Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

Het is alleen zeer jammer dat er steeds meer functies worden afgesloten voor de 'gewone cacher'. Eerst was het:

Basic member: Je kan gewoon alles wat je nodig hebt om te cachen.

Premium member: Je krijgt extra dingen. Zoals extra zoekfuncties en pq's.

 

Helaas wordt dit steeds meer en lijkt het bijna alsof je met bm bijna niet meer kan cachen. Het missen van pq's en zoekfuncties vind ik niet erg. Ik filter zelf wel de mooie caches eruit. Maar nu mis ik al de statistieken (zo'n dom grafiekje kan ik ook wel maken), de favorieten systeem (heb er zo niks aan en zal gewoon GCvote blijven gebruiken) en zo nog veel meer extra dingen.

Het lijkt wel alsof je over een jaar gewoon moet gaan betalen voor je kan cachen. En dat vind ik gewoon veel te gek worden. Dan is het eerste wat ik doe stoppen met geocaching.

 

En voor als je het wilt vragen: "Waarom wordt je dan geen pm?" Dat heb ik al vaak aangegeven. Ik cache veel te weinig om nut te hebben van pm.

 

En hoe zit het met de statistieken op gc.nl. Die zijn veel uitgebreider dan op .com voor bm. Mag dit wel?

 

Wat een onzin. Er is helemaal niks afgesloten voor premium-members. Je kunt nog steeds gratis kissies zoeken. Kom daar maar eens om bij een ander bedrijf.

Eerst mopper je dat alle functionaliteit voor Premium Members is. Dan zeg je dat PM geen nut voor je heeft. Maar waarom mopper je dan toch zo? Ik snap het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is niet de kwestie dat ik het geld niet heb, maar het feit dat ik nauwelijks cache. Ik zou dan per cache die ik vind ong. 1,40 USD betalen. Dat vind ik onnodig. En natuurlijk het is logisch, maar de updates die worden gedaan tegenwoordig zijn steeds meer voor pms.

In dat geval snap ik jouw frustratie eigenlijk niet.

 

Als je nauwelijks cache-ed wat is dan het probleem? die 1 cache per 2 weken is heel goed te selecteren, te vinden, te loggen en voor jezelf bij te houden, zonder al die poespas, toch?

 

In de tijd dat al die frutsels er niet waren en men gewoon met een uitdraai en een GPS op stap ging (en die uitdraai is gewoon gratis, zelfs digitaal) heb ik ongeveer 1000 caches gevonden.

 

Sinds al die poespas erbij is gekomen nog maar een stuk of 30 (overigens nog steeds "the old-fashioned way"

 

Waar ik maar mee wil zeggen: zonder al die betaalde poespas kun je gratis nog steeds veel en erg leuk cachen, sterker nog: ik heb van al dat handmatige uitzoekwerk ook altijd heel veel voorpret gehad.

 

Tegenwoordig moet het allemaal maar kant en klaar en voorgekauwd en snel en makkelijk. Fastfood-cachen..

 

Dan blijf ik misschien wel in het verleden hangen, maar op die manier geeft het me nog steeds wel veel plezier. al doe ik momenteel ook maar 25 caches per jaar.

bewerkt door Twin Peaks
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

 

Helaas wordt dit steeds meer en lijkt het bijna alsof je met bm bijna niet meer kan cachen. Het missen van pq's en zoekfuncties vind ik niet erg. Ik filter zelf wel de mooie caches eruit. Maar nu mis ik al de statistieken (zo'n dom grafiekje kan ik ook wel maken), de favorieten systeem (heb er zo niks aan en zal gewoon GCvote blijven gebruiken) en zo nog veel meer extra dingen.

Het lijkt wel alsof je over een jaar gewoon moet gaan betalen voor je kan cachen. En dat vind ik gewoon veel te gek worden. Dan is het eerste wat ik doe stoppen met geocaching.

 

 

Mooie opmerkingen hierboven maar ik vraag mij dan altijd af waarmee mensen aan het geocachen zijn, een GPS van een eurootje of 300-400 meestal ook wel een satnav in de auto, een iphone of andere smartphone. MEt bij behorende abo's.

Raar dat men dan gaat klagen over een premium membership van een paar dollar dat het veel geld kost . Voorop gesteld dat men hier geen gebruik van hoeft te maken, wil ik toch wel even kwijt dat het 1 en ander niet in verhouding staat. Roepen dat je stopt als je voor geocaching moet gaan betalen is wel heel kort door de bocht.

