Spring naar bijdragen

Wie Klimt, En Hoe?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tuurlijk wel, en nog steeds, maar dat is dan een paar meter hoog in een boom, met stevige takken die ik vertrouw en duidelijke houvast. Geen glibberige rotsen met mogelijk losse stenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk wel, en nog steeds, maar dat is dan een paar meter hoog in een boom, met stevige takken die ik vertrouw en duidelijke houvast. Geen glibberige rotsen met mogelijk losse stenen.

Ik klauterde vroeger al overal tegenop en dit soort hoogtes als in Luik doet me die goede oude tijd weer herleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit onder de boom in de wand ook een rotshaak. Daar is met een acht in een zijde van het dubbele touw (11mm-statisch) middels een karabiner in de rotshaak een tweede zekering aangebracht.

Er zat ter plaatse maar 1 rotshaak (wellicht om te kunnen topropen?) dus was dit de beste (alternatieve) krachtendriehoek / dubbele zekering.

 

Je kan via een omweg achterlangs weer naar boven om al je spullen weer uit te halen.

 

 

Twin slaagt als hij ook korrekt kan beantwoorden waar het touw beneden hem is heen gegaan (behalve .... naar beneden :clown: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Als ervaren sportklimmer EN als veiligheidskundige moet ik toch een ernstig appel doen aan je gezonde verstand.

 

Nieuwe helm? Is dat nu een muts of is de vertrouwde rode helm er niet meer?

 

Mmmm,,,hier had ik wel op..... maar we waren met z'n 4-en en 1 ervan had geen helm.

bij de vorige foto waren mijn klimmaatjes al beneden en kom ik als laatste....inderdaad met een muts op. (blush)

Maar..... wel bewust: Het risicco op steenslag is kleiner, als er niemand meer boven je klimt / is

 

 

 

 

Risico is inderdaad kleiner, maar had zeker kleiner gekund.

 

Want als ik naar mijn helm kijk ben ik blij dat de krassen die er op staan daar op staan en niet op mijn hoofd. Want steenslag is zo gebeurd al is daar schuivende touwen of los zittende grond die zomaar bij een volgende abseil naar beneden kunnen komen.

 

 

Twin, het touw zit toch wel aan 2 bomen vast he ... en als dat zo is, moest je weer naar boven ?

 

Er zit onder de boom in de wand ook een rotshaak. Daar is met een acht in een zijde van het dubbele touw (11mm-statisch) middels een karabiner in de rotshaak een tweede zekering aangebracht.

Er zat ter plaatse maar 1 rotshaak (wellicht om te kunnen topropen?) dus was dit de beste (alternatieve) krachtendriehoek / dubbele zekering.

 

Je kan via een omweg achterlangs weer naar boven om al je spullen weer uit te halen.

 

De vierde had dus ook een helm kunnen lenen, als een van de andere drie een helm naar boven had gebracht. Dan kon na de afdaling van de laatste als worden opgeruimd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag een boom proefgelopen. Zonder etiquette zou het een FTF zijn. Wat blijkt: ook een boomklimcache met een ammobox werkt eigenlijk als een koker. Na een uitputtende klim kon ik alleen nog met trillende hand een moeizame handtekening zetten. Spulletjes ruilen kun je (ik) wel vergeten. Zelfs een TFTC was al teveel van het goede. Er mist dus feitelijk een onderdeel van het spel. Log volgt (want ik mag nog niet loggen). Wel heel erg leuk om te doen. Mooie plek ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanwege het verticale veldwerk bestond mijn bijdrage slechts uit het op de overgevoelige plaat vastleggen van de verrichtingen van Antarctica en Diederikus.

Diederikus is de strijd aangegaan met teveel zwaartekracht, maar het was Luctor et emergo en hij heeft het gered.

Toen hij terugkeerde op de aarde, kreeg hij een welverdiend applaus. Weliswaar kort, want het was maar acht meter hoog en tijd voor koffie. Met trillende handen en nog enigszins in hogere sferen gooide hij twee zakjes koffie in zijn beker. Sterk verhaal? Nee hoor, soms spreek ik de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, wanneer ga jij eens mee vertikale meters maken?

Antarctica

 

Vooropgesteld... ik vind het leuk, dat je me op een hoger plan wil tillen, maar uiteindelijk verkies ik er voor om met beide benen op de grond te staan, waar ik stevig verankerd op maat 45 van jullie belevenissen kan genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, dat geloof ik best. Vooral, als je met beide benen op de grond dit schouwspel met een camera voor het nageslacht vastlegt.... Kleinkinderen zouden er een moord voor doen om Opa op deze wijze aan de vriendenkring te kunnen tonen.... "Zag je Opa zweten jongens? Toen ging dat nog zo.... maar hij werd er wel broodmager van....nu doen we het met een drone en een touwtje van boven af.... Een stuk relaxter. Die Opa toch......" :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...