Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het keuren van caches lijkt wel erg veel op ons geodoor systeem. Zou me niks verbazen als iemand ze daar op gewezen heeft.

 

Check. Meerdere Nederlanders hebben dat gedaan. Zie bv.

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1051903-introduce-a-cache-award-system

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het ook mogelijk bij de nieuwe kaart je founds en eigen caches weg te halen? Dat zie ik even niet...

 

Hier was ik ook al naar aan het zoeken. Ik denk dat dit valt onder 'Premium Member filtering by cache type' en dat komt in de volgende versie(s) volgens het informatie schermpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week gaan ze een paar nieuwe dingen inbrengen (zie mijn post).

 

Aardige post ... maar ik lees onder andere dit: "Veel premium members <knip> Dit is voor premium members alleen minder uitgebreid."

 

Wat bedoel je hiermee??

Oeps. Daar ben ik het woordje niet vergeten. Het moet zijn:

Dit is voor niet premium members alleen minder uitgebreid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al mijn uitgereikte geo d'ors ook als favoriet toegevoegd. Wie volgt?

 

Heb ik ook al gedaan. Eerlijk gezegd vind ik 10% van alle caches als favoriet kunnen aangeven wel vrij veel... Wat dat betreft vind ik het geo d'or systeem beter: je moet kritischer zijn op wie je een geo d'or wil toekennen, waardoor je een echt duidelijke 'top' krijgt.

Wat de kaart betreft: het is nu natuurlijk nog in beta, dus ik hoop dat ze op korte termijn dezelfde functionaliteit als de oude kaart heeft ook weer toe gaan voegen, dus het in een oogopslag zien wat je al wel en wat je nog niet gedaan hebt, filteren op diverse soorten caches (in ieder geval voor PMs). En ik zag dat PQs beter geïntegreerd zouden gaan worden (zie ik op dit moment ook nog niets van) en caches langs de route enzo. Het is duidelijk nog niet af, maar de hoeveelheid caches die je tegelijk kunt tonen is absoluut een verbetering. De verschillende kleuren voor de verschillende soorten caches mogen van mij nog iets duidelijker (verschil tussen mystery en wherigo is bijvoorbeeld minimaal), maar hij lijkt nu al wat meer op de stippenkaart op gc.nl en dat vind ik op zich een vooruitgang voor als je ver uitgezoomd bent. Stats hoeven van mij niet zo nodig, omdat ik die zelf wel genereer (meer onderwerpen, mooiere plaatjes, helemaal naar m'n eigen zin te configureren), maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel erg leuk is

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoekopties van groundspeak zijn nog steeds te beperkt. Zijn de favorites al ergens geimplementeerd in de zoekfuncties? Straks eens op global kijken, het zou mij verrassen als het daar niet gisteren al gereed is gekomen, het was immers al een aantal weken bekend dat deze functionaliteit eraan zat te komen.

In de shoutbox op global inmiddels al vermeld dat deze zoekoptie er zeker gaat komen, helaas nog niet gereed, maar zeker in de pen! We zullen dit onderdeel voorrang geven op andere ontwikkelingen.

 

edit: inmiddels gereed.

 

- Hemma

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoekopties van groundspeak zijn nog steeds te beperkt. Zijn de favorites al ergens geimplementeerd in de zoekfuncties? Straks eens op global kijken, het zou mij verrassen als het daar niet gisteren al gereed is gekomen, het was immers al een aantal weken bekend dat deze functionaliteit eraan zat te komen.

In de shoutbox op global inmiddels al vermeld dat deze zoekoptie er zeker gaat komen, helaas nog niet gereed, maar zeker in de pen! We zullen dit onderdeel voorrang geven op andere ontwikkelingen.

 

- Hemma

 

Jaja...Global is echt goed bezig, ze zijn daar echt wel wakker...... en dat kan hier niet vaak genoeg benadrukt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al mijn uitgereikte geo d'ors ook als favoriet toegevoegd. Wie volgt?

 

Heb ik ook al gedaan. Eerlijk gezegd vind ik 10% van alle caches als favoriet kunnen aangeven wel vrij veel... Wat dat betreft vind ik het geo d'or systeem beter: je moet kritischer zijn op wie je een geo d'or wil toekennen, waardoor je een echt duidelijke 'top' krijgt.

Wat de kaart betreft: het is nu natuurlijk nog in beta, dus ik hoop dat ze op korte termijn dezelfde functionaliteit als de oude kaart heeft ook weer toe gaan voegen, dus het in een oogopslag zien wat je al wel en wat je nog niet gedaan hebt, filteren op diverse soorten caches (in ieder geval voor PMs). En ik zag dat PQs beter geïntegreerd zouden gaan worden (zie ik op dit moment ook nog niets van) en caches langs de route enzo. Het is duidelijk nog niet af, maar de hoeveelheid caches die je tegelijk kunt tonen is absoluut een verbetering. De verschillende kleuren voor de verschillende soorten caches mogen van mij nog iets duidelijker (verschil tussen mystery en wherigo is bijvoorbeeld minimaal), maar hij lijkt nu al wat meer op de stippenkaart op gc.nl en dat vind ik op zich een vooruitgang voor als je ver uitgezoomd bent. Stats hoeven van mij niet zo nodig, omdat ik die zelf wel genereer (meer onderwerpen, mooiere plaatjes, helemaal naar m'n eigen zin te configureren), maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel erg leuk is

 

Gelukkig ben ik kritisch van mezelf en houd ik 9 van de 25 punten in m'n zak. Maar ik heb ook het sterke vermoeden dat veel gebruikers minder kritisch zullen zijn en het als een noodzaak gaan zien om alle punten op te maken. (1 van de redenen waarom ik denk dat er betere rating systemen zijn dan deze.)

 

Zoekopties van groundspeak zijn nog steeds te beperkt. Zijn de favorites al ergens geimplementeerd in de zoekfuncties? Straks eens op global kijken, het zou mij verrassen als het daar niet gisteren al gereed is gekomen, het was immers al een aantal weken bekend dat deze functionaliteit eraan zat te komen.

In de shoutbox op global inmiddels al vermeld dat deze zoekoptie er zeker gaat komen, helaas nog niet gereed, maar zeker in de pen! We zullen dit onderdeel voorrang geven op andere ontwikkelingen.

 

- Hemma

 

Jaja...Global is echt goed bezig, ze zijn daar echt wel wakker...... en dat kan hier niet vaak genoeg benadrukt worden.

 

Benadrukken hoeft van mij niet zo nodig. Misschien kan het wel als voorbeeld worden genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier kun je wat ik schrijf op meerdere manieren uitleggen.

 

Het gaat er niet om wat jij/jullie willen benadrukken, het gaat erom dat ik wil benadrukken, is dat ze bij Global in elk geval wel wakker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had je bericht ietwat sarcastischer opgepakt.

 

Kijk, en dat is nu precies wat ik in een ander topic ook bedoelde te zeggen.

 

Omdat de opmerking van Twin Peaks/Camo Crew komt, vat men het als zodanig op .

 

Als de opmerking door iemand van de Global fanclub was gemaakt, was het dus anders uitgelegd. (ik zal deze keer geen namen noemen, anders krijg ik weer en waarschuwing)

 

-maar we gaan weer ernstig off-topic-

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...quote...]

Dit is dus waardeloos. Als ik op nearest from my home click en vervolgens op favorites sorteer, krijg ik alle caches van Nederland, en niet alleen maar die dicht bij mijn huis.

Dat komt omdat je insteld 10 miles. Dit is best wel groot, als je dit verandert zal het wel werken.

Zijn de favorites al ergens geimplementeerd in de zoekfuncties?

De favorieten zijn al in de zoekfunctie geimplementeerd.

Straks eens op global kijken, het zou mij verrassen als het daar niet gisteren al gereed is gekomen, het was immers al een aantal weken bekend dat deze functionaliteit eraan zat te komen.

Het is altijd een verrassing hoe de functionaliteiten op de site staan. Vandaar dat het niks uit maakt of het al lang van te voren bekend was of niet.

Maar ik hoorde al dat achter de schermen al hard wordt gewerkt aan de zoekfunctie, dus binnenkort zal het er zijn.(of is het er al?)

Is het ook mogelijk bij de nieuwe kaart je founds en eigen caches weg te halen?

Deze functie is er nog helemaal niet. Merk op dat dit een beta kaart is en dus alleen voor het testen. Er werkt momenteel nog geen 1 zoekfunctie.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waldio, Kan je iets uitgebreider zijn in je uitleg? Ik heb geen idee waar ik de door jou genoemde functionalteiten kan vinden. Wellicht kunnen anderen en ik iets van je leren.

 

Btw ik zie pq’s niet als zoekfunctionaliteit, dan zijn er betere alternatieven (of wellicht heb ik ook hier nog iets te leren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naar de Hide and Seek pagina gaat kun je daar je post code/plaatsnaam invullen. Daaronder staat [100] Mile(s) Radius. Als je van die 100 nou eens 1 of 10 miles maakt heb je echt de caches in jou buurt.

Nu kan je dus veel beter sorteren dan dan je op 100 miles doet.

 

[EDIT]Dit is gewoon op geocaching.com.

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach natuurlijk ja. Ik gebruik die functie nooit maar nu met favorites wordt ie wel iets interessanter.

 

Minpuntje blijft dat in de map view dan weer niet ziet hoeveel punten een cache heeft en je caches met een minimum aantal punten niet kunt wegfilteren.

 

Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...