Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dan zullen wij onze naam ook maar even toelichten...

'Karel Kraak' is een vrije Nederlandse vertaling van 'Carl Craig', een producer van techno (het echte spul, geen Triesto :lol: ) en experimentele jazz uit Detroit. De naam komt uit het blad 'Basic Groove', waarin die ooit gebruikt werd in een recensie van een nieuwe plaat (lang gelden in 1992).

Bij de meesten, zo niet allen, zal Carl Craig wel niet bekend zijn. Zijn muziek is op zijn zachts gezegd, moeilijk toegankelijk. Zijn meer 'normale' nummers willen echter nog wel eens misbruikt worden om er een gemakkelijk, commercieel hitje mee te scoren :lol1: Hij heeft wel ooit op het North Sea Jazz Festival gestaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, een draadje met cachenamen! Ik zal daar ook even een bijdrage aan leveren.

 

Mijn naam is niet moeilijk te raden. Ik houd van wandelen. Kort of lang (max 20 a 25 km), bos of hei, bergen of heuvels of het vlakke land, alles is goed zolang het maar niet regent. Dus toen ik een nickname moest verzinnen voor geocaching kwam ik al snel bij Mooiweerloper uit. Dat vond ik iets te veeleisend klinken, want ik wandel ook wel eens met bewolking en 0 graden. Daarom heb ik er maar Goedweerloper van gemaakt.

Ik ga in het warme seizoen ook graag en vaak fietsen en ben dus ook een 'Goedweerfietser', maar dat klinkt niet zo mooi als Goedweerloper en bij caches is het toch bijna altijd lopen.

 

En die avatar? Eerst had ik een kaartje van een of andere weersite met een zonnig Nederland, maar toen ik mijn (2) Nederlandse geocoins binnenkreeg heb ik in een inval een foto gemaakt van een van mijn Oziprintjes met een stukje van de Lieropse heide erop en de geocoin. De foto heb ik nog bewerkt door het detail eruit te knippen en zuidoost brabant goudkleurig in te vullen. Die avatar zal ik laten staan totdat WWW 5 uitkomt en gevonden is. Dan komt het weerkaartje terug, of iets nieuws met het thema goed weer.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn eerste kennismaking met DDS (De Digitale Stad Amsterdam) moest ik ala minuut een inlognaam verzinnen. Mijn voornaam en variaties daarop waren al vergeven daarom maar de naam van mijn (toenmalig) paard ingevuld: Bjorri. Het IJslandse paard heette eigenlijk Björri en die naam betekend beer.

 

bjorri (met kleine letter) gebruik ik eigenlijk altijd op internet, ik ben erg gehecht aan die naam. Björri is ondertussen al weer een paar jaar dood maar gelukkig mag ik zijn naam blijven lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste heb ik om het gemakkelijk te onthouden mijn voornaam en de eerste drie

letters van mijn achternaam gebruikt. Maar na een paar trappisten en het ophalen

van jeugdherineringen, dacht ik plotseling aan een serie op de toenmalige BRTN over

een soort detective, Kapitein Zeppos. En toen heb ik het veranderd van willyver in Zeppos op geacaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een tijdje aan het cachen en inmiddels ook al wat forumbezoekjes gedaan. Kwam ik vanavond hier op uit, dacht zal eens lezen. Nou ja, na al die moeite mag ik mijn eigen nickname natuurlijk ook wel verklaren.

 

Die stamt uit 1990, tijdens mijn studie had ik twee grote interessegebieden: zeevissen en tronnen. Dat zeevissen deed ik vooral op platvis (schar met name) vanaf de Noordpier (Wijk aan Zee). Met mijn OV-studentenkaart kon ik gratis met de trein naar Beverwijk, huurde daar voor fl 5,00 een fiets en hoppa! Een mooie dag vissen en met een zak verse flatfish naar huis! Natuurlijk moesten er tijdens de studie (biologie) ook zaken op de computer uitgewerkt worden :eek: en daar had de faculteit gelukkig in voorzien door een gemeenschappelijke computerruimte. En daar konden we dan het netwerkspelletje Tron spelen. Iedereen die inlogte begon als een stip in het scherm, en waar je bewoog liet je een lijn achter, wie het langst overbleef won. Natuurlijk liep af en toe wel het hele netwerk vast :D , wat dan weer consequenties had voor diegene die ook toevallig in de computerzaal was maar niet meespeelde. Regel één: sla je werk regelmatig op!! :beerchug:

Raad nu eens wat al sinds 1990 mijn nickname is???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Tuur" is de verkorte versie van Arthur, mijn echte naam. Toen ik een paar jaar geleden verre reizen ging maken, maakte ik een hotmail-account aan om van tijd tot tijd een mail naar Nederland te kunnen sturen. Daarbij bedacht ik de woordspeling 'tuur on tour' om in mijn mailadres te gebruiken. Toen ik begon met geocaching was het dan ook niet zo moeilijk een gepaste nickname te bedenken :beerchug:. Immers, voor cachen ben ik altijd 'on tour'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nickname Druub heb ik inmiddels al weer een jaar of 25.

Ik kreeg bij de voetbal toen de naam Drubibu, naar het egeltje uit Bolke de beer.

Ik hoop niet vanwege mijn stekelige gedrag. :beerchug:

 

Die naam heb ik eigenlijk altijd gehouden (nog steeds zijn er bij de vereniging mensen die me alleen bij de naam Druub kennen en mijn echte naam niet weten).

 

In de loop van de tijd is dat afgekort tot Druub en die naam gebruik ik eigenlijk overal voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed,

'

Goonies Oosterhout... Al (sinds de prille dagen van hotmail?) gebruik ik de nick 'wolluf' (@hotmail.com), zo'n beetje voor alles. Nu woon ik samen, en vroeg mijn vriendin bij het aanmaken van een geocaching.com-naam om advies. 'Goonies', zei ze. Dit omdat we beiden (van kinds af aan) fan zijn van de jeugd-avonturenfilm 'The Goonies'. Helaas was deze bezet, dus werd het ....

 

Groeten,'

 

Rolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PA7FL:

Omdat ik al enige tijd radioamateur ben, heb ik bij het maken van de nick mijn radioamateur roepnaam opgegeven. Het is een korte makkelijke naam en ben op meerdere plaatsen onder deze naam te vinden.

De roepnaam wordt na examen én verzoek verstrekt door het ministerie v. EZ.

PA betekent dat ik een nederlandse vergunning heb. (PA t/m PI = Nederland)

de 7 heeft tegenwoordig geen speciale betekenis, maar gekozen vanwege het morse teken --... (want dat heb ik er nog voor moeten leren).

FL is een afkorting van de Scoutinggroep (Franciscus-Lodewijk) waarvan ik nog steeds lid ben en waarvoor ik tijdens de JOTA diverse radio activiteiten organiseer.

Intussen zijn nog meer leden van de Scoutinggroep enthousiast cacher geworden. Zij cachen onder de naam FLG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Nickname is al ontstaan tijden mijn dienststijd, (1973) ik was gelegerd in Schalkhaar vlak bij Deventer. Omdat er in onze compagnie nog een aantal jongens met de naam Wil rondliepen werd er naar andere opties uitgekeken. De kleinste werd Willy, de grootste werd een Big Wil ( kwam ook vaak bij de big M), we hadden nog een gewone Wil, een Willem en een Wiel (die heette echt zo) en ik.

Ik werd eerst Wil P genoemd. De P is de eerste letter van mijn achternaam. Nadat we tijdens een oefening door het naburige plaatsje Wilp reden werd ik vanaf dat moment als Wilp aangesproken.

Jaren later op mijn werk bij justitie tekende ik interne stukken met Wil P. en al gauw werd het aldaar vanwege wederom nog wat Willy's ook weer Wil P.

Omdat we vrijwel altijd als team op pad gaan is onze naam dus Team WilP geworden. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als Pa7FL zijn mijn roepletters in het radioverkeer Pa3ems en deze zijn mij toegewezen door de overheid nadat ik mijn morse-examen met goed gevolg had afgelegd. Via vossenjagen ben ik in aanraking gekomen met geocaching. Als radiozendamateur ben ik nog maar af en toe actief met APRS, (porto TH-D7 op de rugzak tijdens het geocachen), en bij de jaarlijkse Jamboree on the Air (JOTA) bij scouting Meppel, dan worden mijn roepletters voor een weekend tijdelijk pa3ems /J. Mijn avatar heeft te maken met de werkzaamheden die ik af en toe verricht op een melkveebedrijf op Texel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het echt het ik Martijn.

 

En van Martijn kun je wel Tinus maken:

 

Martijn -> Martinus -> Tinus

 

Die 3 z's staan symbool voor PSV, mijn favoriete voetbalclub.

 

En zo is het dus Tinuzzz geworden.

Meestal, als je de naam Tinuzzz tegenkomt op een ander forum, ben ik het meestaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...