 

Voor niets gaat de zon op maar helaas is niet alles in de wereld gratis en zijn er sommige dingen waarvoor men moet betalen. Is dat erg? nee natuurlijk niet. Even een leuke vergelijking..... De langste multi van Nederland,,, hoeveel branstof gaat dat kosten en als ik wil overnachten hoeveel geld ga ik daar aanbesteden :) ook hier heb ik een keuze .. doen of niet doen.

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik trouwens ergens een hitlijst zien van favourites?

 

 

Bedoel je zoiets als in dit topic in bericht #236 (pagina 16) wordt beschreven?

 

 

Maar dan wereldwijd of per regio, en/of per soort enz.

 

Dat zou ik even niet weten, misschien iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

of er nu iemand heeft lopen klikken of niet maakt weinig uit. Als je iets niet mag gebruiken mag je het niet gebruiken. (punt)

 

Na een rustige kerst deze discussie maar weer eens opduikelen. Het maakt wel uit wie heeft lopen klikken. Er zijn in nederland namelijk 2 organisaties die niet door 1 deur kunnen en als dit is hoe die organisaties met elkaar om gaan, zijn wij als cachers daar de dupe van. Daar lust ik geen brood van en als dat eens verbeterd wordt zijn we pas echt constructief bezig. Van hetgeen ervoor moet gebeuren lusten de honden idd geen brood maar blijkbaar is dat nodig. We kunnen niet alles in de doofpot blijven stoppen.

 

Het mooie van nederland is dat we sommige dingen gedogen en niet zoals in amerika keihard de meest onzinnige regels volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He ja...gezellig.

 

Want we hadden natuurlijk niets beters te doen hier.

 

 

Deze topic gaat over "gepland onderhoud" bij GC.com.

 

Het vuurtje dat jij hier weer probeert op te stoken, heeft daar niets mee van doen.

 

 

Volgens mij loopt die discussie al op Global en hebben er daar al diverse mensen hun mening gegeven.

Zet die discussie dan ook daar voort.

 

Als er geklikt is, is dat hoogstwaarschijnlijk toch iemand, die daar frequent meeleest, dus moet je daar zoeken en niet hier.

 

 

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat weer geheel off-topic. Daarbij zijn we niet gediend van het moedwillig vuurtje stoken en al zeker niet met aannames, insinuaties etc. met als doel geocaching.nl zwart proberen te maken.

Hoe het ook zij, op welke manier de melding bij groundspeak is binnen gekomen maakt wat mij betreft niet uit. Groundspeak is de leverancier van ons spelletje. Zij hebben gevonden dat wat er bij Global stond te gebeuren dus niet kon en hebben daar een stokje voor gestoken. Is dat zo vreemd?

De boel wordt hier omgedraaid. Als een site iets aanbied dat groundspeak niet wil, wat overduidelijk bleek uit het feit dat ze het alleen voor PM beschikbaar wilde stellen is het terecht dat ze global daar op aanspreekt als zij iets voor iedereen beschikbaar willen stellen.

Dat er vervolgens hier, maar ook op global, een discussie ontstaat over wie er geklikt heeft , en er gelijk naar geocaching.nl en haar gebruikers wordt gewezen is ronduit een zwaktebod.

Hou je als Global gewoon aan de regels, dan is er niets aan de hand. Dat je het niet leuk vind dat een bepaalde functionaliteit nu niet door kan worden gevoerd op je site is jammer, het mocht gewoon niet van groundspeak en daar heb je het mee te doen. Hoe groundspeak er van op de hoogte is gebracht en door wie maakt dan ook niet uit, als het al door iemand van geocaching.nl of een forum gebruiker van hier is doorgeven staan die volkomen in hun recht. Denk dat er genoeg pm's zullen zijn die het niet zien zitten dat er ergens anders gratis functionaliteit wordt aangeboden van iets waar zij voor betalen.

 

Dus laten we nu gewoon hier weer on-topic blijven. Ik sta best open voor reacties maar doe dat dan even via PM en laten we nu eens stoppen met andere sites zwart proberen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om inzicht krijgen in hetgeen achter de schermen speelt. Ik vind het vervelend dat jij dat beschrijft als zwart maken, dat komt nogal negatief over. Feit is dat er niks wordt ontkent. Weet je wat mensen dan denken? Ik weet genoeg.... bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meng me niet graag in de discussie, maar ervaring heeft mij geleerd dat als we wel zeggen hoe het zit, we niet geloofd worden of soms zelfs worden uitgemaakt voor leugenaars. Dus heeft het nog nut om te zeggen dat wij het niet waren dan?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...