Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Baflo Bill komt eigenlijk van de bende van Baflo Bill, een trio wat in het Noorden legendarisch is geweest. De bende bestond uit Rooie Rinus, Pe Daalemmer en Ina Kiers. Ze zijn een tijdje geleden gestopt, maar nu zijn ze weer aan het optreden onder de naam 'Voorheen de Bende'. Ze treden op in het Gronings en hebben fantastiche liedjes en stukjes.

 

Omdat ik in Baflo woon en omdat het zo grappig op Buffalo Bill lijkt, heb ik hem als nickname gekozen. Maar in het echte leven heet ik Hans.

 

Vandaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heet in het dagelijkse leven Maos. Dit is een naam uit het maastrichtse dialect die je uitspreekt als het franse Clemence waar de Cle weggelaten is. In het noorden wordt hier nog al eens Ma-Os van gemaakt. Sindsdien gebruik ik als Nickname Pa-koe. Dus vandaar Pakoe

bewerkt door Pakoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbdown:  The 3 degrees.

 

Nee, we zijn niet vernoemd naar die oude Motown band!

Wij zijn met z'n drietjes, en meestal cachen we ook met z'n drieen.

En degrees komt van graden Noorderbreedte en Oosterlengte!

Die Dieselhond kennen wij ook trouwens van de camping in Groningen, het andere hondje heette Benzine!  :thumbup:

 

:beerchug: Lol! Die Groningers... Er is nu trouwens ook nog een team Dieseltje (jawel ook weer met een hond met die naam...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze nickname komt voort uit een hobby van m'n vrouw zij verzamelt al sinds jaren alles wat met Snoopy te maken heeft. Omdat die naam al vergeven was hebben we er zijn beste vriendje aaan toegevoegd en dus werd het Snoopy and Woodstock :yes: . Soms denken mede cachers dat dit ook de namen van onze twee Jack-Russels zijn die altijd meegaan als we cachen. Maar die heten Buster en Sieske.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ouders hadden een naam gekozen die niet kon worden afgekort,

 

............. dachten ze ...............

 

Enfin, Vincent werd dus: Vince, Vansss, cent, vis, vissekom, he, enz.

 

Het werd dus tijd om zelf maar een afkorting te verzinnen. Het werd Vinnie naar de stoere undercover agent uit de serie Wise Guy: Vinnie Terranova. :yes:

 

Omdat Vinnie als nick al bezet was, werd het Vinnie1

 

Groet,

Vinnie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja eerst was er een scoutsteam, toen werd dat meer een scout team.

Dan ga je een halloween eventje houden en verkleed je je als de crow.

Dan komen daar nog eens alle streken bij die ik uithaal om een cache ongezien te loggen en dan heb je al gauw een evil crow of te wel een crow 666.

Dan kom je een paar cachers tegen die je kraai beginnen te noemen en als je dan ook nog eens naar boswachters gaat grommen heet je al snel kraaikodill. :yes:

 

Overigens is het helaas voor die boswachters niet bij grommen gebleven :dribble: sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast pig in the mud

Pig in the mud

 

"varken in de modder" Varkens die wroeten zo lekker in de modder op zoek naar eten (en geocaches).

Dat vond ik wel toepasselijk.

Als een varken net een modderbadje heeft genomen en lekker ligt te drogen in de zon en dan knort hij heel tevreden.

Als je dat eens goed hebt geopserveerd dan begrijp je precies wat ik bedoel.

Nou dat is bij mij ook zo, als ik net een mooie cache heb gevonden op een mooie lokatie met de laarzen onder de modder en de zon schijnt lekker, dan loop ik heel voldaan met een stel travelbugs onder mijn arm, terug naar de auto. :D

nou dan heeft Pig in the mud het naar zijn zin.B)

Ik knor dan nog net niet!

Nu is ook duidelijk dat liever geen urbancaches doe, maar liever het bos in ga.

