Spring naar bijdragen

Wie Klimt, En Hoe?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Met een andere knoop, de Munter_Mule Combination Hitch, heb je het voordeel van "Als er iets misgaat zou je zekeraar je kunnen laten zakken" ook als je niet zekert aan een persoon maar aan een vast object. Wij gebruiken (bijna) altijd deze knoop (dan wel met 2 karabijnen gespiegeld t.o.v. elkaar en een Overhand Knot i.p.v. de Half Hitch), zo kan je in geval van nood altijd iemand naar beneden laten. Je moet er wel even rekening mee houden dat je genoeg touw beneden hebt liggen natuurlijk, daarom dus altijd in beide eindes van het touw een knoop leggen zodat die niet ineens door kan schieten.

 

Ik maak mijn touw overigens meestal vast (met bandlussen) aan de boom waar ik in klim. Als ik besloten heb er in te klimmen is die ook wel stevig genoeg om mijn touw aan vast te maken. Bij het beklimmen van andere objecten is het een kwestie van goed rondkijken en een ander stevig punt zoeken (eventueel met backup punt).

 

 

Edit: naam en link van de knoop toegevoegd

Edit2: _mule_ is blijkbaar een woord op de blacklist, dus even een underscore erbij

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier bijna het zelfde als Diederik in bericht #8, alleen gebruik ik een Petzl RIG (kleine broertje van de ID) nadat er iemand met mijn Grigri in een boom vast zat, had ik geen vertrouwen meer in dat apparaat.

Als gordel heb ik een Petzl Navaho Sit (wat comfortabeler met mijn postuur)

De rig gaat onderaan de boom op het touw en gaat er pas beneden weer af!

 

http://vimeo.com/8237875

 

Happy caching!

Hoe kun je met een grigri vastzitten tenzij je de handle er van af breekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hier bijna het zelfde als Diederik in bericht #8, alleen gebruik ik een Petzl RIG (kleine broertje van de ID) nadat er iemand met mijn Grigri in een boom vast zat, had ik geen vertrouwen meer in dat apparaat.

Als gordel heb ik een Petzl Navaho Sit (wat comfortabeler met mijn postuur)

De rig gaat onderaan de boom op het touw en gaat er pas beneden weer af!

 

http://vimeo.com/8237875

 

Happy caching!

Hoe kun je met een grigri vastzitten tenzij je de handle er van af breekt?

 

Ik heb gehoord dat dit mogelijk is als er veel vuil tussen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny,

 

Als jij zo een boom in wilt, ga vooral je gang. Ik merk dat nu ik die geldverslindende hebbedingetjes heb ,ik ook veel vaker er gebruik van maak. Ofwel: Er zijn bomen waarin ik vroeger zonder problemen vrij in zou klimmen, maar waar ik me nu laat zekeren.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hier maar klungelen met touwtjes, broekjes, en geldverslindende hebbedingetjes

deze 70 jarige kerel klimt gewoon old scool

 

http://youtu.be/h7-8_9cBi8U

 

Barny

 

 

Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die puur voor het cache zoeken een hele klim uitrusting aanschaffen. of je moet goed in de slappe was zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook mensen met dure rubberboten, extra verstevigde waadpakken, 4-wheel drive auto's en een kapelaan om onderweg de caches te zegenen... En wat te denken van de honderden euro's die er aan benzinekosten worden uitgegeven om een zogenaamde "leuke cache" op 200 km afstand te kunnen doen...... ? Het is maar wat je er van wil maken.....

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zet me wel weer aan het denken, sparen voor een klimuitrusting of investeren in een mooie multi. Het probleem met het leggen van een cache is vooral het vinden van een locatie. Een setje touwen en caribiners is veel makkelijker gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk. Het vinden van klimtuig, waadpak, rubberboot, 4-wheel drive auto, benzinepomp en een kapelaan is veel gemakkelijker dan een geocachelocatie vinden.

Maar wanneer je dan toch een mooie locatie hebt weten te bemachtigen, dan zou je kunnen overdenken je geld te steken in een geocache in plaats van in het ideale waadpak en de ideale kapelaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een kwartet vol waarom's boomcache's

 

waarom zou je veel geld uitgeven om een koker uit een boom te rapen als er genoeg kokers langs heren wegen liggen

waarom zou je juist die boom inklimmen waar een koker zich bevind als er genoeg bomen bij jou in de buurt zijn,

waarom zou je elke keer weer een boom inklimmen, als je er een paar dozijn heb gezien heb je ze allemaal toch al gezien

waarom zie je nauwelijks iets fatsoenlijks als cache in een boom, juist daar is de ripgevaar heel minimaal, waarom dan toch een petling?

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, doe niet zo flauw. Een T5 koker is toch iets om in opperste extase te geraken?

En lazer je uit de boom, dan is de beloning een kunstbeen van kreupelhout.

En ik geef het jou te doen om een large van 5 kilo mee naar boven te slepen.

Het voordeel van een petling in de boom is dat ik hem er met een katapult uitschiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...