Jump to content
  • 0
MarcoDomi

Wie Klimt, En Hoe?

Question

Om Died de kans te geven in begrijpelijk Nederlands verder te vertellen. Ik ben wel nieuwsgierig.

Recommended Posts

• 0

Kom, kom, niet zo eenzijdig. Ik ben al 4 kilo kwijt sinds ik besloten heb te gaan klimmen. De bloeddruk zakt gestadig mee.

• 0

Alleen de gedachte al, dat je een boom in wilt helpt je naar een risicovermijdend bestaan. Gewicht, bloeddruk, roken, alcohol cholesterol en stress.... Als jij kans ziet die factoren uit te sluiten dan wel te verlagen / verminderen, dan heb je al heel wat meer gewonnen dan een puntje in een boom waar dan ook in Nederland. Ik ben bijna in staat je die boom in te schreeuwen, maar dan wel pas over een jaar, zodat je al die andere factoren volledig onder controle hebt!!! Goed bezig Diederikus!!!

• 0

De eerder in dit draadje genoemde jammerlijk verongelukte cacher, die onwel werd en uit een boom viel, deed niet aan klimmen, zoals de topicstarter bedoelt.

http://www.regiohoogeveen.nl/news/21984/Dodelijk-ongeval-op-Alteveer.html

Antarctica, (die heel af en toe in een boom klimmen met de juiste materialen en de juiste mensen erg leuk vindt)

• 0

Antarctica, wanneer iedereen klimt zoals jij, dan gebeuren er geen ongelukken.

Klimmen is geen spelletje, maar serieus werk en dan kan het leuk zijn.

• 0

Bijna zeker dan, je zekert je toch?

Wellicht externe factoren.

Hang je net op driehoog achter de dikke tak, slaat onverwachts de bliksem in. Jammer voor de boom.

Zit je net in het kraaiennest, komt die haan er aan die er deze keer wel naar kraait. Weg is jouw nesteldrang.

Ben je bezig de koker van zijn rolletje te verlossen, torpedeert Barny met zijn bussie de boom. Barny vangt het kokertje op.

Zoals je ziet, er kan weinig mis gaan.

• 0

Zoals je ziet, er kan weinig mis gaan.

Teken klimmen niet hoger dan anderhalve meter, dus je bent in ieder geval veilig voor de ziekte van Lyme.

• 0

Ik recreeer ook graag op hoogte, maar wel met goede materialen en kennis/vaardigheid in alle bijkomende zaken (zoals zekeren). Als ik bij het recreeeren op hoogte daar een mede-cacher met minder ervaring wegwijs in kan maken, dan doe ik dat graag. Ik poog nog steeds te geloven dat een volwassen iemand enig besef heeft van risico's, ik ga ook niet een zuurstoffles en duikbril kopen om me in het noordhollands-kanaal af te laten zinken om een ammobox te zoeken, hoe graag ik het ook wil... ik heb de juiste kennis en ervaring niet. Als je de juiste materialen en met name kennis toepast is het risico ineens een heel stuk kleiner geworden, en er zijn tegenwoordig ook genoeg instellingen waar je jezelf kunt bekwamen in de materie. en voor eenieder die het niets vind heeft HQ de 'ignore'-knop uitgevonden.

• 0

ik denk dat ik daarbij niet veel meer risico (wel iets natuurlijk) loop dan iemand die naar huis fiets over de weg (mits je de tijd neem voor veiligheid)

Inschattend hoe je klimt is de autorit terug naar huis waarschijnlijk het gevaarlijkste dat je doet als je een boom beklimt.

Belachelijk hoe het gevaar in het verkeer wordt onderschat t.o.v. bijvoorbeeld "gevaarlijke sporten" of een terroristische dreiging. Maar zelfs het gevaar van het verkeer valt in het niets bij het gevaar van een ongezonde levensstijl.

Tc

• 0

Het gevaar op de weg wordt schromelijk onderschat, omdat we het nou eenmaal allemaal doen en we accepteren de risico's. Boomklimmen doet maar een enkeling en dus kijken we er "als de rest" vreemd tegenaan en zien we de risico's als een tsunami op ons afkomen. En dat terwijl die enkeling vaak (helaas dus niet altijd) veel beter voorbereid is op de gang naar en in zijn boom dan de rest van ons in het verkeer.

Je laatste opmerking is zonder meer juist. Het gevaar van bijv. diabetes en hart- en vaatziektes bij een risicovolle levensstijl is op langere termijn een factor 1000 of meer groter dan welke boom dan ook.... Overigens kun je ook gewoon "pech" hebben zoals in mijn geval of geconfronteerd worden met familiaire achtergronden. En de man die overleed na zijn val uit de boom had helemaal pech.... Hij combineerde de boom met een uitval van zijn lijf..... tja.... De Duitsers noemen zoiets "das schicksal".....

Edited by Team Tabak

• 0

Bepaalde gebieden van "het leven" worden meer en meer ingebed in een sfeertje van hysterie. Veiligheid is zo'n gebied. Technetium loopt natuurlijk meer gevaar in het verkeer dan wij op zijn ligfiets. Daar staat tegenover dat zijn levensstijl daardoor waarschijnlijk heel wat gezonder is dan die van mij. We beginnen het gevoel voor verhouding kwijt te raken. Onlangs is er een nieuwe geiser bij mij geïnstalleerd. In de handleiding staat vijf keer de waarschuwing !GEVAAR! VERBRANDINGSGEVAAR! UIT DE KRAAN KAN HEET WATER KOMEN!

Wel, dat mag ik hopen.

Edited by Diederikus

• 0

Antarctica, wanneer iedereen klimt zoals jij, dan gebeuren er geen ongelukken.

Klimmen is geen spelletje, maar serieus werk en dan kan het leuk zijn.

Geocachen is wel een spelletje een serieus spel en kan heel leuk zijn.

• 0

Ziet er goed uit Diederikus, een volgende poging gaat zeker slagen. Zet hem op!!!