Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

In mijn achternaam zit het fenomeen Koe ;) , samen met iets anders, oer-Nederlands (ja ik kom uit Zwolle :thumbup: en dus niet uit Holland :blink: hoewel het ook een plaatsnaam in Holland is).

 

Een gewaardeerde ex-collega (toen mij eerste kamergenoot die ik had bij onze toenmalige werkgever, nu al sinds jaren mijn zeer gewaardeerde buurman Hoefnix) noemde me de eerste dag KoeDeBoe. Dat vond ik wel een aardige, gerelateerd aan de naam met toch een beetje iets doms erbij... Past dus helemaal bij mij :D .

 

Alleen jammer dat men in het buitenland er niets mee kan beginnen. In Duitsland spreken ze mijn naam bijvoorbeeld als Kojak uit. Ik heb echter geen lolly (maar mijn vader was wel kaal) :D ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn nickname is afgeleid van mijn hobby/werk ballonvaren. Ik heb zelf namelijk een eenpersoonsballonnetje die ze "Cloudhopper" noemen ..... Vandaar Hoppertje zoals ik mijn ballonnetje liefkozend noem. :blink:

Lijkt mij een hele leuke hobby, of is het leuk werk? Toch mooi als je van je hobby je werk kunt maken of anders om :thumbup:

:D Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn naam is ontstaan toen ik een paar jaar geleden bij het TV spel "De Hunt" een "nick" moest opgeven, op dat moment wist ik nickx (niks) en heb achter de nick een x gezet net als in mister x omdat men blijkbaar mysterieus/onbekend wilden blijven

 

Sindsdien gebruik ik de naam Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nickname is afgeleid van mijn hobby/werk ballonvaren. Ik heb zelf namelijk een eenpersoonsballonnetje die ze "Cloudhopper" noemen ..... Vandaar Hoppertje zoals ik mijn ballonnetje liefkozend noem. :dribble:

Lijkt mij een hele leuke hobby, of is het leuk werk? Toch mooi als je van je hobby je werk kunt maken of anders om :cry:

:thumbup: Ruud

Ja het is zelfs mijn werk. Zou helemaal mooi zijn als je v/h geocachen ook je werk zou kunnen maken. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
tja, Pallas...

ik kwam deze nickname tegen op een ander (niet gc-gerelateerd) forum en vond het wel pakkend. Helaas was er al een amerikaanse cacher met deze nickname, dus heb ik mijn nickname veranderd in Pallas Athene.

 

Pallas Athene is de Godin van de Wijsheid en Krijgsbeleid

(hier een leuk informatief stukje over haar: Pallas Athene)

 

omdat ik een klassieke opleiding heb genoten (wacht... aan het genieten ben, ik moet nog examen doen dit jaar :dribble: ) is dit eigenlijk een ode aan mijn docent Klassieke Talen, meneer Nieboer. Hij gaat dit jaar met pensioen, maar hij wist elke les leuk te maken door een geweldige hoeveelheid aan oude verhalen. Het zou me niks verbazen als hij uit het oude griekenland kwam en alles zelf heeft gezien  :yes:

Ik vind het verhaal van Pallas Athene wel een leuk verhaal omdat de godin is geboren uit het hoofd van Zeus, de oppergod. Gebeurt niet zo vaak  ;)

 

groetjes, Marij

Zoiets had ik ook!

 

Blijkbaar had ik net een les Latijn gehad, en ik moest iets verzinnen dat met geocachen te maken had.

Werdt dus Quaerens

 

van

 

quaerô, quaerere, quaesîvî en quaesiî, quaesîtum

1. (op)zoeken [suos; regem; iuvencum per nemora; sibi hospitium; portum]; Q quaerens per arva piorum invenit Eurydicen (Ov.);

2. trachten te verwerven, trachten te krijgen; verwerven, verdienen, winnen [armis gloriam atque divitias; sibi of alci honores; nobilitatem laboribus atque periculis; bello concordiam; immortalitatem sibi morte; occasionem fraudis, locum insidiis op een gelegenheid loeren; pecuniam; sibi remedium ad alqd; alci venenum iem. proberen te vergiftigen; tempus eius interficiendi; sanguine reditûs kopen];

3. vragen, informatie inwinnen (naar, over: acc.) [alqm a ianua of ab ostio aan de deur naar iem. vragen; imperatoris fidem; causas]; Q quid quaeris? en noli ~ wat valt er verder te vragen?, in één woord; si quaeris als je meer wilt weten; - trachten te weten te komen (van: ex; ab; de; m. afh. vr.) [de te ipso];

