ik aan te geven dat ik een spoor nalaat op deze aarde. Ik tracht dat tevens tot uitdrukking te brengen in mijn sticker die een combinatie vormt van de aardbol en daarop een stippeltjes-spoor (is over nagedacht ;) ).

Zou mooi zijn als ook mijn (klein)kinderen ooit nog eens een logboekje in handen krijgen met mijn sticker erin! Ben je niet helemaal verdwenen :dribble:

 

Als ik het echt niet kan vinden, schakel ik de hele familie in en die zien het dan meteen :punk: . Mocht ik ooit eens moeten stoppen, dan hoop ik dat ze onder deze Avatar doorgaan! Anders kom ik noooooiiiiit in de buurt van Carotte, thex, Barney en andere kanjers.

 

Geotrail

bewerkt door Geotrail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee jaar terug mijn eerste Havik gespot.

Maar op het zelfde terrein komen ook Buizerds voor.

Na even denken kwam ik eerst op Hawkeye(was al vergeven) Buzzard(vond ik wat minder) :P

Uiteindelijk dus Buzzardseye.

En eigenlijk bevalt me dat ook prima. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij ons is het een combinatie van onze voornamen. Wij heten Marja, Remco, Anne en Joris.

 

Nu blijkt (bij toeval door een vriendin ontdekt) dat alle beginletters van onze namen in de naam Marja terugkomen, en aangezien Marja ook nog de Ma van het gezin is, was de naam Ma+R+J+A snel gekozen.

 

Groetjes van Ma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren geleden keken mijn vrouw en ik op zondagochtend vaak TV (in bed met een ontbijtje erbij :D ), en daar was bij VRT de serie Wizzy en Woppy. Ik hoor jullie denken "op zondagmorgen in bed TV kijken???" Ja, toen kenden we geocaching nog niet, en werden we door de verslaving nog niet naar buiten getrokken. Wizzy en Woppy zijn 2 muizen in een dierenwinkel waar ook een papagaai en schildpad in meespeelden.

Mijn vrouw was gecharmeerd door Wizzy, en ging dat als nickname gebruiken. Later werd onze dochter geboren :P . We noemden haar mini-wizzy. Nadat onze zoon was geboren moest er een nickname voor het gezin verzonnen worden. de Wizzy en Woppy's was maar niets :nono: . Aangezien mijn vrouw de drijvende spil van het gezin is :P hebben we ook de nickname om haar laten draaien. Wij die horen bij Wizzy, dus Wizzys.

 

 

( Tja, ik had het anders willen omschrijven maar ze kwam achter me staan. Dan weet je het wel he ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij het DisneyTeam zijn al 10 keer naar DisneyLand Parijs en 4 keer naar DisneyWorld Orlando geweest. En zo gauw als het schip met veel dukaten langs komt willen we weer weg :P

Toen we begonnen met cachen hadden we een naam nodig dus hebben we voor deze naam gekozen.

 

Groetjes DisneyTeam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij in 2004 onze eerste grote reis gingen maken, wilden we via een internetsite het thuisfront op de hoogte houden van ons reilen en zeilen. In eerste instantie hadden we een internetpagina op lycos waar een soort van forum op draaide, zodat het thuisfront op onze berichten kon reageren. Zoals iedere internetpagina een naam heeft, zo hadden ook wij een naam nodig. We hebben er lang over na moeten denken, maar kwamen uiteindelijk uit op een samentrekking van de eerste letters van de landen die wij zouden gaan bezoeken. Zuid-Afrika, Namibië, Botswana & Zambia.

ZaNaBoZa dus. Met als ondertitel: De avonturen van Paul & Marieke.

 

De internetpagina was zo'n groot succes, dat we deze verder zijn blijven ontwikkelen. Momenteel zijn we toe aan versie 4 van de site. Om het voor het thuisfront wat gemakkelijker te houden, hebben we begin vorig jaar, voor aanvang van een andere grote reis, besloten om een .nl domein te laten registreren met bijbehorende webruimte. Na mijn ongelukje in mei vorig jaar en de nasleep daarvan die nu nog gaande is, onze site ook gebruikt om de 'avonturen' die ik heb beleefd in het ziekenhuis, ook op de site te publiceren. Nu, nog geen anderhalf jaar verder, hebben we bijna 8400 unieke bezoekers op onze site mogen ontvangen. Veel daarvan zijn mensen die hetzelfde soort ongeluk hebben gehad als ik.

