Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast Galadriël

Tja, zal ik ook nog eens een duit in het zakje doen.

Jaren geleden las ik "De Hobbit" en "In de ban van de Ring", een van de Elfen heet Galadriel. Voor mij dus een sprookjesnaam. Een poos later hoorde ik een concert van Cliff Richard op een elpee en was erg onder de indruk van de uitvoering van "Galadriel". Met de film "The Lord of the Rings" kwam de naam weer in mijn gedachten. Ik heb de muziek laatst ook weer opgezet en dacht: "die naam kies ik voor mijzelf"

Niets bijzonders, maar misschien leuk om te weten.

 

G@L@3-L (Rineke)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik moest ineens een naam gaan verzinnen en ik had geen flauw idee.

Achterin de tuin heb ik een blokhutje (6 bij 3 meter) staan met een barretje  :D  erin.

dus dat werd : Blokhut

Omdat ik meestal mensen meeneem op de cache-kruistochten werd het dus: Team

 

Vandaar dus : Team Blokhut

 

Het is wel zo dat alle caches die gedaan zijn/worden dat ik daar altijd bij ben geweest en zal zijn.

 

Groeten van Team Blokhut  :cool: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou dan doe ik mee. Toen ik ging Geocachen en me aan moest melden, zag ik dat bijna niemand z'n eigen naam gebruikt. Is wellicht ook wel leuk...

 

Dus ik dacht waarom gebruik ik niet m'n eigen achternaam. Daar worden toch mijn hele leven lang al grapjes over gemaakt. Vroeger vond ik dat niet leuk, totdat ik ook in het buitenland kwam en er achter kwam dat die buitenlanders mijn naam altijd wel snapte en meteen goed schreven en die van andere nedelanders niet. Nu Geocaching is internationaal en dan is het ook wel makkelijk als een niet Nederlands sprekende er nog chocola van kan maken.

 

Ach en ik ben ook nog een man, dus.... De nickname was geboren.

 

Toen ik me ook direct voor het forum aanmelde, had ik het allemaal nog niet zo door, dus werd ik daar perongeluk toch weer henkpost. Nu ik het taal gebruik in deze community beter denk te begrijpen heb ik dat per december vorig jaar ook maar eens rechtgezet. En dan blijk je je naam niet te kunnen veranderen, dus begin je weer als newbie.

 

Dat heeft trouwens ook wel wat.... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat voor naam ga je verzinnen als je jezelf wilt inschrijven..

Voornaam, achternaam, bijnaam. zeg t maar.

Tijdens het lezen in al die polls ect ect. kwam ik toch coole namen tegen.

 

Zelf heb ik ( net als Sjors) een bijnaam gekregen tijdens de hype van "Dynasty" welke verbasterd werd van mijn achternaam.

 

Blanken werd ineens Blake en iedereen ging mij zo aanspreken. Dit duurde een hele tijd en mensen die je later ontmoette wisten niet beter dan, die gozer daar heet Blake.

 

Is best wel hilarisch als verschillende mensen je gelijktijdig met verschillende namen aanspreken.

 

Sinds mijn 14e jaar ben ik een ontzettende SKA-freak en heb heel veel van deze muziekstroming. Madness is 1 van deze bands en bij de oudere jongeren een bekende band.

 

Tijdens een competitie spelletje tennis waren we van plan om bijnamen te gebruiken en 1 van mijn teamgenoten kwam met de combinatie Mad Blakeness.

 

Dit had natuurlijk niks te maken met het feit dat ik tijdens feestjes/ verjaardagen mezelf weleens gek gedraag......... :P

 

p.s. Logo is een ska-mannetje welke werd gebruikt op het SKA label 2-tone.

bekend van The Specials en The Selecter.

 

en het onderschrift is een titel van The Specials, welke het beste aansluit bij mij levensstijl. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mensen vragen wel eens waar mijn nickname vandaan komt.

Toch is het gewoon mijn voornaam, hij komt niet veel voor en daarom doe ik ook niet echt moeite om een nickname te bedenken!

En... ik ben er trots op dus... :D

 

Groetjes Godert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nickname komt uit de boekenserie over 'deverry' van Katharine Kerr, waarin ze een soort 'alternative' keltische wereld beschrijft.

 

Nevyn is in de serie een voormalige prins die door zijn vader de koning is verbannen en vanaf die tijd de naam 'Nevyn' moet dragen, wat zoiets als 'niemand' betekent. voor meer informatie over de boekenserie, zie hier http://www.deverry.com/index.html

 

Ik gebruik deze nickname zeker al een jaar of tien.

 

grts Nevyn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb al heel lang de nickname whaley op het Internet, sinds eind 1993 toen ik inlogde op Auggie BBS (bbs.augsburg.edu). Ik wilde eerst dolphin heten, want ik vond dolfijnen wel mooie (en naar het schijnt ook intelligente) beesten. Helaas bestond die nick al, dus werd het whale. Dat werd later whaley en sindsdien heet ik zo. Mijn avatar is een foto van mijzelf gemaakt door een ex-collega op zakenreis in Hamburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...