Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Wij hebben sch-apendoesen dat zijn dus hele leuke honden want anders hadden we er niet twee van.

Vandaar de naam De Doezerijders.

Op het moment hebben we een paar logeetjes erbij drie wel te verstaan.

En dat zijn de moeder en de zus van de 1 de moeder vande 1 is ook de half zus van de ander en nog een rommelpotje does uit een andere lijn maar die is ook wel erg leuk hoor een beetje een vreemde hond in de mand maar die luistert in ieder geval wel.

Maar daar komt dus onze naam weg van onze woefkes Bikkel & Anoek de doezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Wij zijn in juli aangestoken met het geocachen door team Maja.

 

Toen moest er natuurlijk ook nog een naam bedacht worden.

Soms kun je iets met de beroepen of de letters te husselen van de voor en achternamen, maar dit leverde niet zoveel op.

 

Uiteindelijk hadden we bedacht de eerste twee letters van de voornamen van het volwassen deel van het team samen RoDe vormden, oftewel verwijzen naar de kleur rood. Men neme een deel van de achternaam Schoppe als verwijzing naar de schoppen kaarten, welke in het kaartspel niet rood maar zwart is, maar daardoor wel uniek wordt als je hem rood maakt.

De 3 is toegevoegd voor ons zoontje en zo komen we toch alle drie in de naam voor.

En zo hebben we als logo een rode schoppen 3.

 

 

Groetjes,

 

Rob & Désirée en Thijmen Schoppema

 

RoDeSchoppe3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader noemde ons vroeger altijd al Heidehippers....afgeleid van onze achternaam van der Heide. Ik ben er pas recent achter gekomen wat het nu precies is, zo'n heidehipper: Het is de Friese benaming voor een Tapuit. De tapuit (Oenanthe oenanthe) is een zangvogel uit de familie Lijsters.

 

Je moet het maar weten als niet vogelaar.

bewerkt door team_heidehippers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hoi,

ik lees prachtige nicknames. Wil je uitleggen wat je er mee wil zeggen, of wat de reden is.

 

Wij gebruiken de naam Wad-Seekers omdat we vaak in het waddengebied zijn, en daar dus ook regelmatig zullen zoeken.

 

@modjes: ik heb op het forum gezocht maar geen draadje gevonden. Als het er wel wil je het dan samenvoegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat ik, nu een jaar of tien geleden, op zoek ging naar een leuke nick voor mezelf, had ik net m'n eerste eigen fototoestel. Volledig handmatige, analoge spiegelreflex. Maar Fotografe was al door iemand anders geclaimd, net als allerlei andere varianten zoals Fotograafje en ik heb een hekel aan cijfertjes in m'n nick. Dus heb ik fotograaf behandeld alsof het een samenstelling van twee woorden was in plaats van foto met als achtervoegsel -graaf (van het griekse graphos, ook de reden dat het fotograFeren is). En aangezien ik een vrouwtje ben, werd het Fotogravin. Maar dat vond ik er eigenlijk te statig uitzien, en ik wilde bij dezelfde service met een ander emailadres, dus heb ik voor de verkleinvorm gekozen. Daar voelde ik me zo goed bij, en nog steeds, dat het dus definitief Fotogravinnetje geworden is. Overigens reageer ik daar irl ook op, net als op afkortingen als Foto en FG (en zelfs F<tab>, wat je bij IRC intoetst als je nickcompletion gebruikt :) )

Dat ik me beter thuis voel bij de verkleinvorm heeft niets te maken met een minderwaardigheidsgevoel ofzo. Het past gewoon bij wie ik ben: op de een of andere manier weet ik altijd wel iets van stijl te behouden, maar als ik iets in stijl zou moeten doen, heb ik er altijd wel iets bij wat afbreuk doet aan het stijlvolle. Zelfs op m'n bruiloft, in klassieke jurk, kreeg ik het voor elkaar om niet puur elegant en mooi te zijn, zonder dat het storend was. En dat heb ik ook bij m'n nick: Fotogravin is me iets te statig, Fotogravinnetje heeft ergens wel dat statige en toch niet helemaal. That's me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pazzipant, 1e; deelgenoot, makker, 2e; mien pazzipant, schertsend = mijn vrouw. Oet het neie grunneger woordenbouk van K. ter Laan

 

Onze forumnaam bij Groundspeak is het meervoud, dus Pazzipanten want we zijn met z'n drieen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waldio

 

Waldi:

In de Donald Duck werd deze naam een keer gebruik voor een sint bernard hond. En aangezien de honden lopen in de bergen, en ik lopen in de bergen leuk vind. En de 1e letter ook nog eens overeenkomt met mijn 1e letter koos ik voor dat.

 

o:

Ja, die is er bij gekomen om dat ik dat makkelijker uitspreekbaar vond. Maar ik merk vaak dat mensen er hun tong toch wel over breken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej....wij zijn enkele jaren geleden naar zweden verhuisd.

Wij wonen op het platte land en daar is het gebruikelijk dat de huizen een naam hebben, een echt adres met straat naam en huisnummer komt hier minder voor.

Onze naam Fridhem, is dus de naam van ons huis, en Team slaat op mijn vrouw en mijzelf en onze drie honden dus.

Vandaar de naam Team Fridhem.

Leuke bijkomstigheid.....de avatar die wij erbij hebben is van ons Familie wapen dat al bijna 100 jaar oud is..

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...