Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

Wie bepaalt of een cache nou wel of niet mooi is of interessant? Dat bepaalt diegene die ze doet en niemand anders.

 

Niemand anders kan voor jou bepalen wat JIJ leuk zou moeten vinden. Het is heel erg persoonlijk en heeft met jouw manier van cachen te maken!

 

We hebben het hier niet over wat jij leuk vind!

 

We hebben het over een kwaliteitsstandaard voor geocaches en naar mijn bescheiden ;) mening kan de organisatie die - in dit geval geocaching - uitvond, stuurt en beheert wel degelijk bepaalde minimumeisen stellen aan caches aangaande kwaliteit. Waarbij de organisatie - lees groundspeak/.com - die kwaliteitseisen zelf kan bepalen .( dat doen immers alle bonden, organisaties ed. ook) Dit gaat helaas pas gebeuren als men daar beseft dat er eea. mis gaat. Gelijk men deed bij het opstellen en invoeren van de regeltjes voor toestemming en voor aanmelding van een cache. En dat gaat niet snel.

 

Wat gaat er mis: door toename van het aantal cacheleggers en het verschuiven naar meer en meer zie je dat mn. de tradi's en puzzi's op steeds mindere lokaties komen te liggen. Nieuwe cachers krijgen al gauw de indruk dat het een sport is waar het om aantallen gaat en gaan scoren, waarbij veelal de nadruk - natuurlijk - op snel en veel terecht komt. Velen van hen willen ook plaatsen en hebben als achtergrond alleen wat zij scoorden. Dit geeft/gaf een glijdende schaal neerwaarts tav. kwaliteitscriteria waarover in de regelementen ongeveer in de eerste regel staat geschreven dat het doosje op een bijzondere plaats gelegd wordt.

 

Een door mij zomaar geroepen kreet als kwaliteitscie. of -coordinator is te zwaar en nauwelijks uitvoerbaar, maar het zou natuurlijk een optie kunnen zijn als men het criterium "een bijzondere plaats" nader uitdiept en omschrijft cq. er 1 of 2 objectieve regeltjes aan verbind zdd. het toepasbaar is in de reviewfase en daar een onderdeel van vormt.

Het aanvraagformulier zou je daartoe kunnen uitbreiden met 1 of 2 vragen, lijkt mij.

 

Aangezien dit nog wel een hele tijd zal duren - als het zo gebeurt - rest ons in NL niet veel meer dan een poging tot opvoeden van cacheplaatsers. Ik vrees voor onze reviewers dat hierin dan toch ook voor hen een taak ligt.

Wat dat betreft zou het mooi zijn als men al bij het oproepen van het aanvraagformulier direct een lijstje met criteria voor een correcte aanvraag krijgt opgediend. Daar kan geen enkele aanvrager dan omheen en ze worden dus dan wel allemaal bereikt. Wellicht dat dit dan sowieso de taak van de reviewers verlicht.

Krijgen ze het gemakkelijker! ;)

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit doen we ook met de motor. We hebben de serie dorpsgezichten gedaan, allemaal "oprapertjes" bij verkeersborden, maar als je de serie in zijn geheel op een dag met de motor doet, heb je een schitterende mooie motortocht.

 

Tja, volgens mij worden er nu wat dingen omgedraaid.

 

Je gaat nu minder interessante caches gebruiken om een leuke motortocht te hebben?

Daar hoef je geen caches voor te gebruiken, een mooie motortocht is op diverse sites kant en klaar in je TomTom of GPS te downloaden.

Nee, het is de manier waarop iemand cached en de combinatie van caches wat het leuk maakt.

 

Als jij graag een wandeling maakt van een hele dag heb je ook geen caches voor nodig, er zijn wandelroutes genoeg in Nederland, ook op die ene site.

En de mooie plekjes in Nederland kan je ook vinden zonder geocaching.

 

De één gaat nou graag lopen, ander fietsen, de motorrijden en weer een ander met de auto en per vervoermiddel en per vervoermiddel zal je je verwachtingen anders maken en ook de kwaliteit van de cache.

 

@Geopatra, wat is in jouw ogen dan een kwaliteits cache? En wat is een mindere lokatie? Als iemand nou niet van natuur houd, dan is alles voor diegene in de natuur een mindere lokatie ;)

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geopatra, wat is in jouw ogen dan een kwaliteits cache? En wat is een mindere lokatie? Als iemand nou niet van natuur houd, dan is alles voor diegene in de natuur een mindere lokatie ;)

 

Lees de laatste Spoiler.

 

Ik heb nooit gezegd dat het alleen in de natuur kan zijn !

 

Het moet een bizondere plaats zijn die je een soort wow-gevoel geeft. En dan kom je al aardig in de buurt met de kreet: met geocaching kom je op plaatsen en zie je dingen die je anders gemist zou hebben.

 

Verkeersborden, parkeerplaatsen, vangrails, electriciteitshuisjes, sportterreinen, een gewone boom langs een gewone weg: ik kan me niet voorstellen dat iemand daar een wow-gevoel van krijgt. En al helemaal niet van 20 stuks per dag.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, om maar eens in één postje te antwoorden op een heleboel dingen uit deze discussie:

 

Met Geopatra's ideeën over kwaliteitsverlies, en de oorzaken ervan, ben ik het grotendeels eens. Maar: ik heb niet het idee dat in de gc.com reglementen tegenwoordig zo ongeveer de eerste regel is dat een cache op een bijzondere locatie moet liggen. De tekst is overduidelijk aangepast aan de huidige realiteit: het gaat nu om de 'uitdaging' om met GPS een doosje te vinden. Regels voor het plaatsen van een (eerste) cache gaan eerst in op bereikbaarheid, toestemming etc. Daarna pas volgt dat een cache op een 'unique' locatie zou moeten komen, en wordt in het midden gelaten wat de definitie van 'unique' is.

 

Monroe, fijn dat je zo'n mooie motorrit langs oprapertjes kunt maken. Maar zou de rit niet nog mooier zijn als de caches op werkelijk bijzondere plekken lagen? Dat zijn niet altijd overbekende plekken. Voor het bezoeken van de Afsluitdijk of de Martinitoren heb je inderdaad geen geocaching nodig, maar wat te denken van een verscholen parkje in Veldhoven, waar de fundamenten van een oud kerkje liggen? Dat had ik zonder geocaching echt nooit gevonden/bezocht.

 

sTeam Traen, hoe zou de community dan het kwaliteitsniveau moeten bewaken? Je geeft zelf al aan dat je als reviewer het liefst objectief blijft. Als ik reviewer was (gelukkig niet!) zou ik absoluut geen zin hebben om als vrijwilliger mijn eigen kwaliteitscriteria te moeten verdedigen tegenover plaatsers-in-spé die een puntje-voor-het-puntje aanmelden. Vrijwilligerswerk hoeft niet 100% van de tijd leuk te zijn, zelfkastijding is toch heel wat anders ...

 

En aan iedereen die het zo moeilijk, of raar, of heel gewoon vindt om (voor hem/haar) ondermaatse caches die in de buurt liggen niet te bezoeken: als je premium member bent schijn je dat te kunnen instellen. Zo niet, dan zijn er de onvolprezen kaarten op geocaching.nl waarop ik zelf alleen nog maar de groene puntjes laat verschijnen.

 

Tot slot, erg offtopic, voor Xaa: wie is toch die kennis van Cato die in jouw handtekening staat?

 

Groetjes, Fangorn

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Doordat ik mij een quotum heb opgelegd van 52 caches zijn het inderdaad niet alleen de plekken waarvan ik zeg wauw! hier moet een cache, maar ook de tweede categorie wat minder bijzondere cache plekjes.

 

Leg eens uit....Wat kan in vredesnaam de zin zijn van "jezelf een quotum van 52 opleggen"

 

Temeer als dat, zoals je zelf aangeeft precies dat effect heeft wat ik ervan verwacht, namelijk dat je, om aan je quotum te voldoen, ook caches op minder interessante plekken gaat wegleggen.

 

Gaan we nu ook al competitie krijgen onde cacheleggers? ;)

 

Ik had (en heb) mij voorgenomen om elke week een cache neer te leggen. En dat een jaar lang.

Als een vorm van afscheid van het land waar ik ben opgegroeid... want door omstandigheden zal ik zo ongeveer nu over een jaar in de Achterhoek wonen.

Ergens anders in dit draadje had ik al gezegd dat ik de cache plekken van elke cache goed uitzoek, dus dat ze zeker niet op willekeurige plekjes worden neergestrooid. Ook het stroomhuisje niet dat ik onder andere door de bijzondere ligging wel geschikt vond. Maar na de logjes te lezen werd het mij snel duidelijk dat veel andere cachers daar niet zo over denken.

 

Er komen trouwens ook nog 2 multi's aan, waarvan ik met 1 na het laatste bericht van Brabant Water schaamteloos lang heb gewacht om deze ook echt 100% af te werken... dat ga ik vandaag nog doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een gedoe zeg.

 

Ik, en ik zeg nadrukkelijk ik, ik ben een simpel mens: ik zoek bijna alleen traditionals. Ik heb een laaihekel aan multi's en al helemaal aan puzzles. "Men" vind nieuwe traditionals niet interessant genoeg. Dus "men" helpt mij van mijn hobby af ? Ik ben een Amsterdammer, ik wil eigenlijk iets zeggen, maar ik knijp het weg.

 

 

Of een cache in een verkeersbord zit of pas na 100km door het rulle zand struinen te bereiken is:IK bepaal of ik dat leuk vind om te doen. Niemand anders ! En als ik dan een cache niet leuk vind als ik ter plaatse ben, zal ik niet schromen om dat te melden in mijn log. Wat jij met die info doet, moet jij weten. Niet groundspeak; niet Kruimeldief, niet mijn moeder; JIJ ! Want jij bent een volwassen mens die zijn eigen beslissingen neemt. Net als ik. Laat het betuttelen maar aan onze vrienden in het Haagse over.

 

En het gedoe over Nederland ligt vol: Met multi's ja. Die niet leuk zijn om te doen. Vind ik. En daar mag jij anders over denken. Gelukkig wel.

 

 

En ja: ik heb een cache in de wachtlijst staan, en nee, het boeit me geen huppel of dat nog 5 weken duurt. Kruimeldief: rustig aan. Ga lekker verfen.

 

 

<edit: stukje over reviewers verplaatst>

bewerkt door novw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nick: Leuk dat je weer eens even komt kijken en meepraten Nick. Ja je hebt het in Frankrijk een stuk gemakkelijker dan ik (wij) hier in Nederland. Allereerst is in de regel de omgeving mooier, veel minder cacheaanbod en geen last van zogenaamde beheerders.

 

Op sommige plekken is Nederland al vol voor wat het plaatsen van een cache betreft. Er zijn dus plaatsen waar ik direct, ook als men toestemming heeft van een beheerder, gelijk de cache kan weigeren omdat de omgeving te vol is.

 

Er komen in nederland ook steeds meer gebeiden waar ik gelijk een cache kan weigeren omdat de beheerders daat geen enkele cache meer in hun gebied willen zien, zoals het complete westen van Noord Holland en een groot deel van Overijssel en nu ook een stuk van het ZuidHollandse landschap. En de weerstand van de beheerders/eigenaren is steeds groeiende. De overgrote reden is al de volheid in de omgeving en de mening dat menig geocacher lak heeft aan de plaatselijke regels en maar doet wat hun goed uitkomt om een cache zo snel mogelijk te zoeken en te vinden. De trend lijkt te zijn dat de echte geocacher last gaat krijgen van de gasten die zo snel mogelijk een puntje erbij willen hebben dat ze gewoon "dwarsover" gaan.

 

Daarbij komt dat er steeds meer geocaches bij gaan komen waarvan het lijkt alsof ze uit een rijdende auto zijn gegooid. Coördinaten zijn totaal niet nauwkeuring en de eigenaar kan hem later bijna niet terugvinden om een logrol te wisselen. Hup, hier ff een cache achter een lantaarnpaal, hup, daar een cache achter een bankje, hier een in een bushokje daar een achter een vuilnisbak. De zin zit hem niet meer in het hebben van 1 a 2 leuke caches, maar in het hebben van vele vele caches die blij de vleet bezocht en gelogd worden door een aantal puntjesjagers. puntjesjager zijn voor mij geen geocachers en zouden zich van mij ook geen geocacher mogen noemen.

 

Een geocacher is iemand die een dag of een dagdeel eruit wil en een cache gaat doen. Als die een dag heeft gehad met een a twee leuke caches, is die dik tevreden. Nu schijnt men pas tevreden te zijn als de aantaal founds op een dag 40, 50 100 is.

 

Tja, waar blijf ik dan met 292 founds in 6 jaar? ;)

 

Er komt steeds meer druk naar de reviewers toe. Zowel vanuit de community die hier vertegenwoordigd is op het forum, alsook uit de grote groep geocachers die niet of nauwelijks op het forum komen.

 

Steeds meer hoor ik dat geocachers stoppen met de hobby omdat ze dood en doodziek worden van de puntjesjagers, van de obsessieve jacht op FTF, STF en TTF. Van al die gasten die alle regels aan de laars lappen en daarmee het geocachen in Nederland een doodsteek toe gaan brengen.

 

verder ergert men zich er aan dat men na een dagje cache zo vaak is teleurgesteld over de cache en de cacheplek dat men zich gaat afvragen wat de fun is om zoveel benzine te verjakkeren voor de zoveelste zogenaamde cache wederom op een parkeerplaats, achter een lantaarnpaal, achter een vuilnisbank, in een bushokje, onder een bankje in een bosje. Men heeft het nu wel eens gezien. Men smeekt ons nu al lange tijd om er iets tegen te gaan doen. En dat zijn we wel van plan.

 

Natuurlijk kunnen we niet een cache op een WOW gevoel beoordelen als we niet ter plekke zijn geweest. Maar zelfs als we ter plekke zijn geweest, dan nog zou het WOW gevoel per reviewer weer verschillen. Als je zo'n chagrijn als mij hebt, die vindt niets mooi ;)

 

Het gaat er ook niet om om caches te weren die overal maar langs de weg liggen, maar het gaat er wel om om zulke caches te beperken. Ga maar weer eens geocachen en niet puntjesjagen.

 

De reviewers in Nederland zijn er samen heel duidelijk in. We zoeken nog een goede manier om het redelijk duidelijk te maken en we doen dit in overleg met geocaching.com. Bij de guidelines en de aanvullende regels zal dus nog een ander regel bij gaan komen.

 

Men moet eerst maar eens achter de oren gaan krabben waarom ze nu juist die plek willen gebruiken als cacheplek. Dat kunnen we al heel goed ondervangen om iedere cachelegger te verplichten dit voor de review al in een reviewernote te schrijven. Zo leert men ook weer een berichtje naar de reviewer te schrijven en zo leert men ook weer te reageren in een reviewernote. We vragen continu om meer info maar men is in de regel Oost Indisch Doof. Caches die aangeboden worden en niet driect an aan een paar voorwaarden voldoen, zoals de info geven per reviewernote, gaan ongereviewed retour met het verzoek om eerst maar eens de punten x t/m x te vinden op urlzoveel af te gaan werken.

 

Het is dus niet direct aan ons te beoordelen wat kwaliteit is, maar zowel jij als ik weten heus wel dat de simpele oprapers, gedropt vanuit een rijdende auto, echt geen kwaliteit kan zijn.

Dat betekent ook dat ik van het principe van geocaching.com ga afstappen dat een cache een geocache is als op een vaste verstopplaatse een doosje is verstopt met minimaal een logrolletje dat alleen met behulp van een GPSr te vinden is.... Dat was altijd mijn antwoord als men mij aansprak over de zoveelste flutcache die ik weer gepubliceerd heb.

 

Ook hier op het forum wordt steen en been geklaagd over flutcaches. Onze oproep om ze dan links te laten liggen helpt niet omdat de flutcaches vaker gevonden worden dan wat voor caches dan ook. We willen weer back to basic en dat is het geocachen voor geocachers door geocachers en niet een spel als geocaching te laten vernielen door flutcaches en puntjesjagers. Dat is geen geocaching, dat zijn geen geocaches en dat zijn geen geocachers.

Als we het aanbod van de rotzooi al met de helft kunnen verminderen, dan hebben we gewonnen, dan hebben de geocachers gewonnen, dan heeft geocaching in Nederland nog een bestaanskans (Mits de mentaliteit van de gemiddede geocacher zelf ook weer back to basic gaat). We hebben het met elkaar in de hand en ik wil niet dat men, zoals hier op het forum al gesuggereerd heeft dat we de put aan het dempen zijn als de kalf al verdronken is.

 

Als we groen licht hebben van geocaching.com en we de goede voorwaarden klaar hebben dan gaat het van start. En als ik daarmee bij sommige puntjesjagers en cacheleggers daarvoor een de boeman moet zijn, so be it. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor de geocachers, de community en het geocachen in Nederland leuker te maken en leuk te houden. Als ik daardoor niet meer onbeschermd alleen over straat kan lopen, schaf ik me wel een verschrikkelijk vieze rothond aan ;)

 

Ik weet dat de rest van de NL reviewers er eender over denken en niets liever dan vandag er al mee van start willen gaan.

 

Het zit dus nog allemaal in de pijplijn en wanneer het zo wordt en of het überhaupt zo gaat worden (ligt ook aan gc.com) dan zie ik er in ieder geval wel iets in.

 

Cachepagina's zonder tekst weiger ik de laatste tijd sowieso al. Men mag de cache best aantrekkelijker maken door niet alleen de puntjesjagers te lokken met het puntje erbij, maar ook de geocacher te motiveren te komen door dus een aantrekkelijke stukje tekst op een cachepagina achter te laten.

 

Niet iedereen hoeft een cache te plaatsen en al helemaal niet meerdere.

 

En we hebben alle tijd om meer andacht te besteden aan de "kwaliteit" van een cache als de cachelegger zijn cachepagina niet met de Franse slag in elkaar flanst. De komende tijd ga ik maar eens zo kort mogelijk zijn in mijn reviewernotes en mag men zelf uitzoeken wat er nog aan mankeert :) Ik hoef niet steeds alles voor te kauwen. Iemand die na 4x dezelfde verzoek om de Attributes in te voeren, met verwijzing en uitleg wat atributes zijn, waar te vinden en wat de bedoeling is, hoeft wat mij betreft eigenlijk geen cache meer te plaatsen. Vooral niet als na een week de cache gewoon weer geactiveerd wordt, er geen letter in een reviewernote is geplaatst en er geen icoontje erbij is gekomen.

Waarom dan mijn verzoek dat als men iets niet snapt, men even dat moet beschrijven in een reviewernote op de cachepagina? Geen letter...

 

Groetjes in La France

 

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewers in Nederland zijn er samen heel duidelijk in. We zoeken nog een goede manier om het redelijk duidelijk te maken en we doen dit in overleg met geocaching.com. Bij de guidelines en de aanvullende regels zal dus nog een ander regel bij gaan komen.

 

Men moet eerst maar eens achter de oren gaan krabben waarom ze nu juist die plek willen gebruiken als cacheplek. Dat kunnen we al heel goed ondervangen om iedere cachelegger te verplichten dit voor de review al in een reviewernote te schrijven. Zo leert men ook weer een berichtje naar de reviewer te schrijven en zo leert men ook weer te reageren in een reviewernote.

 

Dat betekent ook dat ik van het principe van geocaching.com ga afstappen dat een cache een geocache is als op een vaste verstopplaatse een doosje is verstopt met minimaal een logrolletje dat alleen met behulp van een GPSr te vinden is.... Dat was altijd mijn antwoord als men mij aansprak over de zoveelste flutcache die ik weer gepubliceerd heb.

 

Als we groen licht hebben van geocaching.com en we de goede voorwaarden klaar hebben dan gaat het van start. En als ik daarmee bij sommige puntjesjagers en cacheleggers daarvoor een de boeman moet zijn, so be it. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor de geocachers, de community en het geocachen in Nederland leuker te maken en leuk te houden. Als ik daardoor niet meer onbeschermd alleen over straat kan lopen, schaf ik me wel een verschrikkelijk vieze rothond aan :)

 

Ik weet dat de rest van de NL reviewers er eender over denken en niets liever dan vandag er al mee van start willen gaan.

 

Het zit dus nog allemaal in de pijplijn en wanneer het zo wordt en of het überhaupt zo gaat worden (ligt ook aan gc.com) dan zie ik er in ieder geval wel iets in.

 

 

Evert

 

:thumbup::thumbup: Hoera. Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! :thumbup::thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zaak :thumbup:

 

Al denk ik dat sommige 'veelleggers' die hier hard voor gestreden hebben zich opeens gaan afvragen of zijzelf wel bij elke geplaatste cache een goede motivatie hebben :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: VOOR!!

 

 

Al denk ik dat sommige 'veelleggers' die hier hard voor gestreden hebben zich opeens gaan afvragen of zijzelf wel bij elke geplaatste cache een goede motivatie hebben :thumbup:

 

Een beetje nadenken kan in ieder geval geen kwaad :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo roept de ene reactie steeds weer een net iets hevigere tegenreactie op. Het wordt er niet leuker op. Zelfs niet duidelijker, nu de standpunten lijken te verharden. Allemaal de hakken in het zand en de verdeeldheid in de geocachingwereld wordt vanzelf een self fulfilling profecy. Hoog tijd dat we weer gaan geocachen...

 

Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we groen licht hebben van geocaching.com en we de goede voorwaarden klaar hebben dan gaat het van start. En als ik daarmee bij sommige puntjesjagers en cacheleggers daarvoor een de boeman moet zijn, so be it. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor de geocachers, de community en het geocachen in Nederland leuker te maken en leuk te houden. Als ik daardoor niet meer onbeschermd alleen over straat kan lopen, schaf ik me wel een verschrikkelijk vieze rothond aan :thumbup:

 

Ik weet dat de rest van de NL reviewers er eender over denken en niets liever dan vandag er al mee van start willen gaan.

 

G E W E L D I G ! ! ! :thumbup:

bewerkt door Le Comte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo roept de ene reactie steeds weer een net iets hevigere tegenreactie op. Het wordt er niet leuker op. Zelfs niet duidelijker, nu de standpunten lijken te verharden. Allemaal de hakken in het zand en de verdeeldheid in de geocachingwereld wordt vanzelf een self fulfilling profecy. Hoog tijd dat we weer gaan geocachen...

 

Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)

 

 

Ik vermoed dat je eea. niet goed gelezen hebt, Rian. Er komt alleen maar meer duidelijkheid en daarmee minder zooi.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien mag ik er helemaal niets over zeggen met mijn kleine 90 founds in 2 jaar maaaaaarrrrr!

 

Ik vind het vooral erg moeilijk om die leuke cache eruit te pikken (tussen al die stippen) en dan wil ik er best een aantal kilometers in de auto voor maken. Regelmatig denk Oh die is leuk en dan blijkt het toch weer 2 kilometer langs een weg 500 meter bos dan de stash en dan weer diezelfde route langs diezelfde weg terug!!!! Ik baal daar enorm van.

Meer ervaren cachers zien dit van te voren en nemen die route met de auto, prima lijkt me zelfs beter. Ik zie het (nog) niet. Ik zoek op muliti's + honden toegestaan en lees dan vaak ALLE logjes om zeker te weten dat het een mooie natuurwandeling is want dat is wat IK wil na een week werken. Zou het niet beter en/of makkelijker zijn als de filters anders werken? Dan bedoel ik dat je een aantal criteria's in kan voeren bijv. honden (wel of niet) natuur, en.... bedenk het maar zodat het voor een ieder makkelijker wordt om DIE cache te lopen die men echt leuk vindt. Al is dat een opraper! Dan kun je weinig lopen veel vinden invullen ........

Wat betrreft het maken van een cache kan je die advies grens van (uit mijn hoofd) 50 founds niet gewoon optrekken naar 100 en dat verplicht stellen. Dan hebben de reviewers in ieder geval de zekerheid dat de cachelegger wat ervaring heeft? Minder cachelopers en leggers komen er voorlopig toch niet ben ik bang voor.

 

Verder hulde voor het idee van Kruimeldief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...