Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Echt leuk om te lezen waar iedereen zijn teamnaam vandaan heeft!

 

Achteraf gezien hebben wij eigenlijk een beetje spijt van onze teamnaam, want we kunnen ondertussen geen kroket meer zien!

Toen wij begonnen met cachen samen met onze zoon DeejayKB (jawel, hij is Deejay), stopten we nog wel eens bij een snackbar om de inwendige mens te versterken. En jawel, daar zijn de nodige kroketjes genuttigd. Tegenwoordig nemen we onze eigen lunchpakketten mee, want al die vette happen.....

Voordeel is: ons logo is ook wel herkenbaar, bijvoorbeeld op onze sticker. Echter, in het buitenland hebben ze er geen idee van wat een Kroket nu eigenlijk is....

Als je maar lol hebt, toch?

 

 

Hallo Team Kroket,

 

Dan kan je je naam toch laten veranderen in

Team Lupa of de Lupa's

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voordeel is: ons logo is ook wel herkenbaar, bijvoorbeeld op onze sticker. Echter, in het buitenland hebben ze er geen idee van wat een Kroket nu eigenlijk is....

Als je maar lol hebt, toch?

 

Off topic: Ik dacht al: 'waar ken ik dat kroketje toch van?'

Maar jullie logo is ook gebruikt bij de cache 'Laat de kroketten maar komen... GC1MEQE'

De oplossing van de cache hebben we al, we zijn alleen nog niet in de buurt geweest om even een kroketje te gaan happen.

 

On Topic: Op vakantie op Terschelling, bij het lopen van onze eerste caches, waren we op zoek naar een naam; aangezien we vanuit ons huis, vanaf de bank in de woonkamer altijd (behalve bij mist, duisternis en gesloten gordijnen enz..) de Lopikse Zendmast (Gerbrandytoren bij IJsselstein) konden zien, hebben we ons daar naar vernoemd.

Zelfs zonder GPS vind je vanaf grote afstand altijd de weg naar huis terug met zo'n baken, zeker rond de Kerst als de mast is 'opgetuigd'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt mij altijd prima om op ieder forum of wat dan ook dezelfde

naam te hanteren.

 

Het mooiste dier van de wereld: een extra-extra-grote witte haai!

 

Overigens heb ik nog wel eens meegemaakt dat ik in een forum

zo ongeveer genegeerd werd. Ik weet nu dat ik dan even uit moet

leggen dat ik geen nazi ben. Dan is een avatar wel een heel erg

makkelijk ding...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

platjes kom van platteel, onze achternaam

 

 

platjes kom van platteel, onze achternaam

 

 

mooi dat je 't ff uitlegt, dacht aan heel iets anders! :lol1:

 

Ik zou denk toch voor Teeltjes hebben gekozen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik was begonnen met een variant op m'n naam maar zag al snel dat op geocaching.com erg leuke namen voorbij kwamen en had toen best wel spijt. Een vriendin van me heb ik al heel snel aangestoken, zij heeft een mickey mouse tik en noemde zich dus MickeyMouseNL. Ik heb zelf een Winnie the Pooh tik en gebruikte op fora van een andere hobby altijd al een Winnie plaatje als avatar. Toen ik erachter kwam dat het mogelijk was een verzoek tot naamswijziging in te sturen bij geocaching.com, was het snel gebeurd en werd ik WinnieThePoohNL. Zo zijn we ook nog een beetje een team, al hebben we tot nu toe alleen caches in amerika samen gedaan en in NL nog niet :dribble: maar dat komt nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stokstaartje is een klein roofdier (wij niet hoor) dat tot de mangoesten behoort. Hij wordt ook wel "aardmannetje" genoemd (tja dat zijn wij dan het aardmannetje en aardvrouwtjes)

Stokstaartjes hebben elk afzonderlijke taken. Een wachter staat op de achterpoten en steunt op zijn/haar staart (Pa of Ma Stokstaart) Er zijn verschillende alarmsignalen: een fluitend geluid, dat 'opgepast' betekent, en een blaffend geluid :rolleyes:, waarna de waarschuwer en de rest van de groep rennen voor hun leven (dus de rest van het Stokstaart-team). Een wachter beschikt over een goed gezichtsvermogen en kan al op grote afstand een ongevaarlijke gier onderscheiden van hun grootste vijand, de @rend :thumbup: Bij gevaar gaan alle stokstaartjes fanatiek graven; dit doen ze om een stofwolk te creëren die het roofdier op de vlucht jaagt (in werkelijkheid is dit een afleidingsmanouvre want zij zoeken dan natuurlijk naar de cache :thumbup: ) Als de aanvaller aanhoudt, voeren ze schijn- en echte aanvallen uit (zie Welke Smoes Gebruik Jij?, als je betrapt wordt http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...=13293&hl=)

 

Nee alle gekheid op een stokje, wij hebben voor deze teamnaam gekozen omdat we het koddige diertjes vinden, die altijd nieuwsgierig zijn en alles in de gaten houden. En omdat Stokstaartjes altijd in groepjes leven en wij vrij veel met ons gezin en soms ook Oma Stokstaart gaan cachen, vonden we dit wel een toepasselijke naam.

 

Groetjes, Het Stokstaart-team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van mij is vast niet moeilijk te raden. Vooral omdat mij avatar het ondersteunt... Hoewel ik op de chat wel eens plagend aangesproken word met Mr.Commodore of Mr.ZXSpectrum of wat dies meer zij is het toch echt afgeleid van mijn voorliefde voor mijn eerste homecomputer (ja in 1984 alweer), de Atari 600XL.

 

Ik gamede in die tijd nogal wat, en voor de hiscore lijst was het gebruikelijk een nickname te verzinnen. Omdat ik vooral Atari games speelde, in tegenstelling tot de meesten die destijds voor een Commodore 64 kozen (onbegrijpelijk... :rolleyes:) was dat een soort protest. Altijd leuk om bij iemand op de C64 gespeeld te hebben en dan hoog in de hiscore staan met Mr.Atari... :thumbup:

 

Wat het extra leuk maakte is het verhaal achter de naam Atari. De 2 stichters van het merk Atari speelden graag "go" (een Japans soort schaken), Atari is een term uit het spel "go" en betekent zoiets als "schaakmat". Overigens was de naam Atari voor hen 2de keus, de eerste optie was Sgyzygy, een term uit de astronomie, maar die naam was al geclaimd.

 

Ik draag nog regelmatig t-shirts met groot het Atari logo, hetgeen tegenwoordig cult is. Leerlingen spreken me er regelmatig op aan dat ze dat gaaf vinden. :thumbup:

 

Overigens bestaat de merknaam Atari nog steeds, maar het heeft niets meer met het Atari van vroeger te maken... Atari is nu een grote games uitgever. Opmerkelijk: vroeger maakte Nintendo games voor Atari (###### Kong bv), nu maakt Atari games voor Nintendo...

 

Maar goed, mijn nickname stamt dus al uit 1984, en ik gebruik 'm nog steeds. Eigenlijk ook omdat het in de loop van de tijd een soort gewoonte is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...