 

Toen we plannen gingen maken om een nieuwe reis door de USA te maken, kwamen we tot de conclusie dat een GPSr toch wel heel gemakkelijk zou zijn. Tijdens de speurtocht naar informatie over zo'n toestel kwamen we toevallig bij het, voor ons totaal onbekende fenomeen, geocachen uit. Al surfend over de site van geocaching.nl ging er een wereld voor ons open en zagen we al snel dat deze sport/hobby een perfecte combinatie was van de hobbies die we hebben. Uiteindelijk deed de site ons besluiten om eerder tot aanschaf van een GPSr over te gaan. Een account zou aangemaakt moeten worden alhier en een naam voor ons team zou bedacht moeten worden. De GPSr werd aangeschaft met als doel een belangrijk hulpmiddel tijdens een te maken reis, dus voor ons was het dus al snel duidelijk dat de nickname die we zouden gaan gebruiken zanaboza zou moeten zijn. Tot op heden hebben we dankzij deze site al vele mooie plekjes mogen ontdekken en we hebben nog geen seconde spijt gehad van het vervroegd aanschaffen van de GPSr.

 

En de reis naar de USA? Die staat nog steeds op de planning. Er liggen daar immers ontelbaar veel caches. :P:P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam 'RaY' komt al 10.4 miljoen keer voor op internet.

Ik bedacht een naam die je hetzelfde uitsprak :lol1:

 

Dus kwam 'ReeJ' tot leven.

 

Helaas was het voor firma brein en Fiod-ecd ook een makkie om reej te vinden aangezien deze maar zo'n 5 hits had op google.

De actieve nieuwsgroep guru :P moest netjes worden en zich ook aan de regeltjes houden anders......

Nu ben ik op het rechte pad en ben een brave geocacher.

 

Dit ben ik :beerchug:

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam 'RaY' komt al 10.4 miljoen keer voor op internet.

Ik bedacht een naam die je hetzelfde uitsprak :P

 

Dus kwam 'ReeJ' tot leven.

 

Helaas was het voor firma brein en Fiod-ecd ook een makkie om reej te vinden aangezien deze maar zo'n 5 hits had op google.

De actieve nieuwsgroep guru :blush: moest netjes worden en zich ook aan de regeltjes houden anders......

Nu ben ik op het rechte pad en ben een brave geocacher.

 

Dit ben ik :tooth:

Heeeeeeee Reej ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, kom dit topic toevallig tegen doordat het op de voorpagina staat. Wat schetst mijn verbazing: dit topic staat er al sinds 2002!!! :tooth:

 

Maar goed: mijn forumnaam is heel simpel: mijn achternaam. Jawel, ik heet Richard Luys... Dat laatste spreken we inmiddels uit als Luis. Vermoedelijk werd het oorspronkelijk zo geschreven (spaans of portugese voorouders) maar sprak je het dus anders uit... Echte hollanders mijn directe voorouders, dus we schrijven het anders en spreken het uit als Luis :P

 

De naam die ik oa op GC.com gebruik: Team FlatSunset is anders opgebouwd:

Team slaat uiteraard op het feit dat ik niet alleen cache. Nee, mijn vrouw Tamara doet ook fanatiek mee. Eigenlijk lopen we elke cache wel samen (anders zouden we geen team meer zijn en dus ook nog afzonderlijke accounts aan moeten maken). 'Flat' komt van het feit dat we 9 hoog in een flat wonen. 'Sunset' komt van de prachtige zonsondergangen die we, vanaf 9 hoog, kunnen zien.

 

FlatSunset is ook de naam van ons weblog (dat een beetje op zijn gat ligt omdat ik nog geen tijd heb gehad om de beveilingingen aan te scherpen om tuig buiten te houden), waarop we elke vrijdag een mooie zonsondergang (gezien vanaf ons balkon) toonden.

 

Lijkt me goed uitgelegd... Hoop ik! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...