4. wetenschappelijke vragen opwerpen; Q quaesitum est, naturâ carmen fieret an arte (Hor.); multa ex eo saepe quaesivi;

5. een (gerechtelijk) onderzoek instellen naar, verhoren (m. acc.; de) [coniurationem; de morte alcis]; Q de servo in dominum ~ de slaaf op de pijnbank ondervragen over zijn meester;

6. onderzoeken, zich beraden op (m. acc.; de) [tempus profectionis; sententiam; de tanta re]; Q Socratem de vita et de moribus solitum esse ~;

7. (sibi) ~ zinnen op, trachten te bereiken (m. acc.; afh. vr.) [novum consilium]; Q artes quaesitae bedacht;

8. verlangen, begeren, verwachten [sibi novum imperatorem; heredem in regnum; pocula aurea]; (ook m. ut);

9. missen, verlangen naar (m. acc.) [Phoebi comam; Siciliam]; Q quaerit patria Caesarem; - pass. ontbreken;

10. (m. inf.) zich inspannen om [sedes mutare];

11. aandoen, berokkenen [alci ignominiam];

12. (v. zaken) vereisen; Q bellum dictatoriam maiestatem quaerit (Liv.); collis munimenta quaerebat (Sall.).

 

Betekenis 1 dus.

 

Quaerens is het onvoltooid deelwoord ervan (Net zoals wandelen wandelende kan worden)

 

Quaerens betekent dus "Zoekende"

 

Maar dat gaat tegenwoordig steeds beter, door wat ervaring vind ik de cahes meest al steeds sneller! :beerchug:

 

GQ :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, waarom ik voor de namen GeoDoc en GeoDocNL koos ligt natuurlijk wel erg voor de hand! :beerchug: Het heeft met geocaching en mijn beroep (huisarts) te maken. Soms spreekt een patiënt me aan met 'Doc' en eigenlijk vind ik dat wel grappig. :beerchug: En 'GeoDoc' klinkt gewoon goed. Verder spreken namen met meerdere hoofdletters mij ook wel aan. Volgens mij is dat een uiting van het huidige ICT-tijdperk, zulke woorden bestonden vroeger niet.

 

En als je goed kijkt zie je een esculaapje in mijn avatar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lesmarten is een samenvoegsel van Les + Marten.

 

Les stamt af van de voornaam van de bassist van Primus: Les Claypool. Zelf ben ik ook bassist....

 

Marten komt van 1 van mijn vroegere afstudeerders die last had van licht spraakgebrek. Praten was bij hem altijd "pratten". En mijn voornaam (Maarten) werd consequent uitgesproken door hem als "Marten". Kwam ie binnen: shhshshshh...eh...Marten, kunnen we even pratten? :beerchug:

 

vandaar de nickname Lesmarten :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar had ik net een les Latijn gehad, en ik moest iets verzinnen dat met geocachen te maken had.

Werdt dus Quaerens

 

van

 

quaerô, quaerere, quaesîvî en quaesiî, quaesîtum

1. (op)zoeken [suos; regem; iuvencum per nemora; sibi hospitium; portum]; Q quaerens per arva piorum invenit Eurydicen (Ov.);

2. trachten te verwerven, trachten te krijgen; verwerven, verdienen, winnen [armis gloriam atque divitias; sibi of alci honores; nobilitatem laboribus atque periculis; bello concordiam; immortalitatem sibi morte; occasionem fraudis, locum insidiis op een gelegenheid loeren; pecuniam; sibi remedium ad alqd; alci venenum iem. proberen te vergiftigen; tempus eius interficiendi; sanguine reditûs kopen];

3. vragen, informatie inwinnen (naar, over: acc.) [alqm a ianua of ab ostio aan de deur naar iem. vragen; imperatoris fidem; causas]; Q quid quaeris? en noli ~ wat valt er verder te vragen?, in één woord; si quaeris als je meer wilt weten; - trachten te weten te komen (van: ex; ab; de; m. afh. vr.) [de te ipso];

4. wetenschappelijke vragen opwerpen; Q quaesitum est, naturâ carmen fieret an arte (Hor.); multa ex eo saepe quaesivi;

5. een (gerechtelijk) onderzoek instellen naar, verhoren (m. acc.; de) [coniurationem; de morte alcis]; Q de servo in dominum ~ de slaaf op de pijnbank ondervragen over zijn meester;

