Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Mijn voornaam is Arno, mijn achternaam begint met een B en ik blijf mijn hele leven overal een nieuweling (noob) in: er blijft zoveel bij te leren.

Mijn avatar sluit hierbij aan en mijn foto is gerelateerd aan iets waarvan mijn omgeving denkt dat het een van mijn hobby's is: tuinkabouters. Lastige hobby als je niet bepaald op begane grond woont.

bewerkt door arnoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ehm.... beetje ver weg voor de meesten? ;)

 

Zal ik die van mij maar eens toelichten:

Voor mijn eerste foto-webalbum heb ik ooit de gebruikersnaam Diafragma gekozen. Niet vreemd natuurlijk bij fotografie.

 

De instelling van je diafragma op de lens/fotocamera is mede bepalend voor wat wel of niet scherp op een foto wordt weergegeven! Bij een grote lensopening, groot diafragma, heb je een beperkt bereik van scherpte! Dan kan het zijn dat je dichtbijgelegen zaken of juist de dingen veraf niet scherp ziet! Met een andere instelling van je diafragma, een kleinere lensopening, kan het scherptebereik worden vergroot!

 

Wil je een cache vinden dan moet je focussen op de juiste plek. Je kan te dicht bij of te ver af zoeken. Soms is de verstopplek zo duidelijk dat je met een groot diafragma de cache makkelijk vind; soms moet je gebruik maken van een klein diafragma met een groot scherptebereik!

 

Vandaar de naam Diafragma

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ehm.... beetje ver weg voor de meesten? :thumbdown:

 

Ik weet niet waar "de meesten" wonen. Voor ons is het 70km. Valt mee maar met de auto willen we (nog???) geen grote afstanden afleggen speciaal om te cachen. Met de fiets gaan we wel speciaal op pad om te cachen. Met de auto zijn we gelegenheidscachers. Als we ergens heen "moeten" kijken we of en welke cache we daar zouden kunnen doen.

 

Weer forumleden actief geworden afgelopen tijd? Nu de zon echt doorbreekt komt het cacheseizoen echt op gang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drenthe mag je best tot de uithoeken van ons land rekenen. Vanaf de Randstad is het toch algauw 150+ km. En dan heb ik het nog niet over de afstand vanuit Limburg of Zeeland ;) Maar misschien leven de meeste cachers wel in het oosten en noorden van ons land en was mijn uitspraak dus niet helemaal terecht :thumbdown:

Alle gekheid op een stokje. Ik ga uiteraard als ik elders in het land kom ook daar naar caches zoeken, dus ook in het noorden van ons landje :rolleyes: Of ik er speciaal voor zo'n eind ga rijden? Waarschijnlijk niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo met dit weer zullen alle Geocachers wel weer uit een winterholletje komen :rolleyes:

 

Afgelopen september een cache vakantie in Drenthe gehad, leuke bed&breakfast uitgezocht en lekker op de fiets alle caches in de omgeving bezocht, was een heerlijke vakantie :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart
Zo met dit weer zullen alle Geocachers wel weer uit een winterholletje komen :rolleyes:

 

Afgelopen september een cache vakantie in Drenthe gehad, leuke bed&breakfast uitgezocht en lekker op de fiets alle caches in de omgeving bezocht, was een heerlijke vakantie :thumbdown:

en wat heeft dit leuke vakantieverhaal te maken met waar je naam vandaan komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het cachen begon bij ons in 2007, het jaar dat we (voor het eerst en naar wat blijkt vooralsnog ook voor het laatst) naar Italië op vakantie zijn geweest. Onze team (Squadra) naam is een wel heel erg vrije vertaling van onze achternaam naar het Italiaans. Ben benieuwd of dat überhaupt wel te herleiden is, maar aan jullie die eer. Uiteraard leiden er meer wegen naar Rome :lol1:, bijvoorbeeld via mijn website, maar da's natuurlijk niet de bedoeling. Antwoorden via een PB om de spanning er een beetje in te houden ... ? :thumbdown:

bewerkt door Squadra Bolla il Mazzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...