:P

 

Greetingzzz Pig in the mud

bewerkt door pig in the mud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mijn nickname is wel overwogen "VenteLiers" is samegesteld van Tempelier en mijn naam.

Meestal zijn wij met meerdere personen vandaar VenteLiers.

 

Tijdens het zoeken op internet kwam ik de naam Tempelier tegen, het is een volgens het woordenboek een "Ridder van een middeleeuwse geestelijke ridderorde".

Nu zijn wij niet gelovig ingesteld staan echter wel open voor alle culturen der mensheid en vinden de gelijkheidbeginsel voor een ieder heel belangrijk. Vervolgens ook een beetje door mijn werk als opsporings ambtenaar de BOA de speciallisten van het recht?

Welk recht zeg u precies en zijn er zo vele bijvoorbeeld, maar (recht)doorzee daar hou ik van.

 

Ook waren Tempeliers althans een bepaalde orde hiervan zie hieronder:

 

De Tempelier als financier, ontdekkingsreiziger en prediker van 1319 tot 1523.

 

In 1319 stichtte koning Dinis de Portugese tak, de ‘Ordem da Cavalaria do Templo’ (kortweg ‘Templarios’) welke zijn zetel in Tomar had. Na de definitieve verdrijving van de Moren kreeg de orde een nieuwe opdracht: de vergroting van de Portugese koninklijke macht, Hendrik de Zeevaarder en Manuel I werden grootmeesters en konden zo de orde gebruiken voor hun idealen, de orde financierde de ontdekkingsreizen en verzorgde de bekering tot het christendom van de óngelovigen’. Haar symbool het achthoekige, rode kruis (overgenomen van de tempeliers) werd een begrip. Het was onderdeel van het wapen van Manuel I en het sierde elk zeil van de karvelen van de ontdekkingsreiziger.

 

Ontdekkingsreizigers he daar komt Geocaching naar boven en predikers want als ik op mijn praatstoel of kansel sta , hoor ik van andere, blijf ik praten dan praat ik bijna alles weer recht!

 

 

Greeting from a Ventelier

 

Ed

bewerkt door VenteLiers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tem·pe·lier (de ~ (m.), ~en/~s)

1 ridder van een voormalige geestelijke orde, in 1118 te Jeruzalem gesticht door Hugo de Payens en opgeheven in 1312 (volgens de Dikke Van Dale).

 

Volgens mij is er ook een gezegde over dronken zijn en tempeliers :D .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er ook een gezegde over dronken zijn en tempeliers.

Ook ik dacht dat het spreekwoordelijk is en ja hoor. Hier een onderzoekje: :D

Als je het opzoekt in het papier in plaats van www.vandale.nl staat er het volgende.

tempelier (de (m.); -s of -en) [1269 <Fr. templier], ridder van een vormalige geestelijke orde, in 1118 te Jeruzalem gesticht door Hugo de Payns (daar de orde zeer rijk was en te machtig werd, werd ze door Philips de Schone van Frankrijkvan geloofsafval en onzedelijkheid beschuldigd en in 1312 opgeheven), syn. tempelridder, tempelheer: hij zuipt, drinkt als een tempelier, hij is een onmatige drinker; Orde van de Goede tempelieren, genootschap van geheelonthouders, in 1852 in New York gesticht.

En dat laatste wist ik nog niet. Wel grappig vind ik.

 

En hier heb je zo'n :D'er en :yes: drinker ;)

fl010015.jpg

 

Groetjes Quaerens :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom Team Firefox?

 

We hebben even over de naam moeten nadenken, daarom hebben we een maand of drie onder blokr gewerkt. Ik 'speel' zelf toch behoorlijk wat uurtjes per dag met de computer en zoek altijd weer naar programmatuur die het werken kan veraangenamen. Zo kwam ik een paar maanden geleden de nieuwe internetbrowser van Mozilla tegen met als naam.... :D ....Firefox. Ik ben ondertussen zo enthousiast over het gebruik van Firefox geworden, dat we de naam van de browser aan de naam van het team hebben gehangen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...