Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Akela&Co: Omdat ik met allerlei dingen bezig was aan te schaffen: topografische kaarten, kompas, GPS, verrekijker etc. ging mijn omgeving me steeds meer 'Akela' noemen. :eek: Het lag dus een beetje voor de hand. Co is dan eenieder die me vergezeld, wat meestal wel het geval zal zijn.

 

Linda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, een nick-name, dat viel nog niet mee. De mijne kwam er na lang wikken en wegen en is afkomstig van Umberto Eco, de schrijver van o.m. het boek "De naam van de roos". Hierin komt Brother William of Baskerville voor, een geleerde fransiscaner monnik, die in 1327 met voor die tijd zeer vooruitstrevende technieken allerhande apocalyptische verschrikkingen tracht op te lossen. Hij wordt bevangen door een onderzoekskoorts en stopt niet met zijn activiteiten voordat hij alle raadsels heeft opgelost.

 

Nu valt dat "geleerde" bij mij wel mee, van een fransiscaner monnik heb ik helemaal niets en het geocachen kan ik ook geen apocalyptische verschrikking noemen (hoewel, sommige caches :eek: ). Maar die vooruitstrevende technieken en die koorts, dat klopt wel aardig bij mij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel is mijn voornaam Willy, maar dat heb ik op 20-jarige leeftijd veranderd in Willem en sindsdien noemt vrijwel iedereeen mij zo, behalve oude familie. Toen ik 53 jaar was had ik een copyright naam nodig en bedacht toen: williii. Dat dient gelezen als wil - liii. Het laatste stukje betekent 53 in Romeinse cijfers. De naam williii, met een langerekte iii dus, klinkt ongeveer zoals mijn moeder mij vroeger 3 straten ver vanaf de drempel van ons huis riep om thuis te komen. Onlangs heb ik een Franse toevoeging hieraan gepleegd. Ieder kind wordt weleens uitgescholden en je snapt wel wel waar willy toe leidde: willy wortel. In het Frans vond ik dat best aardig klinken, dus het is nu Williii Carrotte. Uiteraard heet mijn assistent Lumière (mijn trouwe SporTrakPro).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ik ben een fan van U2. Bono (de zanger daarvan) had tijdens de "ZooTV" tour een alter-ego genaamd MacPhisto.

 

MacPhisto, een combinatie tussen MacDonald's en Mephisto (de duivel) was een arrogante, oppervlakkige popster en in z'n acts speelde Bono een parodie op de moderne, oppervlakkige zap-, pop- en fastfoodcultuur.

 

Niet dat ik met de nickname wil aangeven arrogant en oppervlakkig te zijn :angry: , maar vooral omdat ik de naam wel lekker vond klinken.

 

macphisto3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Skansen.

Skansen is o.a. een klein eiland voor de kust van Zweden. Ieder jaar wordt een nieuwe poster voor een bepaald festival gemaakt door een kunstenaar.

Een jaar of wat geleden was dit een viool spelende eland.

"Skansen is a living museum, with something new happening every week – all the year round. All the main annual festivals are celebrated in traditional style. Concerts of classical and operatic music, jazz, pop and blues are arranged during summer. Folk dancing and folk music are a long-standing tradition at Skansen with performances during the summer. “Theme days” are arranged every year such as an old-fashioned autumn market, “flax days” and “vegetable days”. Some of these many events are described below." Van www.skansen.se

 

 

De verdieping in de eland volgde na de Elanden Test voor de toen nieuwe Mercedes A classe. Wat zo'n dier al niet te weeg kan brengen in de auto branche. :angry:

Ik ben mij gaan verdiepen in de eland.

 

De aanzet tot het contact met een verzamelaar van elanden spullen in mijn woonplaats. Inmiddels is hij met gezin bezig een Mooseum te open in Nederland. Uitgebreide bestudering van de gedragingen van de Eland. Bijzonder beest.

Anatomisch erg onhandig in elkaar gezet. Heeft weinig vijanden. Is lui. Maar weet toch veel te veroorzaken.

 

Tijdens de laatste winterspelen waren de organisatoren behoorlijk angstig voor het vuurwerk. De Elanden konden vanuit de bossen zo het Olympisch dorp in gaan rennen. Een beetje dier zou zich verstoppen. Zoals ik van mensen met karakter hou, hou ik ook van dieren met karakter.

 

De dwalingen tijdens Geocaching zijn wat mij betreft echt iets voor een eland. Soms onhandig persoon je van punt naar punt. Soms zoek je en doe je wat je nooit zou doen in een bos. Verrassend en onvoorspelbaar. Volhardend. Da's leuk.

Groetjes,

Team Skansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nickname is Dutch Nomad. Deze heb ik gekozen omdat ik allereerst uit Nederland kom en ten tweede omdat ik graag overal buiten aan het ronddolen ben. Jammer dat het in deze maatschappij niet meer mogelijk is om je echt frank en vrij te bewegen zonder tegen hekken, regels e.d. aan te trappen :angry:

Zie bijvoorbeeld de discussies over de tirannie van Staatbosbeheer en de plaatsings regels vanuit de USA.

 

Mijn motto: Mijn fysieke bewegingsvrijheid kunnen ze beperken, maar in mijn geest kan ik alles en overal heen gaan!!!

 

Greetz Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik van een collega in juni '03 over geocaching gehoord had en ik op de nl. site meer tekst en uitleg las, werd ik meteen al enthousiast. Wij trokken er al vaak op uit met ons gezin om te wandelen en fietsen en dit zou een hele leuke variant zijn in mijn ogen. Als het aan mij gelegen had, zou er nog onderhand diezelfde dag een GPSr aangeschaft worden. Manlief is echter duidelijk behoudender en vond het wel leuk, maar sprak in termen; "We zullen in het najaar wel eens kijken." Met als gevolg mijn reactie; "Hoezo, najaar, met de zomervakantie voor de deur? Echt niet! " Afijn, na wikken en wegen over welk toestel, konden we begin juli '03 op pad, en moest er dus een nickname verzonnen worden om te kunnen loggen. Aangezien ons gezin uit vijf personen bestaat, wilde ik dat wel tot uitdrukking laten komen. 5 onderdelen van een eenheid. Gedacht werd aan de vijf zintuigen, waarbij de samenwerking tussen die vijf een zesde zintuig op zou leveren. Kon nodig zijn bij het cachen :angry: ! Uiteindelijk toch gekozen voor de elementen, Aarde, Water, Lucht, Vuur en Geest.

 

Als kind heb ik altijd graag de verhalen van Koning Arthur gelezen, en later heeft het boek "Nevelen van Avalon" mij ook erg aangesproken. De oude religie die daar beschreven staat, is in mijn ogen de grondslag van de moderne hekserij. Op één of andere manier spreekt me dat aan, zonder extreem te zijn of worden. Gewoon interesse. Het Pentagram is een teken van die moderne hekserij. Toen ik jaren geleden eens zo'n halsketting kocht, kreeg ik ook meteen uitleg voor het geval mensen zouden reageren. Het is GEEN jodenster, en ook GEEN teken van de duivel! Een Pentagram kun je namelijk op twee manieren tekenen. Één met twee punten naar boven en één punt naar onder, dan staat het voor een bok. Horens en een sik. Vroeger dus wel een teken van slechtheid. Maar tekens van slechtheid kwamen vroeger vaker voort uit omgekeerde tekens van goede dingen. (Denk daarbij maar eens aan een hakenkruis, met de spaken de andere kant uit, is het oorspronkelijk een teken van geluk)

Het Pentagram met twee punten naar onder en één punt naar boven wijst op de samenhang van de elementen, Aarde, Water, Vuur en Lucht Bij goede samenwerking van die vier, komt daar een vijfde element bij, Geest, waarbij de Geest de controle kan hebben over die elementen. Vandaar dat de bovenste punt de Geest symboliseert. ( Hierbij wel ik wel even benadrukken dat ik NIET de controle heb over mijn gezinsleden, wel invloed uiteraard.) De samenwerking van die vijf elementen kan tot grootse dingen in staat zijn. M.a.w. caches vinden!!

 

Dit idee sprak me nog het meeste aan, zodoende is het het Pentagram geworden. Ieder gezinslid kon met deze optie ook benoemd worden met een element wat wel bij hem of haar paste.

 

Nl.; Aarde, de nuchtere, met beide benen op de grond staande Pa. ( Overigens inmiddels heel erg aangestoken door het cache-virus, dus niet meer zo nuchter wat dat betreft.)

 

Lucht; Een broodnodig element binnen ons team, soms echter een beetje te vluchtig. Onze oudste dochter, die de bediening van de GPS zo door had en graag de puzzeltjes mee helpt op te lossen, maar op de cacheplek zelf, maar even vluchtig kijkt in plaats van zoekt.

 

Water; Onze zoon, die voor geen enkele plas zal omlopen, of voorzichtig zal zijn. Gewoon lekker doorbaggeren. Komt pas in actie zodra we een cacheplek naderen en vindt hem dan meestal ook zo rap als water, alsof hij er een zintuig voor ontwikkeld heeft.

 

Vuur; Onze jongste dochter, die haar meningen zeer vurig kan spuien, positief en negatief. Maar, in tegenstelling tot wat ze zelf denkt, ook een behoorlijk cache-vuurtje in haar hartje heeft branden. Ook het feit dat ze een dikke bos met lang vurig haar heeft speelt bij de keuze van het element een rol.

 

Geest; Moeders dus, dit element heb ik mezelf toegeëigend omdat ik binnen ons gezin toch eigenlijk de aanzet heb gegeven voor deze nieuwe hobby. Daarnaast cache ik het liefst als ik de hele "kudde" bij elkaar heb. Heerlijk met het hele gezin/pentagram op stap.

 

't is wel een heel verhaal geworden, maar dit zijn dan de overwegingen geweest om Pentagram als nickname te kiezen. Heel bewust gebeurd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger heel heel lang geleden toen de hardcore gabber nog helemaal in was liep er een klein bartje rond (ik dus). en die vond de hardcore best wel gaaf. dus op school en met krantenlopen had een koptelefoon op met dikke vette beats. (boom boom) daardoor kreeg ik de nickname:boom boom bartje

 

Later heb ik zelf de naam verkort tot: tripple-b tripple(eigenlijk triple) staat voor dire keer en de b voor de 3 b's waar mijn nickname ooit mee begon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kareltje & Co is ontstaan omdat ik vroeger al door vrienden Kareltje werd genoemd ook al is het eigenlijk Karin. Dat -tje begrijp ik nog steeds niet zo want ik ben 1.90 lang :yes: maar ik ben eraan gewend.

 

Ik ga veel met boswachters op stap die gezien de discussies een beetje anoniem willen blijven en we zijn ook wel bekend als Ko de boswachter dus ...is Co wel voor de hand liggend nietwaar. :angry:

 

Leuk idee trouwens om te vragen waar de nicknames vanaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...