Spring naar bijdragen

Wie Klimt, En Hoe?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Als de LP een goede is, moet je er beslist niet met kinderen heen (algemene regel). Vaak zijn ze verboden terrein, gevaarlijk, veel gaten en kuilen. Goed uitkijken en je verstand gebruiken is het devies (tegen een klein risico dat je opgebracht wordt). LP's is ook een hobby van mij, en eenmaal ben ik zelfs gevlucht. In duitsland is de landeigenaar aansprakelijk voor wat jou overkomt, en zal dus ten alle tijden voorkomen dat je er rondspookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

mijn zoon gaat vanaf zijn 5e gewoon mee naar LP caches, zeker in het buitenland zijn het de mooiste plekken om te struinen

ach en een buil of een schram spijker in zijn schoen wat hij dan oploopt dat hoort gewoon bij de opvoeding en moet hij maar beter uitkijken

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tot een meter of 10 klim ik zelf in mijn eentje, gooi met gewicht voortouw erin waarna ik 20 meter erachteraan doe die ik gewoon een lus laat maken om de tak (zit plastichuls om die dan vast blijft zitten bij de lus tegen beschadiging boom) hiermee klim ik tot 10 meter gewoon doordat er knopen om de circa 40 centimeter zitten. En vervolgens haal ik touw van beneden er weer uit door met werptouw lus los te maken. Je ben feitelijk dan vrij aan het klimmen daarom hou ik hoogte beperkt. Door ervaring in de binnenvaart weet ik wanneer touw op is, Touw is ook uit de binnenvaart 12mm dik goed glijdend gaat uit de zon jaar of 5 mee, breeksterkte minimaal 2 ton.

 

Hoger ben ik nog niet geweest nog steeds op zoek naar iemand om mee te klimmen en kijken of dat trekt, dan eventueel sparen voor betere set.

bewerkt door front-nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot een meter of 10 klim ik zelf in mijn eentje, gooi met gewicht voortouw erin waarna ik 20 meter erachteraan doe die ik gewoon een lus laat maken om de tak (zit plastichuls om die dan vast blijft zitten bij de lus tegen beschadiging boom) hiermee klim ik tot 10 meter gewoon doordat er knopen om de circa 40 centimeter zitten. En vervolgens haal ik touw van beneden er weer uit door met werptouw lus los te maken. Je ben feitelijk dan vrij aan het klimmen daarom hou ik hoogte beperkt. Door ervaring in de binnenvaart weet ik wanneer touw op is, Touw is ook uit de binnenvaart 12mm dik goed glijdend gaat uit de zon jaar of 5 mee, breeksterkte minimaal 2 ton.

 

Hoger ben ik nog niet geweest nog steeds op zoek naar iemand om mee te klimmen en kijken of dat trekt, dan eventueel sparen voor betere set.

 

Als ervaren sportklimmer EN als veiligheidskundige moet ik toch een ernstig appel doen aan je gezonde verstand.

 

1. Ga NOOIT alleen klimmen, hoe eenvoudig de klim ook lijkt. (ik zie regelmatig de meest ervaren klimmers nog foutjes maken, die goed aflopen omdat ze gezekerd zijn, maar die zonder zekering slecht zouden zijn afgelopen.)

Als je dan alleen ergens ligt en er komt toevallig een tijdje niemand langs, kan dat heel vervelend uitpakken.

 

2. Tot een meter of 10, zeg je? en verderop " je klimt dan vrij dus ik hou de hoogte beperkt" ? heb je weleens geprobeerd om vanaf 10 m hoogte je val te breken? Je leest weleens, dat mensen een val van die hoogte overleven, maar geloof me: de meesten komen daar niet zonder kleerscheuren vanaf of laten er zelfs het leven bij. Hoe je valt heb je meestal niet in de hand en onderweg je positie corrigeren, daar is 10 m. te weinig voor.

Raak onderweg een tak, of op de grond een strong of een boomwortel en het licht gaat echt uit.

en nogmaals: Als je dan alleen ergens ligt en er komt toevallig een tijdje niemand langs, kan dat heel vervelend uitpakken.

 

Je woont in Rotjeknor? Ik ook. Kom eens naar Steep-art, of naar Monte Cervino en doe daar een proeflesje of een cursus. Heel leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder uitdagingen zou het leven saai zijn. En uitdagingen maken ook het cachen leuk voor mij. Een lastige puzzel of een moeilijke cache.... Laat maar komen. Zoals al vaker gezegd gaat veiligheid natuurlijk wel voorop. Als je weet wat je doet zijn veel gevaarlijke dingen prima te doen.

Ziedaar mijn probleem: ik heb geen idee wat ik moet doen om veilig in een boom te klimmen. Maar ik wil het wel graag eens doen.

Wie komt er uit omgeving Eindhoven, weet wat hij doet, en wil mij een keer op sleeptouw (klimtouw) nemen om een cache uit een boom te plukken? Lijkt mij geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je gaat klimmen, dan is het verstandig risico's zoveel mogelijk uit te sluiten. Honderd procent zekerheid heb je echter nooit. Een donderslag bij heldere hemel kan vooraf worden gegaan door een bliksem die het kokertje zwart blakert. Dat wordt een not found.

Zoals Twin Peaks echter zegt, ga nooit alleen klimmen. Net zoals je nooit alleen moet gaan zwemmen. Je zal maar kramp krijgen en er is niemand om je te redden. Zo ben ik een vriend verloren.

Dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat front-nl goed weet waar hij mee bezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...