Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Nog maar een simpele dan; Diesel is onze hond ( 2 jarige Golden). Verder vonden we het niet handig om nog weer een nickname erbij te verzinnen want we worden op ons werk en school al gek van de passwords, nicknames enzovoort. Dus houden we het gewoon op Team Diesel.  :thumbup:  De avater is een close up van Diesel's neus. Niet dat ie die gebruikt; bij het cachen hebben we meer aan de prikstok maar voor de rest is  ie heeeeel lief, dat dan weer wel.

Dan vraag ik me weer af, waarom jullie hond Diesel heet. :o

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan vraag ik me weer af, waarom jullie hond Diesel heet.

Heel simpel; tijdens een kampeervakantie in Groningen kwam de campinghond regelmatig even langs om zo links en rechts een lekker hapje te scoren. Daar was ie nogal goed in en dat was dan ook duidelijk te zien. ;)

Verder was het een hele lieve en gezellige hond en onze dochters hadden zelf een naam voor hem bedacht; Lobbes. Bij informatie bij de eigenaar bleek die hond echter Diesel te heten en toen onze vorige hond overleed en wij een pupje kregen moest dit lieve diertje natuurlijk Diesel genoemd worden en aldus geschiedde.

Qua karakter lijkt hij wel op de originele Diesel maar wij willen voorkomen dat zijn omvang net zo wordt als het origineel .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PA3FUS

in morse .--. .- ...-- ..-. ..- ...

 

zijn mijn roepletters welke ik al weer een tijd terug heb gekregen door het behalen van het morse examen voor de radiozendamateurs.

Eerder had ik al het technisch examen gehaald en had toen de roepletters PE1MUC welke ik in een gesprek wel eens heb aangepast tot Macho Under Cover, de engelsman met wie ik in gesprek was lag vervolgens zo in een deuk dat het even duurde voordat hij terug kwam na mijn gesprek.

 

In de tijd dat ik nog in Groningen naar school ging had ik vaak een draagbare zender bij me en gebruikte dan ook wel eens Fietser Uit Schipborg (plaatsje in Noord Drenthe). Aangezien ik daar tegenwoordig niet

meer woon is dat niet meer te gebruiken. ;)

 

Kijk desnoods maar eens op deze website indien je meer wilt weten over zendamateurisme www.veron.nl

 

Jan-Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PA3FUS

in morse .--.  .-  ...--  ..-.  ..-  ...

 

zijn mijn roepletters welke ik al weer een tijd terug heb gekregen door het behalen van het morse examen voor de radiozendamateurs.

Eerder had ik al het technisch examen gehaald en had toen de roepletters PE1MUC welke ik in een gesprek wel eens heb aangepast tot Macho Under Cover, de engelsman met wie ik in gesprek was lag vervolgens zo in een deuk dat het even duurde voordat hij terug kwam na mijn gesprek.

 

In de tijd dat ik nog in Groningen naar school ging had ik vaak een draagbare zender bij me en gebruikte dan ook wel eens Fietser Uit Schipborg (plaatsje in Noord Drenthe). Aangezien ik daar tegenwoordig niet

meer woon is dat niet meer te gebruiken. ;)

 

Kijk desnoods maar eens op deze website indien je meer wilt weten over zendamateurisme www.veron.nl

 

Jan-Willem

Hoi old man,

 

eigelijk ben ik wel benieuwd hoeveel zendamateurs bezig zijn met geocaching?

 

al vele calls tegen gekomen.soms na een ontmoeting tijdens een cache.

 

73er van PA3EQR

Jacco .....vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms is de naam (zijn de namen) die je eigenlijk wilt gebruiken al in gebruik ;) , en een nummer achter de naam zetten vind ik maar niks.

 

Toen opeens (..) dacht ik aan Axel-F, die tune van Harald Faltermeyer vond ik altijd al super!

Tja, en het is een film uit mijn tijd :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlindertje (Butterfly) is eigenlijk de afbeelding op mijn letterbox-stempel. Toen ik in Engeland studeerde ging ik bijna elk weekend letterboxen met mijn ex-vriend Thomas. Letterboxen lijkt veel op geocachen, maar je hebt er geen GPS voor nodig. Je zoekt een letterbox aan de hand van een routebeschrijving en als je 'm gevonden hebt zet je een stempel in het logboek van de box. Zelf heb je ook een logboek en daar zet je dan de stempel van de box in.

 

Mijn studietijd in Engeland zit er helaas op en nu studeer ik in Tilburg waar ik ook op kamers woon. Jammer genoeg zijn er in Nederland niet zo veel letterboxen, maar caches zijn ook wel leuk en wat zijn het er veel! Van het geld van mijn vakantiebaantje heb ik een GPS gekocht en daar heb ik al een paar caches mee gevonden. Vanavond heb ik me ook ingeschreven bij geocaching.com want misschien ga ik ook wel loggen op het internet. Bij letterboxing stempel je alleen het logboek van de box.

 

Geocachen is wel even wennen. De cacheboxen zijn allemaal zo nieuw. In Engeland heb ik wel eens een letterbox gevonden die even oud was als ik! Letterboxes zijn ook mooier dan caches, tenminste mooier dan de caches die ik tot nu toe heb gevonden. Wel heb ik al foto's gezien van mooie cachekisten vol spulletjes! Mijn eerste cachebox was niet meer dan een vuilniszak met wat rommel die ik vlak bij de KUB in Tilburg heb gevonden en dat was echt een afknapper.

 

Ondertussen heb ik wel geleerd dat je de beschrijving goed moet lezen want er bestaan zo veel soorten caches. Ik heb er een paar uitgezocht die me heel leuk lijken, maar er zijn er ook kleintjes bij die je gewoon langs de weg kunt oprapen. Ik begrijp niet wat daar nou de lol van is want daar is toch geen kunst aan?

 

Nou, dag allemaal!

 

Liefs van Vlindertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onze naam team gebrook:

hoensbroek maakt tot 1388 deel uit van de heerlijkheid heerlen.

in dat jaar werd door herman hoen een kasteel gebouwd, en kreeg het gebied in bruikleen van de hertog van brabant.

de heerkijkheid keerg de naam hoensbroeck- later hoensbroek.

deze naam is afgeleid van de familienaam hoen tzo broek.

broek of breg betekent moerasachtige grond dat is ook waarop het kasteel gebouwd is.

hoensbroek is dus eigenlijk moerasachtige grond van ridder hoen.

en gebrook is dus gebreg gewoon dialect dus voor hoensbroek.

en aangezien wij altijd wel de pech hebben om ergens te komen waar veel modder is of verrast worden door een regenbui.en dan moeten ploeteren door de modder, vonden wij ( vader en zoon ) dit wel een toepasselijke naam.

gewoon cachers uit hoensbroek- oftewel gebrook.

tja meer kan ik niet van maken..........grtjs TEAM GEBROOK....... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zorro is de grote held van mij. Vroeger keek ikdeze serie dan ook met belangstelling op de tv.

Ook de latere films "The mask of Zorro" en "The legend of Zorro" vind ik erg mooie films.

Zo ben ik dan ook aan mijn username gekomen, namelijk hetpaard van Zorro heet "Tornado".

Tornado is in staat elk ander paarderuit te lopen, en razendsnel grote afstanden af te leggen.

Ditmaakt dat Zorro vrijwel ongrijpbaar is, en overal kan komen.

 

Voorheen Tornado Stiens, vanaf 6 september 2007 Tornado Bram.

In Amerika krijgt elke orkaan of tornado een naam. Zo heeft deze Tornado de naam Bram gekregen.

Dit is Bram die als een wervelwind van cache naar cache vliegt.

bewerkt door Tornado Bram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tja,

 

Waar zou mr.Bean toch vandaan komen?

 

Iedereen kent hem wel van TV. De ietswat zenuwachtige, eenzame (ook al heeft hij dat niet echt door), klunzige man van weinig woorden. Die zich altijd in situaties weet te manouvreren waar hij eigenlijk niet in wil zitten.

 

Nou ik lijk in het geheel niet op hem :hug: maar moet er wal hartelijk om lachen als ik hem weer eens op TV zie :offtopic: .

 

Op een gegeven moment zocht ik naar een nickname en probeerde mr.Bean@zonnet.nl. Tot mijn verbazing was deze naam nog niet in gebruik dus die was voor mij. Op zich een goede keus omdat mr.Bean bij heel veel mensen bekend is en dus ook meteen in het oog (oor) springt als je ermee geconfronteerd wordt.

 

Groeten,

Vincent van den Broek (aka mr.Bean@zonnet.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam coureur komt omdat ik een nogal gepasioneerd motorrijder ben :thumbup: . Nadat ik een gps systeem hierop heb gekocht, wilde ik er meer mee doen. Dat werd dus geocachen.

Natuurlijk is mijn avatar een stukje van mijn motor :offtopic:

 

Groetjes, Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe wij aan onze nicknames zijn gekomen?

 

Allereerst KralenFee: Een van haar hobby's is/was het bezig zijn met glazenkralen en er o.a. leuke kralenkettingen van te maken. Op een gegeven ogenblik heeft ze er zoveel gemaakt dat in de kennissenkring en de familie iedereen al voorzien is. Wat is er dan leuker om de kettingen in een afsluitbaar zakje mee te nemen naar de caches en ze achter te laten als een goodie? Het is klein, goed verpakt en veel dames en meisjes zijn er gek op. Dan is een naam als Kralenfee al snel geboren. ;)

 

Dan hebben we nog onze Golden Retriever. Hij heet Shadow en dus is zijn nickname Sjeddoo. Hij is inmiddels bejaard en wil nog steeds graag cachen, maar kan het eigenlijk niet meer en blijft steeds vaker in huis. Nu cachen we niet zo vaak, dus is hij ook niet alleen.

 

Mijn nickname, Kruimeldief, moest natuurlijk lekker klinken bij Kralenfee. Verder voel ik me soms een klein beetje een crimineel als we aan het cachen zijn. Stiekem in de bosjes rondkruipen, niemand mag je zien, snel loggen en de "poet" weer verstoppen...

 

Als teamnaam hebben we gekozen voor Team Dauwtrappers. In het verleden hadden we "hiking" als hobby. Rugzakje op, outdoorkleding en bergschoenen aan en wandelen maar. Het liefst zo vroeg mogelijk weg en wel zien waar je eindigt. Het kenmerk van dauwtrappen, het woord suggereert het al, is het bar vroeg op pad gaan. Het interessante aan de dauwtraptraditie is de oorsprong van dit gebruik. Het is een restant van een oeroud voorjaarsritueel, dat enigerlei vruchtbaarheid dient te bevorderen. Net als het liedje "Meiregen maakt dat ik groter wordt", slaat het op de groeikracht en andere heilbrengende effecten van puur natuurwater in de lente. Eigenlijk moet de dauw met blote voeten betreden worden.

In verband met onze gezondheid is wandelen van langere afstanden niet meer mogelijk en is dus het geocachen een geweldig alternatief geworden.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :ph34r:Ik schrijf niet meer zo snel, ik word wat langzamerhand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons team heet StarTracking en de leden zijn Picard en Janeway (en onze dochter van bijna 1,5). Toen we overgingen op een nieuwe e-mailprovider moesten we 2 e-mailadressen verzinnen. Omdat we graag Star Trek kijken leek het ons wel leuk om de namen van 2 captains te gebruiken. Mijn man werd dus Picard en ik werd Janeway. Onze teamnaam voor het geocachen is daar weer van afgeleid. Het is een samenvoeging van Star Trek en tracking.

 

Groetjes,

Janeway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onze naam is tot stand gekomen bij de geboorte van onze tweede zoon, 14 maand naar de eerste.

op de voormalige werkplek van mijn man in het noordelijke gedeelte van nederland, vroeg iemand, komm dr nog meer kroep loekies?

die naam is mij blijven hangen en is onze vast nickname geworden.

 

onze achternaam is Luik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou dan onze naam ook maar even extra verklaren.

Iedereen kent natuurlijk Kapitein Haak die het altijd aan de stok heeft met Peter Pan.

Mijn zoon, inmiddels 11, had toen hij een jaar of 6 was problemen met het maken van contact met andere kinderen. Wij bedachten daar een truukje op voor als we op de camping waren. Want wat is een kind zonder vriendjes, jawel eenzaam en verdrietig.

We kochten in Denemarken op vakanite in Legoland een Piratenvlag en bevestigden die op onze vouwwagen op de camping.

Het resultaat was dat binnen 10 minuten er 7 kinderen bij ons waren want dat was erg interresant natuurlijk.

 

Op de vraag wie dan de piraat was antwoorde ik, ik ben Kapitein Hook omdat ik altijd op de hoek zit.

Toen ik een nick moest verzinnen waren de kids, Jaimy 11 en Aileen 13, net een film aan het kijken van Kapitein Haak.

 

Het leek me toen wel leuk om met dit thema verder te gaan en dus Team Kapitein Haak te gaan heten. Van het team maakt ook mijn vrouw Bettina nog deel uit en natuurlijk ikzelf. (Ronald)

 

We hebben inmiddels ook al besloten om als in het kader van dit thema te houden tijdens onze Geocache avonturen. Zo hebben we gisteren de TB searching for Peter Pan gelanceerd. Hoe kan het anders als een poppetje van:

 

 

Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...