Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Vorig jaar op een verjaardag kennis gemaakt met het fenomeen geocachen. Gelijk besloten om de dag daarna een dagje mee te lopen met maca_en_niels, dus er moest nog even snel een account aangemaakt worden.

 

Helaas was de naam die ik meestal op Internet gebruik (Nazgul) al bezet. En omdat ik die avond blijkbaar weinig fantasie had, werd het dus BBosman, wat de eerste letter van mijn roepnaam (Bas) en mijn achternaam (Bosman) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 months later...

Ik zag dat bijna iedereen een nickname gebruikt, dus besloot ik er ook maar een te bedenken. Dat lukte aanvankelijk niet zo goed tot één van mijn zoons aan mij vroeg: 'Maar wat ga je dan doen met geocachen?' Waarop ik antwoordde: "Schatzoeken.' 'Oh, maar dan moet je als naam Scrat gebruiken, die zoekt ook altijd zijn schat.'

Scrat is de ongelukkige sabeltandeekhoorn die in de films Ice Age 1 enz. niet aflatende pogingen in het werk stelt om eindelijk z’n felbegeerde schat (=nootje) te pakken te krijgen. Zelf hoop ik wat meer geluk bij het vinden van 'mijn' schatten te hebben .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topzoekertje is eigenlijk 't opzoekertje. Ik zoek al caches op, het liefst na raadpleging van internet. Verder woon ik op de Wageningense Berg, een top in het vlakke Nederland en ben ik als fanatiek bridger altijd op zoek naar een topje.

 

Een stuk of 50 caches later heb ik inmiddels wel geleerd dat het nog niet meevalt om een echte topzoeker te worden. Hoevaak heb ik al niet een punt niet gevonden, dat achteraf eenvoudig te zien was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De datum: Oktober 2007. En toen was daar het team TUC MET KAAS. Ik zie de vraagtekens al in de ogen van de lezers. "Bedoel je niet TUC met kaassmaak?!" Het antwoord daarop: Nee.

 

De oorsprong van TUC MET KAAS gaat vele, vele jaren terug. Het ontstaan heb ik persoonlijk niet meegemaakt. Want nog voor ik mijn eerste TUC MET KAAS at hadden twee vrienden het er al over. Het werd een waar begrip. Toen ik eenmaal het bord voor me zag met daarop TUCJES, blokjes kaas en een beetje mosterd begreep ik niet precies hoe ik dat moest eten. Ik kreeg een uitleg. Het bleek dat je een blokje kaas moest oppakken. Dat blokje kaas moet je dopen in de mosterd. Het geheel van de kaas en mosterd leg je dan op een TUCje. En zo breng je dit naar je mond. Na mijn eerste hap begreep ik dat dit een begrip is geworden in huize Marvin.

 

Terug naar oktober 2007. Marvin en ik kregen voor het eerst over geocaching te horen. Het bleek dat er vlak bij ons huis een multi-cache verstopt lag. Het is ons gelukt om deze cache te vinden, maar toen moesten we nog een goede naam verzinnen. We wilden een originele naam hebben. Een naam die niemand anders heeft, maar toch duidelijk bij ons hoort. En toen bedachten we het: TUC MET KAAS! Dat gaat het worden! En sinds die dag is het naam van ons team TUC MET KAAS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren terug ben ik gestart met het gebruik van mijn initialen in userid's, e-mail accounts, etc. Voornaamste reden: onnodig typen (en daarmee fouten) voorkomen.

 

Aangezien er in het verleden veelal gold dat er ook een cijfer gebruikt moest worden is het ML1 geworden.

 

Mocht ML1 als userid te kort zijn omdat men minstens 4 tekens vraagt (vroeger bij hotmail) dan verleng ik het meestal tot MLML1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als verzamelaar van de stripreeks de Rode Ridder van de van der steen studio's was de nick snel gekozen. daarna het voorbeeld van Poeh gevolgd door een mascotte op de foto's terug te laten komen.

ook onze TB's proberen we in dezelfde stijl te houden. (ridderfiguurtjes)

 

gr

De rode Ridder :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan geocachen is niet alleen nieuwe plekken in stad en land ontdekken, maar ook op internet. Dat idee kreeg ik na gaandeweg via autonavigatie en "points of interest" bij GPS-wandelen aangekomen te zijn.

Je laat bij deze hobby niet alleen je sporen in de echte wereld, maar ook in de virtuele wereld achter. Het lijkt erop dat het internet mij zal overleven, dus daarom deze voetprint die begint met een stukje van mijn voornaam.

:blush:

bewerkt door everforever
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje een tegendraads ventje. Daarom heb ik een Mac computer terwijl bijna iedereen een PC heeft en een Ducati motorfiets terwijl 90% op een HONYAKAWASUKI rijdt. Samen MacDuc . Drukt dus iets uit van mijn karakter en ik vind het wel lekker klinken. Vandaar!

Mijn avatar is een samenvoegsel van de logo's van Apple en Ducati.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst gebruik ik in fora gwoon mijn voornaam, alleen dat was in 2005 al in gebruik toen ik een accountje aanmaakte bij geocaching, dus dan maar omdraaien die naam Onneb.

 

groet,

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben altijd al geboeid geweest door beren. Fascinerende en imponerende dieren. Had er vroeger zelf een. Ik bedoel natuurlijk een knuffelbeer. :yes: Was mijn beste vriend. :eek:

Soms vinden zij mij wel eens een beetje een brompot. Dus daarom brrrombeer.... Maar ik ben meestal een heel gezellig en vriendelijk persoon, hoor. Daarom leek de tegenstelling met de avatar mij wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn al verschillende keren met onze Goldwing GL1500 SE naar Noorwegen geweest, en zijn daar helemaal aan verknocht geraakt.

:eek:

Aldaar bestaat ook een beroemde onverharde weg, de "Peer Gynt veien", werkelijk een prachtege route.

Grieg schreef hierover meerdere muziekstukken.

 

Peer Gynt behandelt het leven van een eenvoudige boerenzoon, die alle denkbare avonturen beleeft voor hij als oude man terugkeert in zijn geboortestreek en sterft.

;)

Het speelt zich af in de bergen van Noorwegen, tussen dorpelingen en kobolds, in Marokko, onder de Bedoeïenen, in een gekkenhuis in Kaïro en aan boord van een schip.

Als jonge man verleidt Peer een bruid op haar trouwdag, wordt verliefd op Solvejg, :yes:

een jong meisje dat op de bruiloft is, en moet vluchten.

Hij komt terecht bij de kobolds, en verwekt een kind bij 'De Groene Vrouw'.

:angry:

Dan bouwt hij een hut voor zichzelf in de bergen, waar Solvejg hem vindt en hem belooft dat ze altijd van hem zal houden.

De kobolds komen hun rechten opeisen en weer moet Peer vluchten. Solvejg belooft op hem te wachten.

Vele jaren later komt Peer terug in de hut om te sterven en vindt daar tot zijn vreugde Solvejg, die haar hele leven op hem gewacht heeft.

Haar liefde verlost hem van zijn zonden en hij sterft in haar armen.java script:emoticon

;)

http://www.digischool.nl/ckv1/toneel/ibsen/peer_gynt.htm

bewerkt door Peer-Gynt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom mijn nickname?

 

Travel => Ik houd erg van reizen.

Wolf => Ik vind Wolven prachtige dieren, het is tevens mijn spirituele krachtdier. Daarnaast ben in een wolventerritorium geweest in Zweden en heb ze horen huilen terwijl ik savonds voor de tent zat.

 

En de combi van die woorden met een knipoog naar "Travel Bug".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...