6. onderzoeken, zich beraden op (m. acc.; de) [tempus profectionis; sententiam; de tanta re]; Q Socratem de vita et de moribus solitum esse ~;

7. (sibi) ~ zinnen op, trachten te bereiken (m. acc.; afh. vr.) [novum consilium]; Q artes quaesitae bedacht;

8. verlangen, begeren, verwachten [sibi novum imperatorem; heredem in regnum; pocula aurea]; (ook m. ut);

9. missen, verlangen naar (m. acc.) [Phoebi comam; Siciliam]; Q quaerit patria Caesarem; - pass. ontbreken;

10. (m. inf.) zich inspannen om [sedes mutare];

11. aandoen, berokkenen [alci ignominiam];

12. (v. zaken) vereisen; Q bellum dictatoriam maiestatem quaerit (Liv.); collis munimenta quaerebat (Sall.).

 

Betekenis 1 dus.

 

Quaerens is het onvoltooid deelwoord ervan (Net zoals wandelen wandelende kan worden)

 

Quaerens betekent dus "Zoekende"

 

Maar dat gaat tegenwoordig steeds beter, door wat ervaring vind ik de cahes meest al steeds sneller! :thumbup:

 

GQ :beerchug:

dus eigenlijk is het nu Nanciscens? (dan klinkt Quaerens toch wel wat leuker...)

 

nancīscor, nancīscī, na(n)ctus sum

1. (zonder moeite en opzet) (ver)krijgen, verwerven [nomen poëtae; sorte provinciam Hispaniam; auctoritatem; imperium; potestatem; libertatem];

2. (toevallig) krijgen [morbum; febrim; praedam; copiam frumenti; fundi possessionem; hospitium];

3. verwerven, in bezit krijgen [virum; obsides];

4. vinden, (aan)treffen [naviculam; turbidam tempestatem; ventum idoneum; castra Gallorum intuta onbewaakt; Siciliam vacuam; naturam maleficam de boosaardigheid v.d. natuur ondervinden; alqm otiosum];

5. bereiken, aankomen bij of in [portum];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het forum heet ik Superboppe, maar in werkelijkeheid ben ik JGeo (op GC.com). Daar stond ik in eerste instantie ook als Superboppe te boek, maar vond die naam toch wat uit de tijd. Superboppe is oorspronkelijk ontstaan tijdens een weekendje in Friesland, waar ik, gehuld in een Friese vlag die een jaar eerder was buitgemaakt op de slagerswinkel in Heeg, mijn vliegkunsten vertoonde vanaf de hanebalken van een huisje in Sandfjirden. Iets van een samentreksel van "Frieslan Boppe" (schijnt een gevleugelde uitspraak in die contreien) en Superman (vanwege het vliegen; Superboppe bewoog zich ook wel op onverantwoorde wijze met een kruiwagen, maar dat is weer een heel ander verhaal). En het karakter Superboppe komt eigenlijk weer voort uit SuperErik -The Man Who Saves the World From the Disasters Nobody Would Ever Have Noticed Otherwise-, de reincarnatie van Erik Kruft. Deze Disasters konden een druppende kraan zijn, maar ook een lichtknopje op de WC dat vergeten was uit te doen. Ook heel belangrijk.

JGeo komt overigens van Jan-Gerard, en het was toen een kleine stap om daar wat achter te plakken. JGPS heb ik ook nog overwogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik nog vers ben binnen de geocaching scene, wil ik mijn nickname wel verklaren.

In feite heel simpel, de eerste letter van ieder lid van de familie (Max, Ingrid, Kimberley en Aylin) en daaraan toegevoegd de woonplaats.

 

Simpel en doeltreffend

 

Oeps foutje, mijn forumnaam bij Geocaching.NL loopt niet synchroon met mijn cache-naam MIKAhoorn.

Even uitzoeken hoe dat aangepast moet worden

 

 

>>> Naam is aangepast :beerchug: <<< Geoman >>>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar een simpele dan; Diesel is onze hond ( 2 jarige Golden). Verder vonden we het niet handig om nog weer een nickname erbij te verzinnen want we worden op ons werk en school al gek van de passwords, nicknames enzovoort. Dus houden we het gewoon op Team Diesel. :beerchug: De avater is een close up van Diesel's neus. Niet dat ie die gebruikt; bij het cachen hebben we meer aan de prikstok maar voor de rest is ie heeeeel